Eksperts uzskata, ka satiksmes drošības uzlabojumi jāveic pat tad, ja tas ir nepopulāri 15

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Jānis Butāns | 22.februāris 2021 11:21

Lai gan reizēm iedzīvotāji sākotnēji ir neapmierināti ar atsevišķiem satiksmes drošības uzlabošanas pasākumiem uz ceļiem, Satiksmes ministrija (SM) tos turpinās īstenot, jo vietās, kurās veikti drošības uzlabojumi, sarūk ceļu satiksmes negadījumu skaits.

Pārsvarā uzlabojumi satiksmes drošībā tiek veikti vietās, kurās ir liels satiksmes negadījumu skaits jeb tā saucamajos “melnajos punktos”, ar atsevišķiem izņēmumiem, kā, piemēram, ceļu horizontālo marķējumu uzklāšana un signālstabiņu uzstādīšana.

Pagājušajā gadā SM nācās izjust cilvēku neapmierinātību saistībā ar atsevišķiem satiksmes drošības uzlabošanas pasākumiem, piemēram, Medemciema krustojuma pārbūvē. Bīstamā krustojuma sakārtošana ir uzlabojusi ceļu satiksmes drošību. Krustojumā līdz pārbūvei reģistrēti 48 ceļu satiksmes negadījumi, 2019. gadā vien bija notikuši deviņi satiksmes negadījumi, kurus pārsvarā bija izraisījuši pieredzējuši autovadītāji ar vidējo stāžu 19 gadi. Pēc pārbūves – satiksmes negadījumi nav bijuši. Līdzīgi ir ar pārējiem veiktajiem pasākumiem satiksmes drošības uzlabošanā, kur satiksmes negadījumu skaits būtiski sarūk, salīdzinot ar situāciju, kāda tā bija pirms uzlabojumu veikšanas.

“Satiksmes drošības pasākumi sākotnēji ne vienmēr ir populāri, nereti tie pat izraisa negatīvu rezonansi, bet fakti liecina, ka tie attaisnojas, un satiksmes negadījumu skaits pēc drošības pasākumu īstenošanas sarūk. Tāpēc arī turpmāk satiksmes drošības uzlabojumi ir jāveic, lai mazinātu gan ceļu satiksmes negadījumu, gan cietušo skaitu,” uzsver Saeimas deputāts un Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Jānis Butāns.

“Apkopojot ceļu satiksmes negadījumu datus par laika periodu no 2017. gada līdz 2019. gadam uz valsts galvenajiem autoceļiem ir konstatēti 48 “melnie punkti”, kas ir uz pusi mazāk nekā iepriekšējā periodā. Bet tas nozīmē, ka darbs jāturpina, lai novērstu jaunus ceļu satiksmes negadījumus bīstamajos posmos un krustojumos,” saka J. Butāns.

  1. gadā satiksmes drošības projektiem uz Latvijas valsts ceļiem novirzīti aptuveni 8 milj. eiro, kas ir būtiski vairāk nekā iepriekšējos gados, veicot gājēju un velo ceļu izbūvi, barjeru uzstādīšanu kopumā 105 km garumā un ribjoslu - 122 km garumā.

Arī 2021. gadā plānots īstenot vairākus satiksmes drošības pasākumus, tostarp par dažiem no tiem tiks lemts jau 25. februāra Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē.

 
Visi komentāri
 
Nja 22.februāris 2021 11:38
4 1 Atbildēt

Kā tur ir ar to Medemciemu, īpašumiem cenas kritušās? Visiem bankrots, jo nevar atļauties līkumu izbraukt?

autoparts777 22.februāris 2021 12:24
0 0 Atbildēt

Pa Lubānas ielu no Ulbrokas puses arī vairs nevar griezt uz Depo veikalu, bet pircēju mazāk nav palicis!

taaneko 23.februāris 2021 23:05
0 1 Atbildēt

Mazāk nav palicis arī to, kas griežas par spīti zīmei....

viencexperc 22.februāris 2021 12:33
2 8 Atbildēt

Ir nepieciešama tikai viena izmaiņa, lai avāriju skaits saruktu uz 80%.

Tas ir - samazināt atļauto braukšanas ātrumu - pilsētā uz 30, ārpus - 60.

Vai otrs variants, - tiem, kuri divas reizes 10 gadu laikā iekļūt avārijās, atņemt tiesības uz mūžu.

Viss pārējais ir populisms, stulbeņiem domāts lohatrons, naudas iesūkšana un liekulība.

Ārpus 22.februāris 2021 13:24
2 2 Atbildēt

Pilnīgi pietiktu ar 80, bet par pilsētas daļām, kur brauktuvei tieši blakus ir ietve un mājas - jā, 30 un miers.

Krotow 22.februāris 2021 13:42
7 1 Atbildēt

Mhm, aizliegt privātos auto vispār un atļaut braukt tikai sabiedriskajam transportam un speciālajiem dienestiem. Kaut kur jau esam to piedzīvojuši. Seksperd, mož pārvācies uz Ziemeļkoreju? Varēsi to izbaudīt pilnā apjomā.

pag 22.februāris 2021 18:39
0 0 Atbildēt

Nevajag aizliegt - ar degvielas akcīzi u.c. nodokļiem jāregulē auto daudzums ielās, neviena pilsēta no tā nav izvairījusies. Varbūt kad cilvēki aizdomāsies līdz tam, ka nevar būvēt pilsētas pēc viduslaiku standartiem - iela, ietve un mājas viss vienuviet, cilvēki pilsētā iet gar šosejām un to visu vēl pareizina ar izplūdes gāzēm....nu, ezim skaidrs, ka pilsētas ar intensīvu satiksmi cauri gājēju pārpilniem kvartāliem ir mega stulbs plānojums. Nākotne pat nav elektroato, bet pilsētplānojumā.

Āmen, paldies nesakiet, varat nobučot roku)

s 22.februāris 2021 22:42
3 0 Atbildēt

Stulbs kā zābaks, lai gan tagad es saprotu kādēļ tev patīk amerikāņu miskastes. Jo tās domātas taisniem ceļa posmiem, tādēļ jau bremzes un vis pārējais tajos mēslos ir tik primitīvs, smadzenes domātas tikai, lai pamanītu kur lētaks burgers un citi fasfoodi, veinkāršojot - lohi!

Kā tas nākas, ka Vācijā ir mazāk bojā gājušo, bet braukt drīkst/drīkstēja ātrāk? Tieši tā - jāizmanto smadzenes opap!!

Ja pašreizējam braukšanas ātrumam tavas smadzenes netiek līdzi, tad ej un nodod savu vadītāja apliecību, tāpat jau cik tad tev tur vel palicis...

taaneko 23.februāris 2021 23:09
0 0 Atbildēt

Tikai viens noteikums un avāriju skaits tiks samazināts 100% daudzus gadus uz priekšu. Atļaut braukt tikai ar pagani zontu, kurai virsbūve ir no violeta organiskā stikla un viss. Pārējiem sods.

WALA 22.februāris 2021 15:21
5 0 Atbildēt

Nevis satiksmes drošības uzlabojumi ir jāveic, bet gan kaut minimāla ceļu infrastruktūras plānošana atbilstoši reālajai situācijai un ar kaut nelielu skatu nākotnē !

anoagask 22.februāris 2021 22:45
0 0 Atbildēt

Jāievēro projekti, sarkanās līnijas etc - nevis jāsačakarē kā piemēram ādažu vai grobiņas "apvadceļi"

dubis 22.februāris 2021 23:33
1 0 Atbildēt

Nu zini kā, tur kur nāk liela nauda, tur arī ir spēcīga aizmugure un pamatojums kāpēc uzņēmējs savās interesēs grib tās šosejas sacakarēt, ir diezgan pagrūti atrast argumentus, ja pat esošajā situācijā lielākā daļa mūsu ceļu neatbilst nekādiem standartiem..

WALA 23.februāris 2021 12:25
0 0 Atbildēt

Bet tad tas nozīmē tikai to ka "par nākotni" neviens nav padomājis necik, jo biznesa/cilvēku vajadzības ir tās kādēl vispār tas ceļš vajadzīgs. Ja vieta to reiz atļāva tad bija jābūt kā Ulmaņa gatvei, kur ir atdalītas brauktuves nobraukšanai uz lidostu, veikaliem utml.

... 22.februāris 2021 15:25
1 0 Atbildēt

Plika kreiso pagriezienu aizliegšana jau nav uzlabojums.

Uzlabojums ir komplekss risinājums, kur nedaudz jāpadomā arī ar galvu...

Nja 22.februāris 2021 15:32
1 1 Atbildēt

Nu ja jau tā, kur tad tās visas Medemciema avārijas ir pārvākušās? Kurā krustojumā tagad ir +50 avārijas pa gadu?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti