Saeimas komisija turpinās skatīt apjomīgos grozījumus OCTA likumā 7

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 12.decembris 2018 8:12

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija šodien turpinās skatīt Finanšu ministrijas (FM) sagatavotos apjomīgos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (OCTA likums).

Ar likuma grozījumiem noteikts jauns regulējums attiecībā uz apdrošināšanas līguma spēkā stāšanos ne vēlāk kā trīs mēnešu laikā pēc apdrošināšanas līguma noslēgšanas, lai samazinātu to gadījumu skaitu, kad OCTA līgumi stājas spēkā pēc apdrošināšanas sabiedrībai izsniegtās licences apdrošināšanas veikšanai darbības apturēšanas.

Likuma grozījumi arī paredz tirdzniecības uzņēmuma pienākumu noslēgt OCTA līgumus attiecībā uz tirdzniecībā pieņemtiem Latvijā no uzskaites noņemtiem transportlīdzekļiem.

Tāpat regulējuma izmaiņas paredz apdrošinātāju un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja tiesības noteiktās situācijās iesniegt regresa prasības, kā arī izmaiņas paredz, ka turpmāk no OCTA Garantijas fonda netiks segti zagtu transportlīdzekļu nodarītie zaudējumi.

Likuma grozījumi paredz, ka OCTA nebūs jāveic transportlīdzekļa tiesīgajam lietotājam, kas ir darba tiesiskajās vai dienesta attiecībās ar transportlīdzekļa īpašnieku vai transportlīdzekļa līzinga gadījumā - ar transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādīto transportlīdzekļa turētāju; transportlīdzekļa īpašniekam, kurš nodevis transportlīdzekli līzingā citai personai.

Tāpat izmaiņas regulējumā paredz, ka apdrošināšanas līgumu varēs izbeigt pirms termiņa, ja apdrošinātājam būs anulēta licence OCTA veikšanai, ja uzsākta apdrošinātāja likvidācija vai arī gadījumā, ja transportlīdzeklim mainās identifikācijas numurs.

Likumā arī tiek konkretizēs, ka netiek atlīdzināti zaudējumi, kuri nodarīti ar transportlīdzekli, kas izmantots terora akta veikšanai. FM skaidroja, ka terorisma jautājums saistībā ar transportlīdzekļiem un to apdrošināšanu pēdējos gados kļuvis arvien aktuālāks visā Eiropas Savienībā. Latvijā spēkā esošajā vispārīgajā regulējumā, kas nosaka apdrošināšanas līguma saturu, terorisms kā izņēmums tieši nav norādīts. Līdz ar to OCTA likumā terorisms paredzēts kā izņēmums, kas nav ietverts OCTA segumā.

Ar likumprojektu paredzēts OCTA likumā veikt grozījumus, lai izslēgtu novecojošu terminu lietojumu.

FM skaidroja, ka likumprojekta mērķis ir pilnveidot un papildināt spēkā esošā OCTA likuma likuma normas, jo piedāvātie risinājumi novērsīs praksē konstatētās nepilnības un ieviesīs uzlabojumus ceļu satiksmes negadījumā (CSNg) cietušo personu, apdrošinājumu ņēmēju un autovadītāju interesēs, kā arī ieviesīs jaunus apdrošinātāja atbildības limitus personai un mantai nodarīto zaudējumu atlīdzināšanai.

Plānots, ka izmaiņas stāsies spēkā 2019.gada 1.janvārī.

 
Visi komentāri
 
Šumba 12.decembris 2018 12:54
6 1 Atbildēt

Kārtējā autovadītāju apjāšana!!!

Kāpēc 12.decembris 2018 18:56
1 1 Atbildēt

Nav ietverts jautājums par cenu?

GB12 12.decembris 2018 21:45
0 1 Atbildēt

Nē, nav, un nebūs. Citādi būtu jāveic arī izmaiņas Darba likumā (vai pakārtotajos MK noteikumos), kurā noteiktu maksimālo algu auto servisu mehāniķiem, medicīnas iestāžu darbiniekiem un jebkurai citai profesijai, kuras darbs ir saistīts ar OCTA atlīdzībām.

Rexx 14.decembris 2018 10:06
0 0 Atbildēt

Tā arī nesapratu, kuras TIEŠI no šīm izmaiņām ir apdrošināšanas ņēmēju interesēs. Var kāds paskaidrot?

GB12 14.decembris 2018 11:23
0 0 Atbildēt

Jābūt pieejamai projekta anotācijai. Pieļauju, ka to izlasot, būs skaidrāks. Bet, nu, piemēram, šis - "Likuma grozījumi arī paredz tirdzniecības uzņēmuma pienākumu noslēgt OCTA līgumus attiecībā uz tirdzniecībā pieņemtiem Latvijā no uzskaites noņemtiem transportlīdzekļiem." Ja atdosi auto placim, tev nebūs jāuztraucas par to, ka visādi ļoļiki tur vizinās bez tavas OCTAs, un, ja kas notiks, atbildība nebūs jāuzņemas tev. Manā praksē ir bijuši vairāki gadījumi, kad auto tiek atdots placim, tie vizinās pusdienās, rāda klientiem, a tikai pēc gada klients uzzina, ka viņam dēļ plača darboņa (vai klienta) izraisītas avārijas ir kritusies BM klase.

Tāpat, šis "OCTA nebūs jāveic transportlīdzekļa tiesīgajam lietotājam, kas ir darba tiesiskajās vai dienesta attiecībās ar transportlīdzekļa īpašnieku". Tobiš, cik, neizlasot anotāciju, saprotu, ka poliči nevarēs tevi sodīt, ja tavs darba devējs darba mašīnai nebūs nopircis OCTu. Atbildīgs būs darba devējs.

Rexx 14.decembris 2018 13:28
0 0 Atbildēt

Paldies, par pirmo piekrītu. Tas laikam arī vienīgais "patērētāja" labā. Jo darba devējam nav tiesību likt vadīt auto, kuram nav kārtībā dokumenti, OCTA ieskaitot.

Vēl vajadzētu sakārtot arī, piemēram, servisa mehāniķu atbildību, lietojot klienta auto kādiem mērķiem.

GB12 14.decembris 2018 14:44
0 0 Atbildēt

Nu, tad jau par katru nodošanu servisā būtu jāizdara atzīme vai reģistrācija CSDD. Bet pastāv jau iespēja izvēlēties servisu, kuram ir apdrošināta civiltiesiskā atbildība gan pret pašai mašīnai nodarīto, gan pret trešajām personām. Tad OCTA nebūtu jāslēdz iekšā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti