Izskatīšanai pirmajā lasījumā virza grozījumus Autoceļu lietošanas nodevas likumā 5

 

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com/maps

Nozare.lv | 19.marts 2019 8:18

Saeimas budžeta un finanšu (nodokļu) komisija pirmdien lēma virzīt izskatīšanai pirmajā lasījumā 2019.gada budžeta likumprojektu paketē esošos grozījumus Autoceļu lietošanas nodevas likumā, kas paredz, ka turpmāk autoceļu lietošanas nodevas nemaksātājus fiksēs automatizētas iekārtas, un par nodevas nesamaksāšanu varēs sodīt ne tikai transportlīdzekļa vadītāju un pārvadātāju, bet arī turētāju vai īpašnieku.

Likums nosaka, ka autoceļu lietošanas nodevu par valsts galveno un reģionālo autoceļu posmu lietošanu maksā par kravas transportlīdzekļiem, kuru pilna masa ir lielāka par 3000 kilogramiem, un kravas transportlīdzekļu sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 3500 kilogramiem.

Lai uzlabotu autoceļu lietošanas nodevas samaksas kontroli, grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas likumā precizē nodevu maksātāju loku, līdztekus mehāniskā transportlīdzekļa īpašniekam, turētājam un vadītājam turpmāk nodevas maksātājs būs arī - pārvadātājs. Lai nodrošinātu nodevas samaksas kontroli, paredzēts, ka turpmāk nodevas samaksas kontroli varēs veikt ar arī tehniskajiem līdzekļiem, proti, pārkāpumu varēs fiksēt neapturot transportlīdzekli.

Satiksmes ministrija (SM) skaidro, ka nodevas samaksas kontroli veiks Valsts policija (VP), bet AS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) ar tās rīcībā esošajiem tehniskajiem līdzekļiem nodrošinās iespējamo pārkāpumu fiksēšanu, neapturot transportlīdzekli. Izdevumus, kas LVC radīsies saistībā ar šo uzdevuma izpildi, paredzēts segt no valsts pamatbudžeta programmai "Valsts autoceļu fonds" piešķirtajiem līdzekļiem.

LVC iegūtos datus par fiksētajiem pārkāpumiem, neapturot transportlīdzekli, nodos Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSSD), kas būs tiesīga noslēgt deleģēšanas līgumu ar VP, lai veiktu informācijas apstrādi, sagatavotu administratīvā pārkāpuma protokola projektu un nosūtītu to VP izvērtēšanai, kā arī nosūtītu VP lēmumu adresātam un citu Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteikto darbību veikšanai.

SM skaidroja, ka uz valsts autoceļiem plānots uzstādīt iekārtas, ar kuru palīdzību varēs veikt nodevas samaksas kontroli. Par autoceļu posma lietošanu ar transportlīdzekli, par kuru nebūs veikta autoceļu nodevas samaksa, tiks sastādīts administratīvo pārkāpumu protokols. LVC no 2017.gada 14.decembra līdz 2018.gada 15.jūnijam realizēja autoceļu nodevas samaksas kontroles pilotprojektu, lai noskaidrot, cik liela daļa nodevas maksātāju nav veikuši nodevas samaksu, kā arī samaksu ir veikuši vai veikuši neatbilstošā apmērā.

Ar likuma izmaiņām plānots budžetā iekasēt papildus 4,08 miljonus eiro.
 

 
Visi komentāri
 
650 19.marts 2019 11:10
22 11 Atbildēt

Kas var būt labāks par šo zelta olu- ka sodīt neapstādinot. Tur ne tikai ka vadītāju un īpašnieku, vēl pat vajadzētu visu turētāja ģimeni un, r/a izdevēju, vnz izgatavotāju un konkrētās automarkas ofic dīleri. Un Galvenais, ka visus vienlaicīgi un neierobežotu skaitu reižu. No plānotajiem 4mio attiecīgi pusi idejas autoriem par idejas uzturēšanu un trešdaļu juristiem par iekasēšanu. Par atlikumu iepirkt Greenlandē sauso ledu ar sezonas atlaidi un izdalīt (pagaidām) nesodītajiem ceļu lietotājiem- lai viņi sūkā un gaida savu kārtu.

Freijers 19.marts 2019 16:31
3 8 Atbildēt

Labs....bet viens amplis jau priecājās, ka atkal kādu sodīs - tā jau ir tiem dzimtcilvēku pēctečiem, verdzība asīnis.

Principā ir laiks kādiem aktivistiem sākt vērsties pret šo robotizētās sodīšanas sērgu, jo sodītāji ir sajutuši asins garšu, Saeimai var cauri praktiski da jebko izstumt + vēl noderīgie idioti priecāsies.

650 19.marts 2019 20:39
0 0 Atbildēt

Tāpēc jau šāda tipa ziņas ir domātas- lai gūtu atbalstītājus un piekritējus.Es te neko citu nevaru iedomāties, kā vien skarbu sarkasmu izrādīt.Ja ir Likums- tad jau kopā ar tā pieņemšanu bija jāpadomā, kā nodrošināt ievērošanu.Te sanāk pretruna (kā daudzkur), ka nevis nodrošina, ka ievēros, bet gan plāno- kā no kāda iekasēt sodu.Un pat ir sarēķināts konkrēti cik tas būs.Ja ir ceļa nodeva- tā (it kā) iet paredzētajam mērķim.Bet ja ir sods, tur taču uzreiz paveras iespēja nezcik starpniekus un ieinteresētas personas sakarināt pa starpu.Ieviest sistēmu,apgūt,apkalpot, iekasēt, piedzīt, vēl čorts viņu zin ko var sadomāt.Bet Lohi par visu to tikai priecājas- lec gaisā un klapē plaukstas, ka nu tik nu buuus.

Rexx 21.marts 2019 16:16
0 0 Atbildēt

Ja jau tu esi no tiem, kas zin, kā vajag, kãpēc neej un nedari?

ES 19.marts 2019 14:34
11 4 Atbildēt

pareizi, sen jau vajadzēja .

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro 1

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 8

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti