Visi komentāri - Valdība apstiprina grozījumus "Vēsturisko spēkratu noteikumos"

Valdība apstiprina grozījumus "Vēsturisko spēkratu noteikumos" 14

 

Foto: iAuto.lv

Satiksmes Ministrija | 14.augusts 2018 12:29

Satiksmes ministrija sagatavojusi noteikumu projektu "Vēsturisko spēkratu noteikumi", ko šodien, 14.augustā, apstiprināja Ministru kabinets.

Projekta mērķis ir panākt, ka transportlīdzekļu, kuri ir vismaz 30 gadus veci, īpašniekiem ir skaidra noteiktā kārtība un prasības, lai iegūtu sev piederošam transportlīdzeklim vēsturiskā spēkrata statusu. Ar grozījumiem plānots novērst statusa piešķiršanu neatbilstošiem transportlīdzekļiem, kuri ir nolietoti un sliktā tehniskā stāvoklī un kuru īpašnieki cenšas iegūt vēsturiskā spēkrata statusu nolūkā izvairīties no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa nomaksas.

Noteikumi nosaka, ka vēsturiskā spēkrata statusu piešķir mehāniskam transportlīdzeklim, kas ir ne mazāk kā 30 gadu vecs un atbilst šādām prasībām:

- atbilst transportlīdzekļa sākotnējam vēsturiskam stāvoklim un nav veiktas nekādas būtiskas izmaiņas vizuālajā izskatā, konstrukcijā un tehniskajos parametros;

- netiek lietots ikdienas ceļu satiksmē;

- kuram ir kultūrvēsturiska vērtība un kas ir daļa no tehnikas un kultūras mantojuma.

Vēsturiskā spēkrata statusu arvien vairāk mēģina iegūt transportlīdzekļu īpašnieki, kuru spēkrati ir sliktā tehniskā un vizuālā stāvoklī, bez būtiskas vēsturiskas vērtības. Noteikumu projekts atšķirībā no pašreizējā regulējuma precizē kritērijus, pēc kādiem transportlīdzeklim piešķir vēsturiskā spēkrata statusu Latvijā.

Noteikumi netiek attiecināti uz velosipēdiem, piekabēm, traktortehniku un tās piekabēm, tramvajiem, trolejbusiem un specializētiem tūristu transportlīdzekļiem, kā arī speciālo militāro tehniku, jo attiecas tikai uz mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kurus saskaņā ar Ceļu satiksmes likumu reģistrē CSDD.

Plašāka informācija par vēsturiskā spēkrata statusa piešķiršanu: https://www.csdd.lv/dokumenti/lemums-par-vesturiska-spekrata-statusu

 

 
Visi komentāri
 
viencexperc 14.augusts 2018 13:41
7 3 Atbildēt

Man liekas, ka 30 gadi tas ir par maz. saprastu 40.

Nu kas tas par vēsturisku spēkratu? Ar tādiem puslatvijas braukā.

HES 14.augusts 2018 17:42
8 0 Atbildēt

Gribētu gan redzēt, kur tad ir tā pus Latvija, kas braukā ar Mk2 GTI

nomiks 14.augusts 2018 17:57
0 0 Atbildēt

Runā, ka līdzīgs braukājot pa Liepājas pusi un reizi nedēļā pat pa galvaspilsētu

Es 14.augusts 2018 21:53
0 0 Atbildēt

Es braukāju, tātad esmu puse Latvijas

msh 14.augusts 2018 23:21
4 0 Atbildēt

Un cik liela daļa latvijas braukā ar tādiem, tik ideālā un oriģinālā stāvoklī? Uz pirkstiem saskaitāmi cilvēki, sevišķi B3 audī gadījumā.

Bet nemīz - tiem modeļiem nav arī pārāk daudz palicis līdz tiem taviem 40 gadiem - pirmajiem Typ19 mk2 golfiem 5 gadi, pirmajiem Typ89 B3 audī 8 gadi.

msh 14.augusts 2018 23:23
1 0 Atbildēt

Un jā, neredzu īpašu iemeslu tādu mašīnu braucējiem tiekties uz VS cita iemesla dēļ, kā tikai tāpēc ka gribas lai izlaizītajai svētdienas mašīnai ir arī VS - par domu ka VS varētu censties dabūt lai ieseksotu ceļa nodoklīti, man nāk smiekli - mk2 gadījumā varbūt vienīgi Synchro un Country varbūt neierakstās mazajā nodoklītī, B3 audī gadījumā 1.8 karbulis arī tajā ierakstās - tad nu tur jāties lai dabūtu VS lai ieseksotu 37 eiras?

Pļurkt 15.augusts 2018 9:52
0 0 Atbildēt

VS iedala uz pieciem gadiem.

Ja jau deputāteļi balsoja ka ar nodokļiem ir jāapliek pensijas, tad pilnīgi saprotami, ka šie jās visus un pa visu katušku, lai nodīrātu pēdējo kapeiku kur tik vien iespējams.

----

kuram ir kultūrvēsturiska vērtība...

----

Šitais man nu gan patika! Kāda ir kultūrvēsturuska vērtība kaudzēm sadoto VS numuru Ižiem, Vishodiem un pārējiem sūdiem?

Ja tie būtu kādi pēdējie 3 no katra modeļa un modifikācijas pa visu Latviju, tad vēl saprastu.

Fjodors 15.augusts 2018 10:27
0 0 Atbildēt
Juris 15.augusts 2018 11:31
0 1 Atbildēt

Normālās valstīs nosaka konkrētu gadu, līdz kuram skaitās vēsturiskais auto.

Miķeļeņģelis 16.augusts 2018 23:16
2 0 Atbildēt

A mēs 30!Mācies skaitīt,vai algo aritmetikas konsultantu,normālais LV-durak.

Pļurkt 15.augusts 2018 14:33
0 0 Atbildēt

Ja jau nedrīkst piedalīties ikdienas ceļu satiksmē, tad apdirsināšana būs lētāka kā visiem pārējiem, jeb kā ierasts Latvānijā paģērš vismaz 3 reizes vairāk?!

fast-back 16.augusts 2018 23:14
0 0 Atbildēt

Tagad es ar 85.gada tautvāģi varēšu braukāt pa ne-ceļiem.

klau, pažarniek 16.septembris 2018 22:43
0 0 Atbildēt

HM... tad jau es nemaz nevaru dabūt VS statusu savai 74. gada vabolei, jo izmantoju to ikdienas satiksmei (bezsāls periodā), un katru gadu dodos vismaz 6T km tūrē...

Auto, protams, perfektā kārtībā...

p.s. 16.septembris 2018 22:49
0 0 Atbildēt

Un vēl - statusa piešķīrēji diez vai ir redzējuši, ko piedāvā gaisdzeses motoriem jaudas un gaitas uzlabošanai...

Viss paredzēts TIEŠI VW - nevis pielāgots no citām markām vai kīniešu šķūnīšiem...

Apzināti tāpēc nealkstu VS - pārdesmit eur gadā dēļ nabagz nepalikšu

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti