Visi komentāri - Apdrošinātāji bažījas, ka sasteigtie grozījumi likumā palielinās neapdrošināto transportlīdzekļu īpatsvaru ceļu satiksmē

Apdrošinātāji bažījas, ka sasteigtie grozījumi likumā palielinās neapdrošināto transportlīdzekļu īpatsvaru ceļu satiksmē 6

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 9.aprīlis 2020 19:24

Šodien Ministru kabineta ārkārtas sēdē tika atbalstīti grozījumi likumā par valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem sakarā ar Covid-19 izplatību, kas paredz mainīt kārtību, kādā transportlīdzekļa īpašniekam ir tiesības pārtraukt OCTA polises darbību uz laiku, kamēr transportlīdzeklis netiek izmantots.

"Apdrošinātāji, izvērtējot riskus, kādus šāda veida sasteigtie grozījumi var radīt, secinājuši, ka pieaugs neapdrošināto transportlīdzekļu skaits ceļu satiksmē, kas novedīs pie izmaksu pieauguma no Garantijas fonda par neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisīto CSNg zaudējumu kompensēšanu," skaidro Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Jau šobrīd OCTA likums paredz kārtību, kādā transportlīdzekļa īpašnieks uz laiku var pārtraukt polises darbību, noņemot transportlīdzekli no uzskaites un nododot numurzīmes. Šo iespēju izmanto gan krīzes skartie autoparku īpašnieki, gan atsevišķas privātpersonas. Savukārt plānotie grozījumi paredz noteikt speciālu kārtību - proti, transportlīdzekļa noņemšanu no uzskaites reģistrācijas pārtraukšanai uz laiku, nenododot numura zīmes.

LTAB uzskata, ka jaunā kārtība rada priekšnoteikumus neapdrošināto transportlīdzekļu skaita pieaugumam ceļu satiksmē. "Saglabājot numurzīmes nenodotas, faktiski tiek radīti riski, ka transportlīdzekļu īpašnieki turpinās izmantot spēkratu ceļu satiksmē bez derīgas OCTA. Tas savukārt var novest pie negadījumu skaita pieauguma, kas izraisīti ar neapdrošinātu transportlīdzekli, par ko zaudējumus jāsedz OCTA Garantijas fondam," skaidro  J.Abāšins.

Iemaksas Garantijas fondā tiek veiktas no ikviena spēkrata īpašnieka iegādātās OCTA polises. "Ar plānotajiem grozījumiem faktiski tiek veicināta aplama situācija, kas liks apzinīgajiem autoīpašniekiem maksāt par negodprātīgo autoīpašnieku veiktajiem nodarījumiem," informē LTAB valdes priekšsēdētājs.

LTAB neiebilst, ka arī pašreiz spēkā esošais regulējums tiek izmantots kā palīdzība COVID-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem, ļaujot pārtraukt OCTA darbību. "Valstij definējot krīzes skartās personu grupas, kas nonākušas dīkstāvē (piemēram, pasažieru autopārvadātāji), uzskatām, ka ir pieļaujama arī atvieglotās kārtības piemērošana (bez numurzīmju nodošanas), tomēr šāda kārtība nevar tikt attiecināta uz visiem transportlīdzekļu īpašniekiem," skaidro J.Abāšins, piebilstot, ka šāda veida izmaiņas OCTA nozarē var prasīt arī ievērojamus resursus IT sistēmu pielāgošanai, kas nav veicama dažās nedēļās.

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 9.aprīlis 2020 21:55
3 0 Atbildēt

Ir taču garantijas fonds.

darklight 9.aprīlis 2020 22:49
15 1 Atbildēt

Varēja rakstīt kā ir: apdrošinātāji bažījas, ka nedaudz samazināsies peļņa.

Bbb 11.aprīlis 2020 23:34
0 0 Atbildēt

Peļņa nesamazināsies jo OCTA jau ir apmaksāts par noteiktu laiku. Vienīgais kas ir tas ka pagarinās ies octas termiņš. Bet tas jau nenozīmē ka tie ir zaudējumi.

Rexx 10.aprīlis 2020 14:16
9 0 Atbildēt

Faktiski apdrošināšanas kompānijas uztraucas par to, ka samazināsies ieņēmumi. Apdrošinātājiem pilnīgi noteikti nerūp apdrošināto TL daudzums satiksmē, bet gan pārdoto polišu skaits. Kā jau jebkurā citā biznesā. Jāpalielina ieņēmumi, jāsamazina izdevumi.

Tik vien kā vajadzēt prast godu, un neslēpt savas komerciālās intereses aiz skaļiem saukļiem.

GB12 13.aprīlis 2020 16:45
0 0 Atbildēt

VIspār jau, rūp gan. Kaut izejot no tava komentāra. Varbūt esi kaut kur dzirdējis par tādu lietu kā garantijas fonds, kas maksā par neapdrošināto auto izraisītiem negadījumiem. Šo garantiju fondu veido apdrošinātāju iemaksas, taviem vārdiem rakstot, izdevumi, kas var kļūt lielāki, ja uz ielām avārijas izraisa vairāk neapdrošinātu auto.

Bet par tiem saukļiem - kurš tad šo godu protas... to dara jebkurš, kura bizness potenciāli varētu ciest no kādām normatīvo aktu izmaiņām. Reku, kā alkopārdevēji bļauj par katriem ierobežojumiem, ka pieaugs nelegālā alko aprite... kaut vai, piemēram, nesen ažiotāžu ieguvušais muguras ķirurga gulbja raksts... domā, viņu dikti tiešā veidā interesē iedzīvotāju labklājība vai veselība? Vai tava pastāvīgā īdēšana par ļaunajiem apdrošinātājiem šeit ir dēļ rūpēm par visu auto vadītāju, īpašnieku un visas sabiedrības labklājību un citām kvalitātēm?

Vernons 10.aprīlis 2020 16:55
0 0 Atbildēt

Attālināti vairs nedarbojas?!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti