Ja būs augstāki nodokļi "netīriem auto", būtu jāpiedāvā arī veicinošas alternatīvas vecu auto nomaiņai 21

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 21.novembris 2019 12:32

Palielinot nodokļus piesārņojošiem auto, ir jāpiedāvā veicinošas alternatīvas vecu auto nomaiņai, ceturtdien notiekošajā forumā "Enerģētikas un klimata plāns 2030 - ceļā uz ilgtspējīgu valsti" pauda Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands.

Aicināts komentēt izskanējušās bažas par to, ka klimata plāns paredz nodokļu celšanu fosilajai degvielai un ar fosilo degvielu darbināmām vecām automašīnām, Merirands pozitīvi vērtēja, ka ir sākta diskusija par jaunu auto veicināšanu.

"Enerģētikas un klimata plānam ir jāseko, bet vēl būs jādomā, kā un kādā apjomā ieviešami tajā minētie pasākumi. Tas, kas attiecas uz nodokļu paaugstināšanu piesārņojošiem auto, ir jārisina, piedāvājot alternatīvu. Nevar uzlikt finansiālu pienākumu kā apgrūtinājumu. Tāpēc ir jādod arī iespēja mainīties," pauda Satiksmes ministrijas eksperts.

Jau ziņots, ka šogad 14.novembrī valsts sekretāru sanāksmē starpinstitūciju saskaņošanai tika izsludināts EM iesniegtais Nacionālā enerģētikas un klimata plāna 2030.gadam (NEKP 2030) projekts. Līdz ar to sākts noslēdzošais NEKP 2030 projekta saskaņošanas posms ar ministrijām un citām ieinteresētajām pusēm.

Ministru kabinetā 2019.gada 17.decembrī plānots apstiprināt NEKP 2030, lai līdz gada beigām to iesniegtu Eiropas Komisijā (EK).

"NEKP 2030" būs galvenais dokuments ilgtermiņa enerģētikas un klimata politikas formulēšanai. NEKP 2030 ilgtermiņa vīzija ir ilgtspējīgā, konkurētspējīgā un drošā veidā veicināt klimatneitrālas tautsaimniecības attīstību.

Plāna mērķi ir veicināt resursu efektīvu izmantošanu, kā arī to pašpietiekamību un dažādību, nodrošināt resursu, un it īpaši fosilu un neilgtspējīgu resursu, patēriņa būtisku samazināšanu un vienlaicīgu pāreju uz ilgtspējīgu, atjaunojamu un inovatīvu resursu izmantošanu, kā arī stimulēt tādas pētniecības un inovāciju attīstību, kas veicina ilgtspējīgas enerģētikas sektora attīstību un klimata pārmaiņu mazināšanu.

Lai sasniegtu minētos mērķus, plānā iekļauts saraksts ar 104 pasākumiem, kas sadalīti 12 rīcības virzienos. Starp tiem ir ēku energoefektivitātes uzlabošana, neemisiju tehnoloģiju izmantošanas veicināšana elektroenerģijas ražošanā, energoefektivitātes uzlabošana un atjaunojamo energoresursu (AER) tehnoloģiju izmantošanas veicināšana siltumapgādē un aukstumapgādē un rūpniecībā un transportā, enerģijas pašražošanas un pašpatēriņa veicināšana.

Tāpat starp pasākumiem ir enerģētiskā drošība un neatkarība, pilnīga enerģijas tirgu integrācija, infrastruktūras modernizācija, atkritumu un notekūdeņu apsaimniekošanas efektivitātes uzlabošana un siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisiju samazināšana, resursu efektīva izmantošana un SEG emisiju samazināšana lauksaimniecībā, ilgtspējīga resursu izmantošana, SEG emisiju samazināšana un CO2 piesaistes palielināšana mežsaimniecībā.

 
Visi komentāri
 
wons 21.novembris 2019 12:59
4 0 Atbildēt

Uzlikšu jums tāādus, nodokļus, tāādus nodokļus !

Kanibaals 21.novembris 2019 18:53
1 1 Atbildēt

ES jūs visus integrēšu un diferencēšu. Bet es esmu e pakāpē x.

Pļurkt 21.novembris 2019 16:46
9 0 Atbildēt

Ir krietni vienkāršāks ceļš kā samazināt valsts mērogā CO2 izmešus!

Maksimāli atbalstīt vismaz dzīvojamo māju energoefektivitāti!!! Tādējādi vismaz 2 reizes tiek samazinātas apkures izmaksas un attiecīgi vismaz 2 reizes tiek samazināts kurināmā patēriņš.

Šajā jomā paredzamais samazinājums ir krietni lielāks kā visa transporta LIKVIDĀCIJA!!

Pļurkt 21.novembris 2019 16:48
1 1 Atbildēt

Latvijas apstākļos elektr4otransports tas ir jaunas TEC būvniecība uz Polijas oglēm vai Krievijas gāzes! Visi ūdens resursi jau ir apgūti vairāk kā bija vajadzīgs. Saules un vēja izmantošana ir pilnīgs absurds.

tikai būs tā 21.novembris 2019 17:01
0 0 Atbildēt

ka tad attiecīgi 2 reizes palielinās šķeldas eksportu uz ārzemēm, bet pašu cilvēkiem 2 reizes pacels cenu par kurināmo

Pļurkt 21.novembris 2019 18:08
11 2 Atbildēt

Ko var gribēt, ja Latvāniju pārvalda zagļu varza nu jau te-ju vai 30 gadu!!!

Esso 21.novembris 2019 20:41
2 1 Atbildēt

Vajag tautai ievest kārtību Valstī..fiziskā ceļā.

Rexx 21.novembris 2019 18:08
3 1 Atbildēt

Nu, fosilā degviela....bet kur tad alternatīvās degvielas? Cik reizes jāpalielina nepieciešamais elektriskās jaudas apjoms, lai nodrošinātu mobilitāti iedzīvotājiem ? Tiem, kas dzīvo laukos, kur elektrolīnijas jau tā knapi spēj nodrošināt esošos patērētājus? Rīgas mikrorajonos nakšņojošo auto uzlādēšanai? Manuprāt, vispirms jàrada infrastruktūra, apstākļi, un tikai tad kaut kas jāveicina.

ezis71 21.novembris 2019 19:05
5 2 Atbildēt

Varat cepties tālāk bet tas kad ceļa nodokli tiks pacels tuvākājā laikā tas pat zirgam skaidrs.Un nebūs jums nekādi atvieglojumi jauna auto iegādei,ārstiem un skolotājiem nav naudas un jūs te vēl diedelnieki ar saviem autiņiem.

Esso 21.novembris 2019 20:40
1 0 Atbildēt

sviests..nez kādu ,tad alternatīvu var nabadzīgā valstī izdomāt/??

Ss 21.novembris 2019 21:00
4 2 Atbildēt

Varētu domāt, ka cilvēki brauc ar veciem auto prieka pēc. Man piemēram ir lētāk un labāk braukt ar 20 gadus vecu A4 nekā maksāt operatīvo jeb mūžigo nomu kādam dīlerim.

atrabotka 21.novembris 2019 21:40
4 2 Atbildēt

Tieši tā! Tāpēc arī braucu ar 22 gadus vecu mersi un neko mainīt pat netaisos!

nāne 21.novembris 2019 21:38
2 0 Atbildēt

Kā jau Latvijā - viss tiek domāts caur dir*u un kaut kādiem ierēdņu sapņiem!

"Palielinot nodokļus piesārņojošiem auto, ir jāpiedāvā veicinošas alternatīvas vecu auto nomaiņai..."

Šī valsts šajā ziņā neko veicinošu nespēj piedāvāt - tikai slaukt un sodīt, un kaut ko filozofēt.

1) Kas ir "piesārņojoši auto"? Tas pēc definīcijas domāts ar "veci auto"? Kur ir tā robeža, no kuras piesārņojošs auto kļūst par zaļu?

2) Kā tieši tiks veicināta šo auto nomaiņa? Ja tiks piešķirtas atlaides jaunu auto iegādei, tad tas ir kaķim zem astes! Ja teiksim cilvēks pārvietojas ar +/- 1000 eur vērtu autiņu, tad kaut ko "veicinot" viņš (teorētiski) nopirks tikai nedaudz jaunāku autiņu, kas nepavisam nebūs zaļi. Nabadzība ir atslēgas vārds, kapēc cilvēki braukā ar veciem autiņiem!

Pļurkt 22.novembris 2019 12:52
4 1 Atbildēt

Kurš ir piesārņojošāks..... 5,7 Litri benzīnnieks toties pagājušā gada ar ne MAZĀK kā 20 litri uz 100 km štrāses režīmā vai 2.5 (Audi) dīzelis 199X gada ar 6,5 litri uz 100 km Štrāses variantā?????????????????????????????????????????????????????????

Asaris 22.novembris 2019 17:47
1 3 Atbildēt

Ņemot vērā tikai CO2 tad auģiks, ja visu pārējo tad apmeram vienādi.

Pļurkt 22.novembris 2019 18:28
3 1 Atbildēt

Jēziņ kāds tupaks!!!!!

Nodod sveicienus savam ķīmijas skolotājam!

Aseris 22.novembris 2019 21:33
1 1 Atbildēt

Ja tu tik truls esi, ka sarkasmu nesaproti, tad labāk nekomentē!!! Būs no muļķiem brīvāks internets

Pļurkt 23.novembris 2019 7:56
0 0 Atbildēt

Nevajag savu stulbumu viselementārākajās lietās mēģināt "pieslēpt" ar sarkasmu!

Neraksti stulbības un no stulbeņiem būs brīvāks internets.

Freijers 21.novembris 2019 23:41
5 2 Atbildēt

Jā piešķirs piecīti jauna elektro izstrādājumam, bet nodevās/akcīzēs utt. noplēsīs 20, jeb kā Ļeņins teica un mūslaiku zaļie komunisti dara - solis uz priekšu, divi atpakaļ...visa tā klimatistu pakete ir vienkārši viens neģēlīgs, grandiozs slaukšanas plāns vēl ar pāris blakusefektiem - apgrūtināt cilvēku brīvu pārvietošanos, čakarēt privātīpašumu un visbeidzot novērst cilvēku prātus no būtiskā.

Domatajs 22.novembris 2019 20:22
0 0 Atbildēt

Aizliekt kimiju dzelzrudas naftas akmenoglu visu veida transportus iznemot zirgus un ta talak. Guli gulta dzivo pie zemes stadi burkanu meslo ar govs trusa vistas mesliem tv neskaties neboja redzi pasaule atjaunosies 5 gados.

Pļurkt 23.novembris 2019 8:02
0 0 Atbildēt

Protams ka atjaunosies, jo tādu sirmu vecumu kā 45 gadi būs sasniegt tikai retajam!!!

Puškins par savu māti rakstīja...... "staruška drjahlaja moja..." tad kad viņai vēl 40 gadu NEBIJA!!

-------------

Kurš tur faraons nodzīvoja līdz 90+ gadiem un pilnīgi visi valsts iedzīvotāji viņu zināja tikai kā faraonu, jo kad šie dzima viņš jau bija faraons, kad šie mira viņš vēl joprojām bija faraons! ... un tā TRĪS paaudžu garumā!!!

===

Gribi mirt jauns?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti