Šogad atlīdzībās par akmeņu un šķembu bojātiem auto vējstikliem izmaksāts jau vairāk nekā miljons eiro - iAuto

Šogad atlīdzībās par akmeņu un šķembu bojātiem auto vējstikliem izmaksāts jau vairāk nekā miljons eiro 1

 

Foto: Ekrānbilde

Balta | 18.jūlijs 2019 8:26

Katra ceturtā šogad pieteiktā KASKO atlīdzība ir par bojātu automašīnas vējstiklu, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) dati.

Katra ceturtā šogad pieteiktā KASKO atlīdzība ir par bojātu automašīnas vējstiklu, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) dati. Salīdzinot ar situāciju ziemas mēnešos, jūnijā grants, šķembu un akmeņu apskādētu vējstiklu skaits ir pieaudzis par 50%. Kopumā šogad atlīdzībās par vējstiklu bojājumiem BALTA auto īpašniekiem izmaksājusi jau 1,2 miljonus eiro.

“Tas, ka KASKO atlīdzību pieteikumi par bojātiem vējstikliem vasaras mēnešos pieaug, zināmā mērā ir likumsakarīgi, jo tieši šajā periodā cilvēki vairāk brauc ārpus pilsētas, tādejādi biežāk pārvietojoties pa grants ceļiem. Vējstiklu bojājumus lielākoties gūst ceļa posmos, ko klāj grants segums, kad no garām vai priekšā braucošās automašīnas tiek pacelti akmeņi, kas trāpa transportlīdzekļa priekšējā vējstiklā. Tāpat bojājumus veicinošs apstāklis ir arī aktīvā remontdarbu sezona, kas šobrīd norit uz valsts autoceļiem un palielina risku gūt automašīnu vējstikla bojājumus,” stāsta Kristaps Liecinieks, BALTA Transporta produktu un riska parakstīšanas pārvaldes vadītājs.

K. Liecinieks norāda, ka šī gada jūnijā BALTA saņēmusi teju 400 atlīdzību pieteikumus par bojātiem vējstikliem. Vidējās atlīdzības apmērs par bojājumu ir 500 eiro. Šī gada pirmajos 6 mēnešos apdrošinātājs par bojātu vējstiklu remontu vai nomaiņu izmaksājis jau 1,2 miljonus eiro.

Risks neiziet tehnisko apskati

Pat nelielu vējstikla plaisu ieteicams novērst nekavējoties, īpaši tad, ja tā ietekmē autovadītāja redzamību un līdz ar to apdraud vadītāja un pasažieru drošību. Tāpat pastāv risks, ka ar bojātu vējstiklu auto tehniskajā apskatē var netikt izsniegta atļauja piedalīties satiksmē, ja bojājums ir tāds, kas ierobežo autovadītāja redzamību, ietekmē stikla izturību un apdraud satiksmes drošību. Turklāt ātra bojājumu novēršana samazina iespēju, ka bojājums izpletīsies – jāņem vērā, ka jebkura plaisa gaisa temperatūras maiņas, auto vibrāciju un deformāciju ietekmē var izplesties.

Nomainīt vai remontēt?

“Jaunākajiem auto modeļiem, kuru vējstikls ir arī galvenā montāžas vieta dažādiem sensoriem, vējstikla nomaiņa ir ilgs un darbietilpīgs process, jo pēc nomaiņas sensori ir jākalibrē. Tādēļ mazāku stikla bojājumu gadījumā stikla remonts ir ātrākais un ekonomiskākais veids, kā atjaunot stikla iepriekšējo stāvokli un izturību. Jaunākās tehnoloģijas ļauj likvidēt bojājumu, nemainot visu vējstiklu. Tādējādi iespējams novērst gan plaisas rašanās iespējamību, gan samazināt radušos zaudējumus un vējstikla bojājumus novēršanai nepieciešamo laiku,” iesaka K. Liecinieks. Viņš arī uzsver, ka, lai gan reizumis spēkratu īpašnieki neuzticas stikla remontam, uzskatot, ka drošākais veids ir vējstiklu pilnībā nomainīt, vējstiklu remonts ir mūsdienīga, efektīva un videi draudzīga prakse, kas tiek plaši izmantota visā pasaulē.

Ņemot vērā negadījumu skaita pieaugošo tendenci, K. Liecinieks auto īpašniekiem, braucot pa grants un zemes ceļiem, kā arī ceļa posmos, kuros notiek remontdarbi, iesaka ievērot papildu piesardzību. Tajā skaitā ieteicams izvēlēties ceļa segumam un laika apstākļiem atbilstošu distanci ar priekšā braucošajiem auto. Tāpat ieteicams samazināt braukšanas ātrumu, īpaši brīdī, kad tuvojas pretimbraucoša automašīna. Lai pasargātu savu auto no bojājumiem, ceļa remonta posmos noteikti vērts nesteigties, ievērojot noteiktos braukšanas ātruma ierobežojumus.

 

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
gunbox 22.jūlijs 2019 10:25
1 0 Atbildēt

Īsti nav skaidrs uz ko ir akcents. Uz to, ka jābūt uzmanīgiem - šo teikt ir absurds, jo akmens var pacelties uz jebkura ceļa. Vai akcents ir uz to, ka no tiem miljoniem, ko nopelna apdrošināšanas kompānijas, šoreiz ir nesuši zaudējumus stiklos? Un šoferi ir vainīgi, ka tagad kompāniju īpašnieki nevar atļauties villu Itālijā? Pie kājas. Apdrošināšanas kompānijai vispār būtu jābūt bezpeļņas organizācijai, jo pēc fakta apdrošināšana ir budžets, kurā visi pārējie sametas, lai cietušais var pacelt finansiāli negadījumu. Un pašriska noteikšana līgumā vispār ir līguma slēdzēja publiska apzagšana. Manuprāt pirmā kompānija, kura uztaisītu bezpeļņas pasākumu, izkonkurētu visu naudas rausēju tirgu vai nu tiktu īpašnieks kādā ūķī nogalināts.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti