Rīgas dome sola mikrorajonos uzbūvēt vairāk nekā 11 000 jaunu autostāvvietu 14

 

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com/maps

Nozare.lv | 30.novembris 2018 11:28

Tuvāko gadu laikā Rīgas dome dažādās pilsētās apkaimēs ir apņēmusies uzbūvēt jaunas autostāvvietas, lai nodrošinātu stāvēšanas iespējas vairāk nekā 11 000 automašīnu, liecina pašvaldības portālā publicētā informācija.

Pašvaldība skaidro, ka šādi plāni tapuši, lai risinātu auto novietošanas problēmas mikrorajonu dzīvojamajās zonās, kur dzīvojamo namu pagalmi tiekot pārpildīti ar transportlīdzekļiem.

Lai risinātu šo problēmu, pašvaldība meklējot teritorijas autostāvvietu izveidei netālu no autobraucēju dzīvesvietām. Piemēram, Rīgas domes Satiksmes departaments esot sācis bezmaksas autostāvvietu būvniecību mikrorajonos, veidojot "kabatas" ielu sarkano līniju robežās. "2017.gadā uzsākta autostāvvietu būvniecība Malienas, Lielvārdes un Hipokrāta ielās. Šī gada būvdarbu plānā norādīta autostāvvietu izbūve Kurzemes prospektā, Rostokas, Akadēmiķa M.Keldiša, Rušonu, Valdeķu un Ēbelmuižas ielās. Kopumā departaments ar "kabatām" plāno aprīkot 16 Rīgas ielas, nodrošinot autostāvvietas aptuveni 1000 transportlīdzekļiem," teikts paziņojumā.

Pēc pašvaldības domām, ar atsevišķiem pasākumiem mikrorajonu autostāvvietu problēmu atrisināt nevar, tādēļ nepieciešama kompleksa pieeja, kas iestrādāta Transporta attīstības tematiskajā plānojumā, kas ir daļa no Rīgas teritorijas plānojuma līdz 2030.gadam.

Galvenais plānojuma mērķis ir atslogot iekšpagalmus, veidojot autostāvvietas uz pašvaldības zemes. Pašvaldības izstrādātā perspektīvo autostāvvietu atrašanās vietu karte liecina, ka Rīgas Kurzemes rajonā plānots izbūvēt 11 stāvvietas ar 3072 vietām, Zemgales priekšpilsētā paredzētas 10 stāvvietas ar 2390 stāvvietām, Rīgas vēsturiskajā centrā - 10 stāvvietas ar 2625 vietām, bet Latgales priekšpilsētā - 10 stāvvietas 662 vietām.

Vidzemes priekšpilsētā plānots uzbūvēt deviņas jaunas stāvvietas, kur varēs novietot 1109 automašīnas, bet Ziemeļu rajonā - septiņas stāvvietas, kas būs paredzētas 1440 mašīnām. Tādējādi galvaspilsētā kopumā plānots izveidot 11 298 jaunas vietas, kur novietot spēkratus.

Kā uzskata pašvaldība, galvenais iemesls autostāvvietu deficītam esot tas, ka lielākā daļa Rīgas mikrorajonu būvēti laikā no 1955. līdz 1980.gadam, kad iedzīvotājiem nebija tik daudz spēkratu. Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pasūtītajā pētījumā secināts, ka 2/3 galvaspilsētas dzīvojamā fonda ir būvētas pēc Otrā pasaules kara un šie dzīvojamie masīvi neatbilst mūsdienu prasībām.

"Kaut gan tā laika pilsētplānotāji šajās apkaimēs ir paredzējuši gan bērnudārzus un bērnu laukumus, gan skolas un dažādu pakalpojumu sniegšanas iespējas, viens nav ņemts vērā - straujais automobilizācijas pieaugums. 1970.gados bijušajā PSRS uz 1000 iedzīvotājiem bija aptuveni piecas automašīnas. 1980.gadu vidū šis rādītājs pieauga līdz apmēram 45 mašīnām uz 1000 iedzīvotājiem, bet 2016.gadā, pēc "Eurostat" datiem, Latvija automobilizācijas līmenis bija sasniedzis 341 automašīnu uz 1000 iedzīvotājiem," norāda pašvaldība.

Pašvaldība uzsver, ka dzīvojamo namu pagalmos ir jāatstāj vieta bērnu laukumiem un zaļajām zonām, tādēļ atrisināt autostāvvietu problēmu tikai uz pagalmu rēķina "diez vai ir iespējams".
 

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 30.novembris 2018 12:48
9 4 Atbildēt

Tā muļķa ( rižskij mer) etniskajā dzimtenē, kurā valda viņa sadarbības partneris, pagalmi izskatās tādi:

kasinsh79 30.novembris 2018 13:19
6 7 Atbildēt

Ir patlaban pieredze ar slavenā Ozolciema masīva apkārtni, kur padsmit korpusu vienai adresei utt. Tas ir tā, vakarā vēlāk atbrauc pie mājas ar visu caurlaidi logā, tad ieraugi, ka vietu jau nemaz tur vairs nav. Atliek riņķot pa rajonu (bet tur jau viss totāli pilns) vai arī novietot auto stipri tālāk. Ir gadījies auto atstāt kādus 300m tālāk, pilnīgi pie citas mājas, caur labirintu labirintiem. Auto jau sen > stāvvietām apkaimē. Arī maksas stāvvietas totāli pilnas. Risinājumu neredzu. Ja vien aplam plato zaļo zonu neuztaisīs mazāku, ar auto novietnēm.

Gaidu vien brīdi, kad no turienes aizbrauksim (savukārt tie cilvēciņu tūkst. gan tur laimīgi turpinās dzīvot)!!!

anonimikis 1.decembris 2018 10:05
5 1 Atbildēt

Ir tāds teiciens - dirš kā Zariņa govs.

Reiz jau solīja stāvparkus ušaks.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti