Latvijas Apdrošinātāju asociācija aicina auto servisus un auto nozari nerisināt savas nozares nelegālās darbības problēmas, publiski apvainojot un veļot vainu uz citu nozari, proti, uz apdrošinātājiem.
Auto asociācija savā publiskajā informācijā, stāstot par energoresursu cenu pieaugumu kā vienu no auto servisu cenu pieauguma iemesliem, vienlaikus ir arī apgalvojusi, ka virsbūves remontu cenas servisos diktē apdrošinātāji un ka apdrošinātāji kavē servisus iziet no ēnu ekonomikas un strādāt legālajā tirgū.
Apdrošinātāju asociācija kategoriski noliedz apdrošināšanas kompāniju iesaisti un līdzdalību auto servisu nelegālās darbības stimulēšanā. Tieši pretēji – apdrošinātāji iespēju robežās ir virzījuši sadarbību ar servisiem legālajā ekonomikā, piemēram, jau gadiem par saņemtajiem pakalpojumiem maksājot tikai ar pārskaitījumiem un atsakoties no skaidrās naudas norēķiniem. No vienas puses, tas samazina klientu izvēli un palielina atlīdzību lielumu, salīdzinot ar skaidras naudas izmaksām citās valstīs, bet, no otras puses, nodrošina, ka visi darījumi notiek legālajā ekonomikā.
Turklāt cenu pieauguma komunikāciju nozares asociācijas līmenī aizliedz godīgas konkurences likumdošana un Konkurences padomes vadlīnijas. LAA atgādina, ka šādus Auto asociācijas vadītāja publiskos paziņojumus konkurences tiesībās var traktēt kā signalizēšanu, tādēļ aicinām asociācijas vadību atturēties no šādiem soļiem, jo tiem var būt smagas juridiskas un finansiālas sekas.
Cenu veidošana ir katras kompānijas kompetence, ko nevajadzētu apspriest asociācijā. LAA neapspriež un nekādā veidā neapkopo ne servisu pakalpojumu, ne apdrošināšanas polišu cenas, lai nepārkāptu brīvas konkurences principus. Pakalpojumu cenas ir individuālu apdrošinātāju un individuālu servisu vienošanās jautājums, un tās var būtiski atšķirties gan servisiem, gan darbu veidiem.
LAA ir atvērta priekšlikumiem, kas uzlabo uzņēmējdarbības vidi Latvijā, kā arī ņem vērā iesaistīto pušu intereses, īpaši klientu intereses un ieguvumus, kas ir svarīgākais aspekts pie attīstības un pakalpojumu pilnveidošanas progresa. Ņemot vērā aktuālās ES tendences un ekonomikas zaļo kursu, ir skaidrs, ka nākotnē apdrošinātāji arvien vairāk sāks kā sadarbības partneru izvēles parametru definēt arī servisa “zaļumu”. Tādēļ LAA aicina auto servisu nozari savlaicīgi domāt par nākotni, investēt ilgtspējīgās prasmēs un tehnoloģijās, kā arī veidot konstruktīvu sadarbību ar visiem partneriem.
Apdrošinātāju eksperti, veicot auto rezerves daļu izmaksu novērtējumu lietotiem auto, nez kāpēc ļoti bieži atsaucas uz ss.com portālā pieejamām nezināmas izcelsmes rezerves daļu cenām, nevis legālu uzņēmumu mājaslapās pieejamām daļām.
A kur tavuprāt servis pērk šīs detaļas? No dīlera vai? Citur atkal OEM kvalitātes nedabūt ka tikai šrotos. Es pat servisam pieteicu, nekādu Ķīnu, kaut šrots, bet OEM. Krāsot jau tāpat krāsos.
Japāņiem un korejiešiem ļoti bieži var gadīties ka alternatīvu nemaz nav, būs vien orģināli jāpērk. Ir šis tas uzrakts ko pat Eiropā ar uguni neatrast, ko nu par LV runāt ...
Nu nespēju iedomāties. Par SAAB skaidrs, ražo tikai tās detaļas kas der vēl citiem auto. Bet zaudētājs jau būs auto īpašnieks. Pateiks ka remonts izmaksā vairāk kā auto vērtība un norakstīs. Tāpēc jau visi cenšas lēti meklēt detaļas nevis uzreiz skriet poe dīlera. Tad visi brēks ka neviens neko nelabo, tikai norakstīt māk.
Iedomājiez piemēram Honda FRV priekšas lukturus.
Un tie maksā starp 10% līdz pat 1/3 no auto tirgus vērtības. Man beigās izdevās sadzīt rokā itāļus, bez augstuma korekcijas par pieņemamu cenu, bet pat Vācijā bija tukšā, pats pēc tam pārtaisīju lai visa augstuma korekcija utml. strādā.