"Zaļie ceļi Latvijas iedzīvotājiem dod iespēju apceļot savu dzimteni un darīt to svaigā gaisā, veselīgi un epidemioloģiski droši. Tā ir iespēja radīt jaunus velo savienojumus tūrisma un ikdienas mobilitātes vajadzībām," tā šodien konferencē "Zaļie ceļi Vidzemē – tūrismam un mobilitātei" atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
“Zaļie ceļi Latvijas iedzīvotājiem dod iespēju apceļot savu dzimteni un darīt to svaigā gaisā, veselīgi un epidemioloģiski droši. Tā ir iespēja radīt jaunus velo savienojumus tūrisma un ikdienas mobilitātes vajadzībām,” tā šodien konferencē “Zaļie ceļi Vidzemē – tūrismam un mobilitātei” atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
Ministrs uzsvēra multimodalitātes nozīmi, lai iedzīvotāji starp Latvijas apdzīvotajām vietām varētu pārvietoties ērti un droši, kombinējot dažādus transporta veidus – arī ar kājām, velosipēdu un sabiedrisko transportu.
“Latvijā plānojam multimodalitāti veidot ar sabiedriskā transporta tīkla attīstīšanu, kam pamatā ir dzelzceļš kā "mugurkauls". Dzelzceļa stacijas plānots pārveidot par mobilitātes punktiem, kuros pasažieri var ērti pārsēsties, piemēram, no vilciena uz autobusu vai nonākt galapunktā ar savu velosipēdu. Būtiski veicināt iedzīvotāju mikromobilitāti – pārvietošanos ar velosipēdiem, skrejriteņiem, iešanu ar kājām,” teica Tālis Linkaits.
Linkaits turpināja, ka “sabiedriskā transporta pakalpojumam ir jākļūst mūsdienīgākam. Tagad cilvēki biežāk izvēlas iegādāties biļetes elektroniski – braucienam ar vilcienu jau tagad elektroniski var nopirkt ne tikai vienu biļeti, bet arī mēnešbiļeti. Stacijām jābūt ērti sasniedzamām ne tikai autobraucējiem, bet arī kājāmgājējiem. Svarīgi, ka ir saskaņoti laika grafiki reģiona satiksmei ar pilsētas, lai cilvēks varētu ērti pārsēsties no viena transporta otrā. Šobrīd notiek vienotās biļetes izstrāde. Eiropas dzelzceļa gadā, neskatoties uz uzsāktajiem remontdarbiem Rīgas centrālajā stacijā un ierobežoto vilcienu sastāvu skaitu, centīsimies paplašināt vilcienu satiksmi, piedāvājot papildu iespējas Madonas un Gulbenes virzienā.”
“Sagaidu, ka pirmais būtiskais dzelzceļa pārvadājumu kvalitātes uzlabojums būs jauno elektrovilcienu ierašanās nākamgad. Nākamais solis – 48 staciju un pieturu peronu rekonstrukcija un pēc vienotiem principiem veidota peronu labiekārtošana. Šobrīd norit plašākai sabiedrībai neredzams darbs gan pie Rīgas mezgla dzelzceļa infrastruktūras pārveidošanas secības, gan pie neelektrificēto līniju pārvadājumu principiem un bateriju vilcienu iegādes sagatavošanas, gan pie daudziem uzlabojumiem Pierīgas areālā Atjaunošanas un noturības mehānisma ietvaros, gan pie “Rail Baltica” infrastruktūras pārvaldības un reģionālo staciju iekļaušanas kopējā Latvijas transporta sistēmā,” teica satiksmes ministrs.
Nevis stacijas ir jāpārceļ, bet jālikvidē tas bardaks, kad līdz ar KATRU vilcienu paralēli iet starppilsētu autobusi!!
Viens otram noņem pasažierus un tas ir pilnīgi viss.
Tai pat laikā uz blakuspilsētu nav neviena sakarīga sabtransporta lai no rīta aizbrauktu uz darbu un vakarā atpakaļ!
Brīnums kā komunistu laikā varēja sariktēt vietējos autobusus tā ka tie saveda pasažierus no ciemiem un dz stacijām, tieši uz vilcienu, un tad tieši no vilciena izvadāja pa ciemiem??!! Vietējie autobusi bija tā noriktēti, ka pa rajonu un starp rajoniem braukāja krustu šķērsu.
Teiksim lai no Preiļiem nokļūtu Gulbenē ir jābrauc caur Līvāniem, Jēkabpili, Pļaviņām, ... Ogri uz Rīgu, lai pārkāptu citā transportā un caur Ogri, Pļaviņām nonāktu Gulbenē!!!!! Pie komunistiem tālākais blakuspunkts bija Jēkabpils, bez Līvāniem, bez Pļaviņām, kur nu vēl Ogri un Rīgu!
Nevajadzēja braukt caur rajona centru, lai nokļūtu no viena ciema blakusciemā!
++++
Pašlaik sabtrans ir tādā tūtē iebāzts, ka to izmantot ir pilnīgi bezjēdzīgi!! Vai nu turi savu auto vai meklē kaimiņu.... pat ar taksi sanāk lētāk, nemaz nerunājot par to ka ātrāk. Jau rakstīju ka no mana krustēva ģerevņas lai nokļūtu līdz tuvākajai bankai (12 km tālajai) vajag NEDĒĻU, kur komunistu laikos 2 reizes dienā gāja autobuss uz turieni un 2 reizes atpakaļ KATRU dienu!!