Visi komentāri - Vadlīnijas sāls lietošanas mazināšanai galvaspilsētas ielās būs saistošas pašvaldību iestādēm

Vadlīnijas sāls lietošanas mazināšanai galvaspilsētas ielās būs saistošas pašvaldību iestādēm 4

 
Nozare.lv | 9.februāris 2021 18:58

Rīgas domes vadlīnijas sāls lietošanas mazināšanai galvaspilsētas ielās būs saistošas pašvaldību iestādēm un kapitālsabiedrībām, bet privātīpašniekiem tās būs tikai rekomendējošas, šodien, izskanēja Rīgas domes apvienotajā Mājokļu un vides un Rīgas domes Satiksmes komitejas sēdē.

Apvienotajā sēdē vadlīniju projekts vēl netika pieņemts, bet deputāti nolēma to nodot departamentiem labojumu veikšanai, un to skatīs atkārtoti.

Vadlīniju izstrādes mērķis ir sniegt praktiskus norādījumus nekustamā īpašuma īpašniekiem vai faktiskajiem valdītājiem, būvju un zemju īpašniekiem un daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas pārvaldniekiem, lai mazinātu sāls izmantošanu nekustamā īpašuma un tam piegulošās publiskā lietošanā esošās teritorijas  attīrīšanā no sniega.

Lai veicinātu dabai un cilvēkiem draudzīgāku ielu un ietvju tīrīšanu, tiek ieteikts nodrošināt brīvu piekļuvi gājēju pārējām un citām gājējiem paredzētām zonām.

Mehāniski notīrīto sniegu nedrīkst nobīdīt uz riteņbraucējiem un gājējiem paredzētās infrastruktūras, kā arī jādod priekšroka granīta, nevis dolomīta, šķembām, kā pretslīdes materiālam gadījumos, kad to pieļauj attiecīgā infrastruktūra.

Lai samazinātu nātrija hlorīda (NaCl) jeb sāls izmantošanu un tā kaitīgo ietekmi, vispirms mehāniski jānotīra ietves no sniega un ledus un tikai pēc tam, ja nepieciešams, jālieto pretslīdes materiāli.

Tiek ieteikts izvēlēties dabai saudzīgākus pretslīdes materiālus, kā piemēram, smiltis vai granīta sīkšķembas. 

Jāizvērtē NaCL un kalcija hlorīda (CaCl2) saturošo pretslīdes līdzekļu lietošanas nepieciešamību, tos izmantojot tikai gadījumos, ja veidojas melnais ledus.

Kā pretslīdes materiālus ieteikts izmantot maisījumus, nevis tīru sāli, jo smilts un sāls maisījums samazina nepieciešamo sāls daudzumu.

Zemākās temperatūrās - no mīnus septiņiem grādiem-, ja tiek izmantota tehniskā vai vārāmā sāls, tai jāpievieno kalcija hlorīdu (CaCl2) apmēram 20%, kas gan mazāk kaitēs apstādījumiem, gan nodrošinās labāku sniega un ledus kušanu zemākās temperatūrās.

Komitejā izskanēja, ka jau pašlaik Rīgas domes saistošajos noteikumos esot iekļauta prasība, ka notīrīto sniegu un ledu nedrīkst novietot koku apdobēs vai pret māju sienām. Līdz ar to vadlīnijās iekļautos ieteikumus paredzēts svītrot.

Vadlīnijās iekļauts ieteikums, ka pēc ziemas sezonas beigām jāveic apstādījumu laistīšana, lai samazinātu sāls koncentrāciju augsnē, tādējādi uzlabojot augšanas apstākļus.

Kā ziņots, pašvaldības komitejas jau vairākas nedēļas skata jautājumu par sāls lietošanas mazināšanu galvaspilsētas ielās.
 

 
Visi komentāri
 
WALA 9.februāris 2021 19:35
1 0 Atbildēt

Labi gan ka sniega un ledus "cīņu" var veikt no piepirsta krēsla.

Vai tie "prātvēderiem" kads ir pastastījis ka CHA pie mums ir ideāli slidens ari lietus laikā ne tikai ziemā ???

Antons 10.februāris 2021 9:38
0 0 Atbildēt

Varbūt vispirms ir jāsak tīrīt ielas vispār? Rīgā, pie centra un uz maģistrālēm kupenas

ZZZZ 10.februāris 2021 13:24
0 0 Atbildēt

Pag pag, vēl jau jumti!?

Merikurrats 11.februāris 2021 12:04
0 0 Atbildēt

Pakaļas atslaucīšanai nebūs vadlīnijas?Ruļļpapīrs arī maksā naudu un tiek ražots no dabīgām izejvielām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 20

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti