Nākamgad Rīgā jāizveido vismaz trīs atkritumu šķirošanas laukumi, tostarp riepu nodošanai 1

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 1.aprīlis 2020 10:09

Nākamā gada laikā Rīgā vajadzētu rast iespēju izveidot vismaz trīs no plānotajiem astoņiem atkritumu šķirošanas laukumus, aģentūrai LETA norādīja Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācijas (LRAA) vadītāja Tīna Lūse.

Viņa norādīja, ka pašreiz "Covid-19" pandēmija, ieviesusi korekcijas arī atkritumu apsaimniekošanas uzņēmumu vidū - pārtraukta klientu apkalpošana klātienē, privātpersonām ar īpašu piesardzību jāizmanto arī publiskie atkritumu nodošanas punkti. Vienlaikus Rīga beidzot gatavojas atkritumu apsaimniekošanas reformai no 20.maija, kas paredz tik nepieciešamo atkritumu šķirošanas infrastruktūras paplašināšanu. Rīgā plānots izveidot arī atkritumu šķirošanas laukumus, kuros iedzīvotāji varētu nodot nolietotās riepas un arī citus atkritumus, ko nedrīkst izmest piemājas konteineros. 

Astoņus šķirošanas laukumus Rīgas dome plānojusi ierīkot septiņu gadu laikā, tomēr LRAA aicina pašvaldību rast risinājumu, lai pirmie laukumi sāk strādāt jau nākamgad, lai mazinātu izmesto atkritumu, tostarp riepu, kalnus Rīgas un Pierīgas mežos.

Lūse norādīja, ka kopumā Latvijā ir 60 šķirošanas laukumi, kamēr galvaspilsētā pirmie punkti varētu parādīties tikai tuvāko gadu laikā. Viņa skaidroja, ka citu pašvaldību pieredze rāda, ka nolietoto riepu nodošanai cilvēki visbiežāk izmanto tieši laukumus, tomēr jau ilglaicīgi rīdziniekiem un galvaspilsētas "guļam rajonos" dzīvojošajiem tie nav pieejami atbilstošā skaitā. 

LRAA vadītāja pauda, ka šķirošanas infrastruktūras neesamība novedusi pie tā, ka vislielākie riepu uzkrājumi ir Rīgas reģionā. "Diemžēl, arī apkārtējai videi tik ļoti bīstamie "riepu kalnu" ugunsgrēku riski tāpat. Tas ir iemesls, kāpēc ar pirmo šķirošanas laukumu izveidošanu, nevajadzētu kavēties, un nākamā gada laikā rast iespēju izveidot vismaz trīs no kopumā astoņiem plānotajiem," pauda Lūse, aicinot arī iedzīvotājus būt atbildīgiem un neizmest savus atkritumus dabā, bet noslēgt līgumus par to apsaimniekošanu.

Viņa skaidroja, ka tikai ar nepieciešamās infrastruktūras izveidi, varēs nodrošināt, ka riepas nemētāsies mežos un grāvmalās, bet gan nonāks pārstrādes rūpnīcās. "Rīgā, ņemot vērā iedzīvotāju un auto skaitu, atkritumu šķirošanas laukumiem bija jābūt lielā skaitā jau vakar. Diemžēl nestandarta atkritumi, tostarp arī riepas, turpina krāties, neskatoties uz to, ka straujā vīrusa Covid-19 izplatība,  "uzlikusi pasauli uz pauzes"," norādīja Lūse, aicinot cilvēkus, kuri dodas pastaigā pa mežu vai dabas parkiem, ziņot gadījumā, ja redz mežmalās izmestas auto riepas vai citus videi bīstamus atkritumus. 

Viņa norādīja, ka mobilajā lietotnē "Vides SOS" ikvienas var Valsts vides dienestam paziņot par atkritumiem, kurus kāds nelegāli izmetis ceļa malā. Tāpat, joprojām darbojas asociācijas iniciatīva "Riepa ar rītdienu", kas var kalpot kā ceļvedis uz vietām, kur atbrīvoties no riepām likumīgā un zaļā veidā, pauda Lūse.

LRAA iniciatīvai "Riepa ar rītdienu" šobrīd pievienojušās vairāk nekā 110 tirdzniecības vietas, kurās, pērkot jaunasriepas, vecās var nodot bez maksas. Sistēma pierādījusi savu efektivitāti, tomēr tā pilnībā nespēj atrisināt riepunodošanas problēmas, tāpēc šķirošanas infrastruktūras izveidei joprojām ir noteicošā loma sistēmas attīstībai un virzībai iepretim uzstādītajiem mērķiem. 

Lūse norādīja, ka, kamēr šķirošanas laukumi nebūs pieejami arī rīdziniekiem, kas cita starpā ik gadu saražo aptuveni 40% no visas Latvijas atkritumiem, riepas nonāks mežos, pažobelēs, tiks glabātas nepiemērotos apstākļos, kas var rezultēties ar ļoti lielu un apkārtējai videi bīstamu ugunsgrēku izcelšanos. Tāpēc LRAA aicina izvērtēt plānotās šķirošanas infrastruktūras attīstības Rīgā laika plānu, neignorējot to, ka atkritumi ik gadu paliek arvien vairāk, un sniegt iespēju iedzīvotājiem tos nodot arī šķirošanas laukumos.

 
Visi komentāri
 
Visvaldis 14.aprīlis 2020 22:13
0 0 Atbildēt

Cilvēki nopērkot preci veikalā samaksā nodokļus,taču pie dažu nolietoto preču nodošanas,piemēram riepu,viņiem prasa maksāt tos atkārtoti,aizbildinoties ka šī nauda līdz viņiem nenonāk.Piemēram,Vestienas-Uriekstes ielas rajonā par vienu nolietotu riepu pieprasa 2,50 euro,tādējādi atbaidot cilvēkus,kuri pat tērējuši savu degvielu un laiku lai nokļūtu līdz tādam punktam.Jā,jauni šķirošanas laukumi ir atbalstāma lieta,taču ne kā maksas pasākums,jo tad tas nedarbosies un tā būs tikai velti izgāzta nauda.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc jāpērk auto caurlaide braucot uz savu īpašumu Jūrmalā? (+ VIDEO) 38

iAuto.lv vērš uzmanību uz kādu jautājumu, kas būtisks tiem, kam dzīvesvieta Jūrmalā. Izrādās, ir situācijas, kad mājās atgriezties arī jūrmalniekiem nav iespējams, kamēr nav iegādāta dienas caurlaide par 2 eiro. Lasīt vairāk

 

Beidzies līgums par 100 Latvijā uzstādīto fotoradaru apkalpošanu; apkalpošanu vairs neuzticēs tikai vienam uzņēmumam 3

Kopš nedēļas vidus spēku zaudējis Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) noslēgtais līgums par visu 100 Latvijā uzstādīto fotoradaru apkopi, nepieciešamības gadījumā labošanu un citiem uzturēšanas pakalpojumiem, vēsta Latvijas Televīzija. Lasīt vairāk

 

Ciemats aizpeld jūriņā (+ VIDEO) 6

Zemes nogruvuma rezultātā daļa Norvēģijas sauszemes ar ēkām, ceļiem un automašīnām tiek ieskalota jūrā. Tiek ziņots, ka cilvēki šajā katastrofā nav cietuši. Lasīt vairāk

 

Pilotprojekta laikā par 60% samazinājies autoceļu lietošanas nodevas nemaksātāju skaits 1

Gada laikā kopš autoceļa lietošanas samaksas kontroles pilotprojekta ieviešanas valsts autoceļu tīklā, nodevas nemaksātāju skaits konkrētajos posmos ir samazinājies par 60%, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) Komunikācijas daļā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti