Kad mūžs ir nodzīvots jeb ko iesākt ar veco auto? 3

 

Foto: Publicitātes attēls

P.R.A.E. | 27.februāris 2019 9:59

Atkritumu šķirošana un pārstrāde ir viennozīmīgi kļuvusi par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu, un videi draudzīgs dzīvesveids ir ne tikai izvēle, bet nepieciešamība, ņemot vērā ierobežotos resursus un dabas piesārņojumu.

Metāls, kas ir viens no progresīvākajiem atkritumu veidiem, ir pārstrādājams bezgalīgi daudz reižu, vienlaikus ievērojami ietaupot darbaspēku, laiku un dabas resursus. Baltijas valstu vadošais metāla izstrādājumu iepirkšanas, pārstrādes un eksporta uzņēmums “Tolmets” skaidro, kāpēc ir svarīgi laikus nodot vecās automašīnas oficiālajos pieņemšanas punktos, kā arī sniedz ieteikumus, kā to iespējams izdarīt.

Kāpēc ir nepieciešama profesionāla veco automobiļu utilizācija?

Transportlīdzekļa īpašniekam ir jānodrošina, lai tā īpašumā esošs nolietots transportlīdzeklis tiktu nodots pārstrādes uzņēmumam. Ja spēkrats jau ilgstošu laiku ir atstāts stāvam neatļautā vietā, to var piespiedu kārtā evakuēt, ņemot vērā, ka šāda rīcība atbilstoši normatīvajiem aktiem ir Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums.

Tomēr nereti liela daļa automašīnu tiek norakstītas novēloti, un līdz auto kapsētām vai metāla smalcinātājam tās nonāk tikai tad, kad vairākus gadus nostāvējušas pagalmā vai ceļa malā.

Noteikti jāmin, ka arī patvaļīga transportlīdzekļa izjaukšana nav pieļaujama – automašīna sastāv no dažāda veida atkritumiem, kuri jāapsaimnieko atbilstoši prasībām. Vienā automašīnā ir aptuveni 5 līdz 10 litri dažādu šķidrumu – antifrīzs, bremžu šķidrums, stūres pastiprinātāja šķidrums, eļļas, akumulatora skābe u.c. Lielākā daļa šo šķidrumu ir toksiski, līdz ar to ir nepieciešama profesionāla pieeja šo šķidrumu neitralizēšanā.

Tāpēc, lai vecu automobiļu utilizēšana nekļūtu par problēmu nedz to īpašniekiem, nedz dabai, spēkratu ieteicams nodot kādā no sertificētiem metāla pārstrādes punktiem, kur par to pienācīgi parūpēsies. Automobilis tiks atbrīvots no visiem degošajiem eļļošanas materiāliem, bremžu un stikla tīrīšanas šķidrumiem, kas arī vēlāk tiek pārstrādāti. Automobiļu akumulatori tiek nogādāti pārstrādei akumulatoru rūpnīcā, bet sasmalcinātās riepas tiek izmantotas kā ceļu seguma vai izolācijas materiāls.

Ko der zināt, ja vēlaties nodot nokalpojušo spēkratu metāla pārstrādei?

„Tolmets” pārstāvis Valdis Uburģis atklāj, ka daudziem iedzīvotājiem aktuāla ir automašīnu un to detaļu utilizācija, tomēr ne visi potenciālie metāla atkritumu nodevēji ir informēti par iespējām, kā savu mūžu nokalpojušo transportlīdzekli nodot pārstrādei. Sākotnēji vēlams noskaidrot tuvāko metāla izstrādājumu pieņemšanas punktu un precizēt, vai tā darbinieki ar savu transportu var piegādāt pārstrādei paredzēto automobili, ja pats īpašnieks šo piegādi veikt nevar.

Oficiālajos metāla pārstrādes punktos svari, uz kuriem tiek svērti norakstītie automobiļi, ir sertificēti, turklāt, pieņemot transportlīdzekli, apstrādes uzņēmums izsniedz transportlīdzekļa likvidācijas sertifikātu un elektroniski informē CSDD par likvidācijai pieņemto transportlīdzekli. Der zināt, ka, nododot transportlīdzekli pārstrādei, ir nepieciešams uzrādīt personu apliecinošu dokumentu – spēkratus iespējams nodot tikai to īpašniekiem vai notariāli pilnvarotām personām. Samaksas saņemšana notiek ar bankas pārskaitījumu, vairumā gadījumu naudu saņemot jau vienas diennakts laikā.

Ja arī jūsu pagalmā jau kādu laiku nekustīgs stāv vecais auto, sazinieties ar tuvāko pieņemšanas punktu, kas piedāvās piemērotāko situācijas risinājumu!

 
Visi komentāri
 
as 27.februāris 2019 10:35
1 0 Atbildēt

aaa cik daudz auto disku, kas vēl varētu kalpot pēc to nozīmes, nevis pēc alumīnija svara!

Cik es zinu, 120EUR dod par auto, kam nav škidrumu utml daļu, ja tie ir iekšā, tad mazāk, plus pašam jāapmaksā vešana.

Iedodiet kādu piemēru, lai cilvēki saprot, ko var un ko nevar iegūt par tiem auto atlikumiem, ar kuriem pilnas pažobeles!

Freijers 27.februāris 2019 14:09
1 0 Atbildēt

Tā gluži nav, es arī drīzumā došu tolmetā pēc skata smuku, bet liektu (riepas plīsuma, vai iepriekšējā īpašnieka - loša) ļitaku - jo taisnošana ir loterija ar 20 eiro iemaksu, kur var tā arī nebūt nekad jauna rezultāts, mazajiem diametriem tas neatmaksājas, jo var pa to naudu(bieži lētāk) jaunu disku ssā sameklēt un veco vēl metālā nodot kko atgūstot.

Par visu pārējo lai tie tolmeta "utilizētāji" nelej čugunu, visu sasit, plastmasus misenē, atrabotkas labākā gadījumā kkur sadedzina, un uz krāsainajiem vēl uzvārās.

. 27.februāris 2019 21:01
1 0 Atbildēt

Tīra Tolmeta reklāma ar tukšu pļūtīšanu, nekas vairāk.

Zinu dažus(gan jau ka daudzi tādi) plačus, kuriem ir tiesības norakstīt auto...un šie pieņemtie auto tiek jaukti ārā vienkārši lielā pļavā, tāds nieks kā dzesēšanas šķidrums tiek nopludināts turpat augsnē utml. Nekādu spec segumu un savu ūdens attīrīšanas iekārtu. Tā lūk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti