Sabiedrībā pazīstami cilvēki atklāj, kā, viņuprāt, vajadzētu sodīt ātrumpārkāpējus 36

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Balta | 26.novembris 2019 10:29

Aktivizēt kruīza kontroli, plānot laiku tā, lai nekur nebūtu jāsteidzas, izvēlēties ātrumu, kuru spēj kontrolēt jebkurā situācijā – tie ir tikai daži ieteikumi, kā nonākt pie droša braukšanas ātruma formulas, kuros dalās profesionāls skeitbordists Madars Apse, TV personība Agnese Drunka, RX pasaules čempionāta rīkotājs Raimonds Strokšs un Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

AAS BALTA (PZU grupa) un Satiksmes ministrijas rīkotā konkursa “Drošākais uzņēmuma autoparks” gaidās visi četri dalās pārdomās par ātruma ievērošanu un to, kā motivēt ātrum pārkāpējus laboties.

Apzinīgi un atbildīgi

Kādēļ gadās pārsniegt atļauto ātrumu? Kā efektīvi sodīt ātruma pārkāpējus? Kāda ir droša ātruma formula? Un kā šodien skanētu vecā paruna “Lēnāk brauksi, tālāk tiksi”? Uz šiem jautājumiem atbildēt aicināti skeitbordists Madars Apse, Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis, TV personība Agnese Drunka un ralliju rīkotājs, autobraucējs Raimonds Strokšs.

Visi četri apgalvo – uz ceļa uzvedas godīgi. Skeitbordists Madars Apse gan atzīst, ka, iekāpjot labākā mašīnā ar lielāku uzrāvienu, gadoties mazliet aizrauties, taču gan Agnese Drunka, gan Raimonds Strokšs uzsver – lai pārsniegtu atļauto braukšanas ātrumu, ir jābūt ļoti nopietnam iemeslam, un viņi to ikdienā nedara. Arī Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis, būdams dienestā jau 28 gadus, īpaši ievēro atļauto braukšanas ātrumu. Bet visi ir gatavi dalīties pārdomās par to, kā atrast droša ātruma formulu un cīnīties ar tiem, kuri ātrumu tomēr pārsniedz.

Lielākais bieds – iespēja zaudēt autovadītāja apliecību

Latvijā pērn reģistrēts trešais lielākais ceļu satiksmes negadījumu upuru skaits Eiropas Savienībā, liecina Eiropas Transporta drošības padomes dati par 2018. gadu. Ja Eiropā uz miljons iedzīvotājiem to ir vidēji 50, tad Latvijā – 78, atpaliekot tikai no Rumānijas un Bulgārijas. Aptaujā, kas veikta gada balvas “Drošākais uzņēmuma autoparks” ietvaros, 62% autovadītāju atzīst, ka, viņuprāt, drūmajā statistikā galvenokārt vainojama vājā braukšanas kultūra un regulāri pārsniegtais atļautais braukšanas ātrums. 

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis uzskata, ka pozitīvu ietekmi uz negatīvo statistiku varētu atstāt lielāki naudassodi, taču tas, viņaprāt, nav vienīgais risinājums. “Es noteikti izvēlētos individuālas pārrunas ar pārkāpēju, parādot bildes no ceļu satiksmes negadījuma vietām, kur pārgalvības un ātruma pārsniegšanas rezultātā dzīvības ir zaudējuši cilvēki – to skaitā nevainīgi cilvēki,” norāda Normunds Krapsis.

Pārējie autovadītāji gan prāto par citiem veidiem, kā uzlabot situāciju. Madars Apse aicina atcerēties, ka satiksmē piedalās arī citas dzīvas būtnes, kas jāciena. Raimondu Strokšu visvairāk biedētu iespēja zaudēt autovadītāja apliecību, bet Agnese Drunka netic, ka jebkādi draudi varētu ietekmēt pārgalvīgos braucējus, kuru dabā ir pārkāpt noteikumus.

Droša ātruma formula – kruīza kontrole un laika plānošana

Lai izvairītos no atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanas, Agnese Drunka ierosina aktivizēt automašīnā kruīza kontroli. Madars Apse par galveno uzskata saprātīgu laika plānošanu, lai nekur nebūtu jāsteidzas. Bet Raimonds Strokšs ir pārliecināts, ka pareizi izvēlēts ātrums ir tāds ātrums, kādā autovadītājs spēj veiksmīgi tikt galā ar jebkuru satiksmē izveidojušos situāciju.

“Lēnāk brauksi – tālāk tiksi; tālāk tiksi – “ceļiniekus” nesatiksi; “ceļiniekus” nesatiksi – par dzīvi nesaspringsi!” rezumējot veco parunu jaunās skaņās ietērpj Normunds Krapsis.

Jau septīto gadu apdrošināšanas sabiedrības BALTA un Satiksmes ministrijas (SM) rīkotā konkursa “Drošākais uzņēmuma autoparks” mērķis ir noskaidrot Latvijā prasmīgākos un atbildīgākos uzņēmumu autoparku pārvaldītājus, kā arī uzlabot kopējo satiksmes drošību, ieviešot praktiskas un pozitīvas pārmaiņas autoparku pārvaldīšanā. Ņemot vērā autoparku būtisko ietekmi uz kopējo satiksmes drošību, par konkursa tēmu šogad izvēlēts ātruma faktors, konkursa gaitā skaidrojot, kā atrast īsto drošas kustības ātruma formulu un kāpēc tas ir atslēgas faktors rūpēs par droši pārvaldītu autoparku. Jau 28. novembrī Rīgas Motormuzejā labākie dalībnieki konkursa noslēguma ceremonijā tiks apbalvoti ar vienu no trim – zelta, sudraba vai bronzas – kategorijām.

Gada balvu atbalsta un izpratni par ilgtspējīgu un sociāli atbildīgu autoparku pārvaldi palīdz veicināt Ceļu satiksmes drošības direkcija, SIA “Autonams”, “Moller Auto Lidosta” Volkswagen centrs, SIA “Circle K Latvia”, SIA “SEB līzings”, Latvijas Automoto biedrība (LAMB), biedrība “Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūts” (InCSR), Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija un Latvijas Pašvaldību savienība.

 

 
36 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Šoferis 26.novembris 2019 13:30
23 11 Atbildēt

Kamēr uz ceļiem būs tādi kas brauc mīnus 5 no atļautā, ieraugot radaru vai policiju vēl samazina vismaz par 5, tikmēr būs avārijas. Nu apnīk vilkties aiz tādiem un sākas riskantas apdzīšanas. Pēc tam atgūt laiku vajag un nākas to ātrumu pārsniegt.

Vernons 26.novembris 2019 11:04
12 7 Atbildēt

Beidziet taču māžoties! Atraduši ko intervēt.

Paņemiet intevijas no autobusu vadītājiem Rīgas satiksmē, Nordekā, Ventspilī, Valmierā, Daugavpilī. No katra garā pentera ko tieks vadītāji būs tiai viens teikums, kā kulaks uz acs!

Vienreiz jau bija tāda intervija Nordekā. Un katru cinisku jautājumu bija tik pat ciniska atbilde! Lieku jautājumu pēc tam nav.

Toms 26.novembris 2019 18:05
11 4 Atbildēt

Davai, noorganizējam tikšanos, es pret tevi, uztaosam vēl video priekš iauto faniem.

Kurā pilsētā dzīvo, kur vēlies sacensties? Auto es tev nedošu, jo cik saprotu tad pašam ir, bet dalības maksu varu tavā vietā ampaksāt, ko saki?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Smaga divu kravinieku sadursme (+ VIDEO) 13

Priekšā braucošais kravas auto nolemj apbraukt uz brauktuves apstājušos busiņu un izraisa smagu sadursmi ar pretim braucošo transportu (no 0:30). Lasīt vairāk

 

Situācija uz Jūrmalas šosejas bez izmaiņām - āmuri brauc tuvāk kreisajai malai arī ar labu asfaltu (+ VIDEO) 109

Savu kļūmīgo izpratni par to kā jābrauc pa Rīgas - Jūrmalas šoseju, kur brauktuve sadalīta trīs braukšanas joslās vienā virzienā, autovadītāji savulaik skaidroja ar to, ka labajā pusē ir sliktāks asfalts, taču izrādās, ka arī pēc remonta nekas nemainās - daļa joprojām turpina vilkties pa otro un trešo joslu, traucējot ātrāk braucošos. Lasīt vairāk

 

Arī Ferrari būs elektrisks superauto, taču - ne ātrāk par 2025.gadu

Itālijas luksusa klases automašīnu ražotājs "Ferrari" savu pirmo elektrisko automobili tirgū, visticamāk, laidīs vien pēc 2025.gada, jo šobrīd ir nepietiekamas akumulatoru tehnoloģijas, ceturtdien paziņoja uzņēmuma vadītājs Luī Kamiljeri. Lasīt vairāk

 

Ministri pauž bažas par "zaļās" degvielas veicināšanas negatīvo ietekmi uz produkta gala cenu 14

Otrdien valdībai lemjot par Ekonomikas ministrijas (EM) priekšlikumu paaugstināt minimāli piejaucamo biodegvielas apmēru benzīnam un dīzeļdegvielai, atsevišķi ministri pauda bažas par šī lēmuma negatīvo ietekmi uz degvielas gala cenu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti