Apdrošinātāji bažījas, ka sasteigtie grozījumi likumā palielinās neapdrošināto transportlīdzekļu īpatsvaru ceļu satiksmē 6

Foto: iAuto.lv

LTAB | 9.aprīlis 2020 19:24

Šodien Ministru kabineta ārkārtas sēdē tika atbalstīti grozījumi likumā par valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem sakarā ar Covid-19 izplatību, kas paredz mainīt kārtību, kādā transportlīdzekļa īpašniekam ir tiesības pārtraukt OCTA polises darbību uz laiku, kamēr transportlīdzeklis netiek izmantots.

"Apdrošinātāji, izvērtējot riskus, kādus šāda veida sasteigtie grozījumi var radīt, secinājuši, ka pieaugs neapdrošināto transportlīdzekļu skaits ceļu satiksmē, kas novedīs pie izmaksu pieauguma no Garantijas fonda par neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisīto CSNg zaudējumu kompensēšanu," skaidro Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Jau šobrīd OCTA likums paredz kārtību, kādā transportlīdzekļa īpašnieks uz laiku var pārtraukt polises darbību, noņemot transportlīdzekli no uzskaites un nododot numurzīmes. Šo iespēju izmanto gan krīzes skartie autoparku īpašnieki, gan atsevišķas privātpersonas. Savukārt plānotie grozījumi paredz noteikt speciālu kārtību - proti, transportlīdzekļa noņemšanu no uzskaites reģistrācijas pārtraukšanai uz laiku, nenododot numura zīmes.

LTAB uzskata, ka jaunā kārtība rada priekšnoteikumus neapdrošināto transportlīdzekļu skaita pieaugumam ceļu satiksmē. "Saglabājot numurzīmes nenodotas, faktiski tiek radīti riski, ka transportlīdzekļu īpašnieki turpinās izmantot spēkratu ceļu satiksmē bez derīgas OCTA. Tas savukārt var novest pie negadījumu skaita pieauguma, kas izraisīti ar neapdrošinātu transportlīdzekli, par ko zaudējumus jāsedz OCTA Garantijas fondam," skaidro  J.Abāšins.

Iemaksas Garantijas fondā tiek veiktas no ikviena spēkrata īpašnieka iegādātās OCTA polises. "Ar plānotajiem grozījumiem faktiski tiek veicināta aplama situācija, kas liks apzinīgajiem autoīpašniekiem maksāt par negodprātīgo autoīpašnieku veiktajiem nodarījumiem," informē LTAB valdes priekšsēdētājs.

LTAB neiebilst, ka arī pašreiz spēkā esošais regulējums tiek izmantots kā palīdzība COVID-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem, ļaujot pārtraukt OCTA darbību. "Valstij definējot krīzes skartās personu grupas, kas nonākušas dīkstāvē (piemēram, pasažieru autopārvadātāji), uzskatām, ka ir pieļaujama arī atvieglotās kārtības piemērošana (bez numurzīmju nodošanas), tomēr šāda kārtība nevar tikt attiecināta uz visiem transportlīdzekļu īpašniekiem," skaidro J.Abāšins, piebilstot, ka šāda veida izmaiņas OCTA nozarē var prasīt arī ievērojamus resursus IT sistēmu pielāgošanai, kas nav veicama dažās nedēļās.

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 9.aprīlis 2020 21:55
3 0 Atbildēt

Ir taču garantijas fonds.

darklight 9.aprīlis 2020 22:49
15 1 Atbildēt

Varēja rakstīt kā ir: apdrošinātāji bažījas, ka nedaudz samazināsies peļņa.

Bbb 11.aprīlis 2020 23:34
0 0 Atbildēt

Peļņa nesamazināsies jo OCTA jau ir apmaksāts par noteiktu laiku. Vienīgais kas ir tas ka pagarinās ies octas termiņš. Bet tas jau nenozīmē ka tie ir zaudējumi.

Rexx 10.aprīlis 2020 14:16
9 0 Atbildēt

Faktiski apdrošināšanas kompānijas uztraucas par to, ka samazināsies ieņēmumi. Apdrošinātājiem pilnīgi noteikti nerūp apdrošināto TL daudzums satiksmē, bet gan pārdoto polišu skaits. Kā jau jebkurā citā biznesā. Jāpalielina ieņēmumi, jāsamazina izdevumi.

Tik vien kā vajadzēt prast godu, un neslēpt savas komerciālās intereses aiz skaļiem saukļiem.

GB12 13.aprīlis 2020 16:45
0 0 Atbildēt

VIspār jau, rūp gan. Kaut izejot no tava komentāra. Varbūt esi kaut kur dzirdējis par tādu lietu kā garantijas fonds, kas maksā par neapdrošināto auto izraisītiem negadījumiem. Šo garantiju fondu veido apdrošinātāju iemaksas, taviem vārdiem rakstot, izdevumi, kas var kļūt lielāki, ja uz ielām avārijas izraisa vairāk neapdrošinātu auto.

Bet par tiem saukļiem - kurš tad šo godu protas... to dara jebkurš, kura bizness potenciāli varētu ciest no kādām normatīvo aktu izmaiņām. Reku, kā alkopārdevēji bļauj par katriem ierobežojumiem, ka pieaugs nelegālā alko aprite... kaut vai, piemēram, nesen ažiotāžu ieguvušais muguras ķirurga gulbja raksts... domā, viņu dikti tiešā veidā interesē iedzīvotāju labklājība vai veselība? Vai tava pastāvīgā īdēšana par ļaunajiem apdrošinātājiem šeit ir dēļ rūpēm par visu auto vadītāju, īpašnieku un visas sabiedrības labklājību un citām kvalitātēm?

Vernons 10.aprīlis 2020 16:55
0 0 Atbildēt

Attālināti vairs nedarbojas?!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Japāņu auto par 100 EUR mēnesī (+VIDEO) 6

Par 109 eiro mēnesī tagad var braukt ar pilnīgi jaunu Mitsubishi Space Star, kas ir ne īsti mazā, ne īsti kompaktā automašīna ar normālu aprīkojumu un piecu gadu garantiju. Lasīt vairāk

 

Uzbraucot tranšeju drošības konstrukcijām, Jelgavā gājis bojā motociklists 6

Trešdien Jelgavā, uzbraucot tranšeju drošības konstrukcijām, gājis bojā motociklists, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā (VP). Lasīt vairāk

 

Sākusies reģistrācija šīs sezonas jaunumam – minirallijam Ropaži

29. augustā norisināsies līdz šim nebijis minirallija posms "Ropaži", kas būs šīs sezonas trešais posms. Sacensības norisināsies Ropažu apkaimes ceļos, kur dalībniekiem būs iespēja izmēģināt jaunus ātrumposmus. Lasīt vairāk

 

Austrālijā pārdod Ferrari limuzīnu (+ FOTO) 4

Austrālijā pārdod limuzīnu uz Ferrari 360 Modena bāzes. Pārdevējs prasa par to 400 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti