Iecere ļaut iegādāties OCTA uz vienu mēnesi palielinās neapdrošināto transportlīdzekļu skaitu 33

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

LTAB | 7.decembris 2020 11:22

Šajā nedēļā Saeima plāno skatīt grozījumus OCTA likumā, kuros cita starpā iekļauta norma par 30 dienu OCTA polisēm transportlīdzekļiem ar vēsturiskā spēkrata statusu un iespēju visiem transportlīdzekļu īpašniekiem iegādāties OCTA polisi arī uz mēnesi.

“Priekšlikumi par OCTA polises iegādes termiņa samazināšanu nav jauna ideja, un daudzu iepriekšējo gadu laikā apspriesta un noraidīta jau vairākkārt. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) apkopotā statistika un līdzšinējā pieredze rāda – jo īsāks OCTA derīguma termiņš, jo lielāka iespēja, ka transportlīdzekļa īpašnieks savlaicīgi neiegādāsies jaunu polisi. Līdz ar to šādi ierosinājumi ir pretrunīgi un nav balstīti uz faktu reālu izvērtējumu,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Esošā OCTA likuma redakcija paredz, ka transportlīdzekļu īpašniekiem iespējams iegādāties OCTA polisi uz 3, 6, 9 vai 12 mēnešiem, bet likumā paredzētos īpašos gadījumus – arī uz īsāku laiku. “Šāda kārtība pastāv jau vairāk nekā 15 gadus, kuru laikā jautājums par polises iegādes termiņu samazināšanu Saeimā skatīts jau daudzkārt, ikreiz atzīstot, ka pašreizējie OCTA iegādes termiņi ir pietiekami elastīgi, lai pielāgotos sezonalitātei vai citiem apstākļiem. Līdzšinējās diskusijas deputātu un nozares ekspertu starpā, kā arī LTAB pieredze liecina - nav pamata uzskatīt, ka īsāks OCTA termiņš samazinās neapdrošināto transportlīdzekļu skaitu satiksmē. Gluži otrādi – palielinās risks, ka autoīpašnieki var savlaicīgi neiegādāties jaunu OCTA polisi aizmāršības vai aizņemtības dēļ,” skaidro J.Abāšins.

Novembra sākumā LTAB veica kvantitatīvu autovadītāju aptauju internetā, kurā piedalījās 406 respondenti. “Aptaujas dati rāda, ka 54.1% autovadītāju savlaicīgi neiegādājas OCTA polisi, jo aizmirst datumu, kad iepriekšējās polises termiņš ir beidzies. Savukārt 40.4% respondentu norādīja, ka iniciatīva transportlīdzekļu īpašniekiem iegādāties OCTA polisi arī uz vienu mēnesi var palielināt risku aizmirst vai nokavēt savlaicīgi iegādāties OCTA. Vēl 19% respondentu nevarēja atbildēt, vai, viņuprāt, pastāvētu šāds risks,” informē J.Abāšins.

LTAB valdes priekšsēdētājs arī norāda, ka deputātu iesniegtās iniciatīvas ir pretrunā Eiropas Savienības Tiesas spriedumos paustajām atziņām par nepieciešamību nodrošināt nepārtrauktu OCTA esamību, ko dzīvē jau ir ieviesušas Ziemeļvalstis un Igaunija. Arī Latvijai šāda sistēma būs jāievieš, kas savukārt nozīmē - ja šādus likuma grozījumus pieņems, tad pastāv iespēja, ka pēc gada vai diviem likuma normas atkal būs jāmaina.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 7.decembris 2020 13:03
2 1 Atbildēt

Tieši tāpēc arī izdomāja, lai varētu nepirkt.

Freijers 7.decembris 2020 13:29
15 1 Atbildēt

Pilnīgs BS un apdrošinātāju lobijs !

Pareizi, būs vēl ļaužiem gemorojs atgūt līdzekļus no neizmantotām, bet nopirktām polisēm (tur gan variē kompāniju prakse, no sakarīgas baltai, līdz pilnīgam pī tai pašai BTA).

Pēc būtības vajadzētu ļaut apdrošināt kaut uz nedēļu, ja kāds tā vēlās - aizmirst jau grūti, sevišķi ņemot vērā centīgos "sms sūtītājus"

... 7.decembris 2020 13:39
13 0 Atbildēt

Muļķibas. Tas galvenokārt ietekmēs apdrošinātāju peļņu...

Sniega mocis 7.decembris 2020 14:02
18 1 Atbildēt

Kāpēc man būtu jādrošina sniega mocis uz 3 mēnešiem, ja gadā ar to braucu labi ja 2 nedēļas. Pagājušā ziemā vispār neizkustināju, jo sniega nebija pat vienu dienu!

Tāpat ar vēsturiskajiem autiņiem, ja vajag vienu reizi vasarā aizbraukt uz retro auto salidojumu, tad pietiek ar OCTA uz 2 dienām.

WALA 7.decembris 2020 15:55
5 0 Atbildēt

Tā jau visiem gribas, nopelnīt uz tiem kam naudiņa vēl ir !!!

Kas nav pircis OCTA, tas arī tagad nez vai pirks, taisi kaut pa dienām pērkamu ...

uupis 7.decembris 2020 23:09
0 0 Atbildēt

atbalstīts!

650 7.decembris 2020 16:21
1 1 Atbildēt

Sen skaidrs- gaišreģa tituls un taisnības e-talons pieder tam laikazīmju vērotājam, kurš pirmais ir uzrāpies Neatkarības Tribīnē un visskaļāk no turienes kliedz.Vai tam, kurš šo neatkarīgo tribīni uz laiku ir iznomājis.

Jā, 54,1% autovadītāju aizmirst,kur un kāpēc ir piedzimuši- nu tak fiksi velciet šineli mugurā un tinieties laukā uz ielas sab.kārtību uzturēt.Pietiek jau aptaujāt un apjāt un pajāt un shito lažu visur plljūtīt!

felix65 7.decembris 2020 17:15
2 0 Atbildēt

Tad pasakiet, kāpēc mocim jāņem OCTA uz 9 mēnešiem, ja ar to brauc 7us?

Palaidniex 7.decembris 2020 18:25
1 0 Atbildēt

Lainpalielinātu Bonus-malus klasi, no 1.septembra līdz nākamā gada 31.augustam ir jāapdrošina vismaz 275 dienas.

Drošinot uz īsāku periodu BM klase var mainīties tikai katru otro gadu.

WALA 7.decembris 2020 18:42
1 0 Atbildēt

Cilvēkam jāu sen var būt BM klase kas vairs nemainīsies, līdz ar ko tas ir dziļi ...

Palaidniex 7.decembris 2020 19:00
0 0 Atbildēt

Var būt un var nebūt.

Tiem, kam ir vairāki auto vai vēsturiskais, tas tā noteikti ir.

Tiem, kam, piemēram, ir pirmais mocis, tiem, moča BM klase var būt 6. Kaut auto klase ir 17.

spainis 8.decembris 2020 8:26
1 0 Atbildēt

Man kā reiz šogad ir pirmais reģistrētais motocikls, neskaitot vienu VS, kas arī kādreiz ir bijis apdrošināts un tāpēc BM mocim ir 7. Štrunts par to OCTAs garumu, vairāk gribētos lai mocim BM klase aug 180 dienām vai 6 mēnešu apdrošināšanas termiņa. Reāli jau lielākā daļa vairāk par 6 mēn. gadā nebrauc.

tghwser 7.decembris 2020 22:43
2 0 Atbildēt

Man vispār nav skaidrs kādēļ man VISIEM maniem transporta līdzekļiem ir jābūt OCTA?!?!?! Man ir divi auto un divi moči. KĀ es varu braukt vienlaicīgi ar visiem? Kāpēc man jāpēr 4 polises?! Kāpēc nevar uztaisīt OCTA uz 1 dienu!?! Kam nav vajag, tad es viņu nahren arī nopērku.

uupis 7.decembris 2020 23:16
2 0 Atbildēt

Šis ir moments, kurš ir!

Es piemēram atbalstītu OCTA vadītājam nevis transportlīdzeklim!

Gribi stūrēt – pērc OCTA atbilstoši kategorijai un masai!

Vadi autobusu - pērc autobusa OCTA, kaut uz dienu...

Brauksi ar Žiguli - pērc Bē OCTA, kur tev pilna masa beidzas pie 2 tonnām.

Brauksi ar AMAROK - pēc OCTA, kur tev pilna masa beidzas pie 3 tonnām...

Utopija, sarežģīti, bet taisnīgi...

Tā kā OCTA piesiešana pie tonnāžas (nevis šofera) būs vēl ļoti ilgi...

Rexx 8.decembris 2020 7:33
1 0 Atbildēt

Šādu tekstu es rakstīju jau pirms N gadiem. Tas neies cauri, jo :

# Tiks samazināti apdrošinātāju ieņēmumi;

# Apdrošinātājiem palielināsies risks neatgūt līdzekļus regresa kārtībā ( jo ko tad paņemsi no šofera? Īpašnieks- cita lieta!)

# Iespējams, pieaugs apdrošinātāju izdevumi, ja pēc avārijas būs jākompensē vismaz divi transporta līdzekļi, ja avāriju izraisa šoferis ar ne savu transportu.

Te būtu arī pozitīvas lietas:

# Iespēja saistīt BM klasi ar soda punktiem par CSNot. pārkāpumiem;

#Iespēja darba devējam izvērtēt potenciālā darbinieka braukšanas stilu.

Un vispār, līdzīgi, kā ceļu maksu, arī OCTA kaut vai uz dienu nopērkama jābūt. Par aiziešanu, tās ir stulbas atrunas no ieinteresētajām personām

Palaidniex 8.decembris 2020 8:57
1 0 Atbildēt

Toties iespējams varētu samazināties visādi CSNg, jo avāriju džigitu var nepieņemt darbā par šoferi, zinot kā var pieaugt prēmijas, jo jālabo divi transportlīzekļi, liks braukt uzmanīgāk vai uzmanīgāk izvērtēt kam dot ar to braukt utt...

Par pēdējo es gan tikai izsaku optimistiskāko empīrisko pieņēmumu...

GB12 8.decembris 2020 11:44
0 0 Atbildēt

Pat, ja visa Eiropa (ja ne pasaule) nolemtu radikāli mainīt OCTA sistēmu un apdrošināt vadītājus, nevis TL, visticamāk, likumos tiktu iestrādāts, ka atlīdzība netiktu maksāta tā TL īpašniekam, kura TL vadītājs ir sasitis (ja es pareizi sapratu to iebildumu par maksāšanu diviem TL), jo tā auto īpašnieks īsti nebūtu trešā persona šajā izpratnē.

Vai samazinātos apdrošinātāju ieņēmumi? Es pirms tiem N gadiem jau ar skaitļiem un elementāriem aprēķiniem parā'diju, ka, tieši otrādi, palielinātos. Ņemot vērā to, ka vairumam latviešu ģimeņu tomēr ir viens auto, ko lieto gan vīrs, gan sieva, gan varbūt bērni utt., vadītāja OCTAs gadījumā visiem šiem cilvēkiem būtu jāpērk savas polises. Nu, un tad jau paši varat iedomāties, cik tāda maksātu cilvēkam, kurš ir nupat nolicis tiesības.

Kas attiecas uz sasaistīšanu - fiziskām personām daži apdrošinātāji jau ņem vērā sodu punktu skaitu. Protams, īpašniekiem. Šeit jāņem vērā nepielūdzamā statistika attiecībā uz to, ka pārsvarā jau tomēr ar mašīnām pārvietojas to īpašnieki. Un tāpēc arī, pat ja 750. BMW īpašnieks ir 80-gadīgs tančuks bez tiesībām, visticamāk, tam OCTA būs būtiski dārgāka, jo prēmijā ir ierēķināts tas, ka ar to auto brauks mazdēls.

Par iespēju darba devējam izvērtēt - pat, ja pieņemam, ka darba devēji būs tik apzinīgi un pirks saviem autovadītājiem polises, tas praktiski apgriezīs iespēju jauniem cilvēkiem, pat ja viņi iepriekš nav grēkojuši, atrast darbu nozarē. Jo skaidrs, ka potenciālais darba devējs ņems darbā to, kurš viņam uz apdrošināšanu izmaksās mazāk. Te nav runa tikai par džigitiem.

Atbildot uz tghwser jautājumu - tas, ka tu brauc ar vienu no četriem saviem TL, neizslēdz to, ka sieva var braukt ar otru, dēls ar moci, mīļākā ar otru moci utt.

Par to, ka OCTAi jābūt nopērkamai uz kaut vai vienu dienu - varētu piekrist. Tikai nez kāpēc man ir sajūta, ka šejienes komentētāji ir iedomājušies, ka tādā gadījumā polises cena būtu proporcionāli pa dienām sadalīta.

Un jā, OCTu ir iespējams noformēt uz 15 dienām. To sauc par Zaļo karti.

Kanibaals 8.decembris 2020 16:54
1 0 Atbildēt

Visu es saprotu, bet nesaprotu kapēc auto deklarētā adrese ietekmē OCTA cenu. Kārtējais iemesls mānīties ar adresi, lai iegūtu lētāk OCTA. Dzīvesvietas deklarācijai ar vien mazāk sakara ar tās mērķi.

GB12 8.decembris 2020 22:47
0 0 Atbildēt

Visticamāk, statistika. Nav daudz tādu, kas tikai apdrošināšanas dēļ deklarējas laukos.

Kanibaals 9.decembris 2020 0:27
0 0 Atbildēt

Ar vien vairāk, jo lai lauku īpašums ar lielo nodokli neapliekas, tad kādu tur piedeklarē.

Rexx 8.decembris 2020 7:39
1 0 Atbildēt

Jā, un apdrošināšana ir tàds pats bizness, kā citi. ( Nu labi, OCTA ir pēc likuma).Apdrošinātājs vēlas labi pelnīt. Lobē likumus.

GB12 8.decembris 2020 11:51
0 0 Atbildēt

Tikai nez kāpēc ar visu lobēšanu OCTA gandrīz katru gadu ir mīnusos... Un "pēc likuma" ir ne tikai OCTA. Ja gribi būvēt māju (vai renovēt), tev ir jāpērk būvnieka CTA, ja gribi strādāt par arhitektu, ārstu, grāmatvedi (ārpakalpojumu), apdrošināšanas brokeri utt. utjp., ir jāpērk CTA polise. Ja, būdams krievs, gribi iebraukt Latvijā, jāpērk iebraucēju ceļojuma polise utt.

Rexx 8.decembris 2020 14:01
0 0 Atbildēt

Man šķiet, pēdējās ziņas no apdrošināšanas sabiedrībām ir tādas, kā nu jau auto OCTA arī dod peļņu.

Par vienas mašīnas daudziem lietotājiem vienā ģimenē. Šo apšaubu. Auto ir, lai lietotājam būtu ērti. Auto šodien ir salīdzinoši lēti. Un, vismaz manā paziņu lokā, katram ir savs auto. Ģimenes kopauto nav nevienam.

GB12 8.decembris 2020 23:25
0 0 Atbildēt

2019.gads bija ar peļņu, 2018.laikam arī, bet nu jau nesen (laikam par 2.ceturksni) parādījās virsraksts, ka atkal ir zaudējumi. Un tas tā varētu būt, ņemot vērā, ka gan pagājušajā, gan šajā gadā 3.ceturksnī atlīdzībās izmaksāti aptuveni 40.9 miljoni, bet prēmijas ir diezgan būtiski nokritušās (pēc maniem novērojumiem, apmēram 30-35%), domāju, ka šogad labākajā gadījumā nozare izlīdīs pa nullēm. Bet dīvaini, ka šogad LTAB vairs nepublicē tehnisko rezultātu.

Par to mašīnu skaitu - atļaušos izvirzīt kleimu, ka, gadā apdrošinot ar četrciparu skaitli rakstāmu mašīnu skaitu, es tomēr varētu zināt labāk vidējās latviešu ģimenes auto, tā teikt, lietošanas paradumus... Un "tavs paziņu loks" tomēr nav visa Latvija. Bez tam, manā paziņu (un draugu) lokā ir ļoti daudzi, kuriem ģimenē ir tikai viens auto. Es pat teiktu - lielākā daļa.

Rexx 9.decembris 2020 7:33
0 0 Atbildēt

Par pēdējo rindkopu- nestrīdēšos. Acīmredzot, šādu paradumu( auto lietošana) veidošanās ir atkarīga no vides, kurā dzīvo ( pilsētā, piepilsētā, laukos). Protams, lielpilsētā ir daudz vairāk risku izkulties bleķu locīšanā, tāpēc arī cena pēc adreses.

Absurdi ir tas, ka viens un tas pats vadītājs lieto identiskus auto ( WV t5 šinī gadijumā), viens darbnīca, otrs pasažieru ( bet pasažieru privātais), polises cena atšķiras, jo privātajam BM ir 17, darbnīcai 8.

GB12 9.decembris 2020 9:59
0 0 Atbildēt

Tur es tev pilnīgi piekrītu, tas ir sviests.

Rexx 9.decembris 2020 12:59
0 0 Atbildēt

Varbūt ir laiks iesniegt priekšlikumus OCTA likuma labošanai?

GB12 9.decembris 2020 18:29
0 0 Atbildēt

Kādus?

Rexx 9.decembris 2020 20:03
0 0 Atbildēt

"Savelkam vidējos" , tas ir- tādus priekšlikumus kas būtu loģiski, kaut vai tepat( jā, ir risks uzrauties uz muļķībām)

Piemēram,

1.Iespēju apdrošināt autovadītaja atbildību,

2 Un tas jau ietver " vienu polisi vairākiem transporta līdzekļuem

3. Īstermiņa( 1dienas) polisi.( piemēram, aizbraukt transporta lìdzekli uz teh.apskati,

Kaut kā tā.

GB12 9.decembris 2020 20:49
0 0 Atbildēt

1. Tad ir jāmaina kaudze ar Eiropas Savienības regulām. Ar LV normatīvajiem vien nepietiks.

2. Skat. pirmo punktu.

3. Domāju, ka pie mūsu cenām, ja arī ko tādu pieņems, diez vai tā polise būs būtiski lētāka par 15 dienu zaļo karti vai pēc jūlija, 30 dienu polisi... Man personīgi (un arī profesionāli) vienalga, manis pēc arī tāda var būt.

wd 9.decembris 2020 22:29
0 0 Atbildēt

LTAB jau tā nauda ir pārpārēm un paliek reāli pāri - neesot kur tērēt. OCTA kaut uz vienu dienu būtu taisnīgi, ja negrib uz vadītāju. Močiem, kvadrām, rolleriem, sniega močiem un citiem sezonas transportlīdzekļiem būtu jābūt iespējai tos apdrošināt uz paša izvēlētu laika posmu. arī to ka visam transportam jābūt apdrošinātam... pilnīgas muļķības! daudziem ir vairāki transportlīdzekļi un pat tādi kuri kādu sīkumu dēļ nevar dabūt VS, bet stāv garāžās un kolekcijās un nepiedalās ikdienas satiksmē - tādiem tad arī pats īpašnieks/braucējs - izvēlas kad, ko un kā apdrošināt. Jo sodi šobrīd par OCTA neesamību ir ļoti lieli un neviens saprātīgs cilvēks neriskēs braukt bez OCTA, savukārt aizmāršību labi risina jau esošie sodi un iespēja cilvēkiem nopikrt OCTA uz viņu izvēlētu laika posmu ir labs risinājums.

iur 9.decembris 2020 22:31
0 0 Atbildēt

Mini lūdzu kādas regulas būtu jāmaina. Nevienu ES ārēju normatīvu aktu kas noteiktu šādu nacionālo kārtību neatradu.

Shade 10.decembris 2020 13:44
0 0 Atbildēt

Bet sods bez octa 350 eur, varēs izvēlēties

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti