Stiprina pasažieru un kravas pārvadājumu autovadītāju atbildību autopārvadājumu jomā 5

 

Foto: iAuto.lv

MK | 18.februāris 2020 12:28

Otrdien, 18. februārī, Ministru Kabinets (MK) atbalstīja virkni grozījumu Autopārvadājumu likumā, kas veicinās administratīvo pārkāpumu kodifikāciju autopārvadājumu jomā, vienlaikus pārņemot Eiropas Savienības (ES) normatīvo aktu prasības autopārvadājumu kontroles jomā.

Likumprojektā precizētas prasības attiecībā uz pasažieru un kravas pārvadājumu autovadītāju profesionālo kompetenci, kuru vadīšanai nepieciešama atbilstošas kategorijas vadītāja apliecība.

Izmaiņas likumdošanā paredz papildināt Autopārvadājumu likumu ar jaunu VI nodaļu, kurā paredzēta administratīvā atbildība autopārvadājumu jomā. Likumprojektā atrunāti noteikumi, kas jāievēro pārvadājot pasažierus un kravas, kā arī uzskaitīti šim darbam nepieciešamie dokumenti un sodi par to neievērošanu.

Noteikta atbildība un sodi par noteikumu neievērošanu pasažieru komercpārvadājumos ar taksometru un vieglo automobili. Tāpat likumprojektā paredzēta atbildība par tahogrāfu un ātruma ierobežošanas ierīču lietošanas pārkāpumiem, kā arī transportlīdzekļu vadītāju darba un atpūtas laika reģistrēšanas noteikumu neievērošanu.

Līdz autopārvadājumu jomā noteiktā administratīvā pārkāpuma lietā piemērotā naudas soda samaksai, personai būs liegts izsniegt transportlīdzekļa vadītāja apliecību, veikt personas īpašumā (turējumā, valdījumā) esoša transportlīdzekļa valsts tehnisko apskati un reģistrācijas darbības transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā. Liegums būs uzlikts arī  traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā, izņemot transportlīdzekļa norakstīšanu un transportlīdzekļa reģistrācijas pārtraukšanu uz laiku, nododot numura zīmes.

Administratīvo pārkāpumu lietas varēs skatīt Valsts policija,  pašvaldības policija, Valsts robežsardze, kā arī pašvaldības kontroles dienests, pašvaldības administratīvā komisija vai apakškomisija.

 
Visi komentāri
 
Brants 18.februāris 2020 23:20
0 1 Atbildēt

Šito gara darbu!Nu nenovērtēt!Ikdienas darba darītāji to noteikti uztvers pazemīgi klanoties un ar saldpilnu nožēlas nopūtu...Laikam Eiropā dzīvojat?

vaaks 19.februāris 2020 14:49
0 0 Atbildēt

Kā pretrunā Civillikumam var sodīt šoferi - darba ņēmēju, ja viņam darba uzdevumu dod darba devējs?

No Grozījumiem jaunajā Autopārvadājuma likumā:

54.pants. Kravu pārvadāšanas noteikumu pārkāpšana

(13) Par kravas novietošanas un nostiprināšanas noteikumu pārkāpšanu, kā arī par kravas transportēšanu ar transportlīdzekli, kas nav speciāli paredzēts šim nolūkam un nav attiecīgi reģistrēts —

piemēro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam vienpadsmit naudas soda vienību apmērā.

Papildinājums - … un pārvadātāju vai nosūtītāju ar 110 līdz 150 naudas soda vienībām!

No Civillikuma: 13.p. ir pārvadātāja atbildība, nevis autovadītāja, par transportlīdzekļa tiesīgā lietotāja, kas ir darba tiesiskajās vai dienesta attiecībās, nodarījumu -nenostiprināt vai neizvēlēties atbilstošu transportlīdzekli, atbild darba devējs:

CL 1781. Kas uzdevis otrai personai izdarīt kādu neatļautu darbību, atbild par šās personas darbību, kaut arī viņa būtu pārkāpusi uzdevuma robežas. Tāpat atbild arī tas, kas devis otram iemeslu tādai darbībai, no kuras cēlies zaudējums trešajai personai.

CL 1782. Ja kāds nepiegriež vajadzīgo uzmanību izvēloties kalpotājus un citus darbiniekus un nepārliecinās papriekš par viņu spējām un noderību izpildīt viņiem uzliekamos pienākumus, tad viņš atbild par zaudējumiem, ko viņi ar to nodarījuši trešajai personai.

Vernons 19.februāris 2020 14:52
7 0 Atbildēt

Dzīvojam Eiropā ar Krievijā spēkā esošiem CSN! CSDD pie varas ir "kretīni manā vecumā" kuri neko netaisās mainīt!

Par darba un atpūtas režīma ievērošanu 30 gados nav spējuši uzbūvēt stāvvietas, kur to atpūtu ievērot! Sodīt, sodīt un vēlreiz sodīt, tāds ir vadmotīvs. Sodi kā Eiropā, bet darba samaksa ...?

Jauna sadaļa nepieciešama, lai ceļiem ātruma samazināšanas joslas sabūvē!

Uldis 23.februāris 2020 16:48
0 0 Atbildēt

Kāda no tā visa jēga, ja transporta policija un ušakovieši ņem kukuļus, ja noķer ar lielu pārsvaru, un ne jau šoferis uz savu galvu pārkrauj auto, to liek darīt saimnieki. Pagājuši 30 gadi, viss notiek tikai biznesmeņu interesēs, un neviens to negrib mainīt. Mēs tā nekad neko nevarēsim mainīt, tā likumu izdošana ir tikai tāda miglas pūšana acīs....

DDD 23.februāris 2020 16:50
0 0 Atbildēt

un šaibinieki mauc , kamēr melns gar acim griežas

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti