Latvijā reģistrēts rekordliels elektrisko automašīnu skaita pieaugums – lielākais Eiropas Savienībā 10

 
BCP | 17.novembris 2020 11:13

Eiropas valstu iedzīvotāji arvien vairāk dod priekšroku elektriskajiem transportlīdzekļiem. 2020.gada pirmajos trīs ceturkšņos Eiropā pārdots vairāk nekā pusmiljons elektroauto.

Īpaši liels elektroauto skaita pieaugums reģistrēts Latvijā, kur šī gada pirmajos trīs ceturkšņos pirmreizējā reģistrācija veikta kopumā 287 elektroauto, kas ir par 328% vairāk nekā tādā pašā laika posmā pērn. Latvija tādējādi uzrādījusi straujāko elektroauto skaita pieaugumu Eiropas Savienībā, liecina Igaunijas uzņēmuma “RIA.com Marketplaces” analītiķu apkopotā informācija.

Latvijā 2020.gada pirmajos trīs ceturkšņos pārdoti 229 ar bateriju darbināmi un 58 no ārēja avota uzlādējami elektriskie auto. Tādējādi Latvijā pirmajos trīs ceturkšņos kopumā šogad pirmreizēji reģistrēti 287 uzlādējami elektroautomobīļi, kamēr pērnā gada pirmajos trīs ceturkšņos tikai  67. Latvija tādējādi uzstādījusi no ārēja avota uzlādējamu elektroauto pieauguma rekordu – par 328%, aiz sevis atstājot Slovākiju (316,5% pieaugums), Čehiju (245,5% pieaugums) un Igauniju (208,5% pieaugums).

Augsti no ārēja avota uzlādējamu elektroauto pārdošanas rezultāti reģistrēti arī pārējā Baltijā. Igaunijā 2020. gada pirmajos deviņos mēnešos pārdotas 253 šādas automašīnas, kas ir par 208% vairāk nekā tādā pašā laika posmā pērn, kad pirmreizējā reģistrācija veikta 82 auto. Lietuvā šogad pirmo deviņu mēnešu laikā pārdotas kopumā 328 no ārēja avota uzlādējamas elektriskās automašīnas, kas ir par 173% vairāk nekā tādā pašā laika posmā pērn, kad pārdoti 120 šādi auto.

Elektroauto pārdošanas pieauguma rādītāji Baltijā krietni apsteidz Eiropas Savienību kopumā. Pirmajos trīs 2020. gada ceturkšņos Eiropas Savienībā sākotnējā reģistrācija veikta kopumā 570 278 elektromobiļiem, kamēr pērn tajā pašā periodā šis rādītājs bija 256 863 automašīnas. Neskatoties uz koronavīrusa pandēmiju, pārdošanas apjomi Eiropas Savienības valstīs pieauguši par 122%.

Kopumā visvairāk elektrisko transportlīdzekļu 2020. gada pirmajos deviņos mēnešos pārdoti Vācijā - 204 tūkstoši 492 automašīnas, kas ir par 174% vairāk nekā tādā pašā laika posmā pērn.  Otro vietu ieņem Francija ar 110 874 pārdotām elektriskajām automašīnām, kas ir par 162% vairāk nekā gadu iepriekš. Savukārt trešo vietu - Nīderlande, kur šī gada pirmajos deviņos mēnešos pārdotas 39 240 elektriskās automašīnas, kas ir par 16,3% vairāk nekā pērn. Vismazāk elektrisko automašīnu pārdots Kiprā, kur no janvāra līdz septembrim pārdotas tikai 22 automašīnas, kamēr tādā pašā periodā pērn - 18.

Eiropas Savienībās valstīs joprojām tiek diskutēts par nepieciešamību straujāk paplašināt elektroauto lietošanai nepieciešamo atbalsta infrastruktūru. Lai gan pēdējo trīs gadu laikā elektrisko transportlīdzekļu pārdošanas apjomi Eiropas Savienībā kopumā ir pieauguši par 110%, uzlādes punktu skaits pieaudzis tikai par 58% (līdz teju 200 000), kas norāda, ka ieguldījumi infrastruktūrā atpaliek no elektroauto pārdošanas apjoma pieauguma, liecina jaunākais Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) ziņojums.

Infrastruktūras pieejamības jautājumi ir aktuāli arī Baltijā, taču Latvijā, Lietuvā un Igaunijā pēdējā gada laikā daudz spriests arī par nepieciešamo valsts atbalstu elektroauto iegādē, un tā apmērs Baltijas valstīs ir atšķirīgs. Igaunijā valsts programma paredz valsts atbalstu elektroauto iegādē 5000 eiro apmērā. Līdzīga programma gan elektroauto, gan elektrisko motorolleru un skūteru iegādei darbojas arī Lietuvā, taču valsts līdzfinansējums transportlīdzekļa iegādei pieejams tikai gadījumā, ja vecais transportlīdzeklis tiek iznicināts. Latvija tikmēr nesniedz nekādu finansiālu atbalstu elektrisko transportlīdzekļu iegādei, taču elektriskajiem transportlīdzekļiem pieejami tādi bonusi kā bezmaksas autostāvvietas un iespēja pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām.

Salīdzinājumam Baltijas valstīm tuvējā Ukrainā, saskaņā ar “Ukravtoprom” asociācijas datiem, 2020. gada pirmajos trīs ceturkšņos iedzīvotāji iegādājās kopumā 5,4 tūkstošus elektromobiļu, kas ir par 6% vairāk nekā tajā pašā laika posmā 2019. gadā.

“Ukrainas valdība pirms dažiem gadiem atcēla nodokļus "zaļo" automašīnu importam, izņemot akcīzes nodokli. Tas ir iepriecinājis daudzus auto entuziastus, kuri jau vairākus gadus iegādājas dažādu modifikāciju Tesla, Nissan Leaf, BMW i-sērijas un citas markas auto. Uz elektroauto vairākās Ukrainas pilsētās pārgājuši arī daudzi taksometri. Kopumā Ukraina pārliecinoši virzās uz videi draudzīgāka mūsdienīga transporta izmantošanu. Piemēram, valdība rosinājusi līdz 2030. gadam atcelt visus nodokļus elektrisko transportlīdzekļu importam. Par līdzīgiem soļiem elektrisko automašīnu popularizēšanai var domāt arī Baltijas valstis,” norāda “RIA.com Marketplaces” pārstāvis Artems Umanets.

 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 17.novembris 2020 11:38
2 3 Atbildēt

Šitās gan ir iekšdedzes motoru beigas.

smīnona 17.novembris 2020 18:50
0 0 Atbildēt

Pabaidīja ar veco dīzeļu nodokli un tauta jau skrien.Čaka ielas velojoslās būs daudz tīrāks gaiss.

Krotow 17.novembris 2020 12:08
12 2 Atbildēt

Varu derēt ka "īpaši lielais" elektroauto reģistrācijas pieaugums Latvijā šogad saistīts ar Fiqsy Zoe nomas auto parādīšanos.

elektrība 17.novembris 2020 12:15
6 3 Atbildēt

Šobrīd tas elektroauto ir rekordliels app****ns...ja 100x pateiksim vārdu halva, mutē saldāks nepaliks!

Motorolers 17.novembris 2020 14:14
7 1 Atbildēt

Timrota raidījumā bija džeks, kurš skaidri ar skaitļiem pierādīja, ka elektroauto LV ir vērts pirkt tikai tad, ja dzīvo pierīgā, kur vakaros vari lādēt pa lēto privātmājā, ofiss atrodas Rīgā un visu laiku aktīvi ir jāizmanto sab.trans joslas un free parking, tas ir vienīgais iemesls, kādēļ ir vērts pagaidām pirkt šos izstrādājumus, ja neizmanto šīs extras, tad jēga no elektro auto nekāda!

anoagask 17.novembris 2020 17:27
2 0 Atbildēt

Free parking nevar kalkulēt TCO rēķinā - aiznākamgad var izbeigties, ja pārāk daudz haļavščiku saradīsies.

Leaf ar nosprāgušu baaču un benzīna ģeneratoru tak kvalificējas bezmaksas parkingam?

Motorolers 17.novembris 2020 17:34
3 0 Atbildēt

Pagaidām var, gan jau vēl kādus pāris gadus būs, bet tālākā nākotnē tas noteikti beigsies.

kasinsh79 18.novembris 2020 6:54
2 1 Atbildēt

Ha, EV ideāli būtu man piemērots šobrīd (bez viena Polijas izbrauciena - teju viss gads tāds) kad viss notiek vien Latvijas (Rīgas) ģeoietvaros.

felix65 17.novembris 2020 18:57
1 0 Atbildēt

Te tev nu bija! Žvadzēja par tirgus ekonomiku, bet te valsts- lasi mūsu visu naudas, dotācijas. Ja jau tirgus ekonomika, tad viss maksā tik cik maksā. Gribi dārgo elektroauto, pērc par savu, nevis kļaņčo dotācijas. Pie tam uz tām spēļmantiņām acis met ne jau tie trūcīgākie, kuri pērk pacmitgadīgu autiņu, tātad dotējot sanāk dubulta netaisnība.

kasinsh79 18.novembris 2020 6:51
1 0 Atbildēt

Pieaugums -viena lieta, bet reālais EV skaits - pilnīgi cita bilde. Tirdzniecībā no maziem cipariem nav grūti sasniegt vairāku simtu procentu pieaugumu biznesa sākuma stadijā (jaunam produktam tirgū), grūti samierināties ar ļoti mazu kāpumu tad, kad tirgus ir apgūts, vairs neesot izaugsmes potenciālam

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 20

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti