Visi komentāri - CSDD atsevišķos klientu apkalpošanas centros šogad dažas dienas notikuši tikai viens līdz divi braukšanas eksāmeni

CSDD atsevišķos klientu apkalpošanas centros šogad dažas dienas notikuši tikai viens līdz divi braukšanas eksāmeni

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 17.marts 2021 15:13

Atsevišķos Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) apkalpošanas centros saistībā ar Covid-19 ierobežošanai noteiktajām drošības prasībām šajā gadā dažas dienas ir notikuši tikai viens līdz divi eksāmeni, aģentūru LETA informēja direkcijas Kvalifikācijas departamenta vadītājs Juris Teteris.

Viņš skaidroja, ka "zemākais punkts" autovadīšanas kvalifikācijas iegūšanas eksāmenu norisē tika sasniegts februārī, kad, salīdzinot ar 2020.gada attiecīgo mēnesi, vadīšanas eksāmenu skaits saruka par 40%.

Valdība februāra beigās lēma ļaut individuāli klātienē veikt praktiskās apmācības - autovadīšanas apmācības autoskolās un pirmās palīdzības kursus. Kā pauda CSDD pārstāvis, lēmums par klātienes apmācību veikšanu bija nepieciešams, lai nodrošinātu nozares darbiniekiem iespējas uzturēt un iegūt profesionālo kvalifikāciju un sniegtu cilvēkiem iespēju pabeigt apmācības autoskolās, kas celtu to konkurētspēju darba tirgū un iespējas pārkvalificēties.

No 1.marta tika atļautas C1, C1E, D1, D1E, C, CE, D, DE, TRAM vai TROL kategorijas transportlīdzekļu vadītāju apmācības, savukārt no 15.marta - citu kategoriju, tostarp B kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas apmācību personām, kas reģistrētas autoskolas mācību grupā līdz pērnā gada 20.decembrim, kad ar valdības lēmumu tika pārtrauktas praktiskās apmācības klātienē.

Teteris atzīmēja, ka, lai nodrošinātu epidemioloģiskās drošības pasākumu sekmību, CSDD ievēro piesardzības pasākumus - eksāmeni notiek tikai saskaņā ar iepriekšēju pierakstu, eksaminācijas transportlīdzekļi ir aprīkoti ar caurspīdīgu plastikāta starpsienu starp vadītāju - topošo autovadītāju un pasažieri - CSDD inspektoru un abi mašīnā sēdošie lieto sejas un deguna aizsargmaskas. CSDD inspektora rīcībā ir vairāki rīki, tai skaitā spoguļi un pedāļi, ar kuru palīdzību ir iespējams kontrolēt un iejaukties topošā autovadītāja rīcībās, kuras potenciāli varētu apdraudēt citus ceļu satiksmes dalībniekus.

"Šādi aprīkoti eksaminācijas transportlīdzekļi ir jau gandrīz gadu un šī perioda laikā nekādi būtiski ceļu satiksmesnegadījumi, kuros iesaistīti šie auto, nav notikuši," teica CSDD Kvalifikācijas departamenta vadītājs.

Vienlaikus CSDD pārstāvis uzsvēra, ka direkcijā nonāk jau sagatavoti transportlīdzekļu vadītāji. Savukārt autoskolas instruktoriem bieži vien nākas strādāt ar tādiem cilvēkiem, kuri pirmo reizi sēžas pie stūres, tādēļ šādiem transportlīdzekļiem aizsargsienu uzstādīšana varētu būt bīstama.

Kā ziņots, CSDD šogad pirmajos divos mēnešos izsniegusi 1876 jauniegūtas autovadītāja apliecības, kas ir par 39,6% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn, liecina direkcijas apkopotie dati.

CSDD reģistrē transporta līdzekļus Latvijā, izsniedz vadītāju apliecības, veic automašīnu tehnisko apskati un sniedz citus pakalpojumus. CSDD ienākumus gūst no pakalpojumu maksām. Direkcijas kapitāldaļu turētājs ir Satiksmesministrija.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti