Visi komentāri - "Rīgas satiksme" pagājušo gadu noslēgusi ar peļņu

"Rīgas satiksme" pagājušo gadu noslēgusi ar peļņu 3

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 9.marts 2021 9:02

Samazinot izdevumus, pašvaldības uzņēmumam "Rīgas satiksme" pagājušajā gadā izdevies strādāt ar peļņu, intervijā aģentūrai LETA norādīja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

"Rīgas satiksmes" publiskotā informācija liecina, ka uzņēmuma apgrozījums 2020.gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 173,503 miljoni eiro, kas ir par 9,2% mazāk nekā 2019.gadā, vienlaikus kompānijas peļņa samazinājās par 53,1% un bija 3,623 miljoni eiro.

"Tas nozīmē, ka mums visiem kopīgi ir izdevies ar ieņēmumiem sabalansēt arī izdevumu daļu, pārskatot ļoti nozīmīgas izdevumu pozīcijas, jo ieņēmumi no pasažieru biļetēm, kas ir viens no galvenajiem mūsu ieņēmumu avotiem, pagājušajā gadā ir samazinājušies par 18 miljoniem eiro," skaidroja Innusa.

Kompānijas publiskotajā finanšu pārskatā teikts, ka 2020.gadā "Rīgas satiksmes" ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem veidoja 31,783 miljonus eiro, kas ir par 18,238 miljoniem eiro jeb 36,5% mazāk nekā gadu iepriekš, un ir saistīts ar pasažieru pārvadājumu samazināšanos. Pērn "Rīgas satiksme" pārvadājusi 89,681 miljonu pasažieru, kas ir par 57,59 miljoniem jeb 39% mazāk nekā gadu iepriekš, tostarp ar mikroautobusiem pārvadāti 4,116 miljoni pasažieru, kas ir par 8,76 miljoniem jeb 68% mazāk.

"Ieņēmumu kritumu ir izdevies nosegt, ļoti būtiski samazinot izdevumus. Tā ir gan darbu apjoma samazināšana, gan materiālu iegādes, dažādi tehniskie līdzekļi, gan citi resursi. Pārskatītas iepirkumu procedūras. Tomēr neveikto darbu un ieguldījumu apmērs ir tikai tādā apmērā, cik tas neietekmē paša uzņēmuma darbību un pakalpojumus. Lietas, kuras varējām atļauties nedarīt, nav darītas, un tas ir palīdzējis pabeigt 2020.gadu ar uzņēmumam ļoti labiem finanšu rezultātiem," pauda Innusa.

Vienlaikus viņa atzīmēja, ka nākotnē uzņēmuma izdevumi krietni pieaugs, jo paredzēts sākt strādāt pie būtiskām investīcijām uzņēmuma infrastruktūrā, pamatlīdzekļos, jaunos transporta līdzekļos. 

Innusa piebilda, ka šos ieguldījumus nevarēja veikt pagājušajā gadā, jo šādas investīcijas ir jāveic atklātā iepirkumu procesā atbilstoši plānotiem projektiem. "Attiecīgi, ja nav apstiprinātu projektu, nav arī investīciju," viņa sacīja.

Kompānijas publiskotā informācija arī atklāj, ka 2020.gadā "Rīgas satiksmes" ieņēmumi no autostāvvietu pakalpojumiem samazinājušies par 2,197 miljoniem eiro jeb 16%, kopumā veidojot 11,716 miljonus eiro.

Savukārt "Rīgas satiksmes" ekspluatācijas izmaksas (pārdotās produkcijas ražošanas, pārdošanas un administrācijas izmaksas) pagājušajā gadā veidoja 164,764 miljonus eiro, kas ir par 22,698 miljoniem eiro jeb 12% mazāk nekā 2019.gadā.

"Rīgas satiksme" nodrošina Rīgā pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome.

 
Visi komentāri
 
gunbox 9.marts 2021 9:32
5 0 Atbildēt

Kā var būt peļņa uzņēmumam, kurš no valsts kases slauc dotācijas? Noslauca, lai valde tagad varētu sadalīt savā starpā peļņu?

M 9.marts 2021 11:38
3 0 Atbildēt

Uzņēmumam “Rīgas satiksme” domes dotācijas šogad būs tādā pašā apmērā kā pērn jeb 130 miljoni eiro☺

WALA 10.marts 2021 7:45
0 0 Atbildēt

Jāsak protestēt par nevienlīdzigu attieksmi, es domaju daudzi uzņēmumi tā gribēt saņemt dotācijas 2/3 no apgrozījuma apmērā ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti