Spriedīs par sāls kaisīšanu Rīgas ielās - iAuto

Spriedīs par sāls kaisīšanu Rīgas ielās 5

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 18.janvāris 2021 8:32

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien spriedīs par sāls kaisīšanu Rīgas ielās, liecina komitejas darba kārtība.

Deputātiem iesniegtajā Satiksmes departamenta informācijā norādīts, ka kopumā Rīgai ir 34 ielu tīrīšanai un pretslīdes materiālu kaisīšanai paredzētās automašīnas un 16 transportlīdzekļi veloinfrastruktūras tīrīšanai.

Rīgas ielu kopgarums ir 1201 kilometrs. Pašvaldībai jāuztur 139 tilti, tuneļi un viadukti. Tīrāmā platība kopā ir 7,4 miljoni kvadrātmetru.

Kā informē Satiksmes departaments, ja uz ielām veidojas ledus, tad brauktuvju kaisīšanai izmantotās sāls daudzums sasniedz 10 gramus uz vienu kvadrātmetru. Sniega laikā sāls daudzums tiek palielināts līdz 20 - 30 gramiem uz vienu kvadrātmetru brauktuves, bet puteņa laikā - līdz 40 gramiem.

Vispirms tiek kaisītas maģistrālās ielas un ielas, kurās ir sabiedriskā transporta maršruti, veloceliņi un rajona nozīmes ielas.

Saskaņā ar departamenta informāciju, viena kaisīšanas reize pašvaldībai izmaksā 32 350 eiro, bet intensīvas snigšanas laikā - 113 350 eiro.

Kā pozitīvos faktorus sāls izmantošanai, departaments min lētākas izmaksas, piemērotību Latvijas apstākļiem, pasaules pieredzi un ekoloģiskumu, jo sāls esot dabā jau pastāvoša viela.

Kā negatīvu aspektu speciālisti min, ka sāls atstāj baltus traipus, veicina betona un metālu koroziju, kā arī paaugstina grunts mineralizāciju.

Kā alternatīvas sāls izmantošanai ielu kaisīšanai tiek piedāvāti organiskie materiāli - acetāti, formiāti un spirti, kā arī smilts, akmens un koka šķelda.

Atsaucoties uz Rīgas tehniskās universitātes pētījumu, kurā izvērtēta ārvalstu pieredze, tiek norādīts, ka atteikties no sāls lietošanas nebūtu pamatoti un sāls esot pamatreaģents citu attīstīto valstu ceļu uzturēšanai ziemā.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
imzz 18.janvāris 2021 10:13
4 1 Atbildēt

Vislielākos izdevumus un neērtības no sāls lietošanas rada tiltu un satiksmes pārvadu ātrāka sabrukšana dzelzbetona armatūras ātrākas korozijas dēļ. Tas ir vispārzināms fakts, ko atzīst arī ASV un Kanādas satiksmes speciālisti. Bet demokrātijas apstākļos katra pašvaldība uzskata, ka tas tilts sabruks kaut kādas nākošās vēlētās pašvaldības laikā, tāpēc par sekām neuztraucas un kaisa vien to sāli.

... 18.janvāris 2021 9:39
3 1 Atbildēt

Sāls ir ekoloģisks, jo sāls esot dabā jau pastāvoša viela.

Tikpat ekoloģisks kā naftas pleķis jūrā, jo nafta arī ir dabā pastāvoša viela...

eidis 18.janvāris 2021 16:57
1 0 Atbildēt

Tā tak tukša muldēšana - smilšu kaisīšanai vajag speciālus lietus ūdeņu kolektorus, kādi Rīgā nav. Smilšu lietošana zibenīgi aizsitīs ciet visu lietus ūdeņu kolektoru sistēmu.

Profanācija parastā ....

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti