Automašīnu tirdzniecībā aprīlī kritums ir par 80-90%; servisos - par 35-45% - iAuto

Automašīnu tirdzniecībā aprīlī kritums ir par 80-90%; servisos - par 35-45% 4

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 27.aprīlis 2020 8:16

Automašīnu tirdzniecībā aprīlī kritums ir par 80-90%, salīdzinot ar attiecīgo mēnesi pērn, aģentūrai LETA pastāstīja Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Viņš skaidroja, ka automašīnu tirdzniecības nozarē patiesā situācija ir redzama ar nobīdi. Attiecīgi pašreiz Latvijā turpina ienākt automašīnas, kuras ir pasūtītas iepriekš, savukārt patieso situāciju var redzēt apkopojot informāciju par darījumiem, kas tiek slēgti pašlaik. 

Aprīlī kritums automašīnu tirdzniecībā ir par 80-90%, bet martā - par 34% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu. Automašīnu servisu rādītāji nav tik slikti, tomēr kritums ir ap 35-45%. Turklāt klienti izvēlas mazos servisa pakalpojumus, kas nodrošina, ka automašīna darbojas, nevis lielākus apkopes darbus, klāstīja Kulbergs. 

Viņš skaidroja, ka automašīnu tirgotāji brīdī, kad ir ekonomiskā krīze, ir lielākie cietēji, jo automašīna ir luksusa prece, bez kuras cilvēks var iztikt ikdienā - attiecīgi tā ir pirmā lieta, kuru iedzīvotāji pārtrauc pirkt un pēdējā, kuru atsāk pirkt.

Kulbergs, kā piemēru minēja kādu lielu automašīnu tirgotāju ar četriem autosaloniem, kas kopš mēneša sākuma līdz 21.aprīlim bija noslēdzis astoņus jaunus līgumus, kaut parasti attiecīgajā mēneša posmā būtu noslēgti apmēram 115 līgumi. Attiecīgais uzņēmums aprīlī kopumā cer sasniegt 15 darījumus, kamēr bez krīzes tiktu noslēgti apmēram 180 līgumu. 

"Tas ir reālais rādītājs, cik ļoti ir nokrities bizness. Turklāt tas ir noticis pāris nedēļu laikā. Biznesam ir jāpielāgojas drastiski," teica Kulbergs, piebilstot, ka salīdzinoši 2008.gada krīze tika piedzīvota pakāpeniski, apgrozījumam pamazām nokrītot līdz 40-50% un tikai tad līdz 80%.

Viņš gan piebilda, ka var priecāties, ka Latvijā autosaloni un servisi vēl strādā, jo 70% Eiropas valstu tie ir aizvērti un atsāks darbu tikai tuvāko nedēļu laikā. 

Biedrība "Auto asociācija" dibināta 1994.gadā. Tā apvieno transportlīdzekļu un to rezerves daļu ražotājus un tirgotājus, kā arī importētājus un tehniskās apkopes pakalpojuma sniedzējus. Pašlaik asociācijā ir 21 biedrs, kas pārstāv vairāk nekā 30 automobiļu un motociklu ražotāju zīmolus. 

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 27.aprīlis 2020 10:58
0 0 Atbildēt

Interesanti, cik ilgi šādi dīleri spējīgi izdzīvot? Visas tehniskās izmaksas taču neviens neatceļ. Visi darbinieki taču joprojām gaidīs savu algu, pie kam nebūtiski, ka nekas nev pārdots utt. - viņi ir bijuši darbā darba devēja uzdevumā...

s 27.aprīlis 2020 13:07
0 0 Atbildēt

Cik zinu toyota samazināja algas par 20-25% no pārdotā.

Veigli nebūs..

felix65 27.aprīlis 2020 14:37
0 0 Atbildēt

Autoram ir mazohistiska tīksme par krievu automobīļu izstrādājumiem.

kulwxns 28.aprīlis 2020 11:04
0 0 Atbildēt

Biznesam ir jāpielāgojas drastiski

drastisks īp.

Bezbēdīgi jautrs, bravūrīgs; parupjš. Drastiskās dziesmas, dejas. Drastiska izturēšanās, uzvedība.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti