Visi komentāri - Vien trešdaļa autovadītāju zina savu Bonus Malus klasi

Vien trešdaļa autovadītāju zina savu Bonus Malus klasi 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige | 29.maijs 2019 15:43

Gjensidige Latvija veiktā aptauja rāda, ka autovadītājiem trūkst izpratnes par Bonus-malus sistēmu un tās darbību – vien aptuveni trešdaļa autovadītāju zina savu Bonus-malus (BM) klasi.

Arī klientu apkalpošanas procesā novērojama tendence, ka autovadītājiem nav skaidrs pricips, kā avārijas vainīgais ietekmē auto īpašnieka BM un kādi ir LTAB kritēriji par tā samazināšanu, skaidro Gjensidige Latvija transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds.

Bonus-malus sistēma Latvijā darbojas kopš 2006. gada un tā palīdz piešķirt objektīvu riska novērtējumu katram auto īpašniekam individuāli un noteikt klientam atbilstošu OCTA prēmiju. Sistēma darbojas pēc atlaides-piemaksas principa un tās būtība ir vienkārša – jo augstākā bonus-malus (BM) klase ir auto īpašniekam, jo OCTA polises cena var būt  lētāka.

 “Klientam pirmo reizi slēdzot apdrošināšanas līgumu konkrētā BM transportlīdzekļu grupā, tiek piešķirta 6. BM klase – klase bez noteikta riska. Kopumā ir 17 BM klases – 1. līdz 5.klases  auto īpašniekam par OCTA polisi nāksies maksāt dārgāk, savukārt, 6. līdz 17. klasei OCTA polise būs lētāka,” skaidro Gjensidige Latvija transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds.

Auto īpašniekiem BM klase tiek pārrēķināta ik gadu – 15. septembrī un to veic LTAB. Jāņem vērā arī tas, ka BM klases izmaiņas ietekmē nevis auto vadītāju, bet auto īpašnieku, tādēļ īpašniekam ir nopietni jāizvērtē, kam viņš ļauj vadīt savu auto.

“Ja BM klasei ir iespējams pieaugt reizi gadā, tad tās samazinājums ir iespējams biežāk – aptuveni 30% par katru izraisīto avāriju. Jāņem vērā, ka BM klases kritums neietekmē cietušo auto īpašniekus, tikai to auto īpašniekus, kuru transportlīdzekļi ir pilnībā vai daļēji vainīgi sadursmē, kā arī BM klasi neietekmē, piemēram, sadursme ar meža zvēru – BM klase krītas tikai situācijā, kad apdrošinātājam ir jāizmaksā kompensācija,” atzīmē Gjensidige Latvija transporta atlīdzību vadītājs Dāvids Lēvalds

Autovadītājiem nereti nav skaidrs, kā no BM klases kritumu ietekmē arī tas, cik auto ir iesaistīti avārijā, piemēram, ja autovadītājs ir vainīgs pie auto sadursmes, kurā iesaistīti 2 citi spēkrati, tad vainīgā auto īpašnieka BM klase var samazināties pat par aptuveni 50%. Ja iesaistīti būs vairāk auto, tad kritums būs vēl lielāks. Tāpat BM kritumu ietekmē izraisīto avāriju skaits laika periodā – jo vairāk negadījumu, jo lielāks kritums. BM klases aprēķinu neietekmē sakrātie soda punkti, policijas brīdinājumi un sodi par CSN pārkāpumiem.

Auto īpašnieks savu BM klasi var uzzināt, slēdzot apdrošināšanas līgumu apdrošināšanas sabiedrībā, vai arī Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja mājaslapā (www.ltab.lv).

Par ADB “Gjensidige”:

ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle ir Norvēģijas vadošās apdrošināšanas kompānijas meitas uzņēmums, kas šogad atzīmē 24 gadu jubileju. Gjensidige Latvija ir viena no TOP3 vadošajām apdrošināšanas kompānijām Latvijā un tā piedāvā visus nedzīvības apdrošināšanas veidus. Gjensidige Latvija piedāvā saņemt konsultācijas, piedāvājumus, pieteikt atlīdzību vai iegādāties visa veida nedzīvības apdrošināšanu internetā (gjensidige.lv), kā arī 17 pārstāvniecībās un klientu apkalpošanas centros visā Latvijā.

 
Visi komentāri
 
taaneko 30.maijs 2019 22:13
0 0 Atbildēt

Vai tas, ka es to zinu man ko maina?

Ja varu to nosaukt 2 sekunžu laikā- OCTA uz 9,32 mēnešiem pa velti?

taaneko 30.maijs 2019 22:18
5 0 Atbildēt

Varbūt sasniedzot 17 klasi OCTA vairs nav jāpērk? Tad ir jēga ik pēc 2 nedēļām interesēties vai nākamgad man jau nebūs 17?

REXX 1.jūnijs 2019 19:15
0 0 Atbildēt

Apdrošinātāji uzskata, ka Tavs bezavāriju stāžs ir tikai laika jautājums,- nevis Vai tu iztaisīsi avāriju, bet Kad tas notiks. Kā arī, tu vari ar savu personīgo auto braukt kā paipuisītis, bet, piemēram, ar darba devēja doto, taranēt visus pēc kārtas. Tavu OCTA tas neietekmēs.

Bradypus 30.maijs 2019 22:57
0 0 Atbildēt

Šis teikums nogalina...

"Ja BM klasei ir iespējams pieaugt reizi gadā, tad tās samazinājums ir iespējams biežāk – aptuveni 30% par katru izraisīto avāriju. "

Izraisīt avariju biežāk kā reizi gadā tiek pasludināts par normu. Nav brīnums, ka tādus, kas nekad nav bijuši pat cietušie avārijā, nesaprot...

REXX 31.maijs 2019 7:16
0 0 Atbildēt

Autovadītājam, ja vien viņš pats nav spēkrata īpašnieks, nav tieša sakara ar BM klasi. Tā ir īpašnieka atbildība, pēc likuma.

divpedāļnieks 1.jūnijs 2019 15:20
0 0 Atbildēt

Nu vāji mums tie reklāmisti.Un apnicīgi arī.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 22

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 1

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Audi EX7 – otrais Audi bez četru riņķu logotipa; šoreiz arī Eiropai? (+ FOTO) 10

Audi atklājis jaunā zīmola AUDI otrā modeļa nosaukumu – tas ir krosovers EX7, kas, iespējams, kļūs pieejams arī Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti