Vien trešdaļa autovadītāju zina savu Bonus Malus klasi - iAuto

Vien trešdaļa autovadītāju zina savu Bonus Malus klasi 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige | 29.maijs 2019 15:43

Gjensidige Latvija veiktā aptauja rāda, ka autovadītājiem trūkst izpratnes par Bonus-malus sistēmu un tās darbību – vien aptuveni trešdaļa autovadītāju zina savu Bonus-malus (BM) klasi.

Arī klientu apkalpošanas procesā novērojama tendence, ka autovadītājiem nav skaidrs pricips, kā avārijas vainīgais ietekmē auto īpašnieka BM un kādi ir LTAB kritēriji par tā samazināšanu, skaidro Gjensidige Latvija transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds.

Bonus-malus sistēma Latvijā darbojas kopš 2006. gada un tā palīdz piešķirt objektīvu riska novērtējumu katram auto īpašniekam individuāli un noteikt klientam atbilstošu OCTA prēmiju. Sistēma darbojas pēc atlaides-piemaksas principa un tās būtība ir vienkārša – jo augstākā bonus-malus (BM) klase ir auto īpašniekam, jo OCTA polises cena var būt  lētāka.

 “Klientam pirmo reizi slēdzot apdrošināšanas līgumu konkrētā BM transportlīdzekļu grupā, tiek piešķirta 6. BM klase – klase bez noteikta riska. Kopumā ir 17 BM klases – 1. līdz 5.klases  auto īpašniekam par OCTA polisi nāksies maksāt dārgāk, savukārt, 6. līdz 17. klasei OCTA polise būs lētāka,” skaidro Gjensidige Latvija transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds.

Auto īpašniekiem BM klase tiek pārrēķināta ik gadu – 15. septembrī un to veic LTAB. Jāņem vērā arī tas, ka BM klases izmaiņas ietekmē nevis auto vadītāju, bet auto īpašnieku, tādēļ īpašniekam ir nopietni jāizvērtē, kam viņš ļauj vadīt savu auto.

“Ja BM klasei ir iespējams pieaugt reizi gadā, tad tās samazinājums ir iespējams biežāk – aptuveni 30% par katru izraisīto avāriju. Jāņem vērā, ka BM klases kritums neietekmē cietušo auto īpašniekus, tikai to auto īpašniekus, kuru transportlīdzekļi ir pilnībā vai daļēji vainīgi sadursmē, kā arī BM klasi neietekmē, piemēram, sadursme ar meža zvēru – BM klase krītas tikai situācijā, kad apdrošinātājam ir jāizmaksā kompensācija,” atzīmē Gjensidige Latvija transporta atlīdzību vadītājs Dāvids Lēvalds

Autovadītājiem nereti nav skaidrs, kā no BM klases kritumu ietekmē arī tas, cik auto ir iesaistīti avārijā, piemēram, ja autovadītājs ir vainīgs pie auto sadursmes, kurā iesaistīti 2 citi spēkrati, tad vainīgā auto īpašnieka BM klase var samazināties pat par aptuveni 50%. Ja iesaistīti būs vairāk auto, tad kritums būs vēl lielāks. Tāpat BM kritumu ietekmē izraisīto avāriju skaits laika periodā – jo vairāk negadījumu, jo lielāks kritums. BM klases aprēķinu neietekmē sakrātie soda punkti, policijas brīdinājumi un sodi par CSN pārkāpumiem.

Auto īpašnieks savu BM klasi var uzzināt, slēdzot apdrošināšanas līgumu apdrošināšanas sabiedrībā, vai arī Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja mājaslapā (www.ltab.lv).

Par ADB “Gjensidige”:

ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle ir Norvēģijas vadošās apdrošināšanas kompānijas meitas uzņēmums, kas šogad atzīmē 24 gadu jubileju. Gjensidige Latvija ir viena no TOP3 vadošajām apdrošināšanas kompānijām Latvijā un tā piedāvā visus nedzīvības apdrošināšanas veidus. Gjensidige Latvija piedāvā saņemt konsultācijas, piedāvājumus, pieteikt atlīdzību vai iegādāties visa veida nedzīvības apdrošināšanu internetā (gjensidige.lv), kā arī 17 pārstāvniecībās un klientu apkalpošanas centros visā Latvijā.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
taaneko 30.maijs 2019 22:18
5 0 Atbildēt

Varbūt sasniedzot 17 klasi OCTA vairs nav jāpērk? Tad ir jēga ik pēc 2 nedēļām interesēties vai nākamgad man jau nebūs 17?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 73 000 eiro – 390 Zs jaudīgais Formentor VZ5 4000 vienībās 1

Eiropas tirgū pasūtīšanai kļuvis pieejams jaudīgs un ekskluzīvs Cupra modelis - Formentor VZ5, kas tiks saražots vien 4000 eksemplāru skaitā. Lasīt vairāk

 

EK atsakās no plāna no 2035. gada aizliegt jaunus auto ar iekšdedzes dzinējiem 24

Pakļaujoties autoražotāju spiedienam, Eiropas Komisija (EK) otrdien atteicās no plāna no 2035. gada Eiropas Savienībā (ES) aizliegt jaunus automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem. Lasīt vairāk

 

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

No 21 090 eiro - Renault Twingo E-Tech Electric pieejams pasūtīšanai (+ FOTO) 2

Francijas autobūves uzņēmums Renault atsevišķās Eiropas uzsācis pasūtījumu pieņemšanu no klientiem, kas vēlētos iegādāties elektriskās piedziņas Twingo E-Tech Electric. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti