Marts ir klāt, un aktuāls kļūst jautājums – kur likt vecās ziemas riepas? Daudzkārt izskanējis viedoklis, ka riepu maiņas servisi tās pieņem tikai par maksu, tomēr Pierīgā un Zemgalē ir vairāki autoservisi, kur nolietotās ziemas riepas var atstāt bez maksas.
“Riepu aprites jautājums Latvijā joprojām nav pilnībā sakārtots, tomēr esam uz pareizā ceļa – strādājam pie tā, lai servisi būtu motivēti pieņemt nolietotās riepas, organizējam to savākšanu un nogādāšanu uz reālu pārstrādi,” stāsta Latvijas Zaļā fonda izpilddirektore Solveiga Grīsle. Viņa pauž pārliecību, ka “ritenis nav jāizgudro no jauna” un ir jāuzlabo esošā likumdošana, kas spētu ierobežot nelegālo riepu importu un kontrolēt Dabas resursu nodokļa (DRN) nomaksu.
Latvijā jau šobrīd ir uzkrāts vairāk nekā 40 tūkstoši tonnu nolietotu riepu, taču pareizā riepu aprites sistēmā šis materiāls nav kaitīgs dabai. Pārstrādātas riepas kļūst par vērtīgu materiālu – gumijas granulām, kuras izmanto sporta laukumu segumu ražošanā, būvniecībā vai ceļu būvē, tāpēc Latvijas Zaļais fonds aicina iedzīvotājus būt atbildīgiem un neizmest riepas mežos un grāvjos, bet nodot pārstrādei.
Turpinot aizsākto akciju “Dod riepām otru dzīvi”, vairāk nekā 12 atbildīgos autoservisos Pierīgā un Zemgalē nolietotās ziemas riepas ir iespējams nodot bez maksas. Autoservisu atrašanās vietas atrodamas Latvijas Zaļā fonda mājas lapā https://zalaisfonds.lv/dod-riepam-otru-dzivi/
Labais! Pērkot 4 riepas piemaksāt 8 EUR par veco nodošanu neesam gatavi, bet, kad tas tiek iecenots cenā un padarīts mums neredzams, tipa bez maksas, tad sitam plaukstas un pērkam!
Godīgi sakot, es šito reāli nesaprotu - riepas ir resurss, no kura tiek ražoti produkti, līdzīgi kā papīrs, plastmasa, stikls. Kāpēc to pārstrādājošie uzņēmumi to nepieņem bez maksas?
1. Tāpēc ka visiem ir pajāt.
2. Bijušie kas ņēma uz pārstrādi ir nolikvidēti, bet jaunos smacē nost un neļauj pat atvērties.
-----------
Vēl 80-to gadu beigās bija eksperimenti ar pozitīvu rezultāti par riepu pārstrādes produktu izmantošanu ceļu būvē, taču zagļu varzai tas nav vajadzīgs, jo nevar pakampt miljonus tūlīt un uz vietas.
tas jau ir sadalīts bizness. Kamēr Šķēli, Šleseru un Co galīgi neatgrūdīs no varas grožiem, tikmēr šajā biznesā konkurentiem jau esošajiem uzņēmumiem neklāsies viegli, ja vispār izdosies kaut ko atvērt...
Pirms vairākiem gadiem interesējos par riepu pārstrādes uzņēmuma iespējām, uzreiz pateica, ka varu nemēģināt...
Tieši tā!! Polijā pirolīzes rūpnīcas ir teju vai katrā palielākā pagastā, ražo siltumu, elektrību un degvielu komunālo dienestu traktoriņiem. Polijā ražotās pirolīzes uzpariktes - tādas kas pārstrādā gumijas un plastmasas atkritumus siltumā un šķidrā, degošā frakcijā var nopirkt gandrīz internetveikalos. BET Latvānijā šie procesi ir tik tāl nopbirokratizēti, ka pat ja kāds uzdāvinās, atvedīs un uzstādīs PAR VELTI tik un tā neļaus strādāt - noēdīs ar papīru kalniem.
Latvānijas valdošai zagļu kliķei taču neko no ražošanas, vai kaut vai reālas SAVU pašu atkritumu pārstrādes nevajag!!