LTAB: Pēc deviņu gadu pārtraukuma pērn apdrošinātāji guva peļņu no OCTA apdrošināšanas 13

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 11.februāris 2019 9:58

Pagājušajā gadā pēc deviņu gadu pārtraukuma apdrošinātāji guva peļņu no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas, pirmdien intervijā LNT raidījumam "900 sekundes" sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

"Izskatās, ka apdrošinātāji OCTA jomā pagājušo gadu pēc deviņu gadu pārtraukuma ir beiguši ar peļņu," teica Abāšins.

Savukārt, jautāts, kādas izmaiņas gaidāmas OCTA cenās, LTAB valdes priekšsēdētājs norādīja, ka cenu izmaiņu prognozēšana ir kā zīlēšana kafijas biezumos. "Kur tās cenas ies, grūtu pateikt, jo katrā ziņā konkurence tirgū eksistē - ir deviņi spēlētāji un konkurence ir samērā nežēlīga, tāpēc, kā tās cenas nošūposies, to ir ļoti grūti teikt," sacīja Abāšins, vienlaikus atzīstot, ka nesaredz priekšnosacījumus, lai OCTA cenas, pēc pagājušajā gadā un aizpagājušajā gadā novērotā straujā cenu lēciena, vēl turpinātu pieaugt.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka Latvijas apdrošināšanas sabiedrības no OCTA apdrošināšanas 2018.gada deviņos mēnešos guva peļņu 6,221 miljona eiro apmērā pretstatā zaudējumiem 2017.gada attiecīgajā periodā.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

 
Visi komentāri
 
GB12 11.februāris 2019 16:23
1 2 Atbildēt

Hmmmm, gandrīz diena pagājusi kopš ziņas publicēšanas un nav vēl visādi pļurkti un rekši ieīdējuši par ļaunajiem apdrošinātājiem, kuri panesušie uz tādu nekaunību kā pelnīt, pie tam, tirgus ekonomikas apstākļos... nu jā, laikam seko Kivičam un Skulmei

Rexx 11.februāris 2019 17:21
2 2 Atbildēt

Toties zilais gailītis priecīgs izriež krūtiņu. Seko vien pats saviem elkiem, mazo draudziņ!

GB12 11.februāris 2019 23:38
0 0 Atbildēt

Freijers 12.februāris 2019 8:28
1 0 Atbildēt

Da labi, peļņu var kā vajag noformēt, turklāt pēc 2x un uz augšu OCTU sadārdzinājuma, faktiska bonu - malus bonusa klašu uzmetiena, būtu dīvaini, ja vēl zaudējumos dzīvotos.

GB12 12.februāris 2019 10:31
0 0 Atbildēt

Kurā vietā bija uzmetiens?

Freijers 12.februāris 2019 10:45
0 0 Atbildēt

Tajā vietā, ka tagad prēmijas minimāli atšķirās no tā kāda BM klase - ar sievu viegli to pārbaudām - cenas ir identiskas praktiski, starpība klasēm 2 klases, abiem bonusā. To arī paši apdrošinātāji vienreiz izpļurkstējās, ka vērtējot nelielā mērā BM klases prēmijas aprēķināšanā (protams, ja bonusa klašu, malusam ieslēgsies pa pilnuy programmu). Bet nu nekas jauns, pirms šī BM arī bija cita kārtība, ko izgāza, kad pārāk daudz labo un paklausīgo salasījās...

Starpības prēmijās arī vedina domāt, ka ir tādi, kuriem tā Tava tirgus daļa nu ir nafer neinteresē - jo cenu starpības reizēs....nekā savādāk izskaidrot nevar.

GB12 12.februāris 2019 11:30
0 0 Atbildēt

BM nav vienīgais cenas noteicošais faktors. Jā, ļoti būtisks, bet ne vienīgais... ir tādas lietas kā vecums, stāžs, dzīves vieta, marka/modelis, dzinēja tilpums /jauda, pilna masa, daži apdrošinātāji skatās arī soda punktus... utt., utjp... līdz ar to, no plikām BM klasēm divām personām secinājumus nekādus izdarīt nevar. Pie tam, jāskatās, kādas klases... starp 15. un 17. dižas starpības nebūs, bet starp 8. un 10. tā jau var būt daudz jūtamāka. Īsāk sakot, neredzot situāciju kopumā, tas nav arguments. Bet mazas atšķirības starp 2 klasēm bija arī pirms tam. Šobrīd patiesībā, starpība starp sākuma klasēm un labajām ir daudz lielāka. Pie tam, cenas pacēla visiem un īpaši vairāk - sākuma klasēm.

Par to BM kārtību - piekrītu, jaunā ir tizla. No tāda viedokļa, ka, ja, piemēram, agrāk izraisīji negadījumu un tev no 17. nokrita uz 13., tad katru gadu tā auga līdz atkal 17. Tagad visus 11 gadus staigāsi ar to zīmogu. Bet, no otras puses, ko tur speciāli gāzt - BM klases neregulē neviens likums, attiecīgi, no tā "labo un paklausīgo" viedokļa skatoties - to sistēmu varēja jau likvidēt tad pavisam, būtu vienkāršāk, vai ne? Kāpēc tad šitā jāmuļļājas? Bet te jau ir otrs moments - apdrošinātāji jau grib tos "labos un paklausīgos". Bet, nu, nav jau mums tas sliktākais variants. Cik dzirdēts, Lielbritānijā pirmo BM uzlabojumu (tas tur laikam saucas "no-claim discount") dabūt varot tikai pēc 5 gadiem un, ja izraisi kaut sīku negadījumu, tad atkal atkrīti sākumā uz 5 gadiem... tā man vismaz viens vietējais stāstīja.

Freijers 12.februāris 2019 12:14
0 0 Atbildēt

Tas, ka ir vēl faktori, tas ir sen zināms, kā piemēram LV dalīšana trīs zonās - Rīga, kkāds mistisks xkm rādiuss, un visi pārējie, cenas arī attiecīgi sort of būtu zemākas bijušas tiem, kas "laukos", arī klases nav guru augstās (teiksim padsmit sākumā), bet tas reāli vairāk nestrādā - jo kādreiz ar klasēm augstāk turklāt vēl no Rīgas ārā dzīvojot (2.zona) cena atšķīrās ļoti, nu jau minimāli, ja vispār ir t.i. pieņemu ka faktori (kas runāja par labu) ir ganrīz nonullēti, arī auto nespēlē lielu lomu, visi veci ZS nevienam nav ne tuvu 150-200...Labos un paklausīgos apdrošinātāji grib, kad ir kas jāizmaksā, savukārt ko melnu atrast, kad prēmijas jākasē . Tas, ka esošie MKN ir rakstīti apdrošinātāju interesēs arī skaidrs, ar visiem gadījumiem, kad aizvien paplašina regresus un ievieto visādas atrunas - vai arī kad izdomāja lauka piekabēm u.c. transportam, kas uz koplietošanas ceļiem neizbrauc OCTAs piešūt. Diemžēl, ka citur ir vēl debīlāka - no patērētāja viedokļa - sistēma uztaisīta, īsti nav arguments.

GB12 12.februāris 2019 14:00
0 0 Atbildēt

Nav taisnība, ka minimāli atšķiras. Uz mana vārda ir reģistrēti 2 vienas klases (vidēji lielās) sedani, ar plus mīnus līdzīgām gaudām (207 un 250 ZS), abi nav t.s. VIenam ir vecā adrese (110 km no Rīgas), otram jaunā - Rīga. Reģiona mašīnai OCTA uz gadu maksā 85 euro, rīdziniekam tikpat sanāca pusgadā. Tb., atšķirība 2 reizes. Tas ir tikai viens piemērs. Bet zini - pieredze man ir iemācījusi neuzticēties tam, ko klients saka, jo, apskatot bildi pašam, tā aina bieži vien uzzīmējas savādāka un parādās kopsakarības, par kurām pirms nav nebija ne jausmas. Domāju, tā ir arī tavā gadījumā. Tā ka, viss šis, ko mēs te runājam, pa lielam ir zīlēšana kafijas biezumos.

Savā ziņā varētu domāt, ka apdrošinātāja interesēs, bet, nu, regresus ņem par tiešām nozīmīgiem pārkāpumiem (šmiga, riepas, aizbraukšana no notikuma vietas, bez tiesībām utt.). Līdz ar to, ja esi normāls braucējs, kas uzpasē savu auto, par regresiem jau nu tev galīgi nav jāuztraucas.

Lauka piekabēm u.c. transportam izdomāja ne jau tāpat aiz neko darīt. Tur bija precedents no ES tiesas, kur nopietni cieta cilvēks, kā dēļ tas viss. Un arī - tas, kā to pasniedza prese un soctīkli, īsti nebija tā, kā tas bija reāli domāts.

Nesaku, ka tas ir arguments, vnk ar to gribu parādīt, ka, nu, nav pie mums tas viss tik slikti, kā te daži vaimanoloģijas guru grib mālēt.

Rexx 12.februāris 2019 13:10
0 0 Atbildēt

Tu saki, daži apdrošinātāji skatās arī soda punktus. Kāds sakars auto vadītāja soda punktiem ar īpašnieka atbildības apdrošināšanu, ja tā nav viena un tā pati persona?

GB12 12.februāris 2019 14:01
0 0 Atbildēt

Tāds, ka pēc statistikas lielākā daļa auto īpašnieku ir arī to reālie lietotāji, attiecīgi, vadītāji, kas izraisa negadījumus.

ExRecer 12.februāris 2019 9:30
2 0 Atbildēt

Ha, nav jau liela māksla, lielīties ar peļņu ar likumu nodrošinātā biznesā!

rodo 12.februāris 2019 15:59
2 0 Atbildēt

fū, tas labi. citādi man bija nemierīgs prāts, tāds stress ka šie nabadziņi cietīs badu no OCTA cenas dubultošanas vienalicīgi visā kartelī. tā centās, fīrēja un galus ūdeni gremdēja lai nneojauš ka vienojušies ir un še tev vēl zaudējumi joprojām. bet nu miers, tagad jau var sit back and relax beidzot.

tā varēšu es droši maksāt dubulto cenu ar tālāk. tas nekas, ka 15 gadu stāžā nav bijis NEVIENS octa gadījums, tāpat jutos vainīgs ka apzogu. bet nu i miers.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO)

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 15

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 2

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 

800 Zs mustangs - Shelby izlaiž Mustang Super Snake (+ FOTO) 3

Shelby American parādījis savu pirmo projektu, kas radīts uz jaunās S650 Mustang platformas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti