Rīgas dome meklēs iespēju mainīt ielu apsaimniekošanas sistēmu ziemā 7

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 6.februāris 2021 8:38

Rīgas dome meklēs iespēju mainīt ielu apsaimniekošanas sistēmu galvaspilsētā ziemā, šodien preses konferencē teica Rīgas mērs Mārtiņš Staķis (PP).

Kā viņš uzsvēra - pat teorētiski nav pareizi, ka par atsevišķu ielu posmiem atbild dažādi, līdz pat pieci apsaimniekotāji.

Kā skaidroja vicemērs Vilnis Ķirsis (JV), no pašvaldības puses par ielu tīrīšanu Rīgā atbild Satiksmes departaments, Kapsētu pārvalde, Teritorijas labiekārtošanas pārvalde, trīs izpilddirekcijas, "Rīgas satiksme", "Rīgas meži" un "Rīgas namu pārvaldnieks". Savukārt par piegulošajām teritorijām atbild arī nekustamā īpašuma īpašnieki.

Turklāt esot jāņem vērā, ka katrai no šīm iestādēm ir sava kompānija, ar kuru ir noslēgts līgums, un daļai ir apakšuzņēmēji.

Līdz ar to bieži vien par atsevišķu ielu daļām atbild dažādi uzņēmumi, kuri sniegu nostumj no savas daļas uz citu, vaino viens otru, bet ielas paliek netīrītas.

Lai šo situāciju mainītu, ir paredzēti vairāki pasākumi. Jau šogad uz Teritorijas labiekārtošanas pārvaldes bāzes tiks veidota mobilā brigāde, kas izbrauks uz vietām, kur steidzami nepieciešams tīrīt sniegu. Tā būs paredzēta krīzes situāciju novēršanai Rīgas centrā.

Savukārt līdz nākamajai ziemai tiks meklētas iespējas, kā uzlabot ielu, ietvju un celiņu uzturēšanu ziemā, piemēram, sadalot Rīgu vairākās teritorijās un slēdzot līgumus ar vairākām kompānijām par ielu tīrīšanu.

Kā skaidroja Staķis, plānots arī eksperimenta kārtībā izraudzīties kādu vietu Rīgā, kur atbildību par sniega tīrīšanu no ietvēm varētu uzņemties pašvaldība, nevis nekustamo īpašumu īpašnieki. Šajā eksperimentā plānots noskaidrot, kādas varētu būt izmaksas un kā šāda sistēma varētu darboties.

Amatpersonas atzina, ka kopumā situācija Rīgā ar ielu un ietvju tīrīšanu bija slikta. Tikai pēc tam, kad tika sasauktas operatīvās sanāksmes un atbildīgie "sarāti" par nepaveiktajiem pienākumiem, esot vērojami uzlabojumi.

Taču situācija, ka pilsētas ielas tiek tīrītas tikai tad, kad sarāj mērs vai vicemērs, neesot normāla. Lai to uzlabotu, nepieciešama arī attieksmes maiņa.

Saistībā ar neapmierinošo situāciju galvaspilsētā, attīrot ielas un trotuārus no sniega, Staķis izteicis brīdinājumu par darbu kvalitāti sniega tīrītājiem, kā arī licis apkopot visus pakalpojuma sniedzēju pārkāpumus.

Rīgas mērs norādīja, ka, ja arī turpmāk darbu kvalitāte nebūs apmierinoša, tad tiks izvērtēta iestāžu un atbildīgo personu atbildība, kas var rezultēties gan līgumu laušanā, gan amatu zaudēšanā, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

"Jā, šī ir viena no intensīvākajām ziemām pēdējā laikā. Un mums jāatzīst, ka ir problēmas un ka mēs nespējam tikt ar tām galā. Paldies iedzīvotājiem, ka informējat par tām un turpiniet to darīt. Mēs regulāri dodamies uz apkaimēm, lai redzētu situāciju pilsētā kopumā un šī situācija ir tikai puslīdz apmierinoša," atzina Staķis

Viņš piebilda, ka papildu finansējums sniega tīrīšanai tiks atrasts, bet, ja arī tad viss turpināsies kā līdz šim, tad būs skaidrs, ka problēma ir darba iestāžu un organizatoru attieksmē. "Tāpēc šis brīdinājums šodien ir kā "dzeltenā kartīte" tām iestādēm, kas strādā pie sniega attīrīšanas," uzsvēra mērs.

Ķirsis gan norādīja, ka arī nākotnē nav plānots no visas Rīgas izvest sniegu. 2018.gadā sniega izvešanai tikuši izlietoti astoņi miljoni eiro, kas ir nepilna puse no visiem 17 miljoniem eiro, kas paredzēti ielu uzturēšanai visa gada garumā.

Viņš arī norādīja, ka kopumā, lai pašvaldība, nevis māju īpašnieki notīrītu Rīgas ietves centralizēti, būtu nepieciešami 30 miljoni eiro. Viņš gan piebilda, ka tas, viņaprāt, tik un tā esot mazāk, nekā, ja sarēķinātu, cik par to kopumā samaksā māju īpašnieki.

Līdz ar to, sniegs tiks izvests tikai no tām vietām, kur tas būtiski traucēs pārvietošanos, piemēram dzīvākajos krustojumos un tamlīdzīgās vietās.

Kā piebilda Staķis, galvenais būs mainīt attieksmi un nevis rīkoties pēc iepriekš pieņemtiem principiem, kuri nestrādā, bet gan pēc reālās situācijas. Piemēram, iepriekšējos gados visvairāk sniega tika izvests no Vecrīgas, kur pulcējās daudz tūristu un bija apgrūtina pārvietošanās, bet šogad jāņem vērā, ka tūristu Vecrīgā nav un tā ir tukša.

Kā ziņots, janvāra vidū, kad Rīgā stipri sniga nedēļas laikā Rīgas ielu uzturēšana izmaksājusi gandrīz tikpat lielu summu, kāda bija nepieciešama visā iepriekšējā ziemā.

Pērn, kad ziema bija bez saliem un sniega, ielu uzturēšana izmaksāja aptuveni miljons eiro. Savukārt nedēļā, kad Latvijā un Rīgā stipri sniga, ielu uzturēšana galvaspilsētā izmaksāja aptuveni 700 000 eiro.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
WALA 7.februāris 2021 8:54
4 0 Atbildēt

Numur viens - lai Vilnis Kirsis aizbrauc uzkāpj uz kādas sniega sķūrejošas tehnikas un padarbojas ap tiem stulbajiem mietiņiem.

Numur divi - lai saskaita cik tad tehnikas vienību vispar ir ar kursm var ko tīrīt ziemā + cik ir vaditaju/traktoristu kas to varēs darīt.

Numur trīs - ja tajos pasvaldību kantoros ir sasedinati ļautiņi lai tikai krēslos pirstu, tad pēdejais laiks tos apmācīt strādāt ar sniega tehniku un ziemas periodā izdzīt uz ielām, ja tehnikai pa "kuslu un tizlu" tad izdzit ar sniega lāpstām.

Numur četri - acimredzot tikai ziemas periodā kāds atcers ka ir tāda visai cienījam profesija kā sētnieks, nu tad jauniesi kam nav darba - uz priekšu. Pie kam ja kadam piķis aizķēries unsjas kopīpašnieki ar mieru - no tā ari nelielu biznesu var uztaisīt.

Vslstī resursi ir, tik smadzenu laikam nav ...

Conqueror 7.februāris 2021 18:23
2 0 Atbildēt

sētniekiem tagad ir attālinātais darbs un mājsēde

650 7.februāris 2021 13:34
1 0 Atbildēt

Vispār kas tagd vainas par sētnieku- gan līdzcilvēku cieņu var iemantot,gan uzkačāties svaigā gaisā,i vēl darbs garantēti ir un motivācija "neslimot"..Kādu viņiem nafig tehniku- pa 3eur lāpstas rokā un lai mauc.Ietaupījumu izmaksāt stipendiās.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Mazda CX-80: septiņas sēdvietas, hibrīdi un dīzeļi (+ FOTO)

Mazda nesen prezentēja savu pilnīgi jauno flagmani CX-80. Tā virsbūve veidota, domājot par ērtu manevrēšanu ikdienas braukšanas un parkošanās situācijās, taču ar trim sēdvietu rindām tā nodrošina papildu daudzpusību lielākām ģimenēm. Lasīt vairāk

 

Kāpēc jaunais Toyota Land Cruiser ir principiāli cits auto? (+VIDEO) 12

Uz plašās planētas ražošanā vairs nav atlicis daudz tādu automašīnu kā Toyota Land Cruiser. Tāpēc pirmā iepazīšanās ar jaunās jeb J250 paaudzes modeli Skotijā ir īpaši svarīga. Lasīt vairāk

 

Rīgas dome ārkārtas sēdē lems par 10 miljonu eiro novirzīšanu ielu seguma atjaunošanai 5

Šodien izsludināta Rīgas domes ārkārtas sēde, kurā deputāti lems par vairāk nekā 10 miljonu eiro novirzīšanu ielu seguma remontiem, liecina ārkārtas sēdes darba kārtība. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti