Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) rosina nolietotās riepas izmantot jaunu ceļu seguma veidošanai, Aģentūru LETA informēja VARAM Sabiedrisko attiecību nodaļa.
Kā norāda ministrija, VARAM valsts sekretāra vietniece vides aizsardzības jomā Alda Ozola piedalījās Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācijas rīkotajā diskusijā "Aprites ekonomikas nākotne Latvijā: Ilgtspējīga un inovatīva pieeja ceļu būvei". Tajā tika runāts par aprites ekonomikas attīstību, kuru virza VARAM, īstenojot vairākas iniciatīvas, un inovatīviem Latvijas zinātnieku pētījumiem ceļu būvēšanā.
"Latvijas Vides aizsardzības fonda finansētā pētījuma rezultāti apliecina, ka Latvijā jau tiek sperti praktiski soļi, lai ceļu būvē izmantotu nolietotās riepas. No ministrijas viedokļa raugoties, šodien diskusijā apspriestais iet roku rokā ar ministrijas mērķi pilnveidot ražotāju atbildības sistēmas darbību attiecībā uz riepām, kā arī izvērtēt citas nepieciešamās izmaiņas atbalsta un kontroles pasākumos, lai veicinātu otrreizējo materiālu izmantošanu tautsaimniecībā," norāda Ozola.
Viņasprāt, tieši riepu pārstrāde ir efektīvākais veids vēsturisko riepu krājumu likvidēšanai.
Ministrija 2020.gadā izstrādājusi "Rīcības plānu pārejai uz aprites ekonomiku 2020.-2027.gadam", kurā norādītas darbības, lai veicinātu nolietoto riepu izmantošanu tautsaimniecībā dažādos procesos.
Lai veicinātu materiālu pārstrādi un aprites ekonomikas iedzīvināšanu dažādos ražošanas procesos, ministrija ir paredzējusi investīcijas no Eiropas Savienības fondiem aprites ekonomikas veicināšanai uzņēmumos. Tāpat ministrija plāno turpināt attīstīt zaļā publiskā iepirkuma nosacījumu izmantošanu arī nolietoto riepu jomā.
Pašlaik VARAM strādā pie vairākām iniciatīvām, kas paredz veicināt ilgtspējīgu nolietoto un, tajā skaitā, uzkrāto riepu nokļūšanu aprites ekonomikas plūsmā, plašāk izmantojot nolietotās riepas pārstrādei, piemēram, sporta un bērnu laukuma segumu ražošanā vai piemaisījumos asfaltam ceļu būvniecībā.
Savukārt, kā diskusijā norādīja ministrijas valsts sekretāra vietniece, sadarbībā ar Ekonomikas un Satiksmes ministrijām ir jārod jauni risinājumi nolietoto riepu izmantošanā un pārstrādē, lai tās varētu izmantot arī ceļu būvē.
VARAM mērķis ir līdz 2025.gadam plānots pakāpeniski paaugstināt nolietotu riepu savākšanas mērķi no 65% uz 90% no tirgū laistā apjoma gadā un reģenerācijas mērķi no 80% uz 90%. Tādejādi tiks risināts arī jautājums, lai vēsturiski uzkrātās riepas tiktu savāktas un pārstrādātas vai reģenerētas ražotāju atbildības sistēmu ietvaros.
Tāpat VARAM, lai uzlabotu riepu uzskaiti un nodrošinot kontroli, plāno izvērtēt iespēju izveidot riepu reģistra izveidi Latvijas tirgū pirmo reizi laistajām riepām.
Kontroles uzlabošanas nolūkos kopā ar riepu apsaimniekošanas nozares pārstāvjiem tiks regulāri apzinātas nolietotu riepu uzkrāšanās vietas un apjomi, savukārt ministrija izvērtēs zemes īpašnieku administratīvās atbildības pastiprināšanas iespējas par teritorijas piesārņošanu. Tāpat vienlaikus kopā ar nozari tiks īstenoti sabiedrības izglītošanas un informēšanas pasākumi.
Latvānijas mūjābeļiem un zagļiem tas viss ir pie dirsas!!
Vēl komunistu laikos tieši Latvijā izmēģināja samaltas riepas pievienot asfalta jaunajam klājumam. Rezultāts bija ļoti labs - apledojums neturējās uz šāda asfalta.
TAČU visu pārējo laiku viesiem viss bija pilnīgs poXuj, kā jau parsti. Ārzemēs reģistrēja patentu. NU a Latvānijas dauņiem tas vis nav vajadzīgs, jo nevarēs APGŪT kārtējo naudu kārtējos un neskaitāmajos izjāto ceļu remontos.
Bez 80% amatpersonu nomaiņas valstī un izsūtīšanas uz trimdu šķūrēt sniegu par nelietderīgu valsts naudas izšķērdēšanu, nekas nemainīsies. Piezīdušies kā dēles pie valsts kases. Un kas vēl skumjāk, ārzemes uzskata, ka daži mūjābeļi augstos amatos ar 7 klases izglītības intelektu veido valsts tēlu.
80% būs krietni par maz! Jo paliks visādi "Šlesera" šoferi ar saviem dēliem.....
Ja mest ārā, tad pilnīgi visu sastāvu, ieskaitot pilnīgi visus tehniskos darbinieku, ar apkopējām un nakts sargiem ieskaitot!
Es biju domājis tos, kuri dara savu darbu. Piem. VUGD melnstrādnieki un tml. 20%tos nekādā veidā neiekļaujas deputāti un partijas.
Piekrītu!
Taču... kad sākās NEtrknie gadi, tad es un pārējie lielākā daļa tehnisko darbinieku tika izmesti ārā no pašvaldības darbinieku saraksta! KATRA TEHNISKĀ darbinieka vietā kas strādāja uz PUSSLODZI tika paņemti DIVI "simtlatnieki"!!!!
Tā ka to melnstrādnieku faktiski nav!