VARAM rosina nolietotās riepas izmantot jaunu ceļu seguma veidošanai 10

 

Ilustratīvs attēls Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 27.maijs 2021 13:22

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) rosina nolietotās riepas izmantot jaunu ceļu seguma veidošanai, Aģentūru LETA informēja VARAM Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Kā norāda ministrija, VARAM valsts sekretāra vietniece vides aizsardzības jomā Alda Ozola piedalījās Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācijas rīkotajā diskusijā "Aprites ekonomikas nākotne Latvijā: Ilgtspējīga un inovatīva pieeja ceļu būvei". Tajā tika runāts par aprites ekonomikas attīstību, kuru virza VARAM, īstenojot vairākas iniciatīvas, un inovatīviem Latvijas zinātnieku pētījumiem ceļu būvēšanā.

"Latvijas Vides aizsardzības fonda finansētā pētījuma rezultāti apliecina, ka Latvijā jau tiek sperti praktiski soļi, lai ceļu būvē izmantotu nolietotās riepas. No ministrijas viedokļa raugoties, šodien diskusijā apspriestais iet roku rokā ar ministrijas mērķi pilnveidot ražotāju atbildības sistēmas darbību attiecībā uz riepām, kā arī izvērtēt citas nepieciešamās izmaiņas atbalsta un kontroles pasākumos, lai veicinātu otrreizējo materiālu izmantošanu tautsaimniecībā," norāda Ozola.

Viņasprāt, tieši riepu pārstrāde ir efektīvākais veids vēsturisko riepu krājumu likvidēšanai.

Ministrija 2020.gadā izstrādājusi "Rīcības plānu pārejai uz aprites ekonomiku 2020.-2027.gadam", kurā norādītas darbības, lai veicinātu nolietoto riepu izmantošanu tautsaimniecībā dažādos procesos. 

Lai veicinātu materiālu pārstrādi un aprites ekonomikas iedzīvināšanu dažādos ražošanas procesos, ministrija ir paredzējusi investīcijas no Eiropas Savienības fondiem aprites ekonomikas veicināšanai uzņēmumos. Tāpat ministrija plāno turpināt attīstīt zaļā publiskā iepirkuma nosacījumu izmantošanu arī nolietoto riepu jomā.

Pašlaik VARAM strādā pie vairākām iniciatīvām, kas paredz veicināt ilgtspējīgu nolietoto un, tajā skaitā, uzkrāto riepu nokļūšanu aprites ekonomikas plūsmā, plašāk izmantojot nolietotās riepas pārstrādei, piemēram, sporta un bērnu laukuma segumu ražošanā vai piemaisījumos asfaltam ceļu būvniecībā. 

Savukārt, kā diskusijā norādīja ministrijas valsts sekretāra vietniece, sadarbībā ar Ekonomikas un Satiksmes ministrijām ir jārod jauni risinājumi nolietoto riepu izmantošanā un pārstrādē, lai tās varētu izmantot arī ceļu būvē.

VARAM mērķis ir līdz 2025.gadam plānots pakāpeniski paaugstināt nolietotu riepu savākšanas mērķi no 65% uz 90% no tirgū laistā apjoma gadā un reģenerācijas mērķi no 80% uz 90%. Tādejādi tiks risināts arī jautājums, lai vēsturiski uzkrātās riepas tiktu savāktas un pārstrādātas vai reģenerētas ražotāju atbildības sistēmu ietvaros.

Tāpat VARAM, lai uzlabotu riepu uzskaiti un nodrošinot kontroli, plāno izvērtēt iespēju izveidot riepu reģistra izveidi Latvijas tirgū pirmo reizi laistajām riepām. 

Kontroles uzlabošanas nolūkos kopā ar riepu apsaimniekošanas nozares pārstāvjiem tiks regulāri apzinātas nolietotu riepu uzkrāšanās vietas un apjomi, savukārt ministrija izvērtēs zemes īpašnieku administratīvās atbildības pastiprināšanas iespējas par teritorijas piesārņošanu. Tāpat vienlaikus kopā ar nozari tiks īstenoti sabiedrības izglītošanas un informēšanas pasākumi.

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 27.maijs 2021 17:36
3 3 Atbildēt

Latvānijas mūjābeļiem un zagļiem tas viss ir pie dirsas!!

Vēl komunistu laikos tieši Latvijā izmēģināja samaltas riepas pievienot asfalta jaunajam klājumam. Rezultāts bija ļoti labs - apledojums neturējās uz šāda asfalta.

TAČU visu pārējo laiku viesiem viss bija pilnīgs poXuj, kā jau parsti. Ārzemēs reģistrēja patentu. NU a Latvānijas dauņiem tas vis nav vajadzīgs, jo nevarēs APGŪT kārtējo naudu kārtējos un neskaitāmajos izjāto ceļu remontos.

gunbox 28.maijs 2021 10:24
0 0 Atbildēt

Bez 80% amatpersonu nomaiņas valstī un izsūtīšanas uz trimdu šķūrēt sniegu par nelietderīgu valsts naudas izšķērdēšanu, nekas nemainīsies. Piezīdušies kā dēles pie valsts kases. Un kas vēl skumjāk, ārzemes uzskata, ka daži mūjābeļi augstos amatos ar 7 klases izglītības intelektu veido valsts tēlu.

Pļurkt 28.maijs 2021 12:35
0 0 Atbildēt

80% būs krietni par maz! Jo paliks visādi "Šlesera" šoferi ar saviem dēliem.....

Ja mest ārā, tad pilnīgi visu sastāvu, ieskaitot pilnīgi visus tehniskos darbinieku, ar apkopējām un nakts sargiem ieskaitot!

gunbox 28.maijs 2021 15:48
1 0 Atbildēt

Es biju domājis tos, kuri dara savu darbu. Piem. VUGD melnstrādnieki un tml. 20%tos nekādā veidā neiekļaujas deputāti un partijas.

Pļurkt 28.maijs 2021 18:27
0 0 Atbildēt

Piekrītu!

Taču... kad sākās NEtrknie gadi, tad es un pārējie lielākā daļa tehnisko darbinieku tika izmesti ārā no pašvaldības darbinieku saraksta! KATRA TEHNISKĀ darbinieka vietā kas strādāja uz PUSSLODZI tika paņemti DIVI "simtlatnieki"!!!!

Tā ka to melnstrādnieku faktiski nav!

imzz 28.maijs 2021 11:07
2 0 Atbildēt

Ja vecas riepas pārstrādāt būtu ekonomiski izdevīgi, tad leiši tās mums no rokām izrautu, kaut vai lai pārdotu poļiem un nekādas kaudzes nekrātos.

Komunistu laikus piesaukt nav vietā, jo komunistu laikos nebija tirgus ekonomikas.

Ja valsts dotu naudu riepu pārstrādei, tad dažas firmas to labprāt savāktu, 20% no riepām nodotu kādam pārstrādātājam, noformētu papīrus par visiem 100%, bet 80% riepu nobāztu kādā neizmantotā lauku īpašumā, kur tās atrastu pēc 5 gadiem, jeb ātrāk, ja aizdegtos. Bet līdz tam laikam visi varētu priecāties, ka "zaļā riepu pārstrādes sistēma" darbojas.

Pļurkt 28.maijs 2021 12:33
0 2 Atbildēt

... un tagad ir tirgus ekonomika?????

Poļi savas riepas pārstrādā ka prieks, uz SAVĀM radītajām un sevis izgatavotajām iekārtām!

BET Latvānijā tās pašas poļu iekārtas ievest nerentējas, kur nu vēl uz tām strādāt! Par kaut kādu atbalstu Latvānijā vispār nav ko runāt, pat ja vienkārši netraucētu strādāt, pat tad sen jau būtu pārstrāde!

+++++++++++

Kārtējā diršana no tavas puses!!!

Pirms kaut ko iedirst izlasi!!!

"Vēl komunistu laikos tieši Latvijā izmēģināja samaltas riepas pievienot asfalta jaunajam klājumam. Rezultāts bija ļoti labs - apledojums neturējās uz šāda asfalta."

Tas ir Latvijas zinātnieku izgudrojums vēl no 70-tajiem gadiem!!

imzz 28.maijs 2021 13:23
1 0 Atbildēt

"Vēl komunistu laikos tieši Latvijā izmēģināja samaltas riepas pievienot asfalta jaunajam klājumam. Rezultāts bija ļoti labs - apledojums neturējās uz šāda asfalta." --

Jā izlasīju. Visai maz informācijas tas teikums satur.

Bet tev, savukārt, derētu izlasīt arī ko jaunāku:

"Pēc RTU zinātnieku tehnoloģijas ceļu būvē izmēģinās pārstrādātu riepu gumiju; Receptes izstrādāšanā spēkus apvienojuši RTU Ceļu un tiltu katedras speciālisti un polimēru materiālu un tehnoloģiju pētnieki.

www.lsm.lv/raksts/dzive-...umiju.a397582/

Tā, ka ja latviešu komunistu zinātnieku tehnoloģija būtu tik laba, tad jau RTU tagad nebūtu jāizgudro velosipēds. Un , saprotams, ideja samalt riepas lai pievienotu ceļa seguma klājumam nav latviešu izdomāta 70.gados.

The use of recycled tire rubber waste in asphalt pavements started more than a century ago. According to Heitzman [16], the first practice of mixing natural rubber and bitumen was in the 1840s. The purpose of this work was to examine the natural flexibility of rubber with asphalt in creating a durable pavement surface.

Pļurkt 28.maijs 2021 13:51
0 2 Atbildēt

Droši manu infu vari pārbaudīt to uzprasot ceļu katedras dibinātājam Hamilkāram Sviķim! Pie reizes vēl droši viņam pat vari uzprasīt kur 80-to gadu vidū uzlēja ceļa posmu ar asfaltu kas saturēja sasmalcinātu pārstrādāto riepu gumiju!

====

Tā ir ka nelasa savas katedras vēsturi, neapmeklē ceļinieku muzeju (starp citu kuru vēl nesen vadīja augstāk pieminētais H. Sviķis) un ignorē jebkādas saiknes komunikācijas iespējas ar vecajiem speciālistiem.

+

Tieši tā pat kā plātās, ka ir bijušas veselas divas Javas un par tām zina teju vai visu, bet instrukcijā pieminētos tehniskos datus nekad nav redzējuši!

Pļurkt 28.maijs 2021 15:03
1 1 Atbildēt

80-to gadu vidū uzlēja ceļa posmu ar asfaltu kas saturēja sasmalcinātu pārstrādāto riepu gumiju!

Precizēšu, (lai visādi dauņi ar pussagrābstītu un nepārbaudītu infu neplātās)

...asfaltu kas virskārtā saturēja iestrādātu sasmalcinātu pārstrādāto riepu gumiju...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 5

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti