Visi komentāri - OCTA riska klase gada laikā samazinājusies 197 540 autovadītājiem

OCTA riska klase gada laikā samazinājusies 197 540 autovadītājiem

 

Foto: Ekrānbilde

Nozare.lv | 21.septembris 2020 15:08

Pēc ikgadējā transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas "bonus-malus" klašu pārrēķina šogad riska klase samazinājusies 197 540 autoīpašnieku, kamēr riska klase pieaugusi 348 226 autovadītājiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.

Vienlaikus "bonus-malus" klase nav mainījusies 550 662 autoīpašniekiem.

Augstākā - 17."bonus-malus" klase - šobrīd ir 147 118 autoīpašniekiem, kas ir par 7282 vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kopumā labākajās "bonus-malus" klasēs, kas ir no septītās līdz 17. klasei, šobrīd ir 950 746 autoīpašnieki.

Tajā pašā laikā zemākajā - pirmajā "bonus-malus" klasē - ir 138 autoīpašnieki, kas ir par 80 mazāk nekā pērn, bet kopumā sliktākajās klasēs - no pirmās līdz piektajai klasei - šobrīd ir 21 073 transportlīdzekļu īpašnieki. 

Vienlaikus sākumklase jeb sestā klase šobrīd piemērota 170 131 autoīpašniekam.

"Bbonus-malus" klase ir viens no galvenajiem, bet ne vienīgais OCTA cenu noteicošais faktors. Šo informāciju apdrošinātāji var izmantot aprēķinot atlaides vai piemaksas OCTA polisei.

"Bonus-malus" klase tiek pārrēķināta reizi gadā - 15.septembrī, un, ņemot vērā apdrošināšanas vēstures datus par pēdējiem 11 gadiem, "bonus-malus" klase var palielināties vai pazemināties, vai arī palikt esošajā līmenī. Aprēķinot "bonus-malus" klasi, tiek ņemts vērā apdrošināšanas dienu skaits jeb periods, uz kādu ir apdrošināts transportlīdzeklis, un apdrošināšanas gadījumu jeb izraisīto ceļu satiksmes negadījumu skaits pēdējo 11 gadu laikā. Lai "bonus-malus" klase nesamazinātos, katrā no periodiem (no iepriekšējā gada 1.septembra līdz kārtējā gada 31.augustam) apdrošināšanas dienu skaitam ir jābūt vismaz 275 dienas un nedrīkst būt izraisīti ceļu satiksmes negadījumi.

"Bonus-malus" klase tiek piemērota transportlīdzekļa īpašniekam vai atsevišķos gadījumos - turētājam. Ja īpašumā ir vairāki vienas kategorijas transportlīdzekļi, visiem spēkratiem tiek piemērota viena un tā pati "bonus-malus" klase.

Autoīpašnieki tiem piemēroto "bonus-malus" klasi var pārbaudīt LTAB mājaslapā www.ltab.lv.

Pagājušajā gadā "bonus-malus" klase samazinājās 211 055 autoīpašniekiem, kamēr riska klase pieauga 340 023 autovadītājiem, savukārt 2018.gadā riska klase samazinājās 195 306 autoīpašniekiem, kamēr riska klase pieauga 351 576 autovadītājiem.

OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumos cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 20

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti