"Latvenergo" līdz pusgada beigām plāno izveidot pirmās elektroauto uzlādes pilotstacijas 8

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 8.maijs 2019 10:21

Energokoncerns AS "Latvenergo" iecerējis līdz šī pusgada beigām izveidot pirmās elektrisko automašīnu uzlādes pilotstacijas, intervijā aģentūrai LETA atklāja "Latvenergo" padomes loceklis Mārtiņš Bičevskis.

Lai gan Latvijā pagaidām elektroauto popularitāte vēl ir zema, pasaules tendences liecina, ka šis segments strauji attīstīsies, atzīmēja Bičevskis.

"Skaitļi Latvijā vēl ir ļoti maziņi – pērn laikam reģistrēti ap 500 jaunu elektroauto un pieaugums ir vien ap 40-50% gadā, taču jūtam, ka esam līdzīgā situācijā kā telekomunikāciju tirgū pirms 10 gadiem, kad parādījās pirmie mobilie telefoni ar skārienjūtīgiem ekrāniem. Pirmo gadu, pusotru tie bija kā ekskluzīva lieta, bet tad vienā brīdī tirgus, tā teikt, sprāga. Tagad attiecībā uz elektroauto ir sajūta, ka tas sprāgs ne tieši tādā ziņā, ka Latvijas patērētāji strauji pirks vairāk šādus transportlīdzekļus, bet attiecībā uz to, kā mašīnu ražotāji mainīs fokusu. Mūsu sajūta ir, ka, ja vien mēs spēsim piegādāt infrastruktūru, cilvēki ārkārtīgi strauji sāks mainīt paradumus. Tāpēc nekautrējamies šodien skaļi runāt, ka pirmā pusgada ambīcija ir izveidot pirmās trīs uzlādes pilotstacijas," pavēstīja Bičevskis.

Viņš atzīmēja, ka atbilstoši citu valstu, piemēram, Norvēģijas pieredzei visbiežāk elektroauto tiek lādēti vai nu mājās vai darbavietās, tāpēc "Latvenergo" ir arī ieinteresēts elektrouzlādes jautājumos sadarboties ar uzņēmumiem, ne tikai veidot savas stacijas.

"Mēs fokusēsimies ne tikai uz to, kā sataisīt uzlādes stacijas pa teritoriju, kurā paralēli arī Ceļu satiksmes drošības direkcija taisa savu tīklu ar Eiropas fondu atbalstu. Mēs mācīsimies, kā tās taisīt gudri, maksimāli efektīvi, kā sajūgt tās ar mūsu infrastruktūru. Taču vienlaikus vēlamies nodot ziņu uzņēmumiem – "Ja jūs domājat par elektrouzlādi, parunājāties ar mums! Varbūt kopā atradīsim labāko risinājumu gan jums, gan mums". Mēs gribam skaidri un gaiši pieteikt sevi kā potenciālo līderi šajā tirgū un kompetences centru elektrouzlādes jautājumā. To mēs vēlamies darīt kopā ar uzņēmumiem, priecāsimies par sadarbības partneriem," teica Bičevskis.

Vienlaikus viņš apliecināja, ka "Latvenergo" domā arī par elektrouzlādes risinājumu izstrādi mājsaimniecībām.

"Attīstīsim arī mājsaimniecību pusē kompetenci, lai piegādātu arvien jaunas lietas elektromobilitātes jautājumos u.tml. Šobrīd diezgan agresīvi piesakām ambīciju, ka mēs vairs nebūsim tikai ražotāji, mēs būsim daudz plašāk sajūtami sabiedrībā," uzsvēra "Latvenergo" padomes loceklis.

Bičevskis atzīmēja, ka koncerna mērķis ir būt kam vairāk par infrastruktūras uzņēmumu.

"Mēs iesim tālāk un arvien vairāk sāksim sadarboties ar patērētāju. Mēneša, divu laikā būs jaunumi klientiem, kas zināmā mērā parādīs jaunu “Latvenergo” lomu, jaunu biznesa virzienu, par ko pagaidām gan sīkāk nevaru stāstīt. Salīdzinoši pārmaiņas būs līdzīgas kā ar mūsu diviem telekomunikāciju milžiem, kas sākotnēji tirgoja tikai šauru produktu – balss pārraidi, kam sekoja datu pārraide, bet tad pēkšņi kļuva par liela mēroga mazumtirgotājiem veselai industrijai. Mums ir visas iespējas būt nopietniem spēlētājiem šajā virzienā, piemēram, esam jau iegājuši gāzes tirgū," klāstīja uzņēmuma pārstāvis.

Jau vēstīts, ka "Latvenergo" koncerns pērn strādāja ar 878,008 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 5,1% mazāk nekā 2017.gadā, bet koncerna peļņa saruka 4,2 reizes un bija 75,955 miljoni eiro. Savukārt "Latvenergo" koncerna mātesuzņēmuma auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 435,199 miljoni eiro, kas ir par 12,7% mazāk nekā 2017.gadā, bet kompānijas peļņa pieauga par 41% un bija 212,733 miljoni eiro.

Visas "Latvenergo" akcijas pieder valstij, un to turētāja ir Ekonomikas ministrija, kuras intereses akcionāru sapulcē pārstāv ministrijas valsts sekretārs vai viņa pilnvarota persona.

"Latvenergo" nodarbojas ar elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanu un tirdzniecību, dabasgāzes tirdzniecību, elektroenerģijas sadales pakalpojuma nodrošināšanu un pārvades aktīvu nomu. "Latvenergo" obligācijas kotē biržas "Nasdaq Riga" parāda vērtspapīru sarakstā.

 
Visi komentāri
 
Visvaldis 8.maijs 2019 22:30
1 1 Atbildēt

Tarifam ir jābūt tādam,lai būtu jēga šo pakalpojumu lietot. Jo piemēram CSDD ātrās uzlādes staciju tīkls sakarā ar augstajām cenām man var kalpot tikai par glābšanas variantu pie Toričelli tukšuma akumulatorā.Dažu austrumu gudro ieteikumi nelādēt akumulatoru pilnu,mašīnai ar jau tā mazu akumulatoru man izklausās apsurdi.

Kanibaals 8.maijs 2019 23:46
1 1 Atbildēt

Kas tev tā par golfmašīnu ar kuru vien 50km var nobraukt ar pilnu uzlādi? Nu tad esi ieberzies, bet tāds auto nav arī paredzēts ātrai uzlādei.

Krotow 9.maijs 2019 1:38
0 0 Atbildēt

Pirmās paaudzes Nissan Leaf vai WV E-up!, kam pēc papīra attālums 160 km, bet reāli tikai puse. Kaudzīti šo auto savulaik izpīārēja pašvaldībām un augstskolām.

Kanibaals 10.maijs 2019 8:40
0 0 Atbildēt

Bija kaut kāds Mitsubishi i-MiEV ar to toč var tikai uz ceļa palikt, pie tam Nissan un Mitsu melo ar nobraukumu pat pašam vadītājam, tipa pietiks, pietiks līdz mājām un tad pēkšņi gliemezis ieslēdzas.

Krotow 9.maijs 2019 1:41
2 0 Atbildēt

Labi, taču lai taisa vairāk ātrās uzlādes staciju. Un lai atceras, ka vairākums iedzīvotāju joprojām dzīvo daudzstāvenēs u.tml. bez iespējas pa nakti auto lādēt garāžā. Nebūs auto elektrizācijas pie mums kamēr būs jākaujas pa vietu mikrorajona vienīgajā uzlādes stacijā.

Visvaldis 9.maijs 2019 14:27
0 3 Atbildēt

Šīs mašīnas un vēl mazākas,pilnvērtīgi kalpo Vācijā,Norvēģijā,Dānijā.Bet ko nu jau tev teikt-Katru labu lietu var jau noniecināt.

Kanibaals 10.maijs 2019 8:43
0 0 Atbildēt

Kādas mašīnas?

Domāšana ir jāmaina, elektroauto nav tas pats kas iekšdedzes motora auto, kuru jābrauc uzpildīt uz tankštelli. Šobrīd ir jābūt lādēšanas stāvēšanas vietā. Tas par labi, jo ierobežo visādus taksists kas labprāt aizsistu visas lādēšanas stacijas.

Damn 10.maijs 2019 10:39
0 0 Atbildēt

Cerams jaunās stacijas atbalstīs 150kW lādēšanas režīmu, nevis jau novecot sākušo 50kW - ja jau skatās uz nākotnes pusi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 20

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti