Maršrutā Jugla-Ziepniekkalns sākuši kursēt ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi 3

Foto: Ekrānbilde no Google/maps

Nozare.lv | 24.marts 2020 16:37

Rīgā, 4.trolejbusu maršrutā, sākuši kursēt ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi, aģentūru LETA informēja SIA "Rīgas satiksme" pārstāve Baiba Bartaševiča.

Uzņēmums ūdeņraža ražošanas, uzpildes un uzglabāšanas staciju, kas atrodas Rīgā, Vienības gatvē 6, ekspluatācijā nodeva pērnā gada decembrī. No marta sākuma tā darbojas testa režīmā.

Pēc uzņēmuma valdes locekļa Jāņa Golubeva paustā, februāra vidū uzņēmumā bija ieradušies firmas "Nel Hydrogen" pārstāvji no Dānijas, lai veiktu pēdējos iekārtu salāgošanas darbus un patlaban ir uzsākts stacijas darbs testa režīmā, kura laikā notiek arī trolejbusu uzpilde ar ūdeņradi un tiek veikti pasažieru pārvadājumi, izmantojot ūdeņraža dzinēju.

"Pirmie testa rezultāti ir veiksmīgi un redzam, ka visas iekārtas darbojas, taču vēlamies būt 100% droši, ka viss darbojas nevainojami, tāpēc veiksim atkārtotus testus. Ceram, ka process būs veiksmīgs un tuvāko mēnešu laikā stacija uzsāks savu darbu pilnībā," sacījis Golubevs.

Izmantojot ūdeņradi, trolejbusi var nobraukt līdz 150 kilometriem, savukārt viena trolejbusa uzpilde ar ūdeņradi aizņem līdz 10 minūtēm. Kopumā uzņēmuma rīcībā ir 10 ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi.

Kā ziņots, ūdeņraža uzpildes stacijas būvniecība tika uzsākta 2017.gada maijā un sākotnēji bija plānots, ka projekts tiks pabeigts līdz 2018.gada beigām. Projekts ir starptautisks un tajā piedalās seši partneri no trim valstīm - Latvijas, Igaunijas un Nīderlandes.

Tā kā visiem projekta partneriem tika konstatēts projekta izpildes kavējums, pērn 26.februārī projekta uzraudzības aģentūra "Inovation and Networks Excevative Agency" apstiprināja Granta līguma grozījumus, kas paredz pagarināt projekta ieviešanas termiņu līdz 2020.gada 30.jūnijam.

"Latvijā projekta aizkavēšanās no sākotnēji noteiktajiem termiņiem konstatēta ūdeņraža uzpildes stacijas būvniecības un ekspluatācijā nodošanas procesā un transportlīdzekļu izmēģinājumu testos," norāda uzņēmumā.

Projekta kopējās izmaksas plānotas 16,1 miljons eiro, no kuriem 50% līdzfinansē Eiropas savienība. Izmaksās ietverta arī trolejbusu iegāde.
 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
imzz 24.marts 2020 17:53
4 1 Atbildēt

Tas ir ļoti tālredzīgi, ka ar ūdeņradi darbināmie "busi" ir trolejbusi. Kad ūdeņraža sistēma sabojāsies, varēs izmantot kā parastos.

Kanibaals 24.marts 2020 21:37
1 0 Atbildēt

Nanoūdeņradis

TVwatch 25.marts 2020 15:26
1 0 Atbildēt

Tas droši vien tādēļ, lai nebūtu jātērē nauda uz numuriem CSDD.

Interesanti būtu uzzināt, kāda enerģija tiek patērēta ūdeņraža ražošanas procesā.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Autovadītājs novēro tornado (+ VIDEO)

Par lielu prieku šim autovadītājam spēcīgs tornado Minesotā (ASV) savu izrādi nospēlē tieši viņa acu priekšā. Lasīt vairāk

 

Populārākā jaunā vieglā automašīna pirmajā pusgadā Latvijā - "Toyota Rav4"; pirmajā desmitā pieci VAG modeļi 7

Latvijā šogad pirmajos sešos mēnešos populārākā jaunā vieglā automašīna bija "Toyota Rav4", aģentūra LETA uzzināja Auto asociācijā. Lasīt vairāk

 

Vadītāju nevajadzēs - Tesla varētu ražot pilnībā autonomi braucošus automobiļus 21

Īlons Masks pavēstījis, ka Tesla ir tuvu tam, lai uzsāktu ar piektā līmeņa autopilotu apgādātu elektroautomobiļu ražošanu. Šādai automašīnai vadītājs vairs nebūs vajadzīgs. Lasīt vairāk

 

Mežaparkā kravas automašīnai izbirusi krava ar alus pudelēm 3

Rīgā, Mežaparkā no kravas automašīnas uz ielas izbirušas kastes ar alus pudelēm, un šis ir jau otrs līdzīgs negadījums pēdējo nedēļu laikā, aģentūra LETA noskaidroja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti