Rosina stingrāku atbildību masu pārsniegušiem autopārvadātājiem un agresīviem braucējiem 7

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 22.oktobris 2020 18:24

Iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV) un Valsts policija (VP) rosina stingrāku atbildību agresīviem braucējiem un autopārvadātājiem, kuri pārsniedz atļauto kravas masu.

Ģirģens šodien Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē aicināja padomi sagatavot vēstuli Tieslietu ministrijai, kurā izvērtēt atbildības pastiprināšanu autopārvadātājiem, kuri ar neatļauti pārkrautām kravām pārvietojas pa Latvijas ceļiem un šādā veidā tos bojā.

Īpaši ministrs akcentēja Lietuvas komersantus, kuri pieļaujot to, ka ļaunprātīgi tiek pārkāpti satiksmes noteikumi un "bendē mūsu ceļu infrastruktūru". "Ir jābūt lielākai atbildībai šādiem baļķvedējiem," norādīja ministrs.

Savukārt VP priekšnieka vietnieks Normunds Krapsis padomes sēdē norādīja, ka, lai arī autopārvadājumu kontrolē pārkāpējiem policija var uzlikt riteņu bloķētājus, diemžēl ir gadījumi, kad šoferi "apiet likuma prasības".

Tā vietā policijai jāpiemēro pat slēptas metodes, lai notvertu pārkāpējus, piemēram, slēpto novērošanu. "Šādiem vadītājiem bieži vien ir sakaru līdzekļi un viņi viens otru informē par policijas klātbūtni, tāpēc ne vienmēr izdodas aizturēt," norādīja Krapsis.

VP arī rosina pārskatīt sodus par bīstamo manevru veikšanu.

Ģirģens padomes sēdē arī atgādināja jau šonedēļ pausto, ka nepieciešami bargāki sodi arī par braukšanu reibumā. Kopējais satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits Latvijā nav samazinājies un šogad pat vērojams neliels pieaugums, turklāt strauji pieaudzis dzērumā izraisītu negadījumu skaits.

Ņemot vērā minēto, ministrs rosina domāt par izmaiņām Krimināllikumā. Arī Krapsis norādīja, ka dzērājšoferi ir būtiska problēma. Viņam gan nav skaidrs, vai tas ir saistīts ar to, ka šogad vairs Latvijā nevar piemērot administratīvo arestu un aresta vietā nav atrasts kompensējošais mehānisms.

Jau ziņots, ka Latvijā šogad līdz 15.oktobrim satiksmes negadījumos bojā gājuši 104 satiksmes dalībnieki, kas ir pieciem cilvēkiem vairāk nekā pērn šajā laikā, aģentūru LETA informēja VP. Šogad avārijās cietuši 3370 cilvēki.

Pērn šajā pat periodā satiksmes negadījumos bojā gāja 99 cilvēki, bet cieta 3681 persona.

Šogad līdz septembra beigām konstatēti 555 avārijās iesaistīti transportlīdzekļu vadītāji reibumā. Pērn šādā laika posmā tādi bija 470.

Latvijā šogad no 1.jūlija vairs neeksistējot administratīvajam arestam, dzērājšoferiem tiek piemēroti palielināti naudas sodi.

Līdz jūlijam administratīvie sodi bija noteikti Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, bet no 1.jūlija administratīvie sodi ir iekļauti nozaru tiesību aktos.

Administratīvais arests dzērājšoferiem Latvijā eksistēja vairākus gadus.

Autopārvadājuma likums paredz atbildību par transportlīdzekļa pilnās masas vai atļautās faktiskās masas pārsniegšanu. Naudas soda apmērs ir atkarīgs no masas lieluma. Sodu var piemērot sodu transportlīdzekļa vadītājam un pārvadātājam.
 

 
Visi komentāri
 
Ķirķenam 22.oktobris 2020 19:03
3 9 Atbildēt

Ķirķena kungs, ja ir vēlme ko sakārtot, ir jāsāk ar to, ka atbildība un sods par kravas masas pārsniegšanu pienākas KRAVAS NOSŪTĪTĀJAM

uupis 23.oktobris 2020 23:40
0 16 Atbildēt

Atbildības dalīšana?

Jap – piekrist! Vēl jo vairāk, ja šoferim ir aizliegts uzbraukt uz svariem!

WALA 22.oktobris 2020 19:40
0 0 Atbildēt

Baigi jau labi, tikai kurš ta pārbaudīs kaut cik vērā ņemamu daļu transporta, pie ta biežuma kā ragad man liekas veikli noraksta zaydejumos uz turpina tāpat ka iepriekš, rads strāa pie baļķu vertēšanas, kayt kadu zviedru origu nācas atmest atpakaļ, jo neņēma vēra kravas augstumu pie aprēķina.

wes 23.oktobris 2020 0:01
1 1 Atbildēt

Visjautrākais ir tas moments, ka infrastruktūra bojājas tikai dienas laikā, kas musari ganās pa ceļiem, un kad var nokāst piķi, bet kad tie guļ, infrstr. nebojājas...

Fotoradars 23.oktobris 2020 8:32
2 0 Atbildēt

Kamēr Krapša prioritāte būs ātrums, nekas nemainīsies.

Vācieši noliek pāri ceļam svēršanas ierīci, uzliek kameru un filmē visus, kam pārsniegts svars un ceļņost no trases pēc kāda laiciņa! Bet Krapsim tik ātrums!

Zxc 23.oktobris 2020 10:46
0 1 Atbildēt

Laikam Valstī Ļoooti trūkst naudas. Mūsu Zemītē tā pieņemts, līdzko vajag naudu, tā ierobežot un tad sodīt, sodīt, sodīt.

Janka 23.oktobris 2020 13:01
1 0 Atbildēt

šie jau ir ļoti būtiki pārkāpumi, par kuriem jau sen vajadzēja domāt. Vēl nesen par pārkrautu smago varēja uzlikt tikai nelielu sodu un turpināt ceļu. Tagad ir bišķi labāk, bet tāpat vajadzētu drastiskus sodus, kā Rietumeiropā, lai nebūtu izdevīgi braukt ar pārkrautu.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mitsubishi piesaka Outlander PHEV jauno paaudzi

Japānas autobūves uzņēmums Mitsubishi publicējis pirmos attēlus ar jaunās paaudzes Outlander PHEV, kas savu pirmizrādi piedzīvos vēl līdz šī gada beigām. Lasīt vairāk

 

Ķīnā plūdi, bet Tesla tas neskādē (+ VIDEO) 7

Izskatās, ka elektromobilis ir viens no drošākajiem transportlīdzekļiem, ja runa ir par braukšanu pa dziļu ūdeni un cietu pamatu. Lasīt vairāk

 

"Nissan" finanšu gada pirmajā ceturksnī strādājis ar peļņu

Japānas autobūvnieks "Nissan" šī finanšu gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās jūnija beigās, strādājis ar 114,5 miljardu jenu (880 miljonu eiro) peļņu salīdzinājumā ar 285,6 miljardu jenu zaudējumiem pagājušā finanšu gada pirmajā ceturksnī, liecina uzņēmuma pārskats. Lasīt vairāk

 

Vasaras braucieni ar elektrisko auto: karstums nav bieds ne pasažieriem, ne baterijai 6

Par vienu no būtiskākajiem elektromobiļu trūkumiem tiek uzskatīta gaisa temperatūras lielā ietekme uz to darbības efektivitāti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti