Visi komentāri - LTAB: 5 svarīgas lietas, kas autovadītājiem jāzina par Bonus-Malus

LTAB: 5 svarīgas lietas, kas autovadītājiem jāzina par Bonus-Malus 26

 

Foto: Ilustratīvs attēls

LTAB | 24.oktobris 2018 16:07

Kā ik katru gadu, arī šogad septembrī notika apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas Bonus - Malus klašu pārrēķins. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) apkopojis 5 svarīgākās lietas, kas autovadītājiem jāzina par Bonus - Malus sistēmu un klašu pārrēķinu.

1. Kā tiek aprēķināta Bonus – Malus klase?

Bonus – Malus klase tiek pārrēķināta reizi gadā – 15. septembrī, un ņemot vērā apdrošināšanas vēstures datus par pēdējiem 11 gadiem, Bonus – Malus klase var palielināties vai pazemināties, vai arī palikt esošajā līmenī. Aprēķinot Bonus – Malus klasi, tiek ņemts vērā apdrošināšanas dienu skaits jeb periods, uz kādu ir apdrošināts transportlīdzeklis, un apdrošināšanas gadījumu jeb izraisīto CSNg skaits pēdējo 11 gadu laikā. Lai Bonus – Malus klase nesamazinātos, katrā no periodiem (no iepriekšējā gada 1.septembra līdz kārtējā gada 31.augustam) apdrošināšanas dienu skaitam ir jābūt vismaz 275 dienas un nedrīkst būt izraisīti CSNg.

2. Kas notiek gadījumos, ja vienam transportlīdzekļa īpašniekam pieder vairāki vienas kategorijas transportlīdzekļi?

Ja īpašumā ir vairāki vienas kategorijas transportlīdzekļi (piemēram vieglie transportlīdzekļi vai kravas transportlīdzekļi u.tml.) vai arī tiek plānots iegādāties vēl vienu tādas pašas kategorijas transportlīdzekli, tad visiem spēkratiem tiek piemērota viena un tā pati Bonus – Malus klase. Līdz ar to - ja ar vienu no transportlīdzekļiem tiks izraisīts ceļu satiksmes negadījums, tas ietekmēs visu šīs kategorijas transportlīdzekļu Bonus – Malus klasi.

3. Kā mainās Bonus – Malus klase, nomainot transportlīdzekli?

Nomainot transportlīdzekli pret tādas pašas kategorijas spēkratu, tās īpašniekam tiks pielāgota iepriekšējā Bonus – Malus klase. Savukārt, ja, piemēram, vieglā transportlīdzekļa vietā tiek iegādāts citas kategorijas, piemēram, kravas transportlīdzeklis, mainīsies arī Bonus - Malus klase.

4. Vai Bonus-Malus aprēķinā tiek ņemti vērā CSNg, kurus ar Jums piederošu transportlīdzekli izraisījusi cita persona?

Jā, jo Bonus – Malus klase tiek piemērota transportlīdzekļa īpašniekam (vai atsevišķos gadījumos - turētājam). Tādēļ, ja transportlīdzeklis tiek uzticēts citai personai un ar to tiek izraisīts CSNg, tad tas tiks ieskaitīts īpašnieka vai turētāja apdrošināšanas vēsturē un ietekmēs arī Bonus – Malus klasi.

5. Ja pēc CSNg tiek noteikta dalītā vaina, vai tas ietekmēs Bonus – Malus klasi?

Jā, jo Bonus – Malus klases samazinājums tiks piemērots visiem transportlīdzekļu īpašniekiem vai turētājiem, kuru transportlīdzekļu vadītāji ir atzīti par atbildīgiem vai daļēji atbildīgiem CSNg izraisīšanā un apdrošinātājs pieņēmis kaut vienu lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu.

 
Visi komentāri
 
exRacer 24.oktobris 2018 23:55
4 0 Atbildēt

Kas notiek tādā gadījumā, ja avārija notirk starp diviem viena īpašnieka transportlīdzekļiem? Vai tad vispār ir jēga no OCTA?

GB12 25.oktobris 2018 10:19
0 0 Atbildēt

Nē, jo OCTA ir paredzēta zaudējumu segšamai trešajām personām.

... 25.oktobris 2018 10:50
0 0 Atbildēt

Pareizi.

Un tāpēc tagad jāpērk OCTA arī traktoriem un piekabēm, kas nepiedalās ceļu satiksmē.

Ja šāda tehnika darbojas tikai uzņēmuma teritorijā un var apskādēt tikai čitu ši paša uzņēmuma tehniku, tad apdrošinātāji ir laimīgi, jo jāmaksā nekad nebūs, tikai jāskaita ieņēmumi...

GB12 25.oktobris 2018 11:35
0 0 Atbildēt

Un uzņēmuma teritorijā nav nekādu trešām personām piederošu mantu? Arī cilvēkam nevienam traktorists uzbraukt pat teorētiski nevar? Vai ar kausu kaut kam iepiļīt tā, ka uzgāž priekšmetu cilim virsū?

GB12 25.oktobris 2018 11:38
0 0 Atbildēt

Un jā, kopš kura laika ir jāpērk OCTA traktoriem un piekabēm, kas nepiedalās ceļu satiksmē?

... 25.oktobris 2018 14:27
0 0 Atbildēt

Ja nemaldos, šo pielika pagājušā gada beigās.

GB12 25.oktobris 2018 15:11
0 0 Atbildēt

Neko nepielika. Bija paredzēts grozījumos, kad pārvietojas pa savu teritoriju ar teorētisku iespēju nodarīt kaitējumu dajebkam, kas saistīts ar 3.personām - īpašums/veselība/dzīvība/apkārtējā vide, bet ne jau gadījumos, kad traktors nepiedalās ceļu satiksmē.

exRacer 25.oktobris 2018 12:15
0 0 Atbildēt

Bet dīvaini: vai tad īpašnieks, kura auto ir cietis, nav šinī gadījumā tā trešā poersona? Ja, piemēram, tie abi ir uzņēmuma auto kurus vada šoferi? Šoferis iztaisa avāriju, bet maksā kas?

GB12 25.oktobris 2018 14:08
0 0 Atbildēt

Nē, īpašnieks nav trešā persona normatīvo aktu izpratnē. Kas maksā? Vai nu šoferis, vai KASKO apdrošinātājs, ja tāds ir, vai pats īpašnieks.

Pļurkt 25.oktobris 2018 7:43
1 0 Atbildēt

Lai Bonus – Malus klase nesamazinātos, katrā no periodiem (no iepriekšējā gada 1.septembra līdz kārtējā gada 31.augustam) apdrošināšanas dienu skaitam ir jābūt vismaz 275 dienas un nedrīkst būt izraisīti CSNg.

---------------------

Ja ar moci vai kādu citu transporta līdzekli ziemā nebraukā, tad jau likumdošanā ir ielikts, ka BM klase samazinās!!??

Palaidniex 25.oktobris 2018 8:00
1 0 Atbildēt

Un ko darīt ar tiem, kuri ņem apdrošināšanu sezonas mašīnai - tikai vasaras auto uz pus gadu? Tiem nesanāk 275 dienas un līdz ar to katru gadu samazinās klase? Kāpēc?

Toties, ja privātpersonai ir 2 transportlīdzekļi un tas abuss apdrošina uz pilnu gadu, un pa gadu savāc vienas klases transportam 730 apdrošināšanas dienas - tas nav pietiekams iemesls pacelt apdrošināšanas klasi par vairāk kā vienu... kaut vai dienu pietiek ar uzviju... Kāpēc?

Bzh 25.oktobris 2018 10:35
1 0 Atbildēt

Tas ir pareizi. Pa ziemu/vasaru nebraucot, zūd braukšanas prasmes (nespēja paredzēt notikumus, nemācēšana garantēt aizmugurē braucošā drošību utmldz blēņas), tādēļ apdrošinātāji uzskata, ka šis klients ir paaugstināta riska klients un noteikti izraisīs avāriju

Labi, ka apdrošinātāji nav ķērušies klāt tiem, kas 275 dienās nobrauc mazāk kā 15k kilometru. Arī viņiem praktiskā braukšana ir pārāk maz, lai varētu droši vadīt auto

Palaidniex 25.oktobris 2018 21:38
1 0 Atbildēt

Pilnīgi nepareizi domā!

Ja cilvēkam ir dažādu kategoriju transportlīdzekļi? Ko tad?

Vai, ja cilvēks cauru gadu brauc ar darba auto, bet savu personisko nedzen pa sniegu un ledu, bet lieto tikai vasarā?

Kā tad zūd braukt prasme vai iemaņas?

Vai, gadījumā, nav pēdējais laiks apdrošināt vadītāja atbildību nevis īpašnieka atbildību?

Dīvāna komentāri 25.oktobris 2018 8:10
3 0 Atbildēt

Baigi daudz Jums te Kāpēc! Piķis, viņus interesē un viss.

GB12 25.oktobris 2018 10:28
0 0 Atbildēt

A kuru mežonīgajā kapitālismā interesē kas cits?

GB12 25.oktobris 2018 10:35
2 0 Atbildēt

Manuprāt, BM sistēmā ir 3 būtiskas nepilnības:

1. Te jau izskanējusī tēma par močiem;

2. Saistībā ar 1.punktu. Faktiski sanāk, ka, ja cilvēks, kurš 11 gadus braucis kārtīgi, un uzkrājis 17.klasi, bet, nu, sanāk un izraisa krešu, viņš ar kritienu uz 12. tiek sodīts uz turpmākajiem 11 gadiem;

3. Trešais punkts. Ja, piemēram, man ir bijis pasažieru Renault Trafic ar 8 vietām (M1), un es to nomainu pret modeli par 5, un kravas telpu, kas tiek reģistrēts kā kravinieks (N1), bet pēc visiem vadāmību ietekmējušiem parametriem tomēr vairāk vai mazāk paliek viens un tas pats auto, tad 17.klases gadījumā (pasažieru variantam OCTA tad maksātu ap 100 euro) man klase noslīg uz 6. un OCTA maksātu ap 300.

... 25.oktobris 2018 10:56
3 0 Atbildēt

Tā nav nepilnība, tā ir iestrādāta "fīča", lai radītu ilūziju, ka tā nav vienkārš naudas kāšana.

Papildus varu minēt punktu, ja man ir 3 mašīnas, tad pie vienas skrambas BM krītas visām 3 mašīnām.

Tādā gadījumā loģiski būtu, ja es pērku OCTU 3 mašīnām , tad BM arī pieaugtu par 3 punktiem gadā...

GB12 25.oktobris 2018 11:33
0 1 Atbildēt

Jā un nē. Jo, ja tev ir 3 mašīnas, un ar vienu tiek izraisīta avārija, BM nekrītas tik strauji, kā tad, ja tev ir 1. Līdz ar to, arī nebūtu jāceļas par visām 3. Starp citu, atsevišķos gadījumos, saskaitot kopā dienas, var sanākt, ka BM paceļas par 2 klasēm. Man tā ir bijis.

REXX 25.oktobris 2018 12:47
1 0 Atbildēt

Šis ir vislielakais OCTA debilisms. Ja man ir 3 mašīnas, bet vienlaicīgi es lietoju tikai 1 no tām, tad kāpēc man jāpērk 3 polises?

GB12 25.oktobris 2018 14:13
0 0 Atbildēt

Tas neizslēdz to, ka tavu auto vienlaicīgi var lietot cits. Bet par to jau ir diskutēts n-tās reizies. Vai nu polise katrai mašīnai, vai katram vadītājam, neatkarīgi no tā - pieder auto vai nē. Kas nu kuram tuvāks...

Rexx 25.oktobris 2018 15:21
0 0 Atbildēt

Diemžēl likumdošana šobrīd neparedz vadītāja atbildības apdrošināšanu. Ja manu auto lietotu " cits", man tikai būtu jāpārliecinās par to, ka "citam"ir apdrošināšana.

Pļurkt 25.oktobris 2018 11:58
1 1 Atbildēt

Ko te var ņemties??

Sen jau ir skaidrs, ka šitie visi ir apdirsinātāju kantori, kam vienīgais kas interesē ir kā pēc iespējas ātrāk nokāst piķi, nevis to piķi NOPELNĪT!!

Te nav nekāds mežonīgais kapitālisms, bet bandītiskais kapitālims, kur zemākos bandītus piesedz augstākie bandīti (ar likumu).

Rexx 25.oktobris 2018 15:24
0 0 Atbildēt

Nepiekrītu. Iedomājies situāciju, ka Tavu auto apskādētu personāžs, kuram nav līdzekļu apmaksāt remontu, un apdrošināšanas arī nav. Apdrošināšanai ir jābūt.

Pļurkt 25.oktobris 2018 16:49
0 0 Atbildēt

Pašlaik tu apceri savus izdomājumus, kam ar manis uzrakstīto nav pilnīgi nekāda sakara!

kasinsh79 25.oktobris 2018 14:41
1 0 Atbildēt

Realitāte Rīgā, vasarā. Ziepniekkalna ielā fūrists no Lietuvas aizķēra mana radinieka sievietes auto, to sirsnīgi apskādējot vizuāli. Cilvēks burtiski izlūdzās ļaut viņam to paveco Mazdu 6 atpirkt un par negadījumu aizmirst... viņa transporta firmas BM klases izmaiņu dēļ katras avārijas rezultātā. Tā rezultātā: leitis tika pie apmīcītas Mazda 6, ko iekrāva no rampas fūrē; radinieks iegādājās identisku Mazda 6, tikai citā krāsā, zināmā mērā, neko baigi no sevis neieguldot utt.

Rexx 25.oktobris 2018 15:28
1 0 Atbildēt

Nemaz nevajag leišus. Man pazīstams fūres šoferis tāpat maksāja no savas kabatas par apskādētu auto. Tā paša BM dēļ. Viņam šefs tā lika.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 21

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 1

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Audi EX7 – otrais Audi bez četru riņķu logotipa; šoreiz arī Eiropai? (+ FOTO) 10

Audi atklājis jaunā zīmola AUDI otrā modeļa nosaukumu – tas ir krosovers EX7, kas, iespējams, kļūs pieejams arī Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti