Aptauja: Latvijas autovadītājus uz ceļa visvairāk kaitina strauja bremzēšana 66

 

Foto: Publicitātes attēls

IF | 15.jūlijs 2021 11:02

65% Latvijas autovadītāju atzinuši, ka ceļu satiksmē visvairāk tracina, ja priekšā braucošais auto strauji nobremzē. Īpaši kaitinoša ir arī braukšana lēnāk par atļauto braukšanas ātrumu un mobilo telefonu lietošana pie stūres, noskaidrots If Apdrošināšanas veiktajā aptaujā Baltijas valstīs.

Salīdzinot autovadītāju kaitinošos paradumus, strauja bremzēšana avārijas situācijas izraisa visbiežāk, novērojis If Apdrošināšanas Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Ģirts Kubliņš. “Pārāk lēna braukšana neapmierinātību izraisa 56% aptaujāto transportlīdzekļu vadītāju. Savukārt, ātruma pārsniegšana aizkaitina tikai katru ceturto. Kaut arī tolerance pret pārāk lēniem transportlīdzekļu vadītājiem Latvijā ir pārsteidzoši zema, braukšana zem atļautā ātruma avārijas izraisa reti, pretēji ātruma pārsniegšanai,” uzsver Kubliņš.

Redzot, ka blakus esošais vadītājs mobilo telefonu lieto bez brīvroku sistēmas, aizkaitināts kļūst katrs otrais šoferis. Tikpat lielu neapmierinātību izraisa arī tie vadītāji, kuri bez brīdinājuma veic pārkārtošanos uz blakus joslu. CSDD dati rāda, ka manevrēšanas noteikumu neievērošana (pārkārtošanās, braukšanas sākšana, apdzīšana utt.) bija iemesls nepilniem 7% no pagājušajā gadā notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem ar cietušajiem, bet 28% no negadījumiem ar cietušajiem izraisīja transporta līdzekļu vadītāju neuzmanība (nepārliecināšanās par ceļu satiksmes drošību).

Sievietes un vīriešus uz ceļa sadusmo atšķirīgas lietas

Aptaujā atklājās, ka vīrieši pret agresīviem braucējiem ir iecietīgāki nekā sievietes. 73% sieviešu autovadītāju atbildēja, ka viņām nepatīk, ja priekšā braucošais strauji nobremzē (tāpat atbildēja 59% vīriešu). Vīriešus vairāk nekā sievietes kaitina, ja citi autovadītāji brauc lēnāk par atļauto ātrumu (tas kaitina 61% vīriešu un 51% sieviešu). Savukārt, autovadītāji, kuri pārsniedz ātrumu, izraisa lielāku neapmierinātību sieviešu šoferu vidū (tas tracina 28% sieviešu un tikai 18% vīriešu). Tolerance pret nepieklājīgu un neuzmanīgu braukšanu atšķiras arī dažādās Latvijas vietās. Piemēram, salīdzinot ar lauku rajonu iedzīvotājiem, rīdziniekus mazāk kaitina šoferi, kuri pie stūres lieto mobilo tālruni vai pārsniedz atļauto ātrumu.

Kaitina citi vadītāji, bet paši braucot uzmanīgi un pieklājīgi

Aptaujā tika noskaidrots, vai autobraucēji uz ceļa mēdz darīt kādu no lietām, kas pašus kaitina. If Apdrošināšanas eksperts atzīst, ka savu braukšanas kultūru vadītāji vērtē augstu un nesteidzas būt paškritiski: “Mobilos telefonus bez brīvroku sistēmas izmantojot tikai 4% autovadītāju, bet pēkšņi nobremzēt mēdz tikai 3%. Katrs astotais atzina, ka sastrēgumu laikā reizēm agresīvi pārkārtojas, bet 15% pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu. Realitātē šie skaitļi, protams, ir ievērojami lielāki.”

Igauņi agresīvi pārkārtojas, bet lietuvieši pie stūres izmanto mobilos telefonus

Viena no TOP 3 kaitinošākajām citu autovadītāju nodarbēm visās trīs Baltijas valstīs ir mobilo telefonu lietošana pie stūres bez brīvroku sistēmas. Tas nepatīk 56% igauņu un tikpat daudz lietuviešu braucējiem. Igauņu transportlīdzekļu vadītājus visvairāk tracina, ja kāds no blakus joslas priekšā pēkšņi pārkārtojas (66%). Bet lietuviešus, tāpat kā latviešus, īpaši kaitina tie vadītāji, kuri strauji bremzē (56%). Salīdzinot ar latviešiem, igauņus un lietuviešus vairāk traucē autovadītāji, kas pārsniedz atļauto ātrumu, bet mazāk tie, kuri brauc lēnām.

If Apdrošināšana aptauju Baltijas valstīs veica sadarbībā ar institūtu KOG, un tajā piedalījās vairāk nekā 3000 respondentu.

 

 
66 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kaitinoši 15.jūlijs 2021 12:03
19 0 Atbildēt

Kaitinoši ir tie imbicīļi, kas pēkšņi uz šosejas sāk bremzēt un pagriezienu ieslēdz tikai tad, kad jau faktiski ir apstājušies pirms sava pļavas ceļa! Vai tad grūti ieslēgt pagriezienu savlaicīgi, lai aizmugurē braucoši saprot, ko tu darīsi?

Uwaga! 15.jūlijs 2021 13:33
11 10 Atbildēt

Ja aiz manis kāds signalizē par avārijas situāciju vai briesmām, izmantojot skaņas signālu, uztveru to pienācīgi - izslēdzu dzinēju, ieslēdzu avārijas gaismas, paņemu trīsstūri gadījumam ja gadījies kas nopietns un kāpju laukā skatīties, par ko bija signāls. Ja taurē divreiz, tas nozīmē ka vaina ir nopietna un kad būšu piegājis vadītājs aiz manis būs jau apdirsies. Tad es paskaidroju, ka nevajag taurēt aiz nav ko darīt, turot rokā savāztu trīsstūri gadījumam, ja psohopāts gribētu attīstīt konfliktu un tad mierīgā solī dodos atpakaļ uz auto. Skaļāk taurēsi - ilgāk gaidīsi.

WALA 15.jūlijs 2021 12:31
10 4 Atbildēt

mja, divaini ka apdrošinatajus izbrīna šādi dati, jo īpaši par lēnbraucējiem, es varu braukt cik vien precizi pēc atļautā ātruma gribu, vienmēr atradisies kads kurs kilometriem nevar apdzit kadu vel lenaku, kamer ātrākie rubul-divdesmit, ka gāja ta parsvara ari aizies un pa kājām nemaisīsies ...

normāli brauceji nevis tupa skrien bet meklē sev brivu/komfortablu vietu brauksanai, kur priekšā tevi neviens nečakarēs, un ātrākie apdzīs diži netraucejot tavu "idilli".

Bet tiem kam kaut kas "deg" - nu mani tas vispār nerausta, māki vilkt, tad lai veicas ...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti