Virzība uz zaļāku sabiedrisko transportu: daļa jauno autobusu ir bezizmešu 16

 
Autotransporta direkcija | 26.augusts 2021 11:43

Stājoties spēkā jaunajam līgumam ar pārvadātājiem, kopš 2021. gada 1. augusta reģionālajā maršrutu tīklā pirmo reizi pasažieru pārvadājumi tiek nodrošināti ar bezizmešu autobusiem.

Pārvadātāji piecās maršrutu tīkla daļās – “Pierīga”, “Bauska”, “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus” un “Daugavpils, Krāslava” – uzsākuši sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu ar 305 autobusiem, no kuriem 9% ir bezizmešu, veicinot zaļo domāšanu un samazinot transportlīdzekļu izplūdes gāzu negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi.

Par jaunajiem bezizmešu autobusiem, ieguvumiem videi, kā arī ērtībām pasažieriem TV raidījumu vadītāja Māra Sleja sarunājas ar AS “Nordeka” un SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss” pārstāvi: 

Elektroautobusi kursē 26 maršrutos lotē “Pierīga”, “Bauska”, “Liepāja” un “Kuldīga, Saldus”, kurus apkalpo SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss”, AS “Nordeka” un “Liepājas autobusu parks”. Maršrutu saraksts pieejams šeit.

Daļā autobusu ir uzstādītas saules baterijas, kas nodrošina kondicioniera darbību autobusā, bezvadu internetu, kā arī nākamās pieturas attēlošanu ekrānā un atskaņošanu skaļruņos. Jaunie autobusi nerada liekus izmešus atmosfērā, kā arī sniedz papildu ērtības pasažieriem, nodrošinot patīkamu un klusu vidi autobusa salonā.

Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem Latvijā viens autobuss ne tikai saīsina sastrēgumu aptuveni 52 vieglo automobiļu garumā, bet arī samazina gaisa piesārņojumu. Viens vieglais automobilis vidēji izdala ap 200 g/km CO2, bet 52 vieglie automobiļi kopā rada vidēji 10 400 g/km CO2 izmešu. Savukārt viens autobuss rada vien 900 g/km CO2 jeb, izdalot uz 52 autobusa pasažieriem, 17,3 g/km CO2 izmešu. Tādēļ Autotransporta direkcija aicina biežāk izmantot sabiedrisko transportu, kas ir videi draudzīgāks pārvietošanās līdzeklis, īpaši, ja tiek izmantots elektroautobuss, kas nerada negatīvu ietekmi uz vidi.

No 1. augusta maršrutu tīkla daļā “Pierīga” sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina AS “Nordeka”, “Liepājas autobusu parks” un SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss”; lotē “Bauska” – AS “Nordeka”; “Liepāja” – AS “Liepājas autobusu parks”; “Kuldīga, Saldus” – SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss”; “Daugavpils, Krāslava” – SIA “Daugavpils autobusu parks”. Autotransporta direkcija sekos līdzi sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitātei ne tikai līguma uzsākšanas brīdī, bet arī visu 10 gadu garumā, kad tas būs spēkā.

 

 

 
Visi komentāri
 
Manas domas 26.augusts 2021 13:38
8 0 Atbildēt

Lai tā autotransporta direkcija iet pa gaisu. Laukos autobuss kursē vienu reizi nedēļā vienā virzienā. Tik tizls un neērts sabiedriskais transports reģionos un rīgā nav pat Āfrikā. Bez auto vai velosipēda nekur netiksi. Idotisks raksts par Eiropas mobilitāti, Eiropas zaļo kursu un paslēpto klimatneitralitāti. Vemt gribās, redzot Latvijas stila izpildījumu mobilitātei, ibio.

Pļurkt 26.augusts 2021 20:49
4 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu!!!

Uz tuvējo pilsētu autobus iet piektdienas VAKARĀ, bet atpakaļ pirmdienas RĪTĀ!!! Kas lauciniekam darāms brīvdienās pilsētā???? Neviens kantoris, poliklīnika un ģimenes ārsti brīvdienās nestrādā.

Vai arī uz darbu blakusciemā nav iespējams ar sabiedrisko aizbraukt, jo nav neviena maršruta, lai tur nokļūtu uz jebkuras maiņas sākumu un neviena, lai no jebkuras maiņas nokļutu mājās!!!

Tad jau vispār likvidējiet to marazmu un būs miers!!!!!!!!!!!!!!!!!

Palaidniex 26.augusts 2021 13:50
4 0 Atbildēt

Man arī izraisa smaidu velofanātu prasība, ka jaunajiem autobusiem ir jābūt veloturētājam. Jaunie VDL autobusi, kuri kursē pierīgā ir aprīkoti ar tiem turekļiem, bet precīzi NEKAD neesmu tur redzējis pakārtu nevienu velo.

Es saprotu ka ir jābū iespējai iekāpt invalīdam, jo tas bez ratiem un bez šādas iespējas vispār nekur. Bet pagaidām visi novērojumi liecina, ka velosipēdisti LIELISKI iztiek bez šīs fīčas.

loģiski 26.augusts 2021 15:45
0 0 Atbildēt

Pierīgā tie arī nav īsti vajadzīgi - ja cilvēki brauktu no lauku mājas līdz pieturai ar velo, tad parasti tas būtu lauku apvidū, nevis Pierīgā.

Drīzāk noderīgi tas būs starppilsētu maršrutos, aizvest velo no Rīgas līdz vietai kur paredzēts mīties.

Palaidniex 26.augusts 2021 16:45
0 0 Atbildēt

Tāpēc arī šķita absurda šī prasība arī piepilsētas autobusiem.

Un vēl - vai kāds ir redzējis izmantotu velosipēdu turētāju uz starppilsētu vai lauku reģionu atobusiem? Nu tā - lai noskaidrotu prasības pamatotības atbilstību realitātei.

aizejošais 27.augusts 2021 6:47
1 0 Atbildēt

tie turekļi ir tik nesen, ka vēl neviens nav attapies tos izmantot

Palaidniex 27.augusts 2021 15:22
0 0 Atbildēt

Nekas neliecina ka attapsies tuvākā gada laikā. Entuzizastiem jau vajadzēja pirmajā dienā tos sākt izmantot. Kaut kā entuzizazma izpausmju nav bijis tā kā vispār, un nekas neliecina par izmaiņām šajā sakarā.

Hihis 26.augusts 2021 15:42
0 0 Atbildēt

Nemet laukā bezbiļetniekus?

Jumu 27.augusts 2021 8:24
0 0 Atbildēt

Var turpināt to domu gaitu sekojoši. Līdz autobusam tiki ar velo, atbrauci uz pilsētu. Ar velo pilsētā piebrauci pie veikala un tur to velo piesprēdzēji. Iegāji veikalā iepirkties, izej no veikala bet velo nav. Atpakaļ top, top kājiņām.

Dānis 27.augusts 2021 9:01
1 0 Atbildēt

Pie mums Dānijā cilvēks ar velo atbrauc līdz stacijai un tālāk ar vilcienu. Velo tiek pieslēgts pie stacijas un gaida saimnieku atgriežamies. Ar vilcienu aizbraucam uz pilsētu un pie stacijas jau ir noparkots otrs velo, ar kuru braucam tālāk pa pilsētu un pieslēdzam pie stacijas, kad braucam ar vilcienu mājās. Nu kaut kā tā. Neviens ar riteni vilcienā nebrauc!

Vē ir variantrs braukt ar koplietošanas riteni, kas stāv uzkatra stūra un kuru var atslkēgt ar aplikāciju telefonā, kā elektroskūteri.

Palaidniex 27.augusts 2021 12:07
1 0 Atbildēt

Vairākas lietas:

1. LV nav stacijās, kur tos pieslēgt;

2. Stacijā to atstāt pat pieslēgtu nav droši;

3. Mums dzelzceļš ir bijis tik ļoti neērts un tik ilgi neintegrēts un turēts nostāk no jebkā, ka paies ilgs laiks, iekams to vispār sāks aktīvi lietot;

4. Velosipēdi ir ļoti sezonāla parādība un ilgi vēl tāda būs!

5. Nokļūt līdz daudzām stacijām ir ne vienmēr ok pat vienalga ar vai bez velo ir murgaini, jo tas nav normāli sasaistīts ar labi izplānotu meršrutos un grafikā salāgotu sabtransportu. Ne mums ir iekšējā sabtransportam normāls ielu tīkls, ne paši maršruti. Nav izdevīgi ne aizbraukt uz mājai tuvāko staciju, ne no darbam tuvākās stacijas nokļūt darbā. Ļoti bieži ērtāk ir izmantot vienu piepilsētas autobusu, kas kursē biežāk un, kam abu galu pieturas ir tuvāk, nav vajadzības pēc 2 sab.tr. līdzekļiem - nav jāgaida pieturās, ne vajag iet garus gabalus uz/no/starp transportlīdzekļiem. Nav vienotu biļešu gala beigās!

6. Nav īsti, kur glabāt tos fellerus pie mājas un darbavietas.

Palaidniex 27.augusts 2021 14:15
0 0 Atbildēt

P.S.

7. Un vēl - velonovietnes lielam velosipēdu skaitam nudien nav nekāds skaistuma vai pilsētvides skatu uzlabojošs daiļuma paraugs.

Mjā 28.augusts 2021 9:55
0 0 Atbildēt

Es piekrītu - velonovietnes izskatās sliktāk par ielu malām un laukumiem, kas pilni ar auto .Jā.

Jautājums 27.augusts 2021 11:07
2 0 Atbildēt

Kāpēc zaļie autobusi ir jātaisa par tādiem kropļiem, kā attēlot raksta titulbildē! Kāpēc elektrisks autobuss nevar izskatīties normāli!?

didzisk 27.augusts 2021 12:01
2 0 Atbildēt

Izskatās kā kāds "šķūninga" kantoris būtu uztaisījis kaut ko vēl briesmīgāku nekā pirmās paaudzes Nissan Leaf. Nu labi, tur pamatā laikam ir eNV-200, bet tas arī nav nekas cits kā uz Leaf bāzes taisīts bulkuvāģis.

Vatsons 28.augusts 2021 9:56
0 0 Atbildēt

Aeroģinamika, ser....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti