"Rīgas satiksme" noslēgusi ar ūdeņradi darbināma autobusa testēšanu 3

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 18.februāris 2021 16:04

"Rīgas satiksme" noslēgusi "Solaris Bus&Coach" ar ūdeņradi darbināma autobusa testēšanu, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Testēšana norisinājās laika posmā no 6. līdz 11.februārim. Lai iegūtu pēc iespējas pilnīgākus datus, ar ūdeņradi darbināmais autobuss pasažieru pārvadājumus veica vairākos autobusu maršrutos - 14., 20., 47., 55. un 56.

Dažādi autobusu maršruti izvēlēti, lai testēšanu varētu veikt gan braucot pa pilsētu, gan ārpus tās. Tāpat ar ūdeņradi darbināma autobusa testēšana sakrita ar ļoti ziemīgiem laika apstākļiem, jo bija gan intensīva snigšana, gan gaisa temperatūra noslīdēja līdz mīnus 20 grādiem.

Kā liecina testēšanas rezultāti, viena autobusa uzpilde ar ūdeņradi ilgst aptuveni 30 minūtes. Savukārt vidējais ūdeņraža patēriņš uz 100 kilometriem bija aptuveni 16 kilogrami. 

Būtiska ietekme uz ūdeņraža patēriņu bija zemajai gaisa temperatūrai, turklāt ļoti liela patēriņa daļa bija nepieciešama salona sasildīšanai, kurā gaisa temperatūra bija iestatīta līdz plus 22 grādiem. 

Kā plusus minētajam autobusam varētu nosaukt labas gaitas īpašības, autobusam ir laba vadāmība un manevrētspēja, kā arī labas bremzēšanas īpašības, efektīva salona apsildes sistēma, kas šajās ziemas aukstajās dienās salonā spēja nodrošināt komfortablu temperatūru. 

Atšķirībā no ekspluatācijā esošiem autobusiem šis autobuss bija aprīkots ar durvju atvēršanas un aizvēršanas elektriskās piedziņas sistēmu, kas nodrošināja durvju klusāku darbību, tādejādi paaugstinot pasažieru komfortu.

"Ņemot vērā dažādus striktāku emisiju kontroli nosakošus politikas dokumentus Eiropas Savienībā, kā arī virzību uz ilgtspējīgu un zaļu pilsētvidi Rīgā, arī mēs plānojam attīstīties šajā virzienā un turpmākajos gados sākt ieviest nulles emisijas sabiedrisko transportu. Tāpēc šādus testus plānojam veikt arī turpmāk, gan testējot cita ražotāja autobusus, kas tiek darbināti ar ūdeņradi, gan aicinot arī bateriju autobusu ražotājus sadarboties, lai veiktu autobusu testēšanu," skaidro "Rīgas satiksmes" valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

Kopš 2020.gada sākuma Rīgā darbojas ūdeņraža stacija, kurā saražotais ūdeņradis tiek pildīts 10 trolejbusos, taču ar šādu transporta līdzekļu apjomu stacija nedarbojas ar maksimālo iespējamo kapacitāti. 

Ar ūdeņradi darbināmā autobusa testēšanas rezultāti ļauj apzināt potenciālo stacijas jaudas izlietojumu, kā arī to, cik lielus attālumus ar vienu uzpildi Rīgas pilsētas apstākļos var veikt ar ūdeņradi darbināms autobuss, kā arī kāds ir tā patēriņš. 
 

 
Visi komentāri
 
autoparts777 18.februāris 2021 18:14
6 0 Atbildēt

Diez cik maksā Rīgas satiksmes stacijā 1kg.

Vācijā no 10-15€ 1 kg.

16kgx10€=160€ (100km)!

imzz 19.februāris 2021 10:24
0 0 Atbildēt

Nu, ja stacija nedarbojas ar pilnu jaudu, tad noteikti vairāk. Bez tam Nīderlandieši noteikti līgumu uzrakstījuši labi. Man kādreiz iznāca lasīt Beļģijas sakaru firmas līgumu beļģu franka laikā, un tur viņi bija pat ietvēruši savas valsts valūtas iespējamu devalvāciju, kas tādā gadījumā būtu jākompensē.

Nja 19.februāris 2021 12:39
0 0 Atbildēt

Protams, testa mērķis bija pārbaudīt gaitas īpašības jaunam autobusam.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti