Spriedīs par sāls kaisīšanu Rīgas ielās 5

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 18.janvāris 2021 8:32

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien spriedīs par sāls kaisīšanu Rīgas ielās, liecina komitejas darba kārtība.

Deputātiem iesniegtajā Satiksmes departamenta informācijā norādīts, ka kopumā Rīgai ir 34 ielu tīrīšanai un pretslīdes materiālu kaisīšanai paredzētās automašīnas un 16 transportlīdzekļi veloinfrastruktūras tīrīšanai.

Rīgas ielu kopgarums ir 1201 kilometrs. Pašvaldībai jāuztur 139 tilti, tuneļi un viadukti. Tīrāmā platība kopā ir 7,4 miljoni kvadrātmetru.

Kā informē Satiksmes departaments, ja uz ielām veidojas ledus, tad brauktuvju kaisīšanai izmantotās sāls daudzums sasniedz 10 gramus uz vienu kvadrātmetru. Sniega laikā sāls daudzums tiek palielināts līdz 20 - 30 gramiem uz vienu kvadrātmetru brauktuves, bet puteņa laikā - līdz 40 gramiem.

Vispirms tiek kaisītas maģistrālās ielas un ielas, kurās ir sabiedriskā transporta maršruti, veloceliņi un rajona nozīmes ielas.

Saskaņā ar departamenta informāciju, viena kaisīšanas reize pašvaldībai izmaksā 32 350 eiro, bet intensīvas snigšanas laikā - 113 350 eiro.

Kā pozitīvos faktorus sāls izmantošanai, departaments min lētākas izmaksas, piemērotību Latvijas apstākļiem, pasaules pieredzi un ekoloģiskumu, jo sāls esot dabā jau pastāvoša viela.

Kā negatīvu aspektu speciālisti min, ka sāls atstāj baltus traipus, veicina betona un metālu koroziju, kā arī paaugstina grunts mineralizāciju.

Kā alternatīvas sāls izmantošanai ielu kaisīšanai tiek piedāvāti organiskie materiāli - acetāti, formiāti un spirti, kā arī smilts, akmens un koka šķelda.

Atsaucoties uz Rīgas tehniskās universitātes pētījumu, kurā izvērtēta ārvalstu pieredze, tiek norādīts, ka atteikties no sāls lietošanas nebūtu pamatoti un sāls esot pamatreaģents citu attīstīto valstu ceļu uzturēšanai ziemā.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
imzz 18.janvāris 2021 10:13
4 1 Atbildēt

Vislielākos izdevumus un neērtības no sāls lietošanas rada tiltu un satiksmes pārvadu ātrāka sabrukšana dzelzbetona armatūras ātrākas korozijas dēļ. Tas ir vispārzināms fakts, ko atzīst arī ASV un Kanādas satiksmes speciālisti. Bet demokrātijas apstākļos katra pašvaldība uzskata, ka tas tilts sabruks kaut kādas nākošās vēlētās pašvaldības laikā, tāpēc par sekām neuztraucas un kaisa vien to sāli.

... 18.janvāris 2021 9:39
3 1 Atbildēt

Sāls ir ekoloģisks, jo sāls esot dabā jau pastāvoša viela.

Tikpat ekoloģisks kā naftas pleķis jūrā, jo nafta arī ir dabā pastāvoša viela...

eidis 18.janvāris 2021 16:57
1 0 Atbildēt

Tā tak tukša muldēšana - smilšu kaisīšanai vajag speciālus lietus ūdeņu kolektorus, kādi Rīgā nav. Smilšu lietošana zibenīgi aizsitīs ciet visu lietus ūdeņu kolektoru sistēmu.

Profanācija parastā ....

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kravas auto trāpa zibens (+ VIDEO) 2

Uz autoceļa netālu no Krievijas pilsētas Kolomnas, negaisa laikā zibens izlāde notiek tieši virs braucoša kravas auto. Lasīt vairāk

 

Nekontrolēti "Ostas celtnieks" būvdarbi Jūrmalā noved pie negadījumiem, nolaidība Medņu ielā 10.06.2021 (+ VIDEO) 2

Jūrmalā, Medņu ielā, pēc būvdarbu veikšanas palikusi bīstama un nesakārtota vieta, kas var kļūt par lamatām ne vienam vien autobraucējam. Lasīt vairāk

 

Tesla sāk pasaulē ātrākā elektroautomobiļa piegādes klientiem (+ VIDEO) 18

Tesla prezentējusi Model S modifikāciju Plaid, kas 100 km/h sasniedz nedaudz vairāk kā divās sekundēs. Pirmie eksemplāri jau ceļā pie pircējiem. Lasīt vairāk

 

Eiropas kravinieku piedāvājumu papildina jaunais DAF XF (+ VIDEO) 1

Nīderlandes kravas automašīnu ražotājs DAF iepazīstinājis ar jauno DAF XF, kas uzņēmuma jaunajā rūpnīcā uz konveijera stāsies šī gada ceturtajā ceturksnī. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti