"Rīgas satiksmes" ūdeņraža stacijā pirmā darbības gada laikā saražoti vairāk nekā 11 000 kilogramu ūdeņraža - iAuto

"Rīgas satiksmes" ūdeņraža stacijā pirmā darbības gada laikā saražoti vairāk nekā 11 000 kilogramu ūdeņraža 24

 

Foto: Rīgas satiksme

Nozare.lv | 31.marts 2021 9:40

Pirmā darbības gada laikā "Rīgas satiksmes" ūdeņraža stacijā saražoti vairāk nekā 11 000 kilogrami ūdeņraža, aģentūru LETA informēja uzņēmuma Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Desmit "Rīgas satiksmes" trolejbusi, kas darbināmi ar ūdeņradi veikuši aptuveni 370 000 kilometru, izmantojot gan ūdeņraža šūnu, gan kontakttīklu. Pasažieru pārvadājumi ar minētajiem trolejbusiem nodrošināti 4. un 9. trolejbusa maršrutā. Stacija pieejama arī publiskai lietošanai.

"Pirmo ūdeņraža uzpildes stacijas darbības gadu varam vērtēt kā veiksmīgu jauno tehnoloģiju iepazīšanas un apgūšanas gadu. Nodrošināta visu uzņēmuma rīcībā esošo trolejbusu ikdienas uzpilde. Esam veikuši gada sākumā Jelgavā un Rīgā testētā "Solaris" ūdeņraža autobusa uzpildi," norāda "Rīgas satiksmes" valdes loceklis Jānis Golubevs.

Ūdeņraža stacija patlaban darbojas ar nepilnu noslodzi, un tās jauda ir daudzkārt lielāka, tāpēc tiklīdz būs iespēja kāda Eiropas Savienības fonda ietvaros pretendēt uz transportlīdzekļu, kas darbināmi ar ūdeņradi, iegādi, uzņēmums iesniegs pieteikumu.

Kā ziņots, pērnā gada sākumā ekspluatācijā tika nodota Baltijā pirmā ūdeņraža stacija, kā arī pasažieru pārvadājumus 4. trolejbusa maršrutā uzsāka ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi. 

Starptautiskā projekta "H2Nodes" ietvaros "Rīgas satiksme" ir saņēmusi 10 ar ūdeņradi darbināmus trolejbusus. Ūdeņraža elektriskie transportlīdzekļi ar vienu uzpildi var veikt 300-400 kilometrus. Savukārt trolejbusi bez kontakttīkla var nobraukt līdz 200 kilometriem.

Eiropas Savienība (ES) līdzfinansē 50% no "Rīgas satiksmes" projekta kopējām izmaksām, kas kopumā ir 16,1 miljons eiro. Finansējums piešķirts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta, kas paredzēts ieguldījumiem ES infrastruktūras prioritātēs transporta, enerģētikas un telekomunikāciju jomā.

Jau vēstīts, ka "Rīgas satiksmes" apgrozījums 2020.gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 173,503 miljoni eiro, kas ir par 9,2% mazāk nekā 2019.gadā, vienlaikus kompānijas peļņa samazinājās par 53,1% un bija 3,623 miljoni eiro.

2020.gadā "Rīgas satiksmes" ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem veidoja 31,783 miljonus eiro, kas ir par 18,238 miljoniem eiro jeb 36,5% mazāk nekā gadu iepriekš, un ir saistīts ar pasažieru pārvadājumu samazināšanos. Pērn "Rīgas satiksme" pārvadāja 89,681 miljonu pasažieru, kas ir par 57,59 miljoniem jeb 39% mazāk nekā gadu iepriekš.

 
24 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
boliks 31.marts 2021 12:32
3 0 Atbildēt

Cik maksā uzpildīt 1 kg ūdeņraža?

Pļurkt 31.marts 2021 12:07
2 0 Atbildēt

30 kg dienā!!!

Cik tālu ar to daudzumu var nobraukt viens buss?? vienam simtam km pietiks?

Pļurkt 1.aprīlis 2021 12:08
2 1 Atbildēt

Uztaisīt uzplūdu akumulējošo HESu ir vēl izdevīgāk!

T.i. tad kad elektroenerģija ir pārpalikumā un lēta ar sūkņiem uzpumpē ūdeni kaut kur kalnu rezervuārā, bet kad ir elektrības deficīts un cena aug, iedarbināt HESu normālā elektrības ražošanas režīmā!

Tādi akumulējošie HESi jau eksistē un nevajag izdomāt nekādu jaunu velosipēdu!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti