Latvijā ir izpalīdzīgi autovadītāji; nelaimē citam gatavi palīdzēt 60% 2

 

Foto: Ekrānbilde

Nozare.lv | 15.jūlijs 2019 13:40

Vairāk nekā puse autovadītāju jeb 60% noteiktos apstākļos būtu gatavi apstāties, lai noskaidrotu, vai citam autovadītājam, kuram ceļā gadījusies kāda nelaime, ir nepieciešama palīdzība, liecina apdrošināšanas sabiedrības "Gjensidige" Latvijas filiāles veiktā pētījuma dati.

"Gjensidige" Latvijas filiāles Transportlīdzekļu atlīdzības grupas vadītājs Dāvids Lēvalds sacīja, ka tehniskas ķibeles ceļā ir autovadītāju ikdiena, tādēļ vairums cenšas būt saprotoši un palīdz cits citam, ja ir tāda iespēja. Biežākās sastopamās tehniskās problēmas - plīsusi riepa, izlādējies akumulators vai beigusies degviela.

"Gjensidige" Latvijas filiāle pavasarī veica aptauju, lai noskaidrotu, cik izpalīdzīgi būtu garāmbraucošie autovadītāji, ja kādam būtu nepieciešama palīdzība ceļā. Rezultāti liecina par pozitīvu tendenci - vairākums jeb 60% autovadītāju vajadzības gadījumā un savu iespēju robežās būtu gatavi apstāties, lai noskaidrotu, vai autovadītājam, kuram ceļā ir gadījusies kāda nelaime, ir nepieciešama palīdzība.

Katrs trešais jeb 33% atzīst, ka pārsvarā gadījumu piebremzētu un noskaidrotu, vai palīdzība nepieciešama, savukārt 16% autovadītāju apstātos, tikai tad, ja redzētu, ka cietušais autovadītājs lūdz palīdzību. Vien 10% autovadītāju atzīst, ka neapstājoties turpinātu savu ceļu un palīdzību nesniegtu.

"Gada laikā "Gjensidige" Latvijas filiāles automašīnu tehniskās palīdzības dienests "Autohelp" saņem vairāk nekā 420 izsaukumu, taču kopumā to autovadītāju skaits kopā, kam ceļā gadās tehniskas problēmas, Latvijā ir vairākas reizes lielāks," skaidroja Lēvalds.

Iemesli var būt visdažādākie, bet visbiežāk tie ir: pārsista vai pārdurta riepa, izlādējies akumulators un tukša degvielas tvertne - tās visas ir situācijas, kurās nepieciešama tūlītēja rīcība, lai turpinātu ceļu. Ja riepas nomaiņu ir iespējams veikt pašu spēkiem, akumulatora uzlādei un degvielas uzpildei vairums gadījumu nepieciešama palīdzība no malas.

Situācijas ir dažādas, un ne visiem autovadītājiem ir iespēja izsaukt tehnisko dienestu, kā arī problēmas mēdz būt vienkārši un ātri novēršamas ar pavisam nelielu iesaisti no malas. Tādos gadījumos tuvumā esošo autovadītāju palīdzība ir ļoti svarīga, norādīja apdrošinātājs.

Pirms apstāšanās autovadītājiem gan ieteicams pārliecināties, ka otram spēkrata vadītājam palīdzība tiešām ir nepieciešama, un tikai tad doties palīgā. Ja ir aizdomas par maldināšanu, ieteicams sazināties ar Valsts Ceļu policiju un informēt par situāciju, norādot automašīnas atrašanās vietu un automašīnas reģistrācijas numuru.

Pētījumu 2019.gada maijā veica tirgus pētījumu kompānija "Nielsen". Pētījuma laikā aptaujāti 1600 Latvijas iedzīvotāji.

 

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 15.jūlijs 2019 20:13
1 1 Atbildēt

Personīgi man ir palīdzējuši TIKAI pazīstami cilvēki!!

Pēdējā reize kad palīdzēja kāds no svešiniekiem ir kādi 20 gadi atpakaļ!!!

viencexperc 16.jūlijs 2019 17:47
1 0 Atbildēt

Tāpēc nevajag braukt ar sūdiem.

Laikam, kaut kāds vācu mēsls...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 33

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti