Škoda 2020. gadā sasniedz vēsturiski augstāko tirgus daļu Latvijā – 14.3% un ir populārākais zīmols privātpersonu vidū 8

 

Foto: Publicitātes attēls

Škoda | 13.janvāris 2021 13:28

ŠKODA AUTO 2020. gads bija īpašs, jo tika atzīmēta kompānijas 125. gadu jubileja. Tālajā 1895. gadā Vaclavs Laurins un Vaclavs Klements Čehijas pilsētā Mladā Boļeslavā aizsāka šo vēsturisko stāstu.

125. pastāvēšanas gads bija plānots ļoti aizraujošs un notikumiem bagāts;  ŠKODA OCTAVIA ceturtās paaudzes tirdzniecības uzsākšana, pilnīgi jaunā elektriskā krosovera ENYAQ iV Pasaules prezentācija, kā arī SUPERB un OCTAVIA modeļu papildinājums ar no elektrotīkla uzlādējamām hibrīd-iekārtām.  Latvijā gada pirmie mēneši iesākās ļoti daudzsološi, jaunais ŠKODA KAMIQ tikko bija ieguvis “Latvijas Gada Auto 2020” titulu un klientu interese par šo modeli apstiprināja žūrijas vērtējumu. Februārī svinīgi tika atklāts otrs dīleris Rīgā - VERTE AUTO, kas tajā brīdī ir ne tikai Latvijā un Baltijā, bet arī Austrumeiropā modernākais un mūsdienīgākais ŠKODA dīlera centrs. Ejot līdzi laikam, ŠKODA saviem klientiem sāka piedāvāt iespēju “uzbūvēt” savu sapņu automobili ŠKODA Konfiguratorā, kā arī iegādāties jaunu auto tiešsaistē, neizejot no mājām.

Pavasarī, kas ierasti jaunu automobiļu tirdzniecībā ir aktīvākais posms gadā, Latviju sasniedza epidēmija un tika izsludināts ārkārtas stāvoklis valstī. Šie notikumi ietekmēja praktiski visas nozares, tajā skaitā arī jaunu automobiļu tirdzniecību. Jau marta mēnesī jaunu auto reģistrācijas samazinājās par -34% un aprīlī un maijā attiecīgi -58% pret 2019. gadu. Ierobežojumi un neziņa par nākotni pieņēmās spēkā un tas ietekmēja gan uzņēmumu, gan privātpersonu plānus iegādāties lielākus pirkumus. Iestājoties vasarai un samazinoties ierobežojumiem atgriezās pārliecība arī patērētāju vidū un jauno auto tirgus pakāpeniski atkopās, tomēr pilnībā atgūties nespēja. Epidemioloģiskās situācijas pasliktināšanās gada nogalē vēl vairāk ietekmēja rezultātus visiem zīmoliem un 2020. gadā Latvijā tika reģistrēti vien 13 522 jauni vieglie pasažieru automobiļi, kas veido -26% kritumu pret 2019 gada reģistrācijām.

Spītējot izaicinošajiem notikumiem, ŠKODA Latvijā ir spējusi kāpināt savus pārdošanas apjomus, sasniedzot 1938 vienības un tādā veidā uzlabojot 2019. gada rezultātu par + 8,5%. ŠKODA 2020. gadā ir bijis iecienītākais zīmols privātpersonu vidū un Nr.1 zīmols starp jaunām vieglajām pasažieru automašīnām (atskaitot komerciālos auto kas reģistrēti kā vieglie pasažieru M1 kategorijas automašīnas). Šāds pieaugums ļauj pakāpties ŠKODA zīmolam uz 2. vietu pārdotāko vieglo automobiļu topā un sasniegt vēl nebijuši tirgus daļu 14,3% 2020. gadā palielinot to par 4,5% punktiem. Šos panākumus ir sekmējuši vairāki faktori; ŠKODA modeļu piedāvājuma klāsts ir plašs un tas ir īpaši atraktīvs gan juridiskajiem klientiem, gan privātpersonām. Darbojoties kā vienotai komandai kopā ar ŠKODA ražotāju, kas izprot mūsu tirgus vajadzības, spēcīgiem, motivētiem un aktīviem ŠKODA dīleru centriem un viņu darbiniekiem, kā arī lojāliem un apmierinātiem klientiem.

Māris Jansons Auto 100 vadītājs Latvijā: “ŠKODA Latvija sadarbībā ar ražotāju un dīleru centriem pavasarī veica operatīvas un nozīmīgas izmaiņas piedāvājuma struktūrā, lai ieinteresētu klientus un spētu nodrošināt dīleru centriem darbu. Tajā pašā laikā, mūsu uzaicinājumam uz sadarbību šajā sarežģītajā situācijā atsaucās vairākas lielās līzinga kompānijas, nodrošinot tirgum atraktīvu piedāvājumu, tādā veidā minimāli tika ietekmēts dīleru darbinieku sastāvs, kas ir atslēga veiksmīgu ilgtermiņa attiecību veidošanā ar klientiem. Sadarbībā ar lielākajām auto finansēšanas kompānijām izveidojām ļoti konkurētspējīgus iegādes noteikumus tieši noliktavā esošajiem auto, kas ļāva kompensēt juridisko klientu aktivitātes mazināšanos un iegūt jaunus klientus privātajā sektorā, kas arī vainagojās ar panākumiem ŠKODA kļūstot par iecienītāko zīmolu starp privātpersonām Latvijā. Jaunā OCTAVIA ieradās tieši pandēmijas pirmā viļņa augstākajā punktā, tomēr augstvērtīgais produkts un atraktīvais iepazīšanās piedāvājums ļāva mūsu svarīgākajam modelim spēcīgi ienākt tirgū, kas gada griezumā, kopā ar SCALA aizņem 1/3 no jauno kompaktklases auto tirgus”.

“Otrs gada nozīmīgākais notikums bija jaunā pilnīgi elektriskā krosovera ENYAQ iV Pasaules prezentācija Prāgā kas notika 1. septembrī, “ turpina Māris Jansons. “Uz vispārējā elektroatomobiļu piedāvājumu fona, šis modelis būs ļoti konkurētspējīgs un ar nepacietību gaidām aprīļa mēnesi, kad ENYAQ iV ieradīsies mūsu dīleros un būs pieejami testa braucieni kā arī pirmie klienti saņems savus iepriekš pasūtītos auto. Jau šobrīd redzam, ka pēc esošās tirgus intereses 2021 gadā ENYAQ iV būs ierobežota pieejamība un automobiļu kvota visticamāk būs nepietiekama, lai apmierinātu visu klientu vēlmes tos iegūt savā īpašumā vai lietošanā”, pabeidz Māris Jansons.

ŠKODA modeļu piedāvājumā joprojām dominē krosoveri KODIAQ, KAROQ un KAMIQ, kas kopā veido 44% no piegādātā apjoma. Katra trešā ŠKODA automašīna, kas tiek reģistrēta Latvijā ir OCTAVIA un tā ir izvēle Nr.1 gan juridisko klientu, gan privātpersonu vidū. Ceturtais populārākais ŠKODA modelis ir SCALA un tai seko flagmanis SUPERB aiz sevis atstājot mazās klases FABIA.

ŠKODA modeļu popularitāte Latvijā  (pārdotas vienības 2020.gadā):

                OCTAVIA               613

                KODIAQ                 392

                KAROQ                  254

                KAMIQ                   211

                SCALA                   203

                SUPERB               158

                FABIA                     105

                CITIGO                   2

               

 
Visi komentāri
 
imzz 13.janvāris 2021 16:09
0 1 Atbildēt

Fabia izrādās ir samērā mazpopulāra bet mazauto Citigo vispār gandrīz nevienam nevajag. Tautas vāģis Octavia, saprotams, vispopulārākais. Tālāk krosoveri lieluma secībā kodējs, karogs , kāmis. secinājums: Latvijas publikai interesē vismaz vidēja izmēra auto.

WALA 13.janvāris 2021 16:48
0 0 Atbildēt

Man šajā kontekstā tikai vien pretenzija - lielākā daļa mūsdienu auto, ja nepasūti pašu dārgāko modeli vai lielāko "SUV" - paši ir lieli, bet iekšā lai es sasēstos pats aiz sevis - ir nērti.

Tas nav tests "prikolam", man vecākais ir jau stipri garāks par mani, un aiz manis iesēsties jau vairs lielā daļā auto nevar.

Un tāpat jau tagad sēžam - meita aiz manis, dēls aiz sievas (vai sieva aiz dēla) ... Vecākām kastēm tomēr tās vietas bija kaut kā vairāk salonā.

insekc 13.janvāris 2021 17:18
0 0 Atbildēt

Man gan šķiet, ka katra jaunā paaudze ir "izaugusi" lielāka. Vismaz man lietotajam Subaru Outback tā ir. Cita lieta, ka Škoda, kā jau eiropiešu auto atbilstošā komplektācijā ir kādus 8k dārgāks par japāņiem (salīdzināju Superb Scout ar savu Outback).

Ex 13.janvāris 2021 17:28
4 1 Atbildēt

Tici man labāk piemaksāt kaut visus 10k, un braukt superb scoit, nekā outbekā, nu labi ja iepriekš ir braukts ar traktoriem un psrs laika auto, tad subaru pat šķitīs ok.

WALA 13.janvāris 2021 22:15
1 0 Atbildēt

Es teiktu ka noteiktos parametros jā, bet tomer tas itka lielākais salons bieži īsti nepalīdz manas ģimenes gadijumā, savukārt mazas klases parketniekinkuriem ir augsti griesti un stāva sēdpoxīcija drusku labak tiek ar šo galā ...

feciic 13.janvāris 2021 22:46
0 0 Atbildēt

Ja stāstā iekļaujam universālus vai principā visus auto tad ražotāji, iekļaujot savos aprēķinos vidusmēra cilvēku ar metrs septiņdesmit pieci un to ka viens no lielumiem, ko salīdzina jauna auto pircējs, ir bagāžnieka tilpums litros.

Tātad 4 vairāk vai mazāk vidusmēra cilvēkiem arī parasts golfs ir vairāk kā pietiekams, pārējo garumu liekam bagāžniekā lai ekseļa mīļotājiem izpatiktu.

No šīs aritmētiskas izkrīt daļa septiņvietīgo dēļ bīdāmas otrās rindas un pa kādam retam vieglajam.

Man šobrīd ģimenē līdzīga problēma, jaunākais aizņem lielāko vietu ar bērnu krēsliņu un ne golfs ne Insignia baigo prieku visiem kopā pārvietoties nesagādā.

Kas interesanti, Insignia, lai arī klasi lielāks un gandrīz pusmetru garāks autiņs salonā garumā ir 1:1 ar golfu drusku drusku platāku un mazāku bagāžnieku-grīdas platība vienāda bet augstums mazāks.

šoferīc 14.janvāris 2021 3:38
0 0 Atbildēt

pirms sāc vārsmot, apsēdies kāmītī pats aiz sevis

šoferīc 14.janvāris 2021 3:46
1 0 Atbildēt

beidzot lietas nostājušās savās vietās, priekš Latvijas rocības īstais tautvāgens ir škoda nevis folksvāgens

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti