Par auto radītiem bojājumiem nekvalitatīva ceļa seguma dēļ apdrošinātājiem šogad iesniegti apmēram 400 pieteikumu 3

 

Foto: Ekrānšāviņš no Youtube.com

Nozare.lv | 19.februāris 2019 12:39

Par automašīnai radītiem bojājumiem nekvalitatīva ceļa seguma dēļ apdrošinātājiem šogad iesniegti apmēram 400 pieteikumu, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Apdrošinātāju asociācijā.

"Latvijas Apdrošinātāju asociācijas apkopotā informācija liecina, ka no šā gada sākuma līdz februāra vidum apdrošinātāju saņemto atlīdzību pieteikumu skaits par bedru vai nekvalitatīva ceļa seguma radītiem bojājumiem transportlīdzeklim audzis 2,5-3 reizes. Šobrīd saņemti apmēram 400 pieteikumu, un to skaits turpina augt. Pieteikumu skaita tendences dažādiem apdrošinātājiem atšķiras, piemēram, kādam tas audzis tikai par trešdaļu, citam pat četras reizes," informējas asociācijā.

Pēc asociācijas datiem, absolūtais vairākums no negadījumiem noticis Rīgā un Pierīgā (Mārupē, Garkalnē) - vairāk nekā 70%, taču dažiem apdrošinātājiem pat 90%. Savukārt pārējiem negadījumiem nav novērojama izteikta koncentrēšanās pa reģioniem - bojājumi radīti gan uz Kurzemes autoceļiem, gan pa kādam arī Jelgavā, Valmierā, Daugavpilī un citur.

"Saņemto pieteikumu skaits februārī aizvien pieaug, un varam prognozēt, ka tas vēl turpināsies. Apdrošinātāju izmaksas KASKO apdrošināšanā par bojājumiem nekvalitatīva ceļa seguma un bedru dēļ tradicionāli pieaug martā un aprīlī, tādēļ, visticamāk, arī kopumā par šī gada situāciju varēsim spriest pēc pāris mēnešiem," uzsvēra asociācijā.

Tāpat asociācijā norādīja, ka šobrīd radušies zaudējumi vēl tiek apzināti, un daudzi apdrošinātāji rezervējuši šīm izmaksām tūkstošiem eiro. Pieteikto atlīdzību apmērs par auto bojājumu ir no 70 eiro līdz 1500 eiro. Visbiežāk bojātas riepas un diski, bet ir gadījumi, kad bojāta arī virsbūve un ritošās daļas elementi.

"Pēc negadījuma vēlams izsaukt ceļu policiju, lai piefiksētu visus apstākļus un apdrošinātājs vai auto īpašnieks vēlāk varētu vērsties ar regresa prasību pret konkrētā ceļa uzturētāju vai īpašnieku. Diemžēl policija resursu trūkuma dēļ atsakās izbraukt uz šiem samērā nelielajiem negadījumiem, bet tikai piereģistrē zvanu, kas būtiski samazina iespējas vērsties ar regresa prasību pret atbildīgajiem," pauda asociācijā.

Pēc asociācijā vēstītā, pēdējos gados no visām KASKO apdrošināšanā izmaksātajām atlīdzībām aptuveni 1-2% tiek izmaksāti par bojājumiem, kas radušies nekvalitatīva ceļa seguma/bedru dēļ.

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 19.februāris 2019 16:48
0 0 Atbildēt

Cik ir iesniegti tas ir pilnīgākās pupu mizas, bet cik ir dabūjuši reālu atlīdzību tas ir pavisam cits jautājums.

Kā arī būtu ļoti vērtīgi uzzināt vai apdrošinātāji arī ir kaut ko dabūjuši no ceļu uzturētājiem?? Citādi elementāri nākošajā gadā tiks paceltas polises cenas un rezultātā 'paši vien samaksāsim par pašu sadauzītajiem riteņiem!!

GB12 19.februāris 2019 18:11
0 0 Atbildēt

Reālas atlīdzības saskaņā ar polises noteikumiem ir dabūjuši praktiski visi. Ja nav krāpšanas pazīmju vai kā citādi pārkāpti noteikumi un informācija par objektu sniegta pareiza, apdrošinātājam nav pamata par šādu risku nemaksāt.

Par dabūšanu no uzturētājiem - tas ir iespējams tikai tad, ja auto vadītājs pēc negadījuma izsauc policiju, ar kuras protokolu tad reāli var izveidot keisu, ka konkrētais gadījums ar konkrēto auto ir noticis konkrētajā vietā. Ja policijas protokols ir, tad apdrošinātāji tiesājas.

viencexperc 19.februāris 2019 18:19
1 1 Atbildēt

Ja es būtu apdrošinātājs, es noraidītu. Domāju, ka viņi arī tā dara.

1) Ja tāds lūznis izjūk no vienas bedres, tad tas nav apdrosināšanas gadījums

2) Ja cilvēks nemāk braukt, vai neievēro ātrumu atbilstoši ceļa segumam, tad tas nozīmē, ka cilvēks pats stimulēja apdrošinašanas atlīdzības saņemšanu. Citiem vārdiem sakot - krāpniecisks gadījums, par ko pienākas likumā paredzēts sods.

To var pielīdzināt tam, ka cilvēks appdrošina māju pret ugunsgrēku, un tad iekurina istabas vidū ugunskuru.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti