Apdrošinātāji aicina auto servisus nerisināt savas nelegālās darbības problēmas, apvainojot citu nozari 15

 

Ilustratīvs attēls Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 26.novembris 2021 16:12

Latvijas Apdrošinātāju asociācija aicina auto servisus un auto nozari nerisināt savas nozares nelegālās darbības problēmas, publiski apvainojot un veļot vainu uz citu nozari, proti, uz apdrošinātājiem.

Auto asociācija savā publiskajā informācijā, stāstot par energoresursu cenu pieaugumu kā vienu no auto servisu cenu pieauguma iemesliem, vienlaikus ir arī apgalvojusi, ka virsbūves remontu cenas servisos diktē apdrošinātāji un ka apdrošinātāji kavē servisus iziet no ēnu ekonomikas un strādāt legālajā tirgū.

Apdrošinātāju asociācija kategoriski noliedz apdrošināšanas kompāniju iesaisti un līdzdalību auto servisu nelegālās darbības stimulēšanā. Tieši pretēji – apdrošinātāji iespēju robežās ir virzījuši sadarbību ar servisiem legālajā ekonomikā, piemēram, jau gadiem par saņemtajiem pakalpojumiem maksājot tikai ar pārskaitījumiem un atsakoties no skaidrās naudas norēķiniem. No vienas puses, tas samazina klientu izvēli un palielina atlīdzību lielumu, salīdzinot ar skaidras naudas izmaksām citās valstīs, bet, no otras puses, nodrošina, ka visi darījumi notiek legālajā ekonomikā.

Turklāt cenu pieauguma komunikāciju nozares asociācijas līmenī aizliedz godīgas konkurences likumdošana un Konkurences padomes vadlīnijas. LAA atgādina, ka šādus Auto asociācijas vadītāja publiskos paziņojumus konkurences tiesībās var traktēt kā signalizēšanu, tādēļ aicinām asociācijas vadību atturēties no šādiem soļiem, jo tiem var būt smagas juridiskas un finansiālas sekas.

Cenu veidošana ir katras kompānijas kompetence, ko nevajadzētu apspriest asociācijā. LAA neapspriež un nekādā veidā neapkopo ne servisu pakalpojumu, ne apdrošināšanas polišu cenas, lai nepārkāptu brīvas konkurences principus. Pakalpojumu cenas ir individuālu apdrošinātāju un individuālu servisu vienošanās jautājums, un tās var būtiski atšķirties gan servisiem, gan darbu veidiem.

LAA ir atvērta priekšlikumiem, kas uzlabo uzņēmējdarbības vidi Latvijā, kā arī ņem vērā iesaistīto pušu intereses, īpaši klientu intereses un ieguvumus, kas ir svarīgākais aspekts pie attīstības un pakalpojumu pilnveidošanas progresa. Ņemot vērā aktuālās ES tendences un ekonomikas zaļo kursu, ir skaidrs, ka nākotnē apdrošinātāji arvien vairāk sāks kā sadarbības partneru izvēles parametru definēt arī servisa “zaļumu”. Tādēļ LAA aicina auto servisu nozari savlaicīgi domāt par nākotni, investēt ilgtspējīgās prasmēs un tehnoloģijās, kā arī veidot konstruktīvu sadarbību ar visiem partneriem.

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 26.novembris 2021 17:47
10 0 Atbildēt

Apdrošinātāju eksperti, veicot auto rezerves daļu izmaksu novērtējumu lietotiem auto, nez kāpēc ļoti bieži atsaucas uz ss.com portālā pieejamām nezināmas izcelsmes rezerves daļu cenām, nevis legālu uzņēmumu mājaslapās pieejamām daļām.

Viedoklis 28.novembris 2021 23:14
2 0 Atbildēt

Cilvēki ir ļoti alkatīgas būtnes un kad 20gadīgiem auto tiek bojāts 20gadīgs buferis, tad nez kāpēc uzskata ka viņam jādodas uz dīlera servisu jo jāmaksā tak apdrošinātājam nevis pašam un pienākās jauns un oriģināls buferis, nevis tāds pats 20gadīgs lietots, kurš nav bojāts un kuru nokrāso auto krāsā. Otra kategorija brauc uz saviem garāžu servisiem un sūta apdrošinātājiem tādas sarunātas tāmes kur izcenojumi pārsniedz bentley dīlera jaunu auto remontus lai uzvārītos. Ja tirgū nav labu lietotu (līdzvērtīgu) detaļu, tad jaunas, bet analogas kas ir līdzvērtīgi nolietotai oriģinālai. Protams nerunāsim par to ka uzdauzot vienu stūrīti cilvēki 20gadīgam auto mēģina piesiet visas ritošās daļas, izplūdes sistēmu un pat saplēstu salona bojājumus gribot uzvārīties. Reti kurš tiešām gatavs saņemt to un cik kas tika bojāts. + Jaunas un oriģinālas detaļas veciem auto nozīmētu polišu cenu pieaugumu vismaz x2

Nja 26.novembris 2021 18:56
1 0 Atbildēt

A kur tavuprāt servis pērk šīs detaļas? No dīlera vai? Citur atkal OEM kvalitātes nedabūt ka tikai šrotos. Es pat servisam pieteicu, nekādu Ķīnu, kaut šrots, bet OEM. Krāsot jau tāpat krāsos.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Nepilni 40 000 eiro – modernizēto Volkswagen ID.3 jau var pasūtīt

Eiropā uzsākta pieteikumu pieņemšana no klientiem, kas vēlas iegādāties modernizēto elektroautomobili ID.3, kas Vācijas tirgū maksās 39 995 eiro bāzes versijā. Lasīt vairāk

 

Autovadītājus aizliedzošās ceļa zīmes neaptur (+ VIDEO) 4

Daļas autovadītāju ierasto maršrutu neiztraucē arī nesen izvietotās “tālāk braukt aizliegts” ceļa zīmes. Rīgā pie dzelzceļa pārvada aizliedzošās zīmes ir jau divas nedēļas, bet, kā novēroja mūsu filmēšanas grupa, daudzi tās neievēro. Tagad iecietības un pierašanas laiks ir beidzies, sāksim sodīt, saka Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Eksperti: Eiropā varētu rasties ievērojama neizmantota LNG importa kapacitāte 3

Eiropas valstis varētu iztērēt vērienīgus finanšu līdzekļus sašķidrinātās gāzes (LNG) importa infrastruktūrai, kas tām nebūs nepieciešama, secinājuši ASV domnīcas "Enerģijas ekonomikas un finanšu analīzes institūts" (IEEFA) eksperti. Lasīt vairāk

 

Jaunais Explorer – Ford krosovers ar Volkswagen gēniem (+ FOTO) 6

Ford prezentējis krosoveru Explorer, kas izstrādāts Eiropas pircējiem, par pamatu ņemot Volkswagen MEB platformu, ko vācu koncerns izmanto saviem elektriskās piedziņas modeļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti