Satiksmes ministrija sagatavojusi noteikumu projektu "Vēsturisko spēkratu noteikumi", ko šodien, 14.augustā, apstiprināja Ministru kabinets.
Projekta mērķis ir panākt, ka transportlīdzekļu, kuri ir vismaz 30 gadus veci, īpašniekiem ir skaidra noteiktā kārtība un prasības, lai iegūtu sev piederošam transportlīdzeklim vēsturiskā spēkrata statusu. Ar grozījumiem plānots novērst statusa piešķiršanu neatbilstošiem transportlīdzekļiem, kuri ir nolietoti un sliktā tehniskā stāvoklī un kuru īpašnieki cenšas iegūt vēsturiskā spēkrata statusu nolūkā izvairīties no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa nomaksas.
Noteikumi nosaka, ka vēsturiskā spēkrata statusu piešķir mehāniskam transportlīdzeklim, kas ir ne mazāk kā 30 gadu vecs un atbilst šādām prasībām:
- atbilst transportlīdzekļa sākotnējam vēsturiskam stāvoklim un nav veiktas nekādas būtiskas izmaiņas vizuālajā izskatā, konstrukcijā un tehniskajos parametros;
- netiek lietots ikdienas ceļu satiksmē;
- kuram ir kultūrvēsturiska vērtība un kas ir daļa no tehnikas un kultūras mantojuma.
Vēsturiskā spēkrata statusu arvien vairāk mēģina iegūt transportlīdzekļu īpašnieki, kuru spēkrati ir sliktā tehniskā un vizuālā stāvoklī, bez būtiskas vēsturiskas vērtības. Noteikumu projekts atšķirībā no pašreizējā regulējuma precizē kritērijus, pēc kādiem transportlīdzeklim piešķir vēsturiskā spēkrata statusu Latvijā.
Noteikumi netiek attiecināti uz velosipēdiem, piekabēm, traktortehniku un tās piekabēm, tramvajiem, trolejbusiem un specializētiem tūristu transportlīdzekļiem, kā arī speciālo militāro tehniku, jo attiecas tikai uz mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kurus saskaņā ar Ceļu satiksmes likumu reģistrē CSDD.
Plašāka informācija par vēsturiskā spēkrata statusa piešķiršanu: https://www.csdd.lv/dokumenti/lemums-par-vesturiska-spekrata-statusu
Man liekas, ka 30 gadi tas ir par maz. saprastu 40.
Nu kas tas par vēsturisku spēkratu? Ar tādiem puslatvijas braukā.
Gribētu gan redzēt, kur tad ir tā pus Latvija, kas braukā ar Mk2 GTI
Runā, ka līdzīgs braukājot pa Liepājas pusi un reizi nedēļā pat pa galvaspilsētu
Es braukāju, tātad esmu puse Latvijas
Un cik liela daļa latvijas braukā ar tādiem, tik ideālā un oriģinālā stāvoklī? Uz pirkstiem saskaitāmi cilvēki, sevišķi B3 audī gadījumā.
Bet nemīz - tiem modeļiem nav arī pārāk daudz palicis līdz tiem taviem 40 gadiem - pirmajiem Typ19 mk2 golfiem 5 gadi, pirmajiem Typ89 B3 audī 8 gadi.
Un jā, neredzu īpašu iemeslu tādu mašīnu braucējiem tiekties uz VS cita iemesla dēļ, kā tikai tāpēc ka gribas lai izlaizītajai svētdienas mašīnai ir arī VS - par domu ka VS varētu censties dabūt lai ieseksotu ceļa nodoklīti, man nāk smiekli - mk2 gadījumā varbūt vienīgi Synchro un Country varbūt neierakstās mazajā nodoklītī, B3 audī gadījumā 1.8 karbulis arī tajā ierakstās - tad nu tur jāties lai dabūtu VS lai ieseksotu 37 eiras?
VS iedala uz pieciem gadiem.
Ja jau deputāteļi balsoja ka ar nodokļiem ir jāapliek pensijas, tad pilnīgi saprotami, ka šie jās visus un pa visu katušku, lai nodīrātu pēdējo kapeiku kur tik vien iespējams.
----
kuram ir kultūrvēsturiska vērtība...
----
Šitais man nu gan patika! Kāda ir kultūrvēsturuska vērtība kaudzēm sadoto VS numuru Ižiem, Vishodiem un pārējiem sūdiem?
Ja tie būtu kādi pēdējie 3 no katra modeļa un modifikācijas pa visu Latviju, tad vēl saprastu.