Diskutēs par priekšlikumu atļauto ātrumu apdzīvotās vietās samazināt līdz 30 kilometriem stundā 27

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 2.oktobris 2020 11:44

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā šodien pārrunās priekšlikumu samazināt atļauto braukšanas ātrumu apdzīvotās vietās līdz 30 kilometriem stundā, liecina informācija Satiksmes ministrijas mājaslapā.

Šodien plkst.11 Satiksmes ministrijā notiks Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca, kurā diskutēs par diviem jautājumiem - satiksmes noteikumu pārkāpumu sodu apmēra ietekmi uz ceļu satiksmes negadījumiem un atļautā braukšanas ātruma samazināšana apdzīvotās vietās līdz 30 kilometriem stundā.

Šogad februārī notika trešā globālā ministru konference par ceļu satiksmes drošību "Pasaules mēroga mērķu sasniegšana 2030.gadam". Tajā tika pieņemta Stokholmas deklarācija, kas paredz galveno uzmanību veltīt ātruma pārvaldībai, tostarp tiesībaizsardzības stiprināšanai, lai novērstu ātruma pārsniegšanu un padarīt 30 kilometrus stundā par obligātu maksimālo braukšanas ātrumu vietās, kur mazaizsargāto satiksmes dalībnieku un transportlīdzekļu vadītāju ceļi bieži un plānoti krustojas, izņemot, ja ir pārliecinoši pierādījumi, ka lielāks ātrums ir drošs.

Tāpat tika atzīmēts, ka centieni samazināt ātrumu kopumā būs labvēlīga ietekme uz gaisa kvalitāti un klimata pārmaiņām, kā arī būs būtiska nozīme ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un ievainoto skaita samazināšanā.

Domnīcā spriedīs arī par satiksmes noteikumu pārkāpumu sodu apmēra ietekme uz ceļu satiksmes negadījumiem. 

Ministrijā skaidroja, ka ceļu satiksmes negadījumu statistika Eiropas valstīs ar dažiem izņēmumiem parāda, ka ir tieša korelācijā starp satiksmes noteikumu pārkāpumu sodu apmēru un ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu. Ņemot vērā, ka Latvijā sodi par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem ir relatīvi mazi, ir nepieciešams pārrunāt par turpmākajiem soļiem attiecībā par sodu apmēriem, lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību. Viens no iespējamajiem risinājumiem ir sodu pielīdzināšana to apmēram Igaunijā, kur šāda politika deva būtiskus ceļu satiksmes drošības uzlabojumus.

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca ir padomes izveidota, lai eksperti veiktu dažādu politikas risinājumu diskusijas un labākās prakses analīzi, kā arī nodrošinātu ceļu satiksmes drošības procesa nepārtrauktību padomes sēžu starplaikos. Šajā domnīcā sagatavotie un apspriestie starpnozaru jautājumi tiek virzīti konceptuālu lēmumu pieņemšanai padomē.
 

 
Visi komentāri
 
Slima 2.oktobris 2020 12:41
6 0 Atbildēt

suņa murgi. Es gribētu redzēt kā šīs "domnīcas"viedie paši brauks uz 30. Tikai nezinoši vai kāda piespiesti ļaudis spēj pieņemt kaut ko tik absurdu

Krotow 2.oktobris 2020 13:31
0 0 Atbildēt

Viņi nebrauks, bet lidos ar droniem pāri un smīkņās par tiem tur lejā.

msh 2.oktobris 2020 12:47
3 1 Atbildēt

Uz to domnīcu 650-to vajadzēja aizsūtīt...

Freijers 2.oktobris 2020 12:59
4 0 Atbildēt

Vajadzēja gan

560 2.oktobris 2020 13:45
3 1 Atbildēt

Rēperbānī viņu gaida uz domnīcu....

650 2.oktobris 2020 14:00
2 0 Atbildēt

-tev tajā 3perbānī kādi pārpratumi bij atgadījušies, vai ko?

ps.,redz kā ir, Domātāji vēl nav paspējuši nedz pakausi pakasīt nedz pat ne atraugāties, bet naskie mēdītāji visiem Lohiem ir likuši saprast- ka kāds par viņiem Domā

3pr 2.oktobris 2020 14:04
0 1 Atbildēt

Domātājs))) vai Kasītājs?!?

Freijers 2.oktobris 2020 13:02
8 0 Atbildēt

Taisnības labad, domāju, ka šis murgs vienkārši neizies cauri ! Viens ir Rīgā māžoties, otrs ir tas, ka praktiski jebkura šoseja (varbūt ne Skrastu apvedeļš un Koknesiete) iet caur n apdzīvotām vietām un tāda raustīšana jo īpaši ir traucējoša raitai kustībai. Reāli jau tagad ir virkne mazās ieliņas, kur fiziski nevar ar 50 km/h pabraukt un šī problēma ir uzburta no visādiem velosektantiem un viņu biedrībām nevis reāla !

Velosportists 2.oktobris 2020 13:15
0 0 Atbildēt

Un kurš normāls velsoipēdists tik lēnu vilksies!?

Krotow 2.oktobris 2020 13:31
1 1 Atbildēt

Jebkurš, kurš nav ar bezceļa sišanos un braukšanu no Siguldas uz Rīgu gar šosejas malu pārņemts kačoks. T.i. ap 70% no divriteņu dračītājiem.

tu 2.oktobris 2020 13:46
1 1 Atbildēt

esi divriteņa dračītājs?

Vai tas nav kaitīgi?

paga 2.oktobris 2020 13:49
1 5 Atbildēt

Vai tad nav loģiski, ka pilsētā kur ir daudz gājēju, auto brauktu lēnāk? Uz šosejām kur gājēju nav, neviens taču neierobežo braukšanas ātrumu. Un Rīga ir tik maza pilsēta ka nejutīs starpību starp 50 un 30.

Manuprāt, ir OK. Pieradīs un pēc gada paši būs priecīgi. Un viens no bonusiem - velosipēdisti brauks plūsmā un šoferiem vairs nebūs iemesla apsteigt un radīt avārijas situācijas. Win-win.

WALA 2.oktobris 2020 13:58
6 1 Atbildēt

nav tur nekada win-win, man ka velosipedistam ir pat gruti raksturot cik ļoti kaitina luksaforu buežums yz Barona ielas, tikko esi uzminies pie 30+km/h jau jābremzē jo sarkanais. Tas ko velisipedistiem vajag ceļu ar max maz visādiem šķērsojošiem fufeliem, ar vai bez luksafora pat nav būtiski, tatad veloceļam jābut gar dzelzceļu, un Rīgā to vēsi var izdarīt.

Bet par 30km/h - tur kur ir šāds atrums, gsjeji sāk vazāties kā pagadās, uz ceļa neskatas, un ir bijušas vismaz divas reizes šogad kad to idiņu dēļ ir strauji ar velo janet pa bremžiem, jo redz velo nav dzirdams pretstaya ieksdedzes auto ...

sanāk 2.oktobris 2020 14:06
3 0 Atbildēt

lai uzlabotu satiksmes drošību un panāktu, ka gājēji nevazājas kur pagadās, vajadzētu ātrumu palielināt līdz 80 tagadējo 50 vietā un 120 tagadējo 70 vietā. Paldies par viedokli, tā arī pierakstīsim!

WALA 2.oktobris 2020 16:08
1 0 Atbildēt

Esi politiķis ?!? Nu gluži tads domu gājiens kā politiķim, satiksmes drošību ātrums ne uzlabo ne pasliktina, satiksmes organizācija, ērtyms un savstarpēja cieņa uzlabo drošību, bet nepamatotas vienas grupas interešu pacelšana augstak par citu neuzlabo situāciju. Ir vuetas kur 30 km/h ir pamatoti un nepieciešami, bet vispareja 30km/h lietošana apdzīvotās vietās a la Rīga dod vairāk problēmu nekā risinājumu ... īpaši vēl kontekstā ar pieaugošu elektrisko verķu izplatību. Kaut kad jau pieradīs pie tā ka apkārt jālūr pat tad, kad neko nedzird, tik nu nāksies kādam baram sadzīvot ar lūzumiem un smadzeņtrīcēm kā minimums ...

... 2.oktobris 2020 15:24
3 0 Atbildēt

Protams, ka nav loģiski.

Vienīgais būtu loģiski noteikt (30) daudzās vietās kur tagad nepamatoti saliktas zīmes "Dzīvojamā zona".

Nemaz negribu runāt par vispārējo absurdumu Tavos murgos, pietiek ar to, ka arī sabiedriskais transports brauks 2x ilgāk... Drīzāk vajadzētu padomāt, kā uz dažām maģistrālajām ielām uzlabot drošību, lai varētu pacelt atļauto braukšanas ātrumu...

šoferi 2.oktobris 2020 13:57
3 3 Atbildēt

var piekrist vai nepiekrist - bija laiki, kad Rīgas centrā nebija jāmaksā par auto novietošanu un varēja auto dienu noturēt uz platas ietves bez soda biļetes. Laiks iet un viss mainās.

Pag, bija laiki kad darba sapulcē pīpoja, neprasot apkārtējo piekrišanu. Tas pats notiks ar bezrūpīgo traukšanos cauri pilsētai - privilēģijas tiks sadalītas godīgāk, lai visa bauda nav tikai smēķētājiem un autovadītājiem. Tā ir dzīve.

msh 2.oktobris 2020 18:19
1 0 Atbildēt

Privilēģijas? Privilēģijas ir gājējiem, visa infrastruktūra kas priekš viņiem sacelta - autovadītāji par savām, kā tu to sauc, privilēģijām maksā ar savu naudu. Kad gājējiem ieviesīs iešanas nodokli un elpošanas akcīzes nodokli, tad varēs runāt par privilēģiju pārdali - bet šobrīd tu aicini uz kārtējo komunisma izpausmi.

nieki 3.oktobris 2020 11:33
0 1 Atbildēt

Tu taču labi zini, ka autovadītāju maksātie nodokļi nesedz pat ceļu uzturēšanu, kur nu vēl būvēšanu. To vispār novirza veselības sfērai, jo auto izplūdes gāzes ietekmē t.sk. gājēju veselību un valstij tas maksā naudu. Tāpēc nedomā, ka tu esi kaut ko tur baigi nofinansējis, salīdzinot ar gājējiem.

msh 3.oktobris 2020 14:58
0 0 Atbildēt

Protams ka nenosedz - jo tā nauda aiziet vvz kur, kaut kādā tukšā caurumā, un ceļus sasniedz kaut kāda ceturtā vai piektā daļa. Auto izplūdes gāzes ietekmē veselību - nu, davai, ciparus studijā - cik tad latvijā ir smagu astmas gadījumu konkrēti dēļ gaisa tīrības, un cik nāves gadījumi. Baidos ka viens miljons no akcīzes novirzīts veselībai jau būtu pārlieku daudz...

Bet nu jāpiebilst ka šī prakse - autovadītāju slaukšana budžeta pildīšanas nolūkos - pasaulē ir ļoti izplatīta.

650 2.oktobris 2020 14:05
1 0 Atbildēt

Ja kāds Domātājs spētu iedomāties- kas un kā notiek pilsētā diennakts tumšajās stundās.Laikā,kad daudzmaz Godīgie autovadītāji przdami krāc savās migās.Un kas notiek pirmajās knapās rītausmas stundās, tā ap pl5-6...

! 2.oktobris 2020 14:07
0 0 Atbildēt

Neturi sveci zem pūra!

mohikanis 2.oktobris 2020 21:28
3 0 Atbildēt

Kad reiz beigs jāt autobraucējus. Ar nodokļiem, stāvvietu cenām, ierobežojumiem un sazin ko vēl neizdomātu. Kad beidzot kādam pieleks, ka tikai tie kuri brauc ar auto ir vēl ar naudiņu makos, kuras tā trūkst visiem. Ne velominēji, ne sabiedriskajā braucošie neuztur ekonomiku. Kāpēc Rīga ir mirusi? Tāpēc ka autobraucēji šeit NAV gaidīti. Punkts.

spriidiic 2.oktobris 2020 23:39
2 0 Atbildēt

Nebeigs nekad . Saprotam pareizi - tie , kuriem ir auto , ir nauda . Kāšam cik var .

hihi 3.oktobris 2020 11:34
0 2 Atbildēt

Tipa, uzbūvēsim Rīgas centrā autodromu un no debesīm nokritīs nauda? Tas ir aptuveni bērnudārznieka spriešanas spēju līmenī....

neredzu problēmu 3.oktobris 2020 11:29
0 0 Atbildēt

Posmos, kur apkārt nav ietvju un blīvas apbūves, atstāt kā ir. Centrā, kur ir daudz gājēju - piem. uz Aspazijas bulvāra, kuru vairākās vietās šķērso gājēju pārejas - nekas arī nenotiktu, ja būtu max 30. Tamlīdzīgās vietās.

WALA 5.oktobris 2020 10:30
0 0 Atbildēt

Vai tu atšķir 2 dažādas "problēmas":

"30 km/h apdzīvotās vietās vietās" un

"30 km/h skolu, izglītības iestāžu, veikalu utml. tuvumā"

Ir protams starp autovadītājiem pašnāvnieki, bet nu lielākā daļa saprot, ka gājēju pāreju tuvums nozīmē papildus uzmanību + iespējams ātruma samazināšanu, ja notikumi uz ceļa to prasa.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti