Kravu pārvadājumi var kavēties, taču plūsma turpinās 3

Foto: Ekrānbilde no Google/maps

Nozare.lv | 2.aprīlis 2020 8:53

Lai gan autopārvadātājiem pašreiz ir grūti piegādāt kravas noteiktajos termiņos, autopārvadājumu kravu plūsma notiek un Latvijas ražotāji un tirgotāji ir apgādāti ar visu nepieciešamo, intervijā aģentūrai LETA teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Viņš skaidroja, ka pašreiz mehānismi caur Eiropas Komisiju vairs nedarbojas, jo katra valsts rūpējas par sevi. "Mūsu diplomātiskais dienests pieslēdzas tad, kad nepieciešams risināt akūtas situācijas. Kopējā situācija šobrīd ir risināma divpusējo attiecību līmenī, diemžēl, nevis caur Eiropas Komisiju," teica ministrs.

Linkaits norādīja, ka savukārt dzelzceļa kravu pārvadātājiem problēmas bija februārī, martā, kad kavējās Ķīnas pārvadājumi, taču tagad pamazām situācija stabilizējas, jau šomēnes Ķīnas konteineri parādās Eiropā.

"Kravu plūsmu ietekmē zemās naftas cenas, jo attiecīgi zūd motivācija kaut kur sūtīt kravas. Tieši pretēji visi cenšas maksimāli sagādāt kravas un gaidīt labāku cenu. Kopējā kravu plūsma pa dzelzceļu ir apmēram tāda, kā tika prognozēts," stāstīja Linkaits.

Jautāts, vai ir iespējams kaut kā ietekmēt loģistikas izmaksas, uz kuru pieaugumu ir norādījuši daudzi ražotāji un uzņēmēji, Linkaits atbildēja, ka kravu pārvadājumi kļūst dārgāki, taču ietekmēt to diemžēl nevar.

Satiksmes ministrs skaidroja, ka kravu pārvadājumos kā jebkurā citā jomā strādā pieprasījuma un piedāvājuma attiecības. Laikā, kad daudzas piegādes ķēdes ir pārrautas, jaunu piedāvājumu atrašana ir dārga, stāstīja ministrs, norādot, ka arī VAS "Latvijas pasts" atzinis, ka sūtījumu nogādāšana kļūst arvien dārgāka un problemātiska. Tāpat Krievija ir slēgusi savus aviopārvadājumus, slēdzot robežas.

"Manuprāt, tieši kravu pārvadājumos perspektīva varētu būt ļoti laba, ja salīdzina ar pasažieru pārvadājumiem. Kravu plūsma joprojām notiek, protams ir jādomā par to, kā nomainīt ekipāžas, kā nodrošināt aizsarglīdzekļus šoferiem," teica ministrs. Viņš arī skaidroja, ka, viņaprāt, visiem pārvadātājiem jau ir bijis jāparūpējas par šoferiem, jāizdala dezinfekcijas līdzekļi un aizsargmaskas. "Kopumā kravu pārvadātājiem šobrīd ir salīdzinoši laba situācija saglabājusies," stāstīja Linkaits. 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 2.aprīlis 2020 14:19
1 1 Atbildēt

Vajadzētu tagad paklanīties un aplaudēt Fūristiem un citiem smago auto vadītājiem, kuri turpina darīt savu DARBU.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Norvēģija jau no 2022.gada aprīļa bez iekšdedzes motoru mašīnām? 49

Norvēģijā jau no 2022.gada aprīļa varētu pārtraukt ar benzīna vai dīzeļa dzinēju aprīkotu automašīnu pārdošanu. Iemesls – pēc iekšdedzes motoru automobiļiem vairs nav pieprasījuma. Lasīt vairāk

 

"Ford" elektroauto ražošanā investēs 11,4 miljardus dolāru

ASV autobūves uzņēmums "Ford" pirmdien paziņoja, ka plāno investēt 11,4 miljardus dolāru (9,7 miljardus eiro) elektrisko automobiļu ražošanā. Lasīt vairāk

 

Pētījums: 47% autovadītāju mēdz braukt ar bojātu vējstiklu 5

47% autovadītāju mēdz braukt ar bojātu vējstiklu – 41% to darījuši īslaicīgi, 5% - ilgstoši, bet 1% atzina, ka ar bojātu vējstiklu brauc nepārtraukti. Lasīt vairāk

 

Mercedes pilnībā elektriskais minivens EQV tagad arī Latvijā 7

Mercedes-Benz EQV ir pirmais augstākās klases minivens ar pilnībā elektrisku piedziņu. Ar sasniedzamību līdz pat 418 kilometriem, EQV nosaka etalonu savā klasē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti