Lielākais Mazda 2020. gada jaunums – elektromobilis MX-30 ir ieradies Latvijā (+ FOTO) 29

 

Foto: Publicitātes attēls

Inchcape | 16.oktobris 2020 8:54

Šī gada pirmajā pusē Mazda atvēra jaunu savas vēstures lappusi un prezentēja pirmo elektromobili – vakar, ekskluzīvas tiešraides laikā, Latvijas iedzīvotāji tika iepazīstināti ar MX-30.

Automobilis izceļas ne tikai ar savu dzinēju, bet arī ar dizaina elementiem un pat nosaukumu, jo ar burtiem MX tiek apzīmēti tikai īpaši nozīmīgi Mazda koncepcijas un sporta modeļi. Un tikai ekskluzīvi sērijveida automobiļi saņem MX burtus, piemēram, kā pasaulē pārdotākais kabriolets MX-5. Vai arī pirmais ērtai braukšanai pa pilsētu paredzētais elektromobilis.

“Pirmais masveida ražošanai paredzētais elektromobilis MX-30 iezīmē jaunu nodaļu Mazda vēsturē. Tas ir pirmais ražotāja elektromobilis, bet tajā izmantotos ekskluzīvos tehniskos risinājumus un izsmalcināto modeļa dizainu jau novērtējuši ne tikai Mazda cienītāji, bet arī elektromobiļu entuziasti visā pasaulē”, stāsta Mazda Baltijas valstu mārketinga vadītāja Juste Šataite (Justė Šataitė).

Stilīgs un praktisks

Modelis MX-30 aprīkots ar brīvā stila durvīm, kam nav vidējā statņa, bet ir speciāli izveidotas durvju viras. Priekšējās durvis iespējams atvērt uz priekšu pat 82 grādu leņķī, bet aizmugurējās – 80 grādu leņķī uz aizmuguri.

Plašais atvērums nodrošina vieglu iekāpšanu un izkāpšanu no automobiļa neatkarīgi no tā, vai sēžat priekšā vai aizmugurē. Turklāt, tas ļauj vieglāk iekraut un izkraut kravas.

Durvju augstums un forma veidota atbilstoši cilvēka ķermeņa izmēriem. Vertikālais durvju rokturis ļauj vienkāršāk atvērt un aizvērt durvis, jo plauksta tiek mazāk noslogota pat tad, kad durvis ir plaši atvērtas.

Priekšējiem sēdekļiem uzstādīta īpaša iekāpšanas sistēma, kas ar vienu pieskārienu paliec atzveltni uz priekšu, vienlaikus pastumjot uz priekšu arī pašu sēdekli, tādēļ iekāpt un izkāpt no aizmugurējiem sēdekļiem tagad ir daudz ērtāk. Arī sliekšņu forma un dizains ir rūpīgi saprojektēti, lai izkāpšanu no automobiļa padarītu vēl komfortablāku.

Bagāžas nodalījums, kura ietilpība ir 366 litri, ir veidots tā, lai tas būtu piemērots ģimenēm ar dažādiem dzīvesveidiem, bet papildu nodalījums, kas atrodas zem grīdas, dod iespēju ērti ietilpināt sīkākus priekšmetus. Bagāžas nodalījuma sliekšņa augstums ir pielāgots cilvēka ķermeņa izmēriem, maksimāli atvieglojot bagāžas iekraušanu un izkraušanu.

Moderns un mājīgs salons

Instrumentu panelī integrēts 7 collu TFT LCD ekrāns, kurā tiek attēlota būtiskākā brauciena informācija. Standarta komplektācijā uzstādītais projekcijas ekrāns, kas parādās uz priekšējā stikla, ļauj pārskatīt nepieciešamo informāciju, nenovēršot acis no ceļa.

Ar 7 collu ekrānu, kas uzstādīts automobiļa centrā, iespējams pārvaldīt klimata kontroles sistēmu, regulēt gaisa plūsmas un sēdekļu apsildīšanu. Klimata kontroles pārvaldīšana ieprogrammēta tā, lai ar īsiem pieskārieniem temperatūra tiktu mainīta par pus grādu, bet, pārvelkot ar pirkstu pa ekrānu, to varētu izmainīt par trīs grādiem. Sistēma nodrošina arī skaņas signālu, lai informētu par katras darbības apstiprināšanu.

Fiziskās pogas, kas uzstādītas ap ekrāna perimetru, ir ekrāna pārvaldīšanas alternatīva – ar tām iespējams ieslēgt un izslēgt gaisa kondicionieri, regulēt temperatūru, vēja ātrumu un logu appūšanu. Šīs pogas ir viegli piespiežamas, pat ja darāt to ar cimdiem.

MX-30 viduskonsolē tiek uzstādīts 8,8 collu multimediju ekrāns. Saturs šajā divu ekrānu konfigurācijā tiek attēlots tādā šriftā kā citos ekrānos, tādējādi saglabājot nemainīgu salona vizuālo koptēlu.

MX-30 iespējams sakomplektēt ar vienu no divām audiosistēmām – Mazda Harmonic Accoustics vai papildaprīkojumā pieejamo divpadsmit skaļruņu Bose Premium audiosistēmu.

Nākotne bez satiksmes negadījumiem

Pašaizliedzīgās rūpēs par sabiedrības nākotni bez satiksmes negadījumiem, Mazda nepārtraukti uzlabo Mazda Proactive Safety filozofijas drošības rādītājus.

Lai arī modelis MX-30 ir aprīkots ar durvīm, kurām nav vidējā statņa, automobiļa virsbūve apvieno lielu jaudu un efektīvu enerģijas absorbēšanu, sasniedzot lieliskus drošības rezultātus sadursmes gadījumos.  Mazda inženieri izmantojuši tehnoloģijas un konceptus, starp kuriem ir arī rūpīgi izprojektēta struktūra, kas pasargā augstas voltāžas akumulatoru.

MX-30 ir aprīkots arī ar uzlaboto i-Activsense drošības sistēmu kolekciju. Sāna satiksmes (angļu Turn-Across Traffic) novērošanas sistēma, kas tiek uzstādīta kopā ar viedo bremzēšanas (angļu Smart Brake Support) palīgsistēmu, palīdz izvairīties no sadursmēm krustojumos. Nogriežoties pa kreisi, uz priekšu vērstā kamera un milimetru viļņu radara sensori novēro pretī braucošos automobiļus. Ja sistēma konstatē iespējamu sadursmi, tad automātiski aktivizē bremzes, tādā veidā palīdzot izvairīties no avārijas vai samazinot iespējamos bojājumus.

Starp jaunajām tehnoloģijām ir arī avārijas joslas (angļu Emergency Lane Keeping) un ceļa saglabāšanas (angļu Road Keep Assist) palīgsistēmas, kas palīdz noturēt automobili pareizajā vietā uz ceļa pat tad, kad nav redzamas ceļa apzīmējuma līnijas. Avārijas joslas saglabāšanas un aklās zonas uzraudzības palīgsistēma palīdz izvairīties no negadījumiem satiksmes joslas mainīšanas brīžos.

Braucot ar ātrumu, kas ir lielāks par aptuveni 60 km/h, priekšējā kamera uzrauga ceļmalu, zāli un citus dabiskos neiezīmētās ceļa malas elementus. Ja sistēma konstatē apstākļus, kas var izraisīt automobiļa nobraukšanu no ceļa, tā automātiski piekoriģē stūres virzienu un palīdz vadītājam pagriezties vajadzīgajā virzienā.

Jauna elektriskās piedziņas tehnoloģija

Kopā ar MX-30 tiek prezentēta arī jaunā elektriskās piedziņas tehnoloģija jeb e-Skyactiv. Lielāko 107 kW / 145 ZS jaudu un 207 Nm griezes momentu ģenerējošais, ar priekšējo riteņu piedziņu aprīkotais MX-30 attīstīs paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h vien 9,7 sekundēs.

Tā riteņus griež ar ūdeni dzesējams motors kopā ar 355 V litija jonu akumulatoru sistēmu, kas ģenerē 35,5 kWh jaudu. Izlietojot 19 kWh /100 km (kombinētajā WLTP ciklā), pilsētai paredzētais MX-30 ar vienu uzlādi var nobraukt 200 km – tas ir daudz vairāk nekā ikdienā nobrauc vidējais eiropietis. Mazda kopā ar sadarbības partneriem veica pētījumu, kura laikā tika noskaidrots, ka pasaules iedzīvotāji ar automobili dienā vidēji nobrauc 48 km.

Jauno Mazda MX-30 jau iespējams izmēģināt un pasūtīt Latvijā esošajās Mazda pārstāvniecībās.

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 16.oktobris 2020 9:03
7 1 Atbildēt

Kā var tik vāju bateriju uzražot?

tāpēc 16.oktobris 2020 9:14
1 4 Atbildēt

ka tu neizlasīji rakstu, kurā ir skaidrots ka tas ir pilsētas auto.

Pilsētas auto nav paredzēts vīlēšanai štukadienā un braukšana uz laukiem (250km uz vienu galu) nav tā ikdiena.

Nav jau māksla ieslānīt lielu, smagu bateriju kas ne visiem ir vajadzīga, bet par to ir jāmaksā un tā ir jāvadā līdzi pat īsajos braucienos.

Tāpēc eauto atšķiras - kam vajag braukt garos gabalus, pērk ar lielāku bateriju un maina riepas biežāk

kasinsh79 16.oktobris 2020 9:18
5 0 Atbildēt

Izlasīju gan Redzi, pilsētniekiem - ok. Tomēr Latvijā (manas domas) konkrētais auto neaizies vērā ņemamos apjomos.

manas domas 16.oktobris 2020 9:23
1 1 Atbildēt

ka Latvijā eauto vispār neaizies ne tik strauji, ne tik plaši - būs daži simti teslu u.c. pilna izmēra auto, nomas blusiņas un neizskatās, ka mazpilsētas un lauki pārkāps uz elektrību. Vēja parku īpašnieki, ok)

Vismaz kamēr ir iespēja braukt ar vecajiem degvielas auto.

Ex 16.oktobris 2020 11:11
2 0 Atbildēt

Būtu vw, vai bmw uzreiz visi rietu, ka mwza baterija utt.

Mazdai jau nedrīks, uzreiz kāds uzmetīs lūpu.

Laaciz 16.oktobris 2020 21:22
4 0 Atbildēt

Idiotisks koncepts. Gribi braukt tālāk? Maksā! Neliekas maigi sakot debīli? Ja normāls iekdienas auto ar iekšdedzes dzinēju spētu nobraukt tikai 250km, tad neviens tādu mēslu nepirktu, bet, ja e-auto... tad seko jautājumi "Kam tev viarāk vajag?" "Katru dienu 1000 km brauc?" "Piepilsētā taču Tev vairāk nevajag?"

Kāpēc vienā gadījumā šāda veiktspēja tiek pieņemta kā norma, bet otrā tas būtu neefektīvs pāvietošanās līdzeklis?

kasinsh79 16.oktobris 2020 9:23
3 1 Atbildēt

Man personīgi šībrīža (reālā, nevis koncepta vai kosmosa cenu līmeņa) EV auto etalons ir VW ID.3 ar pilnīgi reālu vismaz 400km nobraukumu ar uzlādi pilsētā.

Starp citu, cik maksās tāda MAZDA?

darklight 16.oktobris 2020 9:32
4 0 Atbildēt

Parasti man Mazda dizains ļoti patīk, bet šis ir ķēms kaut kāds. Un tās durvis kopā ar priekšējiem sēdekļiem, kas jābīda, ir totāls tizlums nevis inovācija.

eidis 16.oktobris 2020 9:47
0 1 Atbildēt

Kas par durvju bīdīšanu ar sēdēkli?

Šāda veida durvis imo labi glābj un uzlabo nelielus salonus.

darklight 16.oktobris 2020 10:02
1 0 Atbildēt

Bija tak rakstīts, ka, atverot aizmugurējās durvis, priekšējais sēdeklis pabīdās uz priekšu. Citādi tai aizmugurē laikam nevarētu ielīst. Nē, nu ja auto pamatā ir domāts kā divvietīgs, tad jau ir ok.

eidis 16.oktobris 2020 12:18
1 0 Atbildēt

Šķiet, ka aizmugurē vispār nevar iesēsties. Divvietīgs tomēr tas auto

Laaciz 16.oktobris 2020 21:24
0 0 Atbildēt

Durvju dizains visticamāk aizgūts no RX8. Kaut kā jau šaurā vietā jāielokās.

eidis 16.oktobris 2020 9:45
5 1 Atbildēt

Par durvīm un salonu auto trekns pluss. Glīti, svaigi un praktiski.

Tā baterija gan tāds jautājums. Ja Saldū var pielādēt 10 minūtēs nākamiem 150 km, ir OK. Savādāk tālāk par Saulkrastiem braukt nedrīkst

pa 16.oktobris 2020 10:35
1 4 Atbildēt

Saldu tev jābraukā, nevis šķērsām Latvijai. Pamēģini vēl uz Spāniju aizbraukt, tas pats kas krokšos skriet maratonu.

eidis 16.oktobris 2020 12:19
0 0 Atbildēt

Saldū uzlādēt, lai uz Liepāju tikt var. Citādi nekā.

kasinsh79 16.oktobris 2020 10:06
1 0 Atbildēt

BMW i3 saimnieki to īpatnējo durvju atvēršanu stāvvietās minēja ka reālu mīnusu... Šamam ir identiski.

ww 16.oktobris 2020 10:36
1 0 Atbildēt

Laikam jau pie vainas mūsu stāvvietas, kuru platums piemērots močiem, ne auto?

eidis 16.oktobris 2020 12:18
0 0 Atbildēt

Vispārīgi šādas aizmugures durvis padara vienkāršāku izkāpšanu šaurā vietā - lielākais brīvais laukums veidojas tur, kur gatavojies nostāties. Varbūt vienīgi tās drusku par īsu.

Mx 16.oktobris 2020 10:06
0 0 Atbildēt

Es ar savu MX-5 miatu braucu pa vasaru

HE 16.oktobris 2020 10:25
0 0 Atbildēt

Cena no 35t e

Strunts 16.oktobris 2020 10:44
5 0 Atbildēt

Divvietigs, salona dzird elektromotoru, atri izladejas baterija, piekare ljoti asi reage uz bedrem un ateju vakiem, sturi jatur ciesi ja likuma uzdod gazi rauj no rokam, skanas izolacija vaaja...

oho! 16.oktobris 2020 11:04
4 2 Atbildēt

Jau notestēji pāris mēnešu garumā, baigais žipčiks! Vai tev viss no bildītēm ir skaidrs?

Kims 16.oktobris 2020 11:14
3 1 Atbildēt

Priekš mazdas pietiek ar bildēm.

ok 16.oktobris 2020 12:05
0 1 Atbildēt

Nu tad brauc ar bildēm, kā tu esi radis

Kims 16.oktobris 2020 17:58
2 0 Atbildēt

Paldies par ieteikumu, vismaz kāds kurš tiešām saprot, ka labāk "braukt" ar bildēm nevis mazdu...

Rr19 16.oktobris 2020 21:15
1 0 Atbildēt

Tu jau laikam esi Golfā dzimis un uzaudzis?

Strunts 16.oktobris 2020 11:33
0 0 Atbildēt

Lai noskaidrotu ka testam masina bija pieejama pirms prezentacijas atliek piezvanit dilerim

Krotow 16.oktobris 2020 12:17
1 0 Atbildēt

Būtu labi pa to cenu. Taču baterija 2x par mazu.

eidis 16.oktobris 2020 21:36
3 0 Atbildēt

Īstenība jau laikam nav labi -tas auto īstenībā ir 2vvietīgs un ar nelielu range.

Tātad pareizais komplekts būtu bijis roadsteris MX5 - arī divvietīgs un ar krietni mazāku bezjēdzīgu masu un gaisa pretestību. Tātad aizbrauktu 2x tālāk.

Īstenībā tiešām nav saprotams izstrādājums

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti