Visi komentāri - Latvijā 111 tirdzniecības vietās var nodot transportlīdzekļu vecās riepas, iegādājoties jaunas

Latvijā 111 tirdzniecības vietās var nodot transportlīdzekļu vecās riepas, iegādājoties jaunas 2

 

Foto: Ekrānšāviņš no Youtube.com

Nozare.lv | 15.marts 2019 10:57

Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācijas (LRAA) iniciatīvā "Riepa ar rītdienu" piedalās 111 tirdzniecības vietas, kurās bez maksas var nodot transportlīdzekļu vecās riepas, iegādājoties jaunas, aģentūru LETA informēja asociācijas pārstāvji.

Beidzoties ziemas riepu sezonai, LRAA jaunu riepu iegādei aicina izvēlēties tirdzniecības vietas, kurās izvietota atpazīstamības zīme "Riepa ar rītdienu", jo šajās vietās nolietotās riepas tiek pieņemtas pārstrādei viens pret vienas attiecībā pret iegādāto riepu skaitu, nepiemērojot par nolietoto riepu apsaimniekošanu otrreizēju samaksu.

Patlaban iniciatīvā piedalās jau 111 tirdzniecības vietas, kurās bez maksas var nodot vecās riepas, iegādājoties jaunas. Šo vietu ērtākai atrašanai LRAA mājaslapā tagad pieejams arī pārskatāms tirdzniecības vietu attēlojums kartē.

"Iniciatīvas ietvaros mēs strādājam pie tā, lai radītu patērētājam ērtu iespēju nolietotās riepas nodot jaunu vai lietotu riepu iegādes brīdī. Šādi vēlamies praksē iedzīvināt principu "nauda seko riepai", kas jau sen ir iekļauts normatīvajos aktos. Neatkarīgi no tā, vai riepu tirgotājs ir vai nav pievienojies iniciatīvai "Riepa ar rītdienu", jebkurai riepu tirdzniecības vietai jārūpējas, lai patērētājam būtu iespēja nolietotās riepas nodot pārstrādei bez papildu samaksas. Princips "nauda seko riepai" ir vienlīdz attiecināms uz visiem tirgus dalībniekiem - par riepu apsaimniekošanu ir samaksājis importētājs, kuram par to tiek piešķirts nodokļa atbrīvojums. Savukārt riepu mazumtirgotājus aicinu pieprasīt saviem importētājiem informāciju par riepu apsaimniekošanas iespējām un informāciju, kur nodot nolietotās riepas bez papildu samaksas. Jebkuram importētājam jāspēj nodrošināt šādu servisu saviem sadarbības partneriem - tieši par šī pienākuma izpildi importētājam tiek piešķirts nodokļa atbrīvojums," pauda LRAA vadītāja Tīna Lūse.

Gada sākumā iniciatīvai ir pievienojies arī uzņēmums "Inter Cars Latvija", Latvijas reģionos izvietojot piecus riepu nodošanas konteinerus. Tādējādi arī mazākām tirdzniecības vietām, kas sadarbojas ar "Inter Cars Latvija", ir radīta iespēja atbildīgi apsaimniekot nolietotās riepas. Konteineri pieejami Daugavpilī, Jēkabpilī, Liepājā, Viļānos un Valmierā. Iniciatīvā jau piedalās "Latakko" un "Auto starts tirdzniecība" tirdzniecības vietas.

Ņemot vērā, ka riepas ir videi kaitīgie atkritumi, Lūse iedzīvotājus aicina tās nekādā gadījumā neizmest dabā. Ja nav plānota riepu iegāde, tad jāsazinās ar savu pašvaldību vai tās izvēlēto atkritumu apsaimniekošanas uzņēmumu par riepu nodošanas iespējām. Piemēram, SIA "Eco Baltia vide" savos un savu partneru šķirošanas laukumos nodrošina iespēju iedzīvotājiem reizi gadā vienu riepu komplektu nodot bez maksas.

LRAA aicina arī citas riepu tirdzniecības vietas pievienoties iniciatīvai "Riepa ar rītdienu", rakstot uz e-pastu info@lraa.lv. Pievienojot situācijas izklāstu, uz šo pašu e-pastu var rakstīt arī gadījumos, kad patērētājs ir iegādājies riepas tirdzniecības vietā, kas piedalās šajā iniciatīvā, taču saņēmis atteikumu pieņemt nolietotās riepas bez maksas.

Atpazīstamības zīme "Riepa ar rītdienu" ir LRAA biedru radīta sociālā iniciatīva un vienlaikus informatīva norāde pircējiem, ka importētājs vai tirgotājs ir noslēdzis līgumu ar apsaimniekotāju par atbildīgu un videi draudzīgu riepu savākšanu un pārstrādi. Zīme "Riepa ar rītdienu" kalpo arī par apliecinājumu, ka, iegādājoties jaunas riepas ar šo marķējumu, nolietotās riepas konkrētajā tirdzniecības vietā cilvēks proporcijā viens pret viens varēs atstāt bez maksas.

Biedrība "Ražotāju vides atbildības asociācija" dibināta 2018.gada nogalē ar mērķi pašiem uzņēmējiem vienoti risināt jautājumus, kas saistīti ar to atbildību par vidi.

Biedrības galvenie uzdevumi ir īstenot ilgtspējīgu iepakojuma materiālu un videi kaitīgo preču apsaimniekošanas sistēmu, nodrošinot vides saglabāšanu, kā arī piedalīties vides politikas veidošanā un īstenošanā iepakojuma materiālu un videi kaitīgo preču apsaimniekošanas procesos Latvijā.

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 15.marts 2019 16:45
4 3 Atbildēt

Es nopirku jaunas riepas Eiropas Savienībā, par ko esmu samaksājis par šo riepu utilizāciju.

BET Latvānijā man spiež maksāt kaut kādus ekoloģiskos nodokļus!!!

viencexperc 15.marts 2019 17:39
3 2 Atbildēt

Nekur es neaicinu, neko neaģitēju, bet kā būtu, ja visi, protesta dēļ, sāktu savas riepas mest mežmalās? Vai izkraut pie saemas?

Kāpēc nedrīkst izmest parastos atkritumu konteineros? Visi tie zaļie idiņi saliek konteinerus papīram, bet neliek konteinerus bīstamiem atkritumiem ( riepām, šīferiem, utt)

Ak jā, no papīra var nopelnīt naudiņu, bet no bīstamajiem atkritumiem, nē.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti