Visi komentāri - 2018.gadā apdrošinātāji OCTA atlīdzībās izmaksājuši vairāk nekā 56 miljonus eiro

2018.gadā apdrošinātāji OCTA atlīdzībās izmaksājuši vairāk nekā 56 miljonus eiro 1

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 21.maijs 2019 13:52

2018.gadā apdrošināšanas sabiedrības un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk- LTAB) kopā atlīdzībās izmaksājušas 56,78 miljonus EUR.

“Tas ir par gandrīz 10 miljoniem EUR vairāk nekā 2017.gadā, savukārt salīdzinot pēdējos piecus gadus (kopš 2014.gada), izmaksāto atlīdzību apmērs pieaudzis par vairāk nekā 20 miljoniem EUR,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Lielākā daļa atlīdzību izmaksāti par transportlīdzekļa bojājumiem, bojāeju un evakuācijas izdevumiem – 73,1%. “Ja OCTA sistēmas sākumposmā šī zaudējumu pozīcija sastādīja vairāk nekā 95% no visām izmaksātajām atlīdzībām, tad vairākos pēdējos gados tā vairs nepārsniedz 75%,” skaidro Jānis Abāšins, piebilstot, ka pēdējos gados daudz lielāks atlīdzību īpatsvars tiek izmaksāts par personai nodarītajiem zaudējumiem (pērn – 14,4%), kā arī kompensācijās valstij un pašvaldībām (pērn 5,2%).

OCTA likums nosaka, ka apdrošinātāji un LTAB atlīdzina zaudējumus ne tikai par CSNg rezultātā transportlīdzeklim nodarītajiem bojājumiem, bet arī kompensē zaudējumus cietušajām personām, valstij un pašvaldībām par CSNg cietušo ārstēšanu un rehabilitāciju, piemēram, par ātrās neatliekamās palīdzības izsaukumu un cietušā nogādāšanu uz ārstniecības iestādi, ārstēšanu un uzturēšanu slimnīcā, veselības atjaunošanu rehabilitācijas centros, ja to nozīmējis ārsts saistībā ar CSNg gūtajām traumām un citus ar veselības uzlabošanu saistītus izdevumus. Tāpat tiek atlīdzināti valsts un pašvaldību izdevumi, kuri saistīti ar CSNg cietušo slimības lapu apmaksu, pensijām un pabalstiem invalīdiem un apgādājamiem, apbedīšanas pabalstiem, tehnisko palīglīdzekļu īri vai iegādi, ceļu, ēku un videi nodarītajiem bojājumiem.

Jāatzīmē, ka no šī gada 1.maija spēkā stājušies grozījumi OCTA likumā. Atsevišķi grozījumu punkti palielina cietušo iespējas saņemt atlīdzības. Piemēram, cietušajai personai, kas CSNg brīdī ir nepilngadīga vai mācās un kurai nav apgūta profesija, darba spēju zuduma gadījumā, apdrošinātājs turpmāk segs mācību maksu un citus ar profesionālās izglītības apguvi saistītus izdevumus. Tāpat ārstēšanās izdevumos turpmāk ietilps arī ceļa izdevumi par nogādāšanu mājās no ārstniecības iestādes, kurā CSNg cietusī persona nogādāta vai griezusies pati pēc CSNg, un to, ka atlīdzināmi arī nesaņemtie ienākumi par darbnespējas laiku personai, kura kopj CSNg cietušo bērnu. Tāpat iestājoties apdrošināšanas gadījumam, apdrošinātāja atbildības limiti par personai nodarītajiem zaudējumiem turpmāk būs līdz 5 210 000 euro (neatkarīgi no cietušo skaita), savukārt par mantai nodarītajiem zaudējumiem - līdz 1 050 000 euro (neatkarīgi no trešo personu skaita).

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 23.maijs 2019 9:09
0 0 Atbildēt

Tā jau nu izmaksājuši, skaidrā naudā jau neko nemaksā, sedz remontu vai ārstēšanos un 56miljoni pārskaitīti par pakalpojumiem kas maksāja 27miljonus, jo apdrošinātājiem tarifs ir 2x.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti