Apdrošinātāji: OCTA Garantijas fonda apmērs strauji samazinājies; var gaidīt cenu palielināšanos 33

 

Foto: Ilustratīvs attēls/iAuto.lv

Nozare.lv | 25.jūlijs 2018 10:22

Neskatoties uz to, ka apdrošināšanas sabiedrības kopš 2016.gada oktobra atsāka iemaksu veikšanu transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības (OCTA) Garantijas fondā, patlaban tas samazinājies līdz vēsturiski zemākajam slieksnim kopš 2008.gada aprīļa, kad tas pārsniedza likumā noteiktos 20 miljonus eiro un iemaksas vairs nebija jāveic, aģentūru LETA informējis LTAB.

Atbilstoši LTAB aprēķiniem augustā tā apmērs kritīsies zem 17 miljoniem eiro.

Iemaksu veikšanu Garantijas fondā paredz normatīvie akti gadījumā, ja tā apmērs samazinās zem 20 miljoniem eiro. Savukārt, ja fonda apmērs nokrītas zem 17 miljoniem eiro, tad apdrošinātājiem iemaksas jāveic dubultā apmērā.

Kā norāda LTAB, ņemot vērā pēdējā desmitgadē raksturīgo lēno ekonomikas izaugsmes tempu, OCTA vidējās atlīdzības pieaugumu jau vairākus gadus pēc kārtas, kā arī citus faktorus, Garantijas fonds 2016.gadā samazinājās zem 20 miljonu eiro atzīmes, un, par spīti, apdrošinātāju veiktajām iemaksām, tā apmērs turpināja sarukt.

Tāpat būtisks iemesls Garantijas fonda apmēra samazinājumam ir ievērojamās atlīdzību izmaksas maksātnespējīgās apdrošināšanas sabiedrības "Balva" vietā. Vairāk nekā četru gadu laikā Garantijas fonds "Balva" vietā jau izmaksājis 3,41 miljonus eiro, savukārt kopējais prognozētais izmaksu apmērs, kas fondam vēl jāizmaksā maksātnespējīgā apdrošinātāja vietā ir 2,1 miljons eiro.

LTAB atgādina, ka 1997.gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes sistēmas dalībvalstīs. Sistēmas darbības sekmīgākai nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā - “Balta”, “Baltijas apdrošināšanas nams”, “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” Latvijas filiāle, “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” Latvijas filiāle, “Seesam Insurance” Latvijas filiāle un “Swedbank P&C Insurance” Latvijas filiāle.

 
Visi komentāri
 
Rexx 25.jūlijs 2018 12:13
3 5 Atbildēt

Ja jau valsts ir noteikusi OCTA. esamības obligātumu, tad valstij arī vajadzētu nodrošināt pakalpojuma pieejamību bez neadekvātiem cenu lēcieniem. Stāsti par bankrotējušas apdrošināšanas firmas izmaksu segšanu varētu būt aktuāli 18 mēnešus pēc pēdējās polises izdniegšanas. Kā arī apdrošināšanas objekta maiņu no TL īpašnieka uz lietotàju. Tautai ir jāzin savi varoņi.

radio 25.jūlijs 2018 12:52
2 1 Atbildēt

nu neceri vis - šodien LR1 LTAB stāstīja, ka pasākumu gremdē arī invalīdi un lauksaimnieki, kas saņem atlaides, kuriem tās nepienāktos, tā ka cenas augs tik un tā

Kanibaals 25.jūlijs 2018 21:34
0 1 Atbildēt

Arī pāķi saņem atlaides bez reāla pamata. Kopš ir Bonus-Malus pāķu atlaides ir nevajadzīgas. Ja visi maksātu vienādi tad arī cena būtu zemāka.

GB12 25.jūlijs 2018 22:12
0 1 Atbildēt

Valsts ir noteikusi OCTA esamības obligātumu? Opā, tas nu gan ir jaunums. Steidzami jāpabrīdina mamma, lai nopērk, citādi būs ziepes... starp citu, kādas ziepes?

Par bankrotējušām kompānijām un 18 mēnešiem? Neesi dzirdējis, ka OCTA sedz arī apgādnieka zaudējumu, darba spēju zudumu u.tml. izdevumus? Un ne jau tikai 18 mēnešus... bet, nu, ka tikai paīdēt.

Janka 25.jūlijs 2018 12:56
1 0 Atbildēt

Bet kas traucē apdrošinātājiem pašiem apdrošināties pret zaudējumiem?

eidis 25.jūlijs 2018 13:32
2 1 Atbildēt

Paredzamus zaudējumus apdrošināt nav īsti lēti. Precīzāk: zaudējumi būs lētāki kā apdrošināšana

eidis 25.jūlijs 2018 13:34
1 1 Atbildēt

Tad es ceru, ka KASKO tad paliks lētāks? Ja reiz šobrīd pārējie pakalpojumi subsidē OCTA?

GB12 25.jūlijs 2018 22:14
0 0 Atbildēt

Kāpēc tieši KASKO? Īpašums arī ir veids, kas, starp citu, paliek lētāks. Bet vispār jā, vairāki apdrošinātāji KASKO ir nometuši cenas. Ne visām auto/klientu u.tml. kategorijām, protams, bet, nu, ir...

eidis 25.jūlijs 2018 13:34
0 1 Atbildēt

Incanti cik LT piem. maksā OCTA? Nav kādam iespēja salīdznāt?

GB12 25.jūlijs 2018 22:16
0 0 Atbildēt

Vieglajiem plus mīnus tikpat, cik mums. Smagajiem apm. 20-30% dārgāk.

ro 25.jūlijs 2018 13:43
1 1 Atbildēt

Gan jau Esti un LT viss ir pārdomātāk kā parasti..tik pie mums par visu slauc,cenas ceļ..octai nenormāls cenu kāpums jau tagd salīdzinot ir...tā mēs domājam par reemigrāciju?????????...kur problēma tam apdrošinātāju kartelim griestus noteikt?

GB12 25.jūlijs 2018 22:17
0 1 Atbildēt

Un tiem griestiem, protams, ir jābūt tik zemiem, cik tu gribi, vai ne? Varbūt arī tev algu griestus noteikt?

ro 25.jūlijs 2018 23:25
2 1 Atbildēt

Nu pirmkārt mēs neesam nekādi čomi,lai varētu mani uz Tu uzrunāt,otrkārt ironija nevietā...tik tiešām neredzu pamatu kāpēc pēkšņi ir tieši tik vairāk par octa jāmaksā ..ntos gadus bij ok un tagd pēdējā gada laikā tik straujš cenu kāpums..vnk no malas šķiet ka atkal kāds grib uzvārīties..protams tās ir tikai manas pārdomas par tēmu un viss..

GB12 26.jūlijs 2018 7:48
0 2 Atbildēt

Neesi arī Tu nekāds īpašais zilasiņu kings, lai forumā ar Tevi jūsotos. Bet ironija kāreiz bija vietā. Ja neredzi pamatu, tad papēti pēdējo 10 gadu OCTA pārskatus LTAB mājas lapā. Katram daudzmaz loģiski domājošam cilvēkam ir skaidrs, ka nevar OCTA maksāt tikpat cik 1997.gadā, kad to ieviesa, bet Tavā "ok" laikā kāreiz tā bija. Bet izmaksas ta' ir augušas, avārijas vairāk, arī limiti, kas jāmaksā gadījumos, ir daudz lielāki. Plus vēl, visa peripētija ar nemateriālajiem zaudējumiem. Un jā - likumā ir iestrādāts punkts, ka apdrošinātājam no pacienta ir jāpaņem tāda prēmija, lai varētu nosegt izmaksas. Ko tad ar šo darīt? Svītrot ārā vai kā?

ro 26.jūlijs 2018 9:40
1 0 Atbildēt

Man kāreiz nav ko darīt, lai pētītu pārskatus, kā tad .. Labāk atzīstamies, kurā apdrošinātāju kantorī strādā, ja jau šitā ar putām uz lūpām aizstāvi ? Varu tik piekrist, ka izmaksas ir augušas, octai ir jāaug, bet stāsts bija nevis par to, bet, gan par strauju cenu lēcienu..tjipa visus šos gadus apdrošinātāji gulēja ziemas miegā un vienā brīdī pamodās un saskrūvēja pakalpojuma cenas par 100%.. nu common..

GB12 26.jūlijs 2018 9:45
0 2 Atbildēt

Nu ja, tipiskā internetīdētāja retorika - kņigu ņečital, no mņeņije imeju

ro 26.jūlijs 2018 23:58
0 0 Atbildēt

Līdz šim nevienu iauto te personīgi nolicis neesmu,bet tu tirliņ varētu savu hrebaļņiku pievērt..cik tev gadu puisīt,ka atļaujies tik daudz? Es iauto esmu jau kopš Elmāra pirmsākuma laikiem,a kas tu vispār tāds? Tev laikam nedod neviens/neviena ,ka nespēj citu cilvēku konstruktīvu viedokli uztvert bez jēlībām

GB12 27.jūlijs 2018 8:15
0 0 Atbildēt

Kādam te nervi netur iedzer kādu nomierinošu tējiņu un atslābsti.

Pļurkt 26.jūlijs 2018 11:31
0 1 Atbildēt

Tipiska apdirsinātāja retorika - visi tie kas nepagriež otru vaigu, ja pa vienu ir iesists ir īdētāji un citādi nelabi apsaukājami.

GB12 26.jūlijs 2018 11:55
0 0 Atbildēt

Tipiska zaudētāja-īdētāja retorika - visi tie, kas korītī neīd līdzi, ir apdirsinātāji un citādi nelabi apsaukājami.

Pļurkt 26.jūlijs 2018 13:17
0 0 Atbildēt

Tipiska apdirsinātāja retorika - tie kas neļauj sevi uzmest apdirsinātājiem ir īdētāji.

Manos gadījumos zaudētāji bija tieši apdirsinātāji, kuriem neizdevās mani uzmest! Tā ka droši vari savu lūpu sarullēt atpakaļ.

Pļurkt 25.jūlijs 2018 17:48
1 0 Atbildēt

Nu a kur ir palikusi mana iemaksātā nauda??

Par 2 transporta vienībām kopš eksistē tāds OCTA ne reizi kādam citam vai cita mantai vai veselībai neesmu izdarījis skādi. + 4 gadi vēl viena transporta vienība - studentam, arī bez izmaksām.

Jau 4. vai pat 5. gadu ir maksimālais BonusMalus atlaižu cipars.

Man jāmaksā par cietiem??

Ja nejēdz strādāt, tad vispār likvidēt tādu kantori kā OCTA un miers!

Droši ka saviem korišiem sataisīja krietni par daudz fiktīvo avāriju un līdz ar to izmaksu!

Kanibaals 25.jūlijs 2018 21:36
1 0 Atbildēt

Vēsturiskais ienesīgums negarantē to nākotnē. 20 gadi bez avārijām nozīmē ka avārijas izraisi ne biežāk kā reizi 20 gados nevis kā neizraisīsi vispār.

Kanibaals 25.jūlijs 2018 21:39
0 1 Atbildēt

Laiks ieviest OCTA kā Krievijā, ka lētāka OCTA tiem kam videoreģistratori un filmē gan seju gan ceļu. It sevišķi sievietēm kas izraisa 80% dibenā pļukš avārijas tas būtu obligāti. Ja video redzams kā sēdēji telefonā tad atlaide nost, nevari uzrādīt reģistratoru vai tam iespēra zibens, atlaide nost.

GB12 25.jūlijs 2018 22:19
1 0 Atbildēt

... vai kā Itālijā, kur Tev lētāka ne tikai OCTA, bet arī KASKO, ja mašīnai uzstādi džī-pī-ess un apdrošinātājs var nočekot visu - kur brauc, kā brauc utt.

Kanibaals 26.jūlijs 2018 10:51
0 0 Atbildēt

Nu jā tas arī. Nesaprotu kurš mīnusu ielika, paša izvēle vai piekrist šādam scenārijam vai nē.

REXX 26.jūlijs 2018 0:59
0 1 Atbildēt

Labrīt. Tev pārsteigums, ka OCTA ir obligāta, lai ar auto piedalītos satiksmē? No Marsa novēlies? Ja tas bija domāts kā joks- tad visai stulbs. Piedod, nav smieklīgi.

GB12 26.jūlijs 2018 7:53
0 2 Atbildēt

"lai ar auto piedalītos satiksmē"... vai kāds Tev to liek? Tā ir tava izvēle - pirkt auto un piedalīties ar to satiksmē. Kurš Tev liedz braukt ar sabiedrisko? Ar velo? Iet ar kājām? Galu galā, domāt utt.? Nebūs Tev nekāda OCTA jāpērk? Jeb varbūt Tu īdēsi arī par to, ka, lai kļūtu par mediķi, ir 9 gadus jāmācās un, starp citu, arī par to jāmaksā? Un, starp citu, augstskolas arī šad tad visai drastiski parauj cenas augšā? Ko nu? Valsts spiež medicīnisko izglītību, bet nenodrošina adekvātu pieejamību? Ā, un kurš tad būs tas, kurš nosaka, kāds cenas lēciens ir adekvāts, un kāds nav? Anonīmais interneta īdētājs?

Rexx 26.jūlijs 2018 13:05
1 0 Atbildēt

Nu, Visu Apdrošinātāju Aizstāvi. Sēdi pie savas silītes un barojies, nevis dzen te stulbu demagoģiju. Redzi, ir ļaudis, kam auto lietošana ir ikdienas nepieciešamība. Un, ja ir tā, ka lietošanā ir vairāk, kā 1 auto uz ģimeni ( nezinu, kā tev tur dižciemā pieņemts), tad budžets polisēm jr krietni ievērojams, un nākas iespringt , lai kompensētu tavu mīļoto iestāžu rijību. Protams, gribas lai visi biznesa virzieni būtu ienesīgi, un ja nu vēl ir šāda iespēja, pielikt pie cipara. Nerunā par lietām, par kurām tev nav sajēgas, tad nebūs citi, kuri neuzskata cenu celšaunu pie katras uzpūstas izdevības, jāsauc par īdētājiem.

Pļurkt 26.jūlijs 2018 13:24
0 0 Atbildēt

Nevis ikdienas lietošana, bet izdzīvošanas iespēja, jo neeksistē neviena sabiedriskā transporta ar kuru varētu aizbraukt uz darbu un atbraukt atpakaļ. Tikai nesāc atkal dirst par veļuku - pac cik nobraukā ar veļuku KATRU DIENU?

Tā ka man un visiem darba biedriem auto ir kā ēst, un lai nenokļūtu bezizejas situācijā, tad ir VISMAZ 2 transporta veidi. Ja abi laulātie strādā, tad ir ne mazāk kā 3 transporti, KURIEM OBLIGĀTI IR JĀIEGĀDĀJAS OCTA, lai vispār varētu izbraukt ārā no sētas.

Uz darbu - savs auto, uz veikalu - savs auto, pie notāra - savs auto, bērni uz skolu - savs auto, uz aptieku - savs auto.

Vāvuls no Lielpicānijas apdirsinātāju kantorīša!

GB12 27.jūlijs 2018 8:13
0 0 Atbildēt

Un tava demagoģija jau nu ir baigi gudra, vai ne? Bet kas Tev liedz sākt baroties no tās silītes, ja jau domā, ka viss ir tik vienkārši un dižie naudas kalni nāk? Satversmē rakstīts, ka katram ir tiesības nodarboties ar ko vēlas un ko spēj. Un, ja Tu domā, ka man nenākas iespringt, arī maldies. Man arī ir 2 mašīnas, kurām tāpat octas jāpērk un nodokļi jāmaksā. Un domā, ka man tās octas kāds pa velti dāvina vai 50 proču atlaides dod? Maldies. Tikai atšķirība ir tā, ka es saprotu, no kurienes tā nauda nāk un kur tā aiziet un octas gadījumā par rijību nekad nav varēts runāt un tuvākos gadus arī nevarēs. Kaut gan tā ir normāla biznesa prakse, ka visiem produktiem ir jābūt rentabliem. Bet tu, kā padomju produkts, tā laikam arī nomirsi, domājot, ka kaut kas Tev pienākas par skaistām acīm vai tāpēc, ka Tu esi izvēlējies dzīvot vietā, kur it kā nevarot bez mašīnas iztikt. Interesanti, tu tāpat sēdi internetā un īdi arī par pārtikas cenām, degvielas, komunālo servisu u.c. cenu celšanos... par apģērba uzcenojumiem, Jā, un par to nepieciešamību. man vecvecāki dzīvoja lauku mājā, bez mašīnas, man radi joprojām tā dzīvo... un iztiek. Es arī esmu uzaudzis mazpilsētas nomalē, bez mašīnas... un neko, izdzīvoju. Vienkārši, biš pie ērtībām ir pierasts. Bet par ērtībām ir jāmaksā, to tā kā beidzot vajadzētu saprast. Un, ja gribi ērti dzīvot, tad domā, kā nopelnīt vairāk, lai to varētu atļauties. Starp citu, lai izglītotos, kā tās lietas notiek, te diezgan labs raksts... ne visam var piekrist, bet tomēr... irir.lv/2017/10/17/gr...da-neaug-kokos

Pļurkt 27.jūlijs 2018 10:37
0 0 Atbildēt

Uh kā panesās!!!

Dirsties mazāk vajag, zagt, uzmest un apvainot citus!!

Strādā normāli un NEVIENS neleks uz auguma.

Sūdaini kantorīši tipa roga i kapyta sapēr krutmobīļus un tad stumj batonu ausīs par to ka nav naudiņas, vajag celt cenas.

====

Ko pats īdi???

====

Var jau būt ka uzaugi bez mašīnas, bet 90% Latvijas teritorijā to vairs izdarīt nav iespējams!

No pagasta uz tuvējo pilsētu iet autobuss piektdienas VAKARPUSĒ, atpakaļ pirmdienas agrā RĪTĀ!! Tā tuvējā pilsēta ir 12 km pa granteni - parullē katru dienu ar veļuku, ieskaitot ziemas, lietu, vēju katru dienu un 2 reizes dienā!!

Ar šitādu stulbu demagoģiju kā tev drīz Latvija sastāvēs tikai no Rīgas un pierīgas.

Āksts. Sen neesi bijis ārpus Lielpicānijas nobraucot kādi 3 - 5 km no asfalta!

Rexx 28.jūlijs 2018 8:54
0 0 Atbildēt

Izlasiju rakstu. No biznesa viedokļa ir saprotams, ka gribās, lai visas nozares pelna. Nav nekādu iebildumu pret KASKO, īpašuma apdrošināšanu utt. Gribi būt pasargāts- rīkojies. OCTA gadījumā, manuprāt, ir divas greizas lietas. Pirmā- tas, ka par vainīgo tiek pataisīts automašīnas turētājs ( dažām automašīnām īpašnieks nav turētājs). Potenciāli bīstamie subjekti, kuriem parasti nav sava auto, bet kuri lieto uz omes vārda reģistrēto braucamo, nebūt nav tie, kas samazinātu apdrošināšanas izmaksas. Arī satiksmes drošību tas neietekmē pozitīvi. Sasitīs vienu auto, ņems citu, reģistrēs uz opi. Otrs- valsts atbildība. Rakstā minēts- kā ārzemes, tā atbildība valstij. Nu tad jau laikam būtu gudrāk noteikt, kā tas ir ar ekspluatācijas nodevu- csdd var kontrolēt katra autovadītāja uzvedību, izvērtèt risku, un uzlikt apdrošināšanas maksu. Ar visiem bonusiem un malusiem. Kā Latvijā ir vairāk- automašīnu vai autovadītāju? Manuprāt, tas būtu godīgāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO)

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti