Aptauja: Latvijas autovadītājus uz ceļa visvairāk kaitina strauja bremzēšana - iAuto

Aptauja: Latvijas autovadītājus uz ceļa visvairāk kaitina strauja bremzēšana 66

 

Foto: Publicitātes attēls

IF | 15.jūlijs 2021 11:02

65% Latvijas autovadītāju atzinuši, ka ceļu satiksmē visvairāk tracina, ja priekšā braucošais auto strauji nobremzē. Īpaši kaitinoša ir arī braukšana lēnāk par atļauto braukšanas ātrumu un mobilo telefonu lietošana pie stūres, noskaidrots If Apdrošināšanas veiktajā aptaujā Baltijas valstīs.

Salīdzinot autovadītāju kaitinošos paradumus, strauja bremzēšana avārijas situācijas izraisa visbiežāk, novērojis If Apdrošināšanas Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Ģirts Kubliņš. “Pārāk lēna braukšana neapmierinātību izraisa 56% aptaujāto transportlīdzekļu vadītāju. Savukārt, ātruma pārsniegšana aizkaitina tikai katru ceturto. Kaut arī tolerance pret pārāk lēniem transportlīdzekļu vadītājiem Latvijā ir pārsteidzoši zema, braukšana zem atļautā ātruma avārijas izraisa reti, pretēji ātruma pārsniegšanai,” uzsver Kubliņš.

Redzot, ka blakus esošais vadītājs mobilo telefonu lieto bez brīvroku sistēmas, aizkaitināts kļūst katrs otrais šoferis. Tikpat lielu neapmierinātību izraisa arī tie vadītāji, kuri bez brīdinājuma veic pārkārtošanos uz blakus joslu. CSDD dati rāda, ka manevrēšanas noteikumu neievērošana (pārkārtošanās, braukšanas sākšana, apdzīšana utt.) bija iemesls nepilniem 7% no pagājušajā gadā notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem ar cietušajiem, bet 28% no negadījumiem ar cietušajiem izraisīja transporta līdzekļu vadītāju neuzmanība (nepārliecināšanās par ceļu satiksmes drošību).

Sievietes un vīriešus uz ceļa sadusmo atšķirīgas lietas

Aptaujā atklājās, ka vīrieši pret agresīviem braucējiem ir iecietīgāki nekā sievietes. 73% sieviešu autovadītāju atbildēja, ka viņām nepatīk, ja priekšā braucošais strauji nobremzē (tāpat atbildēja 59% vīriešu). Vīriešus vairāk nekā sievietes kaitina, ja citi autovadītāji brauc lēnāk par atļauto ātrumu (tas kaitina 61% vīriešu un 51% sieviešu). Savukārt, autovadītāji, kuri pārsniedz ātrumu, izraisa lielāku neapmierinātību sieviešu šoferu vidū (tas tracina 28% sieviešu un tikai 18% vīriešu). Tolerance pret nepieklājīgu un neuzmanīgu braukšanu atšķiras arī dažādās Latvijas vietās. Piemēram, salīdzinot ar lauku rajonu iedzīvotājiem, rīdziniekus mazāk kaitina šoferi, kuri pie stūres lieto mobilo tālruni vai pārsniedz atļauto ātrumu.

Kaitina citi vadītāji, bet paši braucot uzmanīgi un pieklājīgi

Aptaujā tika noskaidrots, vai autobraucēji uz ceļa mēdz darīt kādu no lietām, kas pašus kaitina. If Apdrošināšanas eksperts atzīst, ka savu braukšanas kultūru vadītāji vērtē augstu un nesteidzas būt paškritiski: “Mobilos telefonus bez brīvroku sistēmas izmantojot tikai 4% autovadītāju, bet pēkšņi nobremzēt mēdz tikai 3%. Katrs astotais atzina, ka sastrēgumu laikā reizēm agresīvi pārkārtojas, bet 15% pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu. Realitātē šie skaitļi, protams, ir ievērojami lielāki.”

Igauņi agresīvi pārkārtojas, bet lietuvieši pie stūres izmanto mobilos telefonus

Viena no TOP 3 kaitinošākajām citu autovadītāju nodarbēm visās trīs Baltijas valstīs ir mobilo telefonu lietošana pie stūres bez brīvroku sistēmas. Tas nepatīk 56% igauņu un tikpat daudz lietuviešu braucējiem. Igauņu transportlīdzekļu vadītājus visvairāk tracina, ja kāds no blakus joslas priekšā pēkšņi pārkārtojas (66%). Bet lietuviešus, tāpat kā latviešus, īpaši kaitina tie vadītāji, kuri strauji bremzē (56%). Salīdzinot ar latviešiem, igauņus un lietuviešus vairāk traucē autovadītāji, kas pārsniedz atļauto ātrumu, bet mazāk tie, kuri brauc lēnām.

If Apdrošināšana aptauju Baltijas valstīs veica sadarbībā ar institūtu KOG, un tajā piedalījās vairāk nekā 3000 respondentu.

 

 
66 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kaitinoši 15.jūlijs 2021 12:03
19 0 Atbildēt

Kaitinoši ir tie imbicīļi, kas pēkšņi uz šosejas sāk bremzēt un pagriezienu ieslēdz tikai tad, kad jau faktiski ir apstājušies pirms sava pļavas ceļa! Vai tad grūti ieslēgt pagriezienu savlaicīgi, lai aizmugurē braucoši saprot, ko tu darīsi?

Uwaga! 15.jūlijs 2021 13:33
11 10 Atbildēt

Ja aiz manis kāds signalizē par avārijas situāciju vai briesmām, izmantojot skaņas signālu, uztveru to pienācīgi - izslēdzu dzinēju, ieslēdzu avārijas gaismas, paņemu trīsstūri gadījumam ja gadījies kas nopietns un kāpju laukā skatīties, par ko bija signāls. Ja taurē divreiz, tas nozīmē ka vaina ir nopietna un kad būšu piegājis vadītājs aiz manis būs jau apdirsies. Tad es paskaidroju, ka nevajag taurēt aiz nav ko darīt, turot rokā savāztu trīsstūri gadījumam, ja psohopāts gribētu attīstīt konfliktu un tad mierīgā solī dodos atpakaļ uz auto. Skaļāk taurēsi - ilgāk gaidīsi.

WALA 15.jūlijs 2021 12:31
10 4 Atbildēt

mja, divaini ka apdrošinatajus izbrīna šādi dati, jo īpaši par lēnbraucējiem, es varu braukt cik vien precizi pēc atļautā ātruma gribu, vienmēr atradisies kads kurs kilometriem nevar apdzit kadu vel lenaku, kamer ātrākie rubul-divdesmit, ka gāja ta parsvara ari aizies un pa kājām nemaisīsies ...

normāli brauceji nevis tupa skrien bet meklē sev brivu/komfortablu vietu brauksanai, kur priekšā tevi neviens nečakarēs, un ātrākie apdzīs diži netraucejot tavu "idilli".

Bet tiem kam kaut kas "deg" - nu mani tas vispār nerausta, māki vilkt, tad lai veicas ...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti