Aptauja: Latvijas autovadītājus uz ceļa visvairāk kaitina strauja bremzēšana 66

 

Foto: Publicitātes attēls

IF | 15.jūlijs 2021 11:02

65% Latvijas autovadītāju atzinuši, ka ceļu satiksmē visvairāk tracina, ja priekšā braucošais auto strauji nobremzē. Īpaši kaitinoša ir arī braukšana lēnāk par atļauto braukšanas ātrumu un mobilo telefonu lietošana pie stūres, noskaidrots If Apdrošināšanas veiktajā aptaujā Baltijas valstīs.

Salīdzinot autovadītāju kaitinošos paradumus, strauja bremzēšana avārijas situācijas izraisa visbiežāk, novērojis If Apdrošināšanas Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Ģirts Kubliņš. “Pārāk lēna braukšana neapmierinātību izraisa 56% aptaujāto transportlīdzekļu vadītāju. Savukārt, ātruma pārsniegšana aizkaitina tikai katru ceturto. Kaut arī tolerance pret pārāk lēniem transportlīdzekļu vadītājiem Latvijā ir pārsteidzoši zema, braukšana zem atļautā ātruma avārijas izraisa reti, pretēji ātruma pārsniegšanai,” uzsver Kubliņš.

Redzot, ka blakus esošais vadītājs mobilo telefonu lieto bez brīvroku sistēmas, aizkaitināts kļūst katrs otrais šoferis. Tikpat lielu neapmierinātību izraisa arī tie vadītāji, kuri bez brīdinājuma veic pārkārtošanos uz blakus joslu. CSDD dati rāda, ka manevrēšanas noteikumu neievērošana (pārkārtošanās, braukšanas sākšana, apdzīšana utt.) bija iemesls nepilniem 7% no pagājušajā gadā notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem ar cietušajiem, bet 28% no negadījumiem ar cietušajiem izraisīja transporta līdzekļu vadītāju neuzmanība (nepārliecināšanās par ceļu satiksmes drošību).

Sievietes un vīriešus uz ceļa sadusmo atšķirīgas lietas

Aptaujā atklājās, ka vīrieši pret agresīviem braucējiem ir iecietīgāki nekā sievietes. 73% sieviešu autovadītāju atbildēja, ka viņām nepatīk, ja priekšā braucošais strauji nobremzē (tāpat atbildēja 59% vīriešu). Vīriešus vairāk nekā sievietes kaitina, ja citi autovadītāji brauc lēnāk par atļauto ātrumu (tas kaitina 61% vīriešu un 51% sieviešu). Savukārt, autovadītāji, kuri pārsniedz ātrumu, izraisa lielāku neapmierinātību sieviešu šoferu vidū (tas tracina 28% sieviešu un tikai 18% vīriešu). Tolerance pret nepieklājīgu un neuzmanīgu braukšanu atšķiras arī dažādās Latvijas vietās. Piemēram, salīdzinot ar lauku rajonu iedzīvotājiem, rīdziniekus mazāk kaitina šoferi, kuri pie stūres lieto mobilo tālruni vai pārsniedz atļauto ātrumu.

Kaitina citi vadītāji, bet paši braucot uzmanīgi un pieklājīgi

Aptaujā tika noskaidrots, vai autobraucēji uz ceļa mēdz darīt kādu no lietām, kas pašus kaitina. If Apdrošināšanas eksperts atzīst, ka savu braukšanas kultūru vadītāji vērtē augstu un nesteidzas būt paškritiski: “Mobilos telefonus bez brīvroku sistēmas izmantojot tikai 4% autovadītāju, bet pēkšņi nobremzēt mēdz tikai 3%. Katrs astotais atzina, ka sastrēgumu laikā reizēm agresīvi pārkārtojas, bet 15% pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu. Realitātē šie skaitļi, protams, ir ievērojami lielāki.”

Igauņi agresīvi pārkārtojas, bet lietuvieši pie stūres izmanto mobilos telefonus

Viena no TOP 3 kaitinošākajām citu autovadītāju nodarbēm visās trīs Baltijas valstīs ir mobilo telefonu lietošana pie stūres bez brīvroku sistēmas. Tas nepatīk 56% igauņu un tikpat daudz lietuviešu braucējiem. Igauņu transportlīdzekļu vadītājus visvairāk tracina, ja kāds no blakus joslas priekšā pēkšņi pārkārtojas (66%). Bet lietuviešus, tāpat kā latviešus, īpaši kaitina tie vadītāji, kuri strauji bremzē (56%). Salīdzinot ar latviešiem, igauņus un lietuviešus vairāk traucē autovadītāji, kas pārsniedz atļauto ātrumu, bet mazāk tie, kuri brauc lēnām.

If Apdrošināšana aptauju Baltijas valstīs veica sadarbībā ar institūtu KOG, un tajā piedalījās vairāk nekā 3000 respondentu.

 

 
Visi komentāri
 
Igauņi agresīvi pārkārtojas 15.jūlijs 2021 11:57
0 0 Atbildēt

nekad, nekad neko tādu neesmu redzējis, citam vairāk vai mazāk piekrītu

Kaitinoši 15.jūlijs 2021 12:03
19 0 Atbildēt

Kaitinoši ir tie imbicīļi, kas pēkšņi uz šosejas sāk bremzēt un pagriezienu ieslēdz tikai tad, kad jau faktiski ir apstājušies pirms sava pļavas ceļa! Vai tad grūti ieslēgt pagriezienu savlaicīgi, lai aizmugurē braucoši saprot, ko tu darīsi?

Laaciz 16.jūlijs 2021 9:18
0 0 Atbildēt

Oi kā mani šitas arī kaitina. Nu vai ir tik grūti iemācīties vispirms pagrieziens un tad bremzes?!

gunbox 16.jūlijs 2021 16:29
0 0 Atbildēt

Latvijai pagriezienrādītājs ir kā apkaunojuma zīme. Liela daļa arī nogrožoties to neieslēdz laicīgi, bet tikai griežot stūri brīdī, vai neieslēdz vispār.

Zuks 15.jūlijs 2021 12:12
3 2 Atbildēt

Aizmirsāt pieminēt...daudzus kaitina krustojumos ka neuzsāk ātrāk braukt iedegoties zaļam signālam. Aizmugurē esošais braucējs uzreiz taurē. Automātiski tiek radīta stresa situacija

... 15.jūlijs 2021 12:35
6 0 Atbildēt

Nu vispār jau pie mums sāk taurēt tikai pēc kādām 5 sekundēm (atšķirībā no dienvideiropas).

Bet nu ir vietas, kur šitos gulētājus gribas ne tikai aptaurēt, bet arī pastumt. Rīgā ir daudzi krustojumi, kur ir atsevišķs periods, lai veiktu kreiso (parasti 5...7s). Un ļoti daudzi šajos krustojumos guļ un izkustās tikai pēc vairākām sekundēm, līdz ar to veidojas lielas rindas. IMHO tā ir atklāta necieņa pret citiem braucējiem.

Tedis 15.jūlijs 2021 12:54
4 0 Atbildēt

Jā, tiešām besī tādi, kuri gaida, kad luksafora gaisma kļūs vēl zaļāka.

Uwaga! 15.jūlijs 2021 13:33
11 10 Atbildēt

Ja aiz manis kāds signalizē par avārijas situāciju vai briesmām, izmantojot skaņas signālu, uztveru to pienācīgi - izslēdzu dzinēju, ieslēdzu avārijas gaismas, paņemu trīsstūri gadījumam ja gadījies kas nopietns un kāpju laukā skatīties, par ko bija signāls. Ja taurē divreiz, tas nozīmē ka vaina ir nopietna un kad būšu piegājis vadītājs aiz manis būs jau apdirsies. Tad es paskaidroju, ka nevajag taurēt aiz nav ko darīt, turot rokā savāztu trīsstūri gadījumam, ja psohopāts gribētu attīstīt konfliktu un tad mierīgā solī dodos atpakaļ uz auto. Skaļāk taurēsi - ilgāk gaidīsi.

s 15.jūlijs 2021 13:55
6 7 Atbildēt

Tieši tādi paštaisni cilvēki, kā tu, arī ir psihopāti. Neizsakies par tematiem, kurus nepārvaldi!

... 15.jūlijs 2021 14:51
6 7 Atbildēt

Izklausās, ka vaina ir nopietna - priekšā braucošajā (stāvošajā) mašīnā pie stūres pilnīgi neadekvāts vadītājs psihopāts. Taurēt laikam tādam nevajag, jo ar psihiem jāuzmanās, bet izolēt no sabiedrības uz kādu laiciņu vajadzētu gan...

Kurwa 15.jūlijs 2021 16:58
5 0 Atbildēt

Es parasti uztaurēju, kad tu izkāp, fiksi apbraucu tavu lūzni un tu paliec krustojumā gaidīt nākamo zaļo!

Pan 15.jūlijs 2021 21:16
5 1 Atbildēt

Poliči no drona nofilmē kā tu ar savu šrotu līkumojot liec citiem strauji bremzēt un apbalvo ar agresīvā vadītāja prēmiju hihi

Zuks 15.jūlijs 2021 12:18
0 0 Atbildēt

Tas ka pie atļautā braukšanas ātruma 90km/h braCC9EVuc 110-130km/h,tas ir normāli.. Un pats par sevi saprotams.. Manevri iebraukt priekšā esošām auto, bez signālatas tas arī mums ir normāli un pašsaprotami.. Mēs esam kruti un mums deg zeme zem kājām.. Jāskrien

WALA 15.jūlijs 2021 12:31
10 4 Atbildēt

mja, divaini ka apdrošinatajus izbrīna šādi dati, jo īpaši par lēnbraucējiem, es varu braukt cik vien precizi pēc atļautā ātruma gribu, vienmēr atradisies kads kurs kilometriem nevar apdzit kadu vel lenaku, kamer ātrākie rubul-divdesmit, ka gāja ta parsvara ari aizies un pa kājām nemaisīsies ...

normāli brauceji nevis tupa skrien bet meklē sev brivu/komfortablu vietu brauksanai, kur priekšā tevi neviens nečakarēs, un ātrākie apdzīs diži netraucejot tavu "idilli".

Bet tiem kam kaut kas "deg" - nu mani tas vispār nerausta, māki vilkt, tad lai veicas ...

WALA 15.jūlijs 2021 12:32
3 0 Atbildēt

P.S. ari absoluti nevaru ciest tos laikam jau mobila pļurkstētajys, te leni brauc, te atri, tad vel reizem "josla pa šauru" ...

anoagask 16.jūlijs 2021 7:38
0 0 Atbildēt

tā moralizēšana par brīvroku sistēmu ir ražotāju lobijs - būtiska ir lūrēšana ekrānā (paldies dievam/AI, balss vadība attīstās straujiem soļiem), kur nav būtiskas atšķirības starp android auto režīmu un OEM ekrānu.

Un telefonsarunas laikā uzmanības novēršana no satiksmes, kas nav atkarīga, vai tur trubu pie auss, vai runā caur handsfree.

Madars Vizbulis 15.jūlijs 2021 13:02
6 7 Atbildēt

"braukšana zem atļautā ātruma avārijas izraisa reti, pretēji ātruma pārsniegšanai,” uzsver Kubliņš"

Kubliņ tu dumš esi? Tieši tas 1 dročītājs izprovocē 100 citus pārsniegt ātrumu, bieži neadekvātos, bīstamos veidos. Bet tas protams nekas. Galvenais ka tas viens jūtās droši, bet tie 100...lai piecieš. Viena tizleņa tiesības "es te tagad pavilkšos a jūs izbaudiet" taču ir svarīgākas nekā kaut kādas tur satiksmes plūsmas iegribas.

Maigonis Pimpādiņš 15.jūlijs 2021 13:37
7 6 Atbildēt

Ja tevi var izprovocēt kāds, kas nebrauc uz max+10, tad tev ir jāiet nodot tiesības - tu esi pārāk viegli satraucams. Un ko tu dari, ieraugot priekšā avāriju, met grāvī lai apbrauktu dročītājus kas tevi kavē? Tavas tiesības sniedzas tik tālu, kamēr nepārklājas ar citu tiesībām braukt nepārsniedzot viņiem drošu ātrumu.

s 15.jūlijs 2021 13:59
6 7 Atbildēt

Ja tev drošs ātrums ir zemāks par atļauto un par plūsmas ātrumu, tātad tu neproti vai nespēj droši braukt. Tas nozīmē, ka tu drīksti pārvietoties tikai kā pasažieris.

a 15.jūlijs 2021 14:13
6 4 Atbildēt

CSN nekur nenosaka, ka jābrauc ne lēnāk par maksimāli atļauto ātrumu. Tā ir tikai tava iedoma, ka nedrīkst braukt lēnāk. Izņēmums, protams, ir posmi kur darbojas ceļa zīme "Minimālais ātrums". Ja ne slikti plāno savu laiku un esi spiests braukt cik vien ātri iespējams, tad nevajag savu problēmu uzkraut apkārtējiem. Brauc ar autobusu, lai nebūtu jāstreso? Būsi galā tieši pēc grafika.

s 15.jūlijs 2021 14:24
6 7 Atbildēt

Tavuprāt, visi plūsmā vienmērīgi braucošie slikti plāno laiku, bet tu, velkoties lēnāk, esi vienīgais pareizais? Nē, psihopāt, lai vai cik tu paštaisns nejustos, tev nav taisnība. Ja nespēj adaptēties sabiedrībā, tad tā ir tava, nevis sabiedrības problēma. Ja nespēj braukt vienmērīgi plūsmā, tad tā ir nava, nevis plūsmā braucošo problēma. Tieši tev jābrauc ar autobusu, kā pasažierim, lai netraucētu citus.

b 15.jūlijs 2021 17:03
2 0 Atbildēt

CSN 104.3. Transportlīdzekļa vadītājam aizliegts: traucēt ceļu satiksmi, bez vajadzības braucot ar pārāk mazu ātrumu

Nure 15.jūlijs 2021 17:11
6 2 Atbildēt

Bez vajadzības. Bet nav teikt, ka apkārtējie nosaka manu vajadzību. Ja man tāda ir - tātad, drīkstu.

P.S. tas punkts par vajadzību vispār domāts par vilkšanos ar10km/st. ar tukšu riepu pa dzīvu šoseju, kas tiešām traucē plūsmai kas iet uz 90.

s 15.jūlijs 2021 17:20
1 4 Atbildēt

Nure, tarkšķēša pa telefonu vai tā bakstīšana nav vajadzība, bet gan nelikumīga iegriba; šāda iemesla dēļ tu nedrīksti vis braukt lēnāk par plūsmu.

S 15.jūlijs 2021 20:36
0 0 Atbildēt

Ir dīvaini attiecināt savu ieradumu braucot bakstīt telefonu arī uz pārējiem. Ne jau visi ir atkarīgi no telefona.

vikchs 16.jūlijs 2021 9:52
0 0 Atbildēt

Tadu zīmi kā "Minimālais ātrums" uz LV ceļiem nekur neesmu manījis. Nevaru teikt ka daudz braukāju. Ikdienā nelielos attālumus uz/no darba pārvietojos ar divriteni, bet nedēļas nogalēs brīvdienās, tad gan.

Pašam nepatīk tādi indivīdi, kas pārvērtē savas un auto spējas un izlien priekšā no kāda mazāk svarīga ceļa un nespēj uzņemt ātrumu pietiekami veicīgi, la man nebūtu jābremzē.. Ja pretī neviens nenāk, tad varbūt tik ļoti nesacepos, bet nu ja nāk tad gan esmu dusmīgs. Šis noteikti kaitina pavisam droši virāk par tādiem, kas pie stūres runā pa telefonu.

15.jūlijs 2021 13:27
0 0 Atbildēt

61% vadītāju nemāk droši apdzīt, jūtas neomulīgi un aptaujā atzīmē, ka tiem traucē lēnāk braucošie. Leišiem un igaņiem ir labākas apdzīšanas prasmes, viņiem traucē mazāk.

Eddy 15.jūlijs 2021 13:48
4 0 Atbildēt

Veltīts visiem nejēdz apdzīt un lien pakaļā taurēdami

www.youtube.com/watch?v=S3XBb5ghzSw

Sorry 15.jūlijs 2021 13:55
0 0 Atbildēt

But tailgating is one thing i can not tolerate

gunbox 15.jūlijs 2021 14:12
3 4 Atbildēt

tolerance pret pārāk lēniem? Kas tā tāda par pēkšņi IF forumulējumā CSN pārkāpšanas atbalstīšanu? Ja tu brauc lēnāk par atļauto ātrumu bez iemesla, tu traucē plūsmu un nedod ceļu pārējiem. Par šādu rīcību ir piemērojams sods kaut vai legalizētā pirksta pakratīšanas formātā uz 1h ceļmalā. Vai nu brauc, vai izvēlies sabiedrisko vai taksi.

Noteikti tā straujā bremzēšana priekšā uztrauc tikai tos kretīnus, kuri neprot braukt ar distanci un turas 2m aizmugurē.

Mani savukārt besī tie, kuri neprot braukt sastrēguma laikā vienmērīgi. Uzmet grīdā un pēc 5m rauj mēmos un tā visu sastrēgumu. Vienkārši nevar orientēties pēc priekšējā un jāskatās caur viņu uz nākošo auto.

boombox 15.jūlijs 2021 14:16
4 2 Atbildēt

Ja tu brauc lēnāk par atļauto ātrumu bez iemesla....CSN tādus iemeslus nedefinē....un tu būtu tas, kas veidos šo sarakstu?

s 15.jūlijs 2021 15:01
2 5 Atbildēt

Bez iemesla nozīmē, ka iemeslu nav. Kāds vēl saraksts tam, kā nav?! Tev, 'boombox', ir problēmas ar loģiku...

gunbox 15.jūlijs 2021 15:40
2 5 Atbildēt

7€ vai brīdinājums par neiekļaušanos plūsmā. Tas, ka CP ir lohi un nesoda maz ienesīgus pārkāpumus jau ir cits stāsts. Trulie loģikas meklētāji. Pašiem kauns nepaliek no sava stulbuma?

vārds 15.jūlijs 2021 15:47
5 0 Atbildēt

Nav tāda 7 eur soda. Sodus nosaka veselās soda naudas vienībās un tā ir 5 eur. Pie tam vienīgais punkts, kur minēti traucējumi plūsmai, ir par agresīvu braukšanu un tur ir pavisam citi soda apmēri.

Ieliec lūdzu precīzu atsauci, kas tas būtu par pārkāpumu šeit.

gunbox 16.jūlijs 2021 16:27
0 0 Atbildēt

Nav svarīgi. Ja brauc lēnāk par atļautu, tātad ar tevi kaut kas nav kārtībā - mobīlais, redze un tml. ...vai jūties nedroši pie stūres, kas ir pats galvenais, par ko šodien nemaz neatļauj pabeigt eksāmenu. Braukšana lēnāk bez pamatojuma ir rādītājs, ka tev jāliedz pārvietošanos ar auto. Es neaicinu pārkāpt ātrumu, bet ievērot atļauto ātrumu. Tipisks piemērs ir galvenās štrāses. Ulmaņa gatve vēl saprotams - tur izpūstie Jūrmalas iedzīvotāji labi ja pa kāpām tikai iemācījušies braukt un te pēkšņi jātrāpa 3 sazīmētās joslās, kur daži lido uz 130. Bet kas ir ar Krasta ielu? Visas tās garumā plūsma ar 60 visās 3 joslās? Un neviens nepavāksies malā, ka kāds vēlas braukt ar atļauto ātrumu.

vārds 15.jūlijs 2021 14:24
4 1 Atbildēt

Kurā vietā iekš Latvijas Ceļu satiksmes noteikumiem ir noteikts tas minimālais atļautais ātrums, par kuru te runa un par ko daudzi satraucas? Pat Vācijā uz Autobahn tikai atsevišķām joslām ir minimālais 90 vai 110. Visādi citādi arī tur nav minimālā ātruma limita.

s 15.jūlijs 2021 14:54
6 3 Atbildēt

Svarīgi ir runāt nevis par minimālo ātrumu CSN, bet gan par braukšanu tā, lai satiksme ir droša.

Piemēram, Murjāņos samērā garā posmā atļautais ātrums ir 50 km/h. Pārsvarā tur brauc mazliet virs 55 km/h, jo ceļš ir taisns un dienā labi pārredzams. Ja kāds cilvēks brauc uz spidometra 50 km/h (reāli tātad ar 47 km/h, jo spidometra rāda vairāk), nekas. To var saprast. Bet ja šis tajā nelielajā posmā, kur ir fotoradars, nomet līdz 40 km/h uz sava spidometra (reāli tātad 37 km/h), tad tā ir vienkārši tizla rīcība, klaja necieņa pret citiem braucējiem un agresijas provocēšana satiksmē. Tāpat arī daudzās citās vietās. Tādi mūlāpi reāli samazina drošību satiksmē. Tādi jāsoda ar ievērojamu naudas sodu par agresīvu braukšanu.

vārds 15.jūlijs 2021 15:42
3 2 Atbildēt

Piemērs nu būs gluži nevietā. Murjāņos pie radara ir kā reiz gājēju pāreja un krustojums. Ceļa malas tur nav pārāk labi pārredzamas un šajā vietā kā reiz prasās samazināt ātrumu. Un to arī nosaka CSN 145.punkts .

s 15.jūlijs 2021 15:50
4 0 Atbildēt

Nu, pieņemsim. Tad kā piemērs var būt ātruma samazināšana uz Salu tilta līdz 50 km/h (reāli tātad uz 47 km/h), braucot garām fotoradaram, kur atļautais ātrums ir 70 km/h.

Ne jau par gājējiem tie cilvēki tādos brīžos domā...

hihi 15.jūlijs 2021 21:28
5 2 Atbildēt

Kad cilvēks ar gudru ģīmi sāk runāt par diviem ātrumiem "pēc spidometra" un faktisko, skaidrs ka tas ir psihs, kas iesēžas astē un taurē, jo viņš redz brauc pēc faktiskā ātruma, bet pārējie - pēc spidometra, un nezin, ka brauc par lēnu.

Radars 15.jūlijs 2021 22:25
4 0 Atbildēt

Ja man maksātu par katru apdzīto pie radara būt bagāts. Ļoti patīk tos kas pie radara ar -10 apdzīt droši ar +10 un neviens sods nav atnācis! Vēl ir tie gudrie kas tevi pirms radara apdzen un bremzē, pēc tam blisinās ka tu viņiem taurē (ārpus apdzīvotas vietas kaut visu ceļu taurēdams var braukt).

Pļurkt 15.jūlijs 2021 14:31
5 3 Atbildēt

Mani nekad neuztrauc strauja bremzēšana, jo nekad nesēžu citiem astē!

Mani nekad neuztrauc lēna braukšana, ja tas nav vilcieniņš ar lēnajiem divplākšņiem.

Taču man riebjas muļļas uz ceļa, kas taisnajos posmos min ar +15 - + 20 km/st, bet pat vismazākajos līkumos nomet uz -20 vai pat vēl mazāk (tur kur var braukt nesamazinot ātrumu ne par 1 km/st). Tādus nevar normāli apdzīt, bet šie tā bremzē satiksmi, ka viens ārprāts, jo vidējais ātrums ir mazāks, kā braucot maksimāli vienmērīgi!

Nākamie muļļas ir tie kas pa apli 3/4 brauc pa 1. joslu uz 20 - 30 km/st, kur pat ar Žiguli var mierīgi vīlēt uz 50!! Neļauj ne uzbraukt uz apli, ne nobraukt citiem.

Nu protams tādi kas pagriezienu vai nu nerāda, vai arī parāda griežot stūri aizķer aiz slēdža ar izbāzto pirkstu!

Visvairāk 15.jūlijs 2021 15:55
2 0 Atbildēt

kaitina tie kuri negrib vai neprot apdzīt un vēl arī neietur pienācīgu distanci. Kā rezultātā, veidojas nto auto vilciens, kuru pat ar Ferrari, ievērojot noteikumus nav iespējams apdzīt. Šķiet tieši šie vilcieniņi ar auto bez distancēm, rada tās avārijas, kad cilvēki nepaspēj (nevar) atgriezties savā joslā pēc apdzīšanas!

Hans 15.jūlijs 2021 15:59
0 0 Atbildēt

Distance JAIEVĒRO!

Madars Vizbulis 15.jūlijs 2021 16:38
2 2 Atbildēt

Lieta ir tāda ka vairums velkas nevis tāpēc ka ir objektīvs iemesls bet tāpēc ka lohi. Piemēram daugavas iela aiz mārupes - atļautais 90, pirms krustojumiem zīmes 70. Dafiga lohu brauc visu posmu uz 70. Vajadzētu tomēr apturēt viņus un paprasīt - huļi brauc ar 70? Ja saka ka bija zīme, tad jāsoda, lai nākamreiz nav tādi lohi. Jeb tas ir normāli ka tiem kas negrib braukt kopā ar šiem tizleņiem viņi jāapdzen? Apdzīšana ir bīstamākais manevrs.

s 15.jūlijs 2021 16:51
2 0 Atbildēt

Tev taisnība.

Vēlos tikai piebilst, ka vēl ir trīs papildus iemesli, kāpēc velkas: (1) nezina CSN, tai skaitā, ka ātruma zīme ir līdz krustojumam, (2) visu mūžu pieraduši vilkties aiz kraviniekiem, jo bail un nemāk apdzīt, līdz ar to arī citur brauc tikai uz 70 km/h, (3) domā, ka tādā veidā taupa uz benzīnu, neapjēdzot, ka labāk ietaupītu, ja retāk braukātu apkārt.

Tā kā savu tizlumu viņi paši apjauš, tad - mazvērtības kompleksa dēļ - daļa no viņiem kļūst paštaisni un dzīvo ar pārliecību, ka tā ir pareizāk, jo, redz, ātra braukšana, viņuprāt, ir bīstama.

Ja cilvēks sava paštaisnuma dēļ sāk traucēt sabiedrību (piemēram, speciāli neievēro distanci, lai traucētu citiem apdzīt), tad faktiski kļūst par bīstamu psihopātu.

S 15.jūlijs 2021 17:29
5 1 Atbildēt

Ātra braukšana nav bīstama. Bīstama ir vēlme kādu piespiest braukt tā, kā gribas citam braucējam. Vot, tev kāds teikt - p1sies tikai misionāra pozā! Vai tikai suniski. A tev patīk vannā.

Rr19 15.jūlijs 2021 18:20
0 0 Atbildēt

Citam der pirms braukšanas nervu zāles iedzert.

reno 19 15.jūlijs 2021 20:39
3 0 Atbildēt

Tieši tā - ja braucot sākas dusmu lēkmes dēļ jebkāda iemesla, ir jādzer baldriāņi. Nenosvērtajiem ir bīstami vadīt auto. Tiem, kas steidzas uz tuvāko tualeti dēļ tā, ka nevar kontrolēt fizioloģiskos refleksus, vajag stāties turpat ceļmalā un darīt darāmo, nevis jāties pa galvu pa kaklu, no vēlmes atviegloties zaudējot sajēgu.

S 16.jūlijs 2021 19:14
1 0 Atbildēt

Interesanti kas Tu esi par pidaru, kurš komentē ar manu lielo "S" niku?

Nē loh, lēna braukšana rada jucekli uz ceļa, attiecīgi avārījas situacijs, ja esi par lēnu, vai kaut kas noticis auto, kā minimums brauc ar iealēgtām avārijas gaismām, un ja aizmugurē izveidojas "vilcieninš" tad papis malā, un palaid sev garām!!

Tur 16.jūlijs 2021 10:52
5 0 Atbildēt

90 ir tikai īsos posmos. Visu laiku ir krustojumi ar zīmi 70. Respektīvi visu laiku sanāk raustīšanās 70,90, 70, 90 ik pa 500 mitriem. Bet tu visdrīzāk, kā jau pie mums pieņemts, visu posmu močī uz 100 un tad brīnies, ka visi jāapdzen . Vispār tur būtu loģiski līdz Jmārupei uzlikt 80 lai būtu vienmērīga plūsma un viss būtu ok.

Madars Vizbulis 16.jūlijs 2021 12:15
1 2 Atbildēt

Kas tas par argumentu ka

90 ir īsos posmos? 70 tur ir vēl īsakos posmos, ne? Un kas ir īpašs tur kur atļautais ir 90 braukt uz 100? Kādam loham jābūt lai to uzskatītu par pārkāpumu? Un nē, tev par

nelaimi pirms krustojumiem atmetos līdz 80.

Tomēr piekrītu ka vieta dikti sarežģīta, taisns ceļš caur pļavu, pāris krustojumi, kaut kādas mistiskas atļautā ātruma izmaiņas - 80 priekš tevis tur būtu par daudz, labāk 50.

16.jūlijs 2021 14:23
2 1 Atbildēt

nē. Nav nekas īpašs braukt uz 100 tur kur 90 vietā, kas faktiski jau ir izveidojusies kā apdzīvota vieta. Vispār jau noteikumus pārkāpt arī nav nekas īpašs Tā tik uz priekšu.

Madars Vizbulis 16.jūlijs 2021 14:54
2 3 Atbildēt

Ja atļautais ir 90, tad uz 100 braucēji nodara daudz mazāku ļaunumu nekā uz 70 braucēji, tikai csn tas nav rakstīts, vajag smadzenes lai to saprastu. Nu ja vakar esi tiesības nolicis tad piedodams ka nesaproti šo un domā, ka čakarēt plūsmu ir mazāk bīstami nekā braukt kopā ar to.

Turklāt, 100 pēc spido ir 95kmh reālais ātrums...sanāk par 5km pārkāpt ātrumu! Šausmas! Baidies ka cp sodīs tevi par šo? Baidies ka auto nevarēsi savaldīt? Žēl ka par tizlumu nesoda, tāpēc ir tik daudz tizleņu, kas pat nejēdz max ātrumu turēt jo drīz tak atkal būs jābremzē, jo tālumā ir zīme 70.

ahaha 16.jūlijs 2021 18:02
1 1 Atbildēt

Vēl viens kas brauc ar "reālo ātrumu" Ar nereālu ātrumu tu arī proti jeb tizlošanās ir tava pirmā profesija? Vai baidies, ka visi redzēs ka esi lohs?

Madars Vizbulis 16.jūlijs 2021 19:37
0 1 Atbildēt

Tu pats kad 90 vietā brauc ar 70 nebaidies ka visi redzēs ka esi lohs? Vai esi tik liels lohs ka vairs jau nepamani ka tevi apkārtējie visās situācijās par lohu uzskata?

M 15.jūlijs 2021 23:36
1 1 Atbildēt

Kaitinoši ir arī tie, kuri apdzen pirms dzelzceļa sliedēm, un nobremzē, lai klibinātu pāri.

Meitene 16.jūlijs 2021 6:49
2 0 Atbildēt

Dīvaini,ka mani uz ceļa nekas netracina? Braucu,veroju situaciju uz ceļa un nekādas blakuslietas!

Bzh 16.jūlijs 2021 10:32
0 0 Atbildēt

Tie, kas brauc lēnāk kā plūsma, tie nekaitina. Katram ir savi iemesli un man tās dažas sekundes, ko neiegūšu, neko nenozīmē. Arī tie superdrošie, kas pie radariem met uz -10km/h, lai tikai nedabūtu sodu, kamēr pārējo ceļu brauc uz +20km/h nekaitina. Galu galā - tā pat policija dara

Bet kaitina tie, kas apdzen un pēc puskilometra izdomā nogriezties.

Rr19 16.jūlijs 2021 12:17
0 0 Atbildēt

Vēl ir tādi, kas taisa aizliegtos kreisos pagriezienus, bet lēnie braucēji viņiem traucē.

Pļurkt 16.jūlijs 2021 13:53
0 0 Atbildēt

Vēl ir viena kategorija, kas izlien deguna priekšā, spiežot tevi bremzēt, tad velkas, jo redziet viņam vajag nākamajā krustojumā vai vārtrūmē nogriezties!!!

Izlien ar jaudīgu mašīnu deguna priekšā, bet tad sāk ekonomēt benzīnu un līdz 50 ieskrienas teju vai kilometra garumā!!

16.jūlijs 2021 14:20
0 0 Atbildēt

nē. Nav nekas īpašs braukt uz 100 tur kur 90 vietā, kas faktiski jau ir izveidojusies kā apdzīvota vieta. Vispār jau noteikumus pārkāpt arī nav nekas īpašs Tā tik uz priekšu.

WALA 16.jūlijs 2021 17:24
0 0 Atbildēt

Ja tas būtu kas īpašs, tad ari sodu sistēna būtu stipri savādāka, tas ta ja gadijuma pats nebiji pamanījis !

Te jau ne reizi vien esmu rakstijis ka "pareizie brauceji" izpildas, brauc uz Marupi, pilsētas un apdz. vietas robežās - ~45km/h pēc mana speedo , tad kad nonāk dzivojamā zona - tiesi tāpat arī turpina ... Tad nu jautajums, kurs ir lielaks idiots, vai tas kurš 90 vieta uz 120 vai tomer tas kurs 20 km/h vieta uz 45 ???

Ō 16.jūlijs 2021 18:04
0 0 Atbildēt

Nu šī ir vispār sāpīga tēma. Bieži vien šķiet, ka dzīvojamā zona zīmi šoferi vispār nepazīst...

Plus arī pašvaldības malači - nu acīmredzot nepietiek tikai ar to zīmi. Lai sabremzētu mūsu rallists, nu vajag tos guļošo, puķu podus, kabatas un vēl sazin ko.

PS. Bet vispār dažu lielākā tolerance pret ātruma pārsniegšanu, nekā pret lēnu braukšanu, daudz labu par mūsu satiksmes kulturas līmenī neliecina.

s 17.jūlijs 2021 0:06
1 1 Atbildēt

Šīs tēmas ir gan saistītas, nevis atšķirīgas. Nevis "dažu lielāka tolerance pret ātruma pārsniegšanu", bet tas, vai ir kritiska attieksme pret to, kas ir un kas nav droši satiksmē, vai arī ir paštaisna attieksme pret to, kā pats esi pieradis un, līdz ar to, kā pašam šķiet ērti. WALA visu pareizi norādīja. Ja viņa vēstījumu neuztvēri, iesaku vēlreiz izlasīt un apdomāt.

WALA 17.jūlijs 2021 11:56
0 0 Atbildēt

Vienkārši fascine tauta kam 90 vieta 100 ir šausmīgāka problēma, vel sajs iebilst parceāliem atrumiem un XZ vel ko .. Divaini ka nevienu nesatrauc ka pat stavot uz vietas attieciba pret Zemes rotācijas asi tu "pastāvigi močī" ar 600 līdz pat ~1600 km/h un tas tev neizraisa paniskas bailes no ta ka "nokritīsi no Zemeslodes ", vai varbūt labak paskatities yz rotāciju ap sauli, kur "močījam ar savi 30 km sekundē, un nekas, ...

Varbūt vienkārši drusku domāt vajag, kur un kādos apstākļos tas relatīvais ātrums var radit ziepes, un kur pēc būtības nevar!

Un mazas nepatkišanas ar mazliet locitiem bleķiem daudziem iemāca vairāk, ka pļurkstēšana medijos ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti