Nākamgad Rīgā jāizveido vismaz trīs atkritumu šķirošanas laukumi, tostarp riepu nodošanai 1

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 1.aprīlis 2020 10:09

Nākamā gada laikā Rīgā vajadzētu rast iespēju izveidot vismaz trīs no plānotajiem astoņiem atkritumu šķirošanas laukumus, aģentūrai LETA norādīja Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācijas (LRAA) vadītāja Tīna Lūse.

Viņa norādīja, ka pašreiz "Covid-19" pandēmija, ieviesusi korekcijas arī atkritumu apsaimniekošanas uzņēmumu vidū - pārtraukta klientu apkalpošana klātienē, privātpersonām ar īpašu piesardzību jāizmanto arī publiskie atkritumu nodošanas punkti. Vienlaikus Rīga beidzot gatavojas atkritumu apsaimniekošanas reformai no 20.maija, kas paredz tik nepieciešamo atkritumu šķirošanas infrastruktūras paplašināšanu. Rīgā plānots izveidot arī atkritumu šķirošanas laukumus, kuros iedzīvotāji varētu nodot nolietotās riepas un arī citus atkritumus, ko nedrīkst izmest piemājas konteineros. 

Astoņus šķirošanas laukumus Rīgas dome plānojusi ierīkot septiņu gadu laikā, tomēr LRAA aicina pašvaldību rast risinājumu, lai pirmie laukumi sāk strādāt jau nākamgad, lai mazinātu izmesto atkritumu, tostarp riepu, kalnus Rīgas un Pierīgas mežos.

Lūse norādīja, ka kopumā Latvijā ir 60 šķirošanas laukumi, kamēr galvaspilsētā pirmie punkti varētu parādīties tikai tuvāko gadu laikā. Viņa skaidroja, ka citu pašvaldību pieredze rāda, ka nolietoto riepu nodošanai cilvēki visbiežāk izmanto tieši laukumus, tomēr jau ilglaicīgi rīdziniekiem un galvaspilsētas "guļam rajonos" dzīvojošajiem tie nav pieejami atbilstošā skaitā. 

LRAA vadītāja pauda, ka šķirošanas infrastruktūras neesamība novedusi pie tā, ka vislielākie riepu uzkrājumi ir Rīgas reģionā. "Diemžēl, arī apkārtējai videi tik ļoti bīstamie "riepu kalnu" ugunsgrēku riski tāpat. Tas ir iemesls, kāpēc ar pirmo šķirošanas laukumu izveidošanu, nevajadzētu kavēties, un nākamā gada laikā rast iespēju izveidot vismaz trīs no kopumā astoņiem plānotajiem," pauda Lūse, aicinot arī iedzīvotājus būt atbildīgiem un neizmest savus atkritumus dabā, bet noslēgt līgumus par to apsaimniekošanu.

Viņa skaidroja, ka tikai ar nepieciešamās infrastruktūras izveidi, varēs nodrošināt, ka riepas nemētāsies mežos un grāvmalās, bet gan nonāks pārstrādes rūpnīcās. "Rīgā, ņemot vērā iedzīvotāju un auto skaitu, atkritumu šķirošanas laukumiem bija jābūt lielā skaitā jau vakar. Diemžēl nestandarta atkritumi, tostarp arī riepas, turpina krāties, neskatoties uz to, ka straujā vīrusa Covid-19 izplatība,  "uzlikusi pasauli uz pauzes"," norādīja Lūse, aicinot cilvēkus, kuri dodas pastaigā pa mežu vai dabas parkiem, ziņot gadījumā, ja redz mežmalās izmestas auto riepas vai citus videi bīstamus atkritumus. 

Viņa norādīja, ka mobilajā lietotnē "Vides SOS" ikvienas var Valsts vides dienestam paziņot par atkritumiem, kurus kāds nelegāli izmetis ceļa malā. Tāpat, joprojām darbojas asociācijas iniciatīva "Riepa ar rītdienu", kas var kalpot kā ceļvedis uz vietām, kur atbrīvoties no riepām likumīgā un zaļā veidā, pauda Lūse.

LRAA iniciatīvai "Riepa ar rītdienu" šobrīd pievienojušās vairāk nekā 110 tirdzniecības vietas, kurās, pērkot jaunasriepas, vecās var nodot bez maksas. Sistēma pierādījusi savu efektivitāti, tomēr tā pilnībā nespēj atrisināt riepunodošanas problēmas, tāpēc šķirošanas infrastruktūras izveidei joprojām ir noteicošā loma sistēmas attīstībai un virzībai iepretim uzstādītajiem mērķiem. 

Lūse norādīja, ka, kamēr šķirošanas laukumi nebūs pieejami arī rīdziniekiem, kas cita starpā ik gadu saražo aptuveni 40% no visas Latvijas atkritumiem, riepas nonāks mežos, pažobelēs, tiks glabātas nepiemērotos apstākļos, kas var rezultēties ar ļoti lielu un apkārtējai videi bīstamu ugunsgrēku izcelšanos. Tāpēc LRAA aicina izvērtēt plānotās šķirošanas infrastruktūras attīstības Rīgā laika plānu, neignorējot to, ka atkritumi ik gadu paliek arvien vairāk, un sniegt iespēju iedzīvotājiem tos nodot arī šķirošanas laukumos.

 
Visi komentāri
 
Visvaldis 14.aprīlis 2020 22:13
0 0 Atbildēt

Cilvēki nopērkot preci veikalā samaksā nodokļus,taču pie dažu nolietoto preču nodošanas,piemēram riepu,viņiem prasa maksāt tos atkārtoti,aizbildinoties ka šī nauda līdz viņiem nenonāk.Piemēram,Vestienas-Uriekstes ielas rajonā par vienu nolietotu riepu pieprasa 2,50 euro,tādējādi atbaidot cilvēkus,kuri pat tērējuši savu degvielu un laiku lai nokļūtu līdz tādam punktam.Jā,jauni šķirošanas laukumi ir atbalstāma lieta,taču ne kā maksas pasākums,jo tad tas nedarbosies un tā būs tikai velti izgāzta nauda.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Aicinām Tevi nosūtīt epastu Jūrmalas domei, lai noraidītu ieceri cirst kokus Dubultu stāvlaukumam (+ VIDEO) 10

Jūrmalas pilsētas dome iecerējusi būvprojektu – satiksmes organizācijas uzlabošanu Dubultu prospektā un Z. Meierovica prospektā no Baznīcas ielas līdz Pils ielas laukumam.Lai to realizētu, plāno nocirst 22 kokus. Lasīt vairāk

 

Rīgas Motormuzejs tagad strādā katru dienu

No 2020. gada 6. jūlija Rīgas Motormuzejs apmeklētājiem atvērts katru dienu no 10:00 līdz 18:00. Muzejā skatāma pastāvīgā ekspozīcija ar vairāk nekā 100 vēsturiskajiem spēkratiem, kā arī izstāde “GARĀŽA”, kur aplūkojami spilgtākie 2019. gada Latvijas Antīko automobiļu kluba biedru atradumi. Lasīt vairāk

 

No 1.jūlija izmaiņas administratīvajos sodos (+ VIDEO) 10

Šodien stājies spēkā jaunais Administratīvās atbildības likums. Tas nomainījis vēl padomju laikā izstrādāto Administratīvo pārkāpumu kodeksu un ieviesis pamatīgas pārmaiņas likuma piemērotāju, toskait policijas darbā. Iedzīvotāji gan lielu atšķirību nejutīs, tomēr ir virkne nianšu, kam būtu jāpievērš uzmanība. Lasīt vairāk

 

No 1.jūlija jauni noteikumi attiecībā uz "Zaļo karti"

No šī gada 1.jūlija stājas spēkā izmaiņas "Zaļās kartes" jeb starptautiskās civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas polises veidlapā, kas paredz, ka turpmāk "Zaļajai kartei" vairs nevajadzēs būt apdrošinātāju izdotai uz speciālas zaļas veidlapas, un katras dalībvalsts kompetence būs izlemt kādas krāsas "Zaļo karti" izsniegt. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti