"Rīgas satiksme" noslēgusi "Solaris Bus&Coach" ar ūdeņradi darbināma autobusa testēšanu, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.
Testēšana norisinājās laika posmā no 6. līdz 11.februārim. Lai iegūtu pēc iespējas pilnīgākus datus, ar ūdeņradi darbināmais autobuss pasažieru pārvadājumus veica vairākos autobusu maršrutos - 14., 20., 47., 55. un 56.
Dažādi autobusu maršruti izvēlēti, lai testēšanu varētu veikt gan braucot pa pilsētu, gan ārpus tās. Tāpat ar ūdeņradi darbināma autobusa testēšana sakrita ar ļoti ziemīgiem laika apstākļiem, jo bija gan intensīva snigšana, gan gaisa temperatūra noslīdēja līdz mīnus 20 grādiem.
Kā liecina testēšanas rezultāti, viena autobusa uzpilde ar ūdeņradi ilgst aptuveni 30 minūtes. Savukārt vidējais ūdeņraža patēriņš uz 100 kilometriem bija aptuveni 16 kilogrami.
Būtiska ietekme uz ūdeņraža patēriņu bija zemajai gaisa temperatūrai, turklāt ļoti liela patēriņa daļa bija nepieciešama salona sasildīšanai, kurā gaisa temperatūra bija iestatīta līdz plus 22 grādiem.
Kā plusus minētajam autobusam varētu nosaukt labas gaitas īpašības, autobusam ir laba vadāmība un manevrētspēja, kā arī labas bremzēšanas īpašības, efektīva salona apsildes sistēma, kas šajās ziemas aukstajās dienās salonā spēja nodrošināt komfortablu temperatūru.
Atšķirībā no ekspluatācijā esošiem autobusiem šis autobuss bija aprīkots ar durvju atvēršanas un aizvēršanas elektriskās piedziņas sistēmu, kas nodrošināja durvju klusāku darbību, tādejādi paaugstinot pasažieru komfortu.
"Ņemot vērā dažādus striktāku emisiju kontroli nosakošus politikas dokumentus Eiropas Savienībā, kā arī virzību uz ilgtspējīgu un zaļu pilsētvidi Rīgā, arī mēs plānojam attīstīties šajā virzienā un turpmākajos gados sākt ieviest nulles emisijas sabiedrisko transportu. Tāpēc šādus testus plānojam veikt arī turpmāk, gan testējot cita ražotāja autobusus, kas tiek darbināti ar ūdeņradi, gan aicinot arī bateriju autobusu ražotājus sadarboties, lai veiktu autobusu testēšanu," skaidro "Rīgas satiksmes" valdes loceklis Ingus Rūtiņš.
Kopš 2020.gada sākuma Rīgā darbojas ūdeņraža stacija, kurā saražotais ūdeņradis tiek pildīts 10 trolejbusos, taču ar šādu transporta līdzekļu apjomu stacija nedarbojas ar maksimālo iespējamo kapacitāti.
Ar ūdeņradi darbināmā autobusa testēšanas rezultāti ļauj apzināt potenciālo stacijas jaudas izlietojumu, kā arī to, cik lielus attālumus ar vienu uzpildi Rīgas pilsētas apstākļos var veikt ar ūdeņradi darbināms autobuss, kā arī kāds ir tā patēriņš.
Diez cik maksā Rīgas satiksmes stacijā 1kg.
Vācijā no 10-15€ 1 kg.
16kgx10€=160€ (100km)!
Nu, ja stacija nedarbojas ar pilnu jaudu, tad noteikti vairāk. Bez tam Nīderlandieši noteikti līgumu uzrakstījuši labi. Man kādreiz iznāca lasīt Beļģijas sakaru firmas līgumu beļģu franka laikā, un tur viņi bija pat ietvēruši savas valsts valūtas iespējamu devalvāciju, kas tādā gadījumā būtu jākompensē.