Visi komentāri - Plāno likumā ierakstīt prasību sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem iepirkt noteiktu skaitu "tīru" transportlīdzekļu

Plāno likumā ierakstīt prasību sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem iepirkt noteiktu skaitu "tīru" transportlīdzekļu 7

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 24.marts 2021 14:25

abiedrisko pakalpojumu sniedzējam katrā autotransporta līdzekļu iepirkumā un noteiktos pakalpojumu līgumos būs jānodrošina noteikts procents "tīru" transportlīdzekļu, piemēram, transporta līdzekļu ar ierobežotu oglekļa dioksīda emisiju apjomu, par Saeimas atbildīgās komisijas atbalstītajiem likuma grozījumiem aģentūru LETA informēja parlamenta Preses dienestā.

To paredz izmaiņas likumos, ko šodien konceptuāli atbalstīja Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija.

Izmaiņu mērķis ir veicināt pieprasījumu pēc "tīriem" transportlīdzekļiem, atbalstot šādu auto tirgus izplatību visā Eiropas Savienībā (ES). Līdz ar grozījumiem tiks ieviesta virkne ES prasību, likumprojektu anotācijā norādījuši to autori.

Izmaiņas paredz likumā definēt gan lielas noslodzes bezemesiju autotransporta līdzekli, gan "tīru" transportlīdzekli. Tostarp par "tīru" transportlīdzekli plānots noteikt konkrētas kategorijas auto, kura maksimālās izpūtēja emisijas ir mazākas nekā 50 oglekļa dioksīda grami uz kilometru (g/km). Tāpat tie būs elektrotransportlīdzekļi vai autotransports, kas darbināms ar alternatīvajām degvielām.

Likumā arī paredzēts noteikt, ka no 2026.gada 1.janvāra par "tīru" autotransportu uzskatīs noteiktas kategorijas auto, kura izpūtēja emisijas būs 0 oglekļa dioksīda g/km.

Savukārt pilsētas autobusiem kā papildu nosacījumu plānots noteikt, ka pusei no ES prasībās noteiktā mērķa jābūt izpildītai, iepērkot bezemisiju autobusus, teikts likumprojektu anotācijā.

Plānots, ka izmaiņas stāsies spēkā šī gada 2.augustā.

Pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem, Latvijā pērn reģistrēti 680 transportlīdzekļi, kuru degvielas veids ir tikai elektrība. No tiem 14 ir kravas transportlīdzekļi, 658 vieglie auto un astoņi autobusi. Kopš pagājušā gada janvāra kopējais elektromobiļu skaita pieaugums ir 56%.

Grozījumi Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā un izmaiņas Publisko iepirkumu likumā trīs lasījumos vēl jāpieņem Saeimai.
 

 
Visi komentāri
 
felix65 24.marts 2021 20:49
3 0 Atbildēt

Parasta tirgus pārdale, bet paskat cik liela vara pasaules valdībai! Visus uz čiekura ir uzvilkuši tā, ka neviens pat neiepīkstas, kaut arī visi saprot ka tiek globālistu čakarēti. Pavēlēs visus "liekos" vakcinēt un vakcinēs ar likuma spēku. ŽOPA!

650 24.marts 2021 22:28
2 0 Atbildēt

JautāJums- kurš tad nu diez būs tas gala/maksātājs par jauko braucienu bezizmešu transportā? Darbības izdevīgumu rēķina un lēmumu par to vai citu raž/līdzekļu iegādi taču (brīvprātīgi..) pieņem uzņēmuma vadība, vane,ko,a?

Pļurkt 25.marts 2021 7:46
0 0 Atbildēt

"tīru" transportlīdzekļu nav - tie eksistē tikai sačakarētajās smadzenītēs!

Nosacīti "tīri" ir gan!

nomiks 25.marts 2021 8:16
0 0 Atbildēt

Šim likumprojektam ir virkne nepilnību.

1) šobrīd pasaulē transporta līdzekļu tirgū nav neviena ražotāja, kurš piedāvātu likumprojektam atbilstošu N1G kategorijas transporta līdzekli (piemēram, Mitsubishi L200, Toyota Hilux), kā arī atsevišķus N1 un M1 kategorijas ar pilnpiedziņu aprīkotus transporta līdzekļus piemēram VW Caddy 4x4). |Atsevišķiem sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem to specifisko pienākumu dēļ ir nepieciešamo vairāki tieši šādi transportlīdzekļi, kas faktiski nozīmē, ka būs pienākums iegādāties tādus transportlīdzekļus, kas neatbilst tam nepieciešamajām prasībām.

2) Piedāvātā proporcija (22%) ir pavisam aplama. Vienā iepirkumā iegādājoties piecus transportlīdzekļus, faktiskais tīro iepērkamo transportlīdzekļu īpatsvars sanāk 40 %, kas ir gandrīz divreiz vairāk nekāparedzētie 22 %.

Pareizāk būtu, ja būtu paredzēts izņēmums, ka prasības nav piemērojamas, ja sabiedriskā pakalpojuma sniedzēja konkrētās kategorijas lielas noslodzes bezemisiju autotransporta līdzekļu vai konkrētās kategorijas tīro autotransporta līdzekļu īpatsvars iepirkuma izsludināšanas brīdī sasniedz vai pārsniedz šā likuma pārejas noteikumu 12. punktā noteikto autotransporta līdzekļu procentuālo īpatsvaru.

Tāpat būtu loģiskāk noteikt 20% nevis 22%, jo tas būtu aritmētiski pareizāk - ja pērk 5 auto, tad viens ir bezemisiju. Ja paliek 22%, tad, pērkot 5 auto, jāpērk 2 bezemisju. Tieši tik nepareiza aritmētika paredzēta likumprojektā.

Protams, lieki piebilst, ka par šo bezemisiju transportlīdzekļu iegādi maksās patērētājs.

reku 25.marts 2021 10:17
0 0 Atbildēt

Bet kad būs prasība to transporta līdzekļu vadītājiem nodrošināt cienīgu atalgojumu un cienīgus dzīves apstākļus!

Budžets 25.marts 2021 11:27
0 0 Atbildēt

Rakstot likumu, neaizmirstiet ierakstīt arī finansējuma avotu!

Citādi sanāks kā parasti, jāpērk eļektrička, bet naudas ta nav.

Kanibaals 25.marts 2021 22:45
0 0 Atbildēt

Auto kuri izmešus atstāj aiz pilsētas robežām manis pēc ir tīri, pāķiem ar ir vienalga ar ko paši gaisu smirdina tā ka man ar vienalga, varēs palīdzēt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti