Eksperts uzskata, ka satiksmes drošības uzlabojumi jāveic pat tad, ja tas ir nepopulāri - iAuto

Eksperts uzskata, ka satiksmes drošības uzlabojumi jāveic pat tad, ja tas ir nepopulāri 15

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Jānis Butāns | 22.februāris 2021 11:21

Lai gan reizēm iedzīvotāji sākotnēji ir neapmierināti ar atsevišķiem satiksmes drošības uzlabošanas pasākumiem uz ceļiem, Satiksmes ministrija (SM) tos turpinās īstenot, jo vietās, kurās veikti drošības uzlabojumi, sarūk ceļu satiksmes negadījumu skaits.

Pārsvarā uzlabojumi satiksmes drošībā tiek veikti vietās, kurās ir liels satiksmes negadījumu skaits jeb tā saucamajos “melnajos punktos”, ar atsevišķiem izņēmumiem, kā, piemēram, ceļu horizontālo marķējumu uzklāšana un signālstabiņu uzstādīšana.

Pagājušajā gadā SM nācās izjust cilvēku neapmierinātību saistībā ar atsevišķiem satiksmes drošības uzlabošanas pasākumiem, piemēram, Medemciema krustojuma pārbūvē. Bīstamā krustojuma sakārtošana ir uzlabojusi ceļu satiksmes drošību. Krustojumā līdz pārbūvei reģistrēti 48 ceļu satiksmes negadījumi, 2019. gadā vien bija notikuši deviņi satiksmes negadījumi, kurus pārsvarā bija izraisījuši pieredzējuši autovadītāji ar vidējo stāžu 19 gadi. Pēc pārbūves – satiksmes negadījumi nav bijuši. Līdzīgi ir ar pārējiem veiktajiem pasākumiem satiksmes drošības uzlabošanā, kur satiksmes negadījumu skaits būtiski sarūk, salīdzinot ar situāciju, kāda tā bija pirms uzlabojumu veikšanas.

“Satiksmes drošības pasākumi sākotnēji ne vienmēr ir populāri, nereti tie pat izraisa negatīvu rezonansi, bet fakti liecina, ka tie attaisnojas, un satiksmes negadījumu skaits pēc drošības pasākumu īstenošanas sarūk. Tāpēc arī turpmāk satiksmes drošības uzlabojumi ir jāveic, lai mazinātu gan ceļu satiksmes negadījumu, gan cietušo skaitu,” uzsver Saeimas deputāts un Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Jānis Butāns.

“Apkopojot ceļu satiksmes negadījumu datus par laika periodu no 2017. gada līdz 2019. gadam uz valsts galvenajiem autoceļiem ir konstatēti 48 “melnie punkti”, kas ir uz pusi mazāk nekā iepriekšējā periodā. Bet tas nozīmē, ka darbs jāturpina, lai novērstu jaunus ceļu satiksmes negadījumus bīstamajos posmos un krustojumos,” saka J. Butāns.

  1. gadā satiksmes drošības projektiem uz Latvijas valsts ceļiem novirzīti aptuveni 8 milj. eiro, kas ir būtiski vairāk nekā iepriekšējos gados, veicot gājēju un velo ceļu izbūvi, barjeru uzstādīšanu kopumā 105 km garumā un ribjoslu - 122 km garumā.

Arī 2021. gadā plānots īstenot vairākus satiksmes drošības pasākumus, tostarp par dažiem no tiem tiks lemts jau 25. februāra Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē.

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Krotow 22.februāris 2021 13:42
7 1 Atbildēt

Mhm, aizliegt privātos auto vispār un atļaut braukt tikai sabiedriskajam transportam un speciālajiem dienestiem. Kaut kur jau esam to piedzīvojuši. Seksperd, mož pārvācies uz Ziemeļkoreju? Varēsi to izbaudīt pilnā apjomā.

WALA 22.februāris 2021 15:21
5 0 Atbildēt

Nevis satiksmes drošības uzlabojumi ir jāveic, bet gan kaut minimāla ceļu infrastruktūras plānošana atbilstoši reālajai situācijai un ar kaut nelielu skatu nākotnē !

Nja 22.februāris 2021 11:38
4 1 Atbildēt

Kā tur ir ar to Medemciemu, īpašumiem cenas kritušās? Visiem bankrots, jo nevar atļauties līkumu izbraukt?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti