Apdrošinātāji aicina auto servisus nerisināt savas nelegālās darbības problēmas, apvainojot citu nozari - iAuto

Apdrošinātāji aicina auto servisus nerisināt savas nelegālās darbības problēmas, apvainojot citu nozari 15

 

Ilustratīvs attēls Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 26.novembris 2021 16:12

Latvijas Apdrošinātāju asociācija aicina auto servisus un auto nozari nerisināt savas nozares nelegālās darbības problēmas, publiski apvainojot un veļot vainu uz citu nozari, proti, uz apdrošinātājiem.

Auto asociācija savā publiskajā informācijā, stāstot par energoresursu cenu pieaugumu kā vienu no auto servisu cenu pieauguma iemesliem, vienlaikus ir arī apgalvojusi, ka virsbūves remontu cenas servisos diktē apdrošinātāji un ka apdrošinātāji kavē servisus iziet no ēnu ekonomikas un strādāt legālajā tirgū.

Apdrošinātāju asociācija kategoriski noliedz apdrošināšanas kompāniju iesaisti un līdzdalību auto servisu nelegālās darbības stimulēšanā. Tieši pretēji – apdrošinātāji iespēju robežās ir virzījuši sadarbību ar servisiem legālajā ekonomikā, piemēram, jau gadiem par saņemtajiem pakalpojumiem maksājot tikai ar pārskaitījumiem un atsakoties no skaidrās naudas norēķiniem. No vienas puses, tas samazina klientu izvēli un palielina atlīdzību lielumu, salīdzinot ar skaidras naudas izmaksām citās valstīs, bet, no otras puses, nodrošina, ka visi darījumi notiek legālajā ekonomikā.

Turklāt cenu pieauguma komunikāciju nozares asociācijas līmenī aizliedz godīgas konkurences likumdošana un Konkurences padomes vadlīnijas. LAA atgādina, ka šādus Auto asociācijas vadītāja publiskos paziņojumus konkurences tiesībās var traktēt kā signalizēšanu, tādēļ aicinām asociācijas vadību atturēties no šādiem soļiem, jo tiem var būt smagas juridiskas un finansiālas sekas.

Cenu veidošana ir katras kompānijas kompetence, ko nevajadzētu apspriest asociācijā. LAA neapspriež un nekādā veidā neapkopo ne servisu pakalpojumu, ne apdrošināšanas polišu cenas, lai nepārkāptu brīvas konkurences principus. Pakalpojumu cenas ir individuālu apdrošinātāju un individuālu servisu vienošanās jautājums, un tās var būtiski atšķirties gan servisiem, gan darbu veidiem.

LAA ir atvērta priekšlikumiem, kas uzlabo uzņēmējdarbības vidi Latvijā, kā arī ņem vērā iesaistīto pušu intereses, īpaši klientu intereses un ieguvumus, kas ir svarīgākais aspekts pie attīstības un pakalpojumu pilnveidošanas progresa. Ņemot vērā aktuālās ES tendences un ekonomikas zaļo kursu, ir skaidrs, ka nākotnē apdrošinātāji arvien vairāk sāks kā sadarbības partneru izvēles parametru definēt arī servisa “zaļumu”. Tādēļ LAA aicina auto servisu nozari savlaicīgi domāt par nākotni, investēt ilgtspējīgās prasmēs un tehnoloģijās, kā arī veidot konstruktīvu sadarbību ar visiem partneriem.

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 26.novembris 2021 17:47
10 0 Atbildēt

Apdrošinātāju eksperti, veicot auto rezerves daļu izmaksu novērtējumu lietotiem auto, nez kāpēc ļoti bieži atsaucas uz ss.com portālā pieejamām nezināmas izcelsmes rezerves daļu cenām, nevis legālu uzņēmumu mājaslapās pieejamām daļām.

Viedoklis 28.novembris 2021 23:14
2 0 Atbildēt

Cilvēki ir ļoti alkatīgas būtnes un kad 20gadīgiem auto tiek bojāts 20gadīgs buferis, tad nez kāpēc uzskata ka viņam jādodas uz dīlera servisu jo jāmaksā tak apdrošinātājam nevis pašam un pienākās jauns un oriģināls buferis, nevis tāds pats 20gadīgs lietots, kurš nav bojāts un kuru nokrāso auto krāsā. Otra kategorija brauc uz saviem garāžu servisiem un sūta apdrošinātājiem tādas sarunātas tāmes kur izcenojumi pārsniedz bentley dīlera jaunu auto remontus lai uzvārītos. Ja tirgū nav labu lietotu (līdzvērtīgu) detaļu, tad jaunas, bet analogas kas ir līdzvērtīgi nolietotai oriģinālai. Protams nerunāsim par to ka uzdauzot vienu stūrīti cilvēki 20gadīgam auto mēģina piesiet visas ritošās daļas, izplūdes sistēmu un pat saplēstu salona bojājumus gribot uzvārīties. Reti kurš tiešām gatavs saņemt to un cik kas tika bojāts. + Jaunas un oriģinālas detaļas veciem auto nozīmētu polišu cenu pieaugumu vismaz x2

Nja 26.novembris 2021 18:56
1 0 Atbildēt

A kur tavuprāt servis pērk šīs detaļas? No dīlera vai? Citur atkal OEM kvalitātes nedabūt ka tikai šrotos. Es pat servisam pieteicu, nekādu Ķīnu, kaut šrots, bet OEM. Krāsot jau tāpat krāsos.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 73 000 eiro – 390 Zs jaudīgais Formentor VZ5 4000 vienībās 6

Eiropas tirgū pasūtīšanai kļuvis pieejams jaudīgs un ekskluzīvs Cupra modelis - Formentor VZ5, kas tiks saražots vien 4000 eksemplāru skaitā. Lasīt vairāk

 

EK atsakās no plāna no 2035. gada aizliegt jaunus auto ar iekšdedzes dzinējiem 25

Pakļaujoties autoražotāju spiedienam, Eiropas Komisija (EK) otrdien atteicās no plāna no 2035. gada Eiropas Savienībā (ES) aizliegt jaunus automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem. Lasīt vairāk

 

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

No 21 090 eiro - Renault Twingo E-Tech Electric pieejams pasūtīšanai (+ FOTO) 2

Francijas autobūves uzņēmums Renault atsevišķās Eiropas uzsācis pasūtījumu pieņemšanu no klientiem, kas vēlētos iegādāties elektriskās piedziņas Twingo E-Tech Electric. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti