Apdrošinātāji aicina auto servisus nerisināt savas nelegālās darbības problēmas, apvainojot citu nozari 15

 

Ilustratīvs attēls Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 26.novembris 2021 16:12

Latvijas Apdrošinātāju asociācija aicina auto servisus un auto nozari nerisināt savas nozares nelegālās darbības problēmas, publiski apvainojot un veļot vainu uz citu nozari, proti, uz apdrošinātājiem.

Auto asociācija savā publiskajā informācijā, stāstot par energoresursu cenu pieaugumu kā vienu no auto servisu cenu pieauguma iemesliem, vienlaikus ir arī apgalvojusi, ka virsbūves remontu cenas servisos diktē apdrošinātāji un ka apdrošinātāji kavē servisus iziet no ēnu ekonomikas un strādāt legālajā tirgū.

Apdrošinātāju asociācija kategoriski noliedz apdrošināšanas kompāniju iesaisti un līdzdalību auto servisu nelegālās darbības stimulēšanā. Tieši pretēji – apdrošinātāji iespēju robežās ir virzījuši sadarbību ar servisiem legālajā ekonomikā, piemēram, jau gadiem par saņemtajiem pakalpojumiem maksājot tikai ar pārskaitījumiem un atsakoties no skaidrās naudas norēķiniem. No vienas puses, tas samazina klientu izvēli un palielina atlīdzību lielumu, salīdzinot ar skaidras naudas izmaksām citās valstīs, bet, no otras puses, nodrošina, ka visi darījumi notiek legālajā ekonomikā.

Turklāt cenu pieauguma komunikāciju nozares asociācijas līmenī aizliedz godīgas konkurences likumdošana un Konkurences padomes vadlīnijas. LAA atgādina, ka šādus Auto asociācijas vadītāja publiskos paziņojumus konkurences tiesībās var traktēt kā signalizēšanu, tādēļ aicinām asociācijas vadību atturēties no šādiem soļiem, jo tiem var būt smagas juridiskas un finansiālas sekas.

Cenu veidošana ir katras kompānijas kompetence, ko nevajadzētu apspriest asociācijā. LAA neapspriež un nekādā veidā neapkopo ne servisu pakalpojumu, ne apdrošināšanas polišu cenas, lai nepārkāptu brīvas konkurences principus. Pakalpojumu cenas ir individuālu apdrošinātāju un individuālu servisu vienošanās jautājums, un tās var būtiski atšķirties gan servisiem, gan darbu veidiem.

LAA ir atvērta priekšlikumiem, kas uzlabo uzņēmējdarbības vidi Latvijā, kā arī ņem vērā iesaistīto pušu intereses, īpaši klientu intereses un ieguvumus, kas ir svarīgākais aspekts pie attīstības un pakalpojumu pilnveidošanas progresa. Ņemot vērā aktuālās ES tendences un ekonomikas zaļo kursu, ir skaidrs, ka nākotnē apdrošinātāji arvien vairāk sāks kā sadarbības partneru izvēles parametru definēt arī servisa “zaļumu”. Tādēļ LAA aicina auto servisu nozari savlaicīgi domāt par nākotni, investēt ilgtspējīgās prasmēs un tehnoloģijās, kā arī veidot konstruktīvu sadarbību ar visiem partneriem.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 26.novembris 2021 17:47
10 0 Atbildēt

Apdrošinātāju eksperti, veicot auto rezerves daļu izmaksu novērtējumu lietotiem auto, nez kāpēc ļoti bieži atsaucas uz ss.com portālā pieejamām nezināmas izcelsmes rezerves daļu cenām, nevis legālu uzņēmumu mājaslapās pieejamām daļām.

Nja 26.novembris 2021 18:56
1 0 Atbildēt

A kur tavuprāt servis pērk šīs detaļas? No dīlera vai? Citur atkal OEM kvalitātes nedabūt ka tikai šrotos. Es pat servisam pieteicu, nekādu Ķīnu, kaut šrots, bet OEM. Krāsot jau tāpat krāsos.

WALA 26.novembris 2021 23:27
0 0 Atbildēt

Japāņiem un korejiešiem ļoti bieži var gadīties ka alternatīvu nemaz nav, būs vien orģināli jāpērk. Ir šis tas uzrakts ko pat Eiropā ar uguni neatrast, ko nu par LV runāt ...

Nja 27.novembris 2021 11:06
0 0 Atbildēt

Nu nespēju iedomāties. Par SAAB skaidrs, ražo tikai tās detaļas kas der vēl citiem auto. Bet zaudētājs jau būs auto īpašnieks. Pateiks ka remonts izmaksā vairāk kā auto vērtība un norakstīs. Tāpēc jau visi cenšas lēti meklēt detaļas nevis uzreiz skriet poe dīlera. Tad visi brēks ka neviens neko nelabo, tikai norakstīt māk.

WALA 27.novembris 2021 13:25
0 0 Atbildēt

Iedomājiez piemēram Honda FRV priekšas lukturus.

Un tie maksā starp 10% līdz pat 1/3 no auto tirgus vērtības. Man beigās izdevās sadzīt rokā itāļus, bez augstuma korekcijas par pieņemamu cenu, bet pat Vācijā bija tukšā, pats pēc tam pārtaisīju lai visa augstuma korekcija utml. strādā.

x_rays 27.novembris 2021 2:37
1 1 Atbildēt

"Citur atkal OEM kvalitātes nedabūt ka tikai šrotos" da nu. varetu padomat ka dīlerus kāds ir atcēlis un palikuši tikai šchrott . Ā nujā, tur tak nāksies maksāt

Nja 27.novembris 2021 11:04
1 0 Atbildēt

Izravi teikumu no konteksta un laimīgs? Es tak norādīju uz dīleri, bet Tu apskaties cik tur maksā kaut vai durvis automašīnai. Ja sasit lietotu mašīnu, garantija nav, kāda hrena pēc likt jaunas durvis, ja pirms saskšanas pati mašīna vairs nav jauna? Tas viss beigtos ar to, ka pateiktu automašīnu nav ekonomiski labot un viss. Izmaksātu vērtību, skatoties tajā pašā ss cik maksā līdzīgi auto.

Pļurkt 27.novembris 2021 8:45
0 0 Atbildēt

Ja tie novērtēju nebūtu ar slimīgu tieksmi ik reizi uzmest, tad šitādu pārmetumu visdrīzāk ka nebūtu!!

No savas pieredzes..... Servisā ieteica vispirms apskatīt bojāto auto, tikai tad izsaukt vērtētāju un tad remontēties pēc tam kad nauda tiks pārskaitīta.

Izrādījās ļoti pravietiski....

Vērtētājs it kā "neredzēja" ka krāsa ir metāliks, bojāti ir ne tikai lukturu stikli, bet arī lampiņas, bamperis ir nevis ieplaisājis, bet pārlūzis, bet salocīto riteņa disku pat redzēt netaisījās!

Ja nebūtu servisa saraksts ar defektiem, tad es dabūtu vismaz 2 reiz mazāku summu no apdirsinātāj!!!

Nja 27.novembris 2021 11:10
1 0 Atbildēt

Ko Tu muldi. Aizdzen uz servisu, noliec un viss. Serviss visu izdarīs un paņemsi gatavu auto. Ja remonta laikā atklājas citi defekti, sataisīs tos. SensonPaint, neko sliktu nevaru teikt. A ja pats izdomā ņemt naudā, tad, protams, vari ieberzties, bet tā jau ir Tava peoblēma. Atceros sensons jaucot durvis redzēja ka ir papildus skaņas izolācija, visu nosūtīja apdrošinātājiem un nekāda problēma. Sasoaņoja arī to jaunajām durvīm.

Pļurkt 27.novembris 2021 14:20
0 1 Atbildēt

Jā, jā, jā.... u kamēr serviss strīdas ar apdirsinātāju, tikam mans auto stāv servisā! Un man jābrauc ar taksi?

Servis ieteica man visātrāko un ar garantiju visizdevīgāko variantu.

es 28.novembris 2021 9:24
0 0 Atbildēt

tikko vakar ar šo problēmu saskāros. novērtētājs vienkārši šoķēja. izrādās optiku maina pa viai kā arī amīti. par salonu neko dzirdēt negribēja tāpat arī par izpūtēju kas gaudot sāka redz vecs esot. es neprasīju jaunu tik novērst defektus kas radās ne manas vainas dēļ.

Viedoklis 28.novembris 2021 23:14
2 0 Atbildēt

Cilvēki ir ļoti alkatīgas būtnes un kad 20gadīgiem auto tiek bojāts 20gadīgs buferis, tad nez kāpēc uzskata ka viņam jādodas uz dīlera servisu jo jāmaksā tak apdrošinātājam nevis pašam un pienākās jauns un oriģināls buferis, nevis tāds pats 20gadīgs lietots, kurš nav bojāts un kuru nokrāso auto krāsā. Otra kategorija brauc uz saviem garāžu servisiem un sūta apdrošinātājiem tādas sarunātas tāmes kur izcenojumi pārsniedz bentley dīlera jaunu auto remontus lai uzvārītos. Ja tirgū nav labu lietotu (līdzvērtīgu) detaļu, tad jaunas, bet analogas kas ir līdzvērtīgi nolietotai oriģinālai. Protams nerunāsim par to ka uzdauzot vienu stūrīti cilvēki 20gadīgam auto mēģina piesiet visas ritošās daļas, izplūdes sistēmu un pat saplēstu salona bojājumus gribot uzvārīties. Reti kurš tiešām gatavs saņemt to un cik kas tika bojāts. + Jaunas un oriģinālas detaļas veciem auto nozīmētu polišu cenu pieaugumu vismaz x2

Pļurkt 29.novembris 2021 10:58
0 0 Atbildēt

Beidz murgot!!

Pilnīgi viss ko esi sarakstījis ir klaja diršana, kam nav nekāda seguma.

imzz 29.novembris 2021 11:38
0 0 Atbildēt

Ar to piezīmi, ka jau pēc auto garantijas laika beigām kasko polisēs parādās atzīme "dīlerserviss - nē ! "

Pļurkt 29.novembris 2021 17:50
0 0 Atbildēt

Dīlerserviss ir totāla naudas kāstuve!!! Tieši šis aspekts mani kardināli attur no jauna auto iegādes kā sugas!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 4

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 25

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti